WHO julisti Ebolan takia kansainvälisen hätätilan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan ebola:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivotaan ettei suomen kukkahattutädit päätä mennä sinne auttamaan ja kanna tautia takas suomeen.
Auttamisessa ei ole mitään pahaa, mutta täytyy sanoa että olan 100% trumpin kannalla, jos tartuntatautiin erikoistunut lääkärikin saa tartunnan niin missään nimessä ei pitäisi antaa mitään mahdollisuutta että tauti leviää muihin maihin. Karua, mutta karanteeni päälle, kunnes tilanne on ohi. Auttajat voivat/saavat pysyä siellä kunnes vaara on ohi.
 
Ikävä kyllä se tauti tulee sieltä tännekin. VEsiteitse ja ilmateitse. :( Tyhmät ihmiset! Typerää levitellä sitä ja jatkaa lentoja jne jne toisiin maihin. Nyt kaikki seis.
 
Toivotaan ettei suomen kukkahattutädit päätä mennä sinne auttamaan ja kanna tautia takas suomeen.
Auttamisessa ei ole mitään pahaa, mutta täytyy sanoa että olan 100% trumpin kannalla, jos tartuntatautiin erikoistunut lääkärikin saa tartunnan niin missään nimessä ei pitäisi antaa mitään mahdollisuutta että tauti leviää muihin maihin. Karua, mutta karanteeni päälle, kunnes tilanne on ohi. Auttajat voivat/saavat pysyä siellä kunnes vaara on ohi.

Maitojunalla Suomeen palaava mamupatja tuo ebolan eksoottisena tuliaisena.
 
Kylläpä jaksan itsekki ihmetellä että eikö siellä alueilla tai missään muuallakaan järki sano mitään, että siellä missä sairastetaan on ehdoton matkustuskielto pois päin... Se joka ehdoin tahdoin muualta maailmasta sinne haluaa mennä auttamaan niin sinne jää, kunnes tilanne on ohi. Ehei, sinne mennään sillä mielin että pääsenhän sitten kotiin jos ja kun sairastun itse. Näin EI saisi olla.
 
[QUOTE="kysyn";30163503]Ei ole matkustuskieltoja ennenkään laitettu. HIV, lintuinfluenssa. Miksi nyt olis tärkeämpi kuin ennen?[/QUOTE]

No siksi, kun eikös tuo luokiteltu maailman vaarallisimmaksi taudiksi? Tosin en tuosta nyt vielä panikoimaan rupeaisi, mutta hyvä se olisi varautua. Ainakin turhan matkustelun tuonne voisi jättää..
 
Sinnehän mennään jo tautialueelle valistamaan ja auttamaan pariksi kuukaudeksi ja tullaan takaisin ja taas lähtee uusia ja uusia. Kyllä se tällä menolla tänne suomeenkin tulee. Pitäisi tosiaan laittaa rajat tuonne kiinni ja se joka menee auttamaan menisi sitten vaikka vuodeksi ja olisi karanteenissa jo siellä pari viikkoa ennen takaisin tuloa ja myös tässä päässä karanteenissa ja yhdellä lentokoneella kaikki auttajat pois, jossa ei muita olisii. Liian kevyttä on nyt suhtautuminen tähän.
 

Yhteistyössä