Valitsisitko seuraavassa elämässä saman puolison?

• Viestiketjun aloittaja ihaaiiiihaaa
  • Ensimmäinen viesti
ihaaiiiihaaa
Leikitään, et elämä olis jatkumo, yks päättyy toinen alkaa.
Voisit nyt jo päättää, jatkaisitko saman puolison kanssa kuin tällä hetkellä olet. Mikäli et jatkaisi, et voisi etukäteen tietää kenen kanssa elämää jakaisit. Toki muitakin ihmisiä voisit tapailla, mutta puhutaan siitä, joka loppuviimeksi olisi puolisosi elämän polulla.

"vaemo"
Älkää ymmärtäkö väärin. Rakastan miestäni valtavasti ja en kadu mitään. Hän on mun elämän rakkaus. Mutta jos saisin kaksi elämää, niin toisen eläisin yksin. Ilman miestä, ilman lapsia, ilman velvoitteita. Matkustaisin ja ehkä haluaisin myös työskennellä ulkomailla.

välillä
Tuntuu että joo, ottaisin. Mutta useimmiten kai kallistuisin jonkun toisen puoleen.. Valitettavasti.. Tyydyin siihen mitä silloin oli, kun pelkäsin etten voi parempaa ikinä saada. Vaikka meillä on ihan ok, niin kaipaisin jotain enemmän.

Blue
Jos todella leikittäisiin että elämä on jatkumo ja aina tulisi uusi elämä edellisen tilalle niin kyllä mä seuraavassa elämässä kokeilisin elää ihan eri lailla kuin nyt. Eli ilman lapsia ja miestä.

Seuraavassa sitten jo tietäisi enemmän että kumman tyylisestä elämästä pitäisin enemmän ja toimisin sen mukaan, eli silloin jo saattaisin haluta nykyisen mieheni takaisin.

Muutenkin mulla on tarkoitus olla loppuelämä tuon miehen kanssa niin eiköhän se yhden elämän tauko olisi molemmille ihan jees ennen kuin uudelleen asiaa ajateltaisiin. :)

reilu peli
Jos todella leikittäisiin että elämä on jatkumo ja aina tulisi uusi elämä edellisen tilalle niin kyllä mä seuraavassa elämässä kokeilisin elää ihan eri lailla kuin nyt. Eli ilman lapsia ja miestä.

Seuraavassa sitten jo tietäisi enemmän että kumman tyylisestä elämästä pitäisin enemmän ja toimisin sen mukaan, eli silloin jo saattaisin haluta nykyisen mieheni takaisin.

Muutenkin mulla on tarkoitus olla loppuelämä tuon miehen kanssa niin eiköhän se yhden elämän tauko olisi molemmille ihan jees ennen kuin uudelleen asiaa ajateltaisiin. :)
Voihan se olla, että puoliso valitsis heti uuden, eikä vilkaisi taakse? ;)

Mutta ajatusleikkinä, en osaa kyllä sanoa miten itse tekisin.

"Hmm"
Kyllä mä haluaisin mieheni ja etenkin lapset uudestaan elämääni. Ei mun elämä ollut mitään ennen mun lapsia. Olin ihan hukassa, ahdistunut ym. Esikoisen synnyttyä kaikki loksahti paikoilleen.

Sen tosin tekisin toisin, että ennen mieheeni sitoutumista seikkailisin. Muiden miesten kanssa, ulkomailla yksinäni, kavereiden kanssa ym. Eläisin villinä ja vapaana enkä nuorena sitoutuisi.

"minttu"
Valitsisin. Elin pitkään yksi. Itselleni. Oman pään mukaan. Matkustelin ja asuin eri maailman kolkissa. Tein sen kaiken mitä halusin.

Nyt minulla on rinnalla sielunkumppani. Kaikki maistuun näin paremmalta. Hänen kanssa haluan jatkaa ikuisesti. Seuraavassa elämässä voisimme ehkä yhdessä kokeilla toisenlaista elämää. Ehkä olisimme maanviljelijöitä, omillaan toimeen tulevia, metsästäjiä&ketäilijöitä, irti orvanpyörästä ja turhasta materiasta. Tai sitten kiertäisimme kaikki maailman hienoimmat, luonnonluomat paikat...okei tää saattaa totutua jo tässäkin elämässä. Kun lapset kasvavat ja voimme taloudellisesti ottaa hieman rennommin ottein.

[QUOTE="Eeva";30161682]Koska olisi itsekästä tuhota lasten perhettä vain vaihtelun vuoksi. Puolisoa ei vaihdeta enää siinä vaiheessa kun on lapsia.[/QUOTE]

Luulin että puolison vaihtoon olisi ollut suurempia syitä kuin vaihtelunhalu. Mutta ehkä silloin voi tehdä muutoksen sitten kun lapset ovat aikuisia. Seuraavassa elämässä on sitten hyvä elää villinä ja vapaana :)

vieras..
Ihan paras mies mulla nyt, rakastava ja hellä, erittäin ihana isä, mutta ehkä antaisin mahdollisuuden uudelle suhteelle seuraavassa elämässä. Mä vaan kyllästyn niin nopeesti, etten jaksaisi samaa elämää jatkuvasti.

Yhteistyössä