Auttakkee! Juhliin hirvenlihasta leivät. Mitä laittaa niihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30161370:
missä muodossa sitä hirvenlihaa leipiin meinasit laittaa ?

No siis...ööö...en tiedä, kun se lihakimpale on exällä. Mites se kannattais tehdä? En tiedä hirviruuista muuta, kuin että jää hyvin hampaanväleihin.

No mutta kiitos kaikille.

Tässä teille hirvenlihaleipäohje:

Tumma leipä, joka voidellaan ruohosipulin makuisella tuorejuustolla.
Päälle laitetaan hirvenlihaa, metsäsienisalaattia ja suolakurkkua.

Nam! Kiitos kaikille :)

Tätä mä kanssa mietin, että sotkeeko se tuon sienislaatin kanssa maun. Taidan voidella Oivariinilla sittenkin.

Niinpä. Ellei tulisi sienisalaattia, voisi tuorejuustokin sopia, mutta itse laittaisin oikeata voita ja onhan oivariinissakin vähän sen makua. Juhlaleivissä voi olla voitakin... Jos käytät valmista sienisalaattia, siihen kannattaa ehkä lisätä hieman mustapippuria ja silputtua sipulia.

Niinpä. Ellei tulisi sienisalaattia, voisi tuorejuustokin sopia, mutta itse laittaisin oikeata voita ja onhan oivariinissakin vähän sen makua. Juhlaleivissä voi olla voitakin... Jos käytät valmista sienisalaattia, siihen kannattaa ehkä lisätä hieman mustapippuria ja silputtua sipulia.

Juu, valmissalaattia, kun ei olla sieni-ihmisiä olenkaan. Niin no, voihan sitä oikeaa voitakin käyttää. Itse en ole edes syömässä näitä leipiä, ja voi olla että jälkeläinen tekee ne. Mie vaan suunnittelen menuun hänen juhliinsa.

Sienisalaatin tekeminen itsekin olisi helppo rasti. Älä ainakaan mitään majoneesipohjaista einestä osta, osta vaikka kaupan palvelutiskiltä kaupassa valmistettua. Etenkin leivän päällä pitää olla tarpeaksi kirpsakka ja sipulia. Ja jättäisin myös tuorejuuston pois noista leivistä.

Hirvet on jo syöty varmasti aikaa, mutta laitan tänne ylös, jos joku googlaa, että voideltu leipä - ohuen ohut hirvipaisti siivu...ohuen ohut suolakurkkusiivu ja sitten kuivattua luumua ohuina viipaleina....voi olla se perinteinen salaatin lehti alla tietysti ja joku yrtti päällä. Jos haluaa. Mutta tämä on se mikä ainakin toimii.

Yhteistyössä