Ei vauva arki itsessään mitään,
mut miksi pitää kaiken kuran tulla sotkemaan sitä.
Me muutettiin tähän kämppään viime talvena homevaurioisesta omakotitalosta,
oltiin aivan onnesta soikeana kun löydettiin nopeasti halpa, iso, maalla sijaitseva asunto jossa oli ihan mieletön pohjaratkaisu. Pakkomuutto ei ollutkaan niin kurja asia,
vaan tultiin tähän jopa mieluummin kun ois jääty omakotitaloon.
Onhan tässä ollut sisäilmaongelmia, kun ei vuokraisäntä oo rassauttanut ilmanvaihtoputkia varmaan ikinä, ja sen kyllä huomaa jossei ikkunoista päivittäin tuuleta.
Eilen sitten ajattelin siirtää yhden pikku lipaston olkkarista makkariin vauvan tavaroille,
ja seinä sen lipaston takaa oli homeessa, siis tapetti, aivan hyhmässä ja haisi perinteiselle perunakellarille. Tapetin alta on laasti ropissut n. 20cm matkalla lattiasta ylöspäin.
Tää aiheutti pienet hepulit, ja lähin siirtelemään seinää vasten olevia huonekaluja,
kun huomasin että makkarin yhden seinän tapetti on metrin matkalla lattiasta ylöspäin täys pieniä laikkuja ja pilkkuja, seinä takaa on kuiva, eli siis home tulee liian kosteasta huoneilmasta ilmeisimmin. Laikkuja/pilkkuja olisi helposti erehtynyt luulemaantapetin kuvioon kuuluviksi, ainoo vaan että niitä on vaan yhdellä seinällä ja vaan seinän alaosa.
Vuokraisäntä tulee ens kuussa katsomaan,
äitin mielestä on vaan ollut kostee syksy niin kaikki homehtuu,
miehen mielestä ei pidä hätiköidä, "kattellaan nyt",
pikavilkaisun tehnyt ns. huoltomies oli sitä mieltä että rakenteet on kuivat, eli nou hätä koska kosteusvahinko olkkarissa on vanha.
Makkarin seinät on homeessa pyykinkuivauksen takia, of course. Pyyhi vaan kloritella.
Mä oon porannut nyt eilisen, viime yön ja tän aamun.
Ja voi luoja että mua ahdistaa olla täällä. Ja oon väsy.
Kaikki tuntuu pitävän hysteerikkona jolla on Babybluesit alkamassa.
"ai sulla on seinät homeessa, juu kato se on ihan normaalia, äläpä hätäile"
Siis mitä vittua! Eihän ole! :O