The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
mulle tuli 70-luvun lapsi ja se pitää hyvin kutinsa, oon tosin syntyny jo 60-luvulla mutta en muista siitä juur mitään

famille tiedoksi niin kyllä vanhan ketjun aikanakin oli viikoittain aloitteita sen poistamiseksi epäsiveellisenä, eikä syyttä sillä sankku, metis ja tähtisilmä irstailivat siinä oikein urakalla

• Tykkää
Reactions: famipala
mulle tuli 70-luvun lapsi ja se pitää hyvin kutinsa, oon tosin syntyny jo 60-luvulla mutta en muista siitä juur mitään

famille tiedoksi niin kyllä vanhan ketjun aikanakin oli viikoittain aloitteita sen poistamiseksi epäsiveellisenä, eikä syyttä sillä sankku, metis ja tähtisilmä irstailivat siinä oikein urakalla
70-luku ois ollut mullekin oikea mut mitäs pienistä, parikytä vuotta sinne tänne

• Tykkää
Reactions: famipala
asiasta kukkaruukkun: ootteko laittaneet/aiotteko laittaa kersat asuinalueenne lähikouluun vai kahteletteko jostain niille jonkun paremman tai erikoistuneemman opinahjon?

itellä muksut siinä mikä on lähinnä

asiasta kukkaruukkun: ootteko laittaneet/aiotteko laittaa kersat asuinalueenne lähikouluun vai kahteletteko jostain niille jonkun paremman tai erikoistuneemman opinahjon?

itellä muksut siinä mikä on lähinnä
Meillä oli lähikouluissa, tosin kävi silleen että koulualueen rajoja muutettiin kakkosen ja kolmosen välissä ja nuorin kävi eri alakoulun kuin sisarukset. Oltaisiin saatu paikka samaan kouluun sisarusperusteella, mutta tyttö ei halunnut kun kaverit meni kaikki sinne toiseen

Lukiot valitsivat sitten itse, yksi meni medialukioon, yksi lähilukioon ja yksi urheilulukioon

Täällä tuli pari vuotta sitten "koulupolut" jotka periaatteessa määräävät sen mihin lapsi menee.
Siinä katsotaan vähän etäisyyttä kouluun ja sitä että kouluissa olisi tasapuolisesti oppilaita ettei yhdessä enemmän ja toisessa "vajautta".
Muutama vuosi sitten sai laittaa vielä omat "toiveensa" koulusta.
Melko hyvin täällä kuitenkin laitetaan sisarukset samaan kouluun tai jos on laitettu eri kouluihin, saa sen kyllä vaihdettua.

Tietysti sitten kolmannella ainakin nuo kielivalinnat voi vaikuttaa kouluun jos haluaa jonkin muun kielen mitä ei ole lähikoulussa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä