"Yllätysvauva" jota isä ei halua

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
jestas!!
Katsos kun sen huomaa kyllä, jos mies ei kortsua käytä. Vastuuntuntoinen nainen kysyy silloin mieheltä, että hei, mitä oikein meinaat, oletko muuttanut mielesi lapsiasiasta?

Sitä paitsi kortsuja voi sekä ostaa että laittaa paikalleen myös nainen. Ainakin ostaminen on syytäkin hoitaa niin, että se ostaa ken sattuu kaupassa käymään, eikä niin että miehen pitäisi erikseen lähteä niitä hakemaan. Jos kumpikaan ei ole kortsuja ostanut, kumpikin on osaltaan laiminlyönyt ehkäisyn.
joo, tai tilata netistä, jolloin se on halvempaa, tiedetään.. itse ostan kumit meille vaikka mies ne käyttääkin :p

Mutta jos edelleen puhuimme ap.n tilanteesta (?), niin miksi on vain naisen asia hoitaa ehkäisy jos mies ei vain viitsi eikä ota edes kantaa asiaan.

viera.s
joo, tai tilata netistä, jolloin se on halvempaa, tiedetään.. itse ostan kumit meille vaikka mies ne käyttääkin :p

Mutta jos edelleen puhuimme ap.n tilanteesta (?), niin miksi on vain naisen asia hoitaa ehkäisy jos mies ei vain viitsi eikä ota edes kantaa asiaan.
Kuka on väittänyt, että se olisi vain naisen vastuulla? Kyllä se on molempien vastuulla ja mies tässä suuremman riskin otti ja seuraamukset joutuu siitä kantamaan.

Mutta kun aloittaja purnaa siitä, että mies ei ole raskaudesta iloinen vaan pohtii jaksamistaan. No sen ei tosiaan pitäisi olla yllätys miehen aiemmat puheet huomioiden ja sellaisen riskin aloittaja otti jättäessään omalta osaltaan ehkäisystä huolehtimatta tai edes keskustelematta.

"xxx"

Siis ei tietenkään ole VAIN naisen asia, mutta on hänen asiansa ihan yhtä lailla kuin miehenkin. Abortti ehkäisykeinona on moraalisesti todella karmivaa, etenkin noin myöhäisillä viikoilla!

Ja ihan kuten joku tuossa jo sanoikin, olisi ap:n pitänyt ottaa asia puheeksi kun mies alkaa harrastaa seksiä ilman kondomia. Kyllä normaalit ihmiset käyvät keskustelun asiasta ennen kuin alkavat hankkiutua raskaaksi.

Nim. itse sanoin miehelle tänään, että ajattelin että tämä "e-pillerilaatikko olisi viimeinen, mietihän miltä se sinusta tuntisi..."

iu
[QUOTE="xxx";30157795]Kyllä normaalit ihmiset käyvät keskustelun asiasta ennen kuin alkavat hankkiutua raskaaksi.[/QUOTE]
Aika selväksi on kyllä tullut, että ap:n mies ei ole ihan normaali tässä kommunikointiasiassa.

Hmm...
Perheitä on monenlaisia, ja jokainen perhe kommunikoi omalla tavallaan.

Mutta jos asenne perhesuunnittelussa on "se ehkäisee, joka ei halua lasta", voi kumppanin (vai pitäisikö sanoa vastapuolen) seuraava argumentti olla "se hoitaa lapsen, joka enemmän lasta halusi".

viera.s
[QUOTE="xxx";30157795]Siis ei tietenkään ole VAIN naisen asia, mutta on hänen asiansa ihan yhtä lailla kuin miehenkin. Abortti ehkäisykeinona on moraalisesti todella karmivaa, etenkin noin myöhäisillä viikoilla![/QUOTE]

Juu, ja mieshän ei aborttia ollut vaatimassa, vaan ajatus oli ap:n. Vaikka mielestäni hänenkin pitäisi nyt hyväksyä seuraamukset, joista toinen on hänen kannaltaan posiitiivinen ja toinen negatiivinen. Hän saa lapsen (ellei sitten sitä keskenmenoa tule), mutta ei innoissaan odotukseen osallistuvaa miestä.

Nohh
Mies haluu lapsen eikä rupee ite ehkäseen, vaikka hyvin tietää etten mä halua lisää lapsia.
En myöskään rupee rakkaan kehoni luontaista hormonitoimintaa sekoittamaan jatkuvalla lääkityksellä eli hormonaalisella ehkäisyllä.
Kuparikierukka ahistaa, niin en ota sitäkään.

Nyt toi vitun mies vinkuu kun mä abortoin, mut sen oma mokahan se on.
Se tiesi, etten mä halua lisää lapsia joten ois ehkässy ite!
Kyllä kumppanin pitää ottaa vastuu toisenkin ehkäisettömyydestä, jos toinen ei haluu ehkäisystä huolehtia eikä haluu lisää lapsiikaan.
Oletko tosissasi?

oijoijoi
Kuulostaa ihan tuttavaperheen tilanteelta. Peeheen isä ei hallunnut kolmatta mutta kolmas ilmoitti tulostaan pillereistä huolimatta. Mies toivoi aborttia ollen sitä mieltä, että perheen resurssit ei riitä. Lähinnä henkiset. Nainen oli sitä mieltä, että pannasn riittämään. Lapsi on nyt 4.v ja isä ei ota juurikaan roolia tämän lapsen elämässä. On uupunut ja masentunut, kovien työpaineiden alla. Vaimo pyörittää kodin arkea käytännössä yksin täysin loppuun ajettuna.

Kolmas lapsi on kiistatta vaativa pikku paholainen. Normit uhmat potenssiin tsiljoona. Muksu on oppinut ottamaan ylivallan perheessä kun äiti on koettanu aina hyssytellä muksun hiljaiseksi ettei perheen isä sais kilareja ei-toivotulle lapselle. Äiti on koettanu peitellä lapsensa tempperamenttisuutta ja raivareita kaikin mahdollisin tavoin, lähinnä joustamalla joka mielihalun kohdalla. "Kunhan olis vain hiljaa" Nyt lähteny tod lapasesta, natiainen terrorisoi koko perhettä ja koko perhe voi huonosti. Isä ei voi sietää nuorinta eikä halua edes yrittää kehittää suhdettaan täjän riiviöön.

Oikeasti lapsi on tietty vain olosuhteiden uhri. Terveessä perhetilanteessa ehkä paremminvoipa lapsi..

Mirrku
onkin surullinen lopputulos tässä asiassa. Onpa reilua kaikkia kohtaan. Pillerit pettivät, juu. Siinä mielessä ei ehkä aivan sama, mutta kuitenkin. Tuollaistako ap perhe-elämältään haluaa?

Aloittaja-ap
mirkku, aloittajan tapauksessa mies ei ole halunnut keskeyttää vaikka olen hänelle asiasta puhunut. Musta se on niin iso asia, että siitä pitäis sopia yhdessä eikä niin että yhtäkkiä vaan ilmotan et btw kävin abortissa. Mitäs jos mies onkin työstänyt asiaa sillä aikaa ja hyväksynyt raskauden, sittenpä vasta kusessa ollaan. Ja kuten monta kertaa jo tuli aiemmin ilmi, mies on kommunikointikyvytön tässä (ja monessa muussa) asiassa.

Bnz
mirkku, aloittajan tapauksessa mies ei ole halunnut keskeyttää vaikka olen hänelle asiasta puhunut. Musta se on niin iso asia, että siitä pitäis sopia yhdessä eikä niin että yhtäkkiä vaan ilmotan et btw kävin abortissa. Mitäs jos mies onkin työstänyt asiaa sillä aikaa ja hyväksynyt raskauden, sittenpä vasta kusessa ollaan. Ja kuten monta kertaa jo tuli aiemmin ilmi, mies on kommunikointikyvytön tässä (ja monessa muussa) asiassa.
...toisaalta, sen kerran kun se mies on jotain kommunikoinut, eli että ei halua kolmatta lasta, niin kuinka hyvin kuuntelit?

Yhteistyössä