Nyt naiset menkää itteenne

Aiheellinen huomio. Mulle pukeutuminen on aika tärkeää, olen käyttänyt siihen noin 3000 euroa kolmessa vuodessa. :)
Voi kuule, sitä voi näyttää hyvältä ihan parin euronkin panostuksella. Se on tyyli- eikä rahakysymys. Ja tietysti eri ihmisiä miellyttää erilaiset tyylit. Joku viehättyy törkykalliista puvusta, joku toinen taas vaikka punk-tyylistä, ja lisäksi siihen väliin mahtuu vaikka mitä.

Sinä kaipailet kuplivuutta, nestemäisyyttä ja ties mitä olikaan, nimenomaan naisille, mutta kyllä naiset paljon enemmän leikittelevät ulkonäöllisillä seikoilla ja flirttailevat eri tyyleillä ja eri tyylien kanssa - miehille tällaista pitäisi peräänkuuluttaa enemmän. Väitit, että suomalaiste naiset ovat rautapalikoita vai miksi kuvailitkaan, mutta kyllähän ne pikemminkin ovat miehiä, jotka ovat joko rautapalikoita tai kuin puusta tylsällä puukolla veistettyjä. Pelätään niin paljon mitään feminiinisiä viittauksia, että lopulta ei uskalleta panostaa ulkonäköön juuri mitenkään. Sitten kuvitellaan, että joku persoonaton tyyli kuten puku ja kalliit kengät, tekee ihmeitä, vaikka voisi kysyä, missä on mielikuvitus, missä rikotaan rajoja, missä kaikki mielenkiintoisuus. Naisilta sitä löytää keskimäärin paljon enemmän.

Sori yleistys, ei päde kaikkiin miehiin. Nykyisin on onneksi paljon rohkeasti ja luovasti ajattelevia miehiä, jotka eivät ole vanhojen sukupuoliroolien kangistamia.

säpäle harmaana
[QUOTE="random";30154083]Joissakin alkuaan asiakeskusteluissa vielä tämän narinan ymmärtäisin, mutta kun tämä on ihan lähtökohtaisesti mies1:n ketju (eikö joku sitä tosiaan ollut tajunnut?), niin kyllä pistää ihmettelemään, mitä nämä aiheesta täysin kiinnostumattomat täällä ylipäänsä alun perinkään tekee... Muuta kuin tuntee suurta ylemmyyttä? Nytkin näyttäisi olevan kaikkiaan 1307 ketjua valittavissa. En oikein jaksa uskoa, että mies1 "kätyreineen" on ehtinyt täyttää ne kaikki?[/QUOTE]

Nimenomaan. Ei luulisi ketään haittaavan, vaikka tämä aloitus tuossa etusivulla keikkuisikin. Sitä ei ole pakko avata. Ja noissa muissa ketjuissa ihmettelen tätä ongelmaa, jos ketju olisi ilman sitä jankkausta jo pudonnut aikoja sitten. Jaksetaan vain valittaa kun toisilla piisaa asiaa aiheen vierestä, mutta itsekään ei ole enää keskusteluun mitään uutta sanottavaa (tai edes vanhaa).

Minusta naisten vapautuminen ulkonäköasioissa on antanut paljon ilmaisunvapautta myös miehille :) Mieskin saa tätä nykyä poimia tyyliinsä aineksia perinteisen maskuliinisuuden ulkopuolelta ja se on minusta raikasta ja tervetullutta.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
palsta puhuu
Yleisö ei tunnu ymmärtävän, joten miksi vaivautua? On kyllä totta että vuoropuhelu ei onnistu näin. Helpompaa onkin olla samaa mieltä palstan kanssa :)
Jotenkin on suorastaan lapsellisen hellytävää, miten mies1 käy keskustelua "palstan" kanssa ja pitää "palstaa" samana kuin "suomalainen nainen".

En edes oikein osaa hahmottaa, millainen päänrakenne pitää olla, että lukemattomista eri kirjoittajista ja viesteistä saa muodostettua yhden joukkosielun, "palstan", jota vastaan käy taistoon kuin Don Quijote tuulimyllyjä vastaan konsanaan. :)

Jotenkin on suorastaan lapsellisen hellytävää, miten mies1 käy keskustelua "palstan" kanssa ja pitää "palstaa" samana kuin "suomalainen nainen".

En edes oikein osaa hahmottaa, millainen päänrakenne pitää olla, että lukemattomista eri kirjoittajista ja viesteistä saa muodostettua yhden joukkosielun, "palstan", jota vastaan käy taistoon kuin Don Quijote tuulimyllyjä vastaan konsanaan. :)
Jos kaksplus.fi on läpileikkaus suomalaisista naisista, onko Ylilauta kenties läpileikkaus suomalaisista miehistä? :xmas:

Olisihan se mukavaa nestemäisesti tanssahdellen lipua läpi kauniin elämän, eteerisenä ja vähän kiusoittelevana. Aina välillä vähän heilauttaisin hiuksia, ja naurahtaisin arvoituksellisesti. Olisin raikas ja virkistävä tuulahdus, kuitenkin turvallinen ja lämmin.

Siitä minä unelmoin aina, kun pesen päivän kolmatta pyykkikoneellista koko yön valvoneena tai työnnän lastenvaunuja polviani myöten loskassa jota sataa vaakasuoraan. Että kun vaan olis se mekko ja korkkarit. Eikä väsyttäis niin perkeleesti.

"Jenis"
Olisihan se mukavaa nestemäisesti tanssahdellen lipua läpi kauniin elämän, eteerisenä ja vähän kiusoittelevana. Aina välillä vähän heilauttaisin hiuksia, ja naurahtaisin arvoituksellisesti. Olisin raikas ja virkistävä tuulahdus, kuitenkin turvallinen ja lämmin.

Siitä minä unelmoin aina, kun pesen päivän kolmatta pyykkikoneellista koko yön valvoneena tai työnnän lastenvaunuja polviani myöten loskassa jota sataa vaakasuoraan. Että kun vaan olis se mekko ja korkkarit. Eikä väsyttäis niin perkeleesti.
... ja sitä loskaa lukuunottamatta perus-ranskalainen perheenäiti kelaa ihan täsmälleen noita samoja asioita.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
iu

No mutta ajattele positiivisesti ja keveästi, älä noin synkästi ja realistisesti, sinä senkin rautakuutio suomalainen nainen!

Korkkareissa ja hamosessa soljuessasi voisit ilahduttaa jonkun satunnaisen kadunmiehen silmää sykähdyttävästi ja kuplivasti, jolloin omakin mielesi kirkastuisi ja feminiinistyisi potenssin sata, kun saisit täyttää naisena olemisen perimmäisen tarkoituksen, joka on olla miehille esillä tanssivana ja iloisena objektina. Pieni hinta tästä, jos vaikka nilkka nyrjähtääkin tai sääret paleltuvat sinisen kirjaviksi. :D

[QUOTE="Jenis";30154367]... ja sitä loskaa lukuunottamatta perus-ranskalainen perheenäiti kelaa ihan täsmälleen noita samoja asioita.[/QUOTE]

No mutta niin kauan kuin en oikeasti hanki mekkoa ja korkokenkiä, minun ei tarvitse kohdata epämiellyttävää todellisuutta. Voin vaikka ikuisesti haaveilla siitä, kuinka ne muuttaisivat koko elämäni. Ei työssäkäyntiä, ei vatsatautisten lasten hoitamista, ei loputtomia kotitöitä, ei rikkinäistä autoa. Vain soljuva ja unenomainen minä :xmas:

"Sanna"
Jaahas, näköjään mies1 on paljastunut.

Huvittavaa on, että palstalla on juuri meuhkattu siitä, miten naisen pitäisi käyttäytyiä ja pukeutua, jotta ei kerjäisi raiskatuksi tulemista. Tämä urpo peräänkuuluttaa juuri päinvastaista käyttäytymistä. Kun mies menee baariin vain se yksi asia mielessä (jutun perusteella ainakin), niin eikö silloin juuri naisen pidäkin käyttäytyä pidättyvästi ja jopa töykeästi, jottei miesreppana erehdy luuemaan, että nainekin on mennyt baariin saman asian takia. Olisihan se peräti pahemmanlaatuista vedätystä miespoloa kohtaan hymyillä takaisin tai jopa vaihtaa pari ystävällistä sanaa, koska sehän on miehelle selvä merkki siitä mitä nainen on hakemassa (siis miehen mielestä).

"Jenis"
No mutta niin kauan kuin en oikeasti hanki mekkoa ja korkokenkiä, minun ei tarvitse kohdata epämiellyttävää todellisuutta. Voin vaikka ikuisesti haaveilla siitä, kuinka ne muuttaisivat koko elämäni. Ei työssäkäyntiä, ei vatsatautisten lasten hoitamista, ei loputtomia kotitöitä, ei rikkinäistä autoa. Vain soljuva ja unenomainen minä :xmas:
Niin... vähän niinku jos ois vaikka joku tyyppi, joka eläis omissa kuvitelmissaan, joissa on täydellinen älykkö-adonis, naisten päiväunelmien kohde ja virtaviivainen globetrotter, kotonaan kaikkialla, kaikkien kadehtima ja arjen yläpuolella - henkinen koti vaikkapa unenomaisesti soljuvassa "ulkomaassa", nykyinen koti internetin ihmemaailmassa ;)

[QUOTE="Jenis";30154398]Niin... vähän niinku jos ois vaikka joku tyyppi, joka eläis omissa kuvitelmissaan, joissa on täydellinen älykkö-adonis, naisten päiväunelmien kohde ja virtaviivainen globetrotter, kotonaan kaikkialla, kaikkien kadehtima ja arjen yläpuolella - henkinen koti vaikkapa unenomaisesti soljuvassa "ulkomaassa", nykyinen koti internetin ihmemaailmassa ;)[/QUOTE]

Niin, vähän niinku :D

"Sanna"
Puhumattakaan siitä miten pilde ajellaan porsliiniksi "ihan vaan varmuudeksi ja omaksi iloksi" baari-iltaa edeltävässä suihkussa. :LOL:
Pari kortsua laukkuun vielä jos kaverit sattuu tarvitsemaan
Vaikka joku tekisikin näin, niin ei se silti sitä tarkoita, että jokaisen känniääliökuvatuksen kanssa pitää alkaa juttusille. Jokaisella on oikeus valita seuransa.

No mutta ajattele positiivisesti ja keveästi, älä noin synkästi ja realistisesti, sinä senkin rautakuutio suomalainen nainen!
No kerran yritin, mutta sitten joku tuli valittamaan että laskut pitää maksaa :( Olen niin herkkä, että säikähdin kamalasti! Ajattelin, että kai pientä ja hentoa naista edes joku puolustaa, mutta sitten yhtäkkiä poikaystäväkin alkoi puhua ihan ihme juttuja jostain siipeilijöistä ja kaikkea muutakin kamalaa se sanoi, en edes voi toistaa niitä sanoja, mutta se ei tosiaankaan ollut niin vaan ihan vaan leikkisästi ne toiset miehet oli mua siellä baarissa kosketelleet. Eihän semmoisessa mitään pahaa voi olla!

Niin, että nyt mä olen vähän tän kuution vanki tavallaan :|

Haluiasitko
Minusta naisten vapautuminen ulkonäköasioissa on antanut paljon ilmaisunvapautta myös miehille :) Mieskin saa tätä nykyä poimia tyyliinsä aineksia perinteisen maskuliinisuuden ulkopuolelta ja se on minusta raikasta ja tervetullutta.
tarkentaa tota Miten se on lisännyt miehen ilmaisu vapautta?

juuh hymyn kera :) kun oon aina saannu laittaa päälle mitä huvittaa ? ei siihen oo vaikuttanu mikään vapautuminen tai sit mulle naiset ja miehet on ollu aina vapaita.

Sillain

mainos malliin :D

tarkentaa tota Miten se on lisännyt miehen ilmaisu vapautta?

juuh hymyn kera :) kun oon aina saannu laittaa päälle mitä huvittaa ? ei siihen oo vaikuttanu mikään vapautuminen tai sit mulle naiset ja miehet on ollu aina vapaita.
Verrataan nykyaikaa vaikkapa 50-lukuun. Sekä naisten että miesten pukeutuminen oli paljon tarkemmin säädeltyä ja normisto huomattavasti tiukempaa. Farkut olivat aikansa kapinallisvaate, etenkin naisten yllä :) Samoin hiihtohousut. Kun naisten pukeutuminen sai uusia ja hyväksyttyjä muotoja, myös miesten pukeutuminen vapautui omalla tavallaan ajan saatossa. Metroseksuaalisuus käsitteenä on hyvä esimerkki miesten ilmaisunvapauden laajenemisesta. Olisiko metroseksuaali mies ollut hyväksytty ja trendikäs esim. 60-luvulla?

Ei vaan
[QUOTE="Jenis";30154367]... ja sitä loskaa lukuunottamatta perus-ranskalainen perheenäiti kelaa ihan täsmälleen noita samoja asioita.[/QUOTE]

nainen laittaa lasi kengät jalkaan meikkiä naamaan ja rupee kylillä rallattelemaan.

Punahilkan lailla dallaa ja simpsakasti juo mallaa antaa suukon jos toisenkin ja näin ranskan maan miehet elää ikuista sangri laan Onnea kas mies liitää ja nainen kiiltää. NäIn myös pyykki kone laulaa eikä päähän stressiä naulaa. vaihtuu vaipat kertsin tahtiin ja ei saa mieltä mustaksi mikään maailman mahti. Kas näin elää ihmiset ympäri ranskan maan.

no siis mulle
Verrataan nykyaikaa vaikkapa 50-lukuun. Sekä naisten että miesten pukeutuminen oli paljon tarkemmin säädeltyä ja normisto huomattavasti tiukempaa. Farkut olivat aikansa kapinallisvaate, etenkin naisten yllä :) Samoin hiihtohousut. Kun naisten pukeutuminen sai uusia ja hyväksyttyjä muotoja, myös miesten pukeutuminen vapautui omalla tavallaan ajan saatossa. Metroseksuaalisuus käsitteenä on hyvä esimerkki miesten ilmaisunvapauden laajenemisesta. Olisiko metroseksuaali mies ollut hyväksytty ja trendikäs esim. 60-luvulla?
ei sillain mitään väliä pukeutumisen suhteen. toki isänä karsastan hiukan sitä että ihan skideillä alkaa olla sellasii housui et pakarat näkyy.

toi oli uutta et hiihto housut ois ollu jotain kumouksellista. tulee lähinnä pariskunnat mieleen jotka pukeutuu tismalleen samoin :).

Mut toki nyt oon vast huomannu sen et moni saanoo mulle aja partas :) en muuten aja se on mun mietintä myssy ..

ja siis olihan 60luvulla jo rollareita beatlesia jneee gueen elton john jimmy hendrixii jnee. kun kattelee sitä aikaa historiasta nih jotenkin tulee mieeleen et silloin miehet pukeutui värikkäämmin myös..

öäöäöäöäöäö
Suomalaisen naisen mielestä baariin ei koskaan mennä hakemaan seuraa. Ei ei ei... Sinne mennään kuulopuheiden mukaan tanssimaan ja pitämään hauskaa tyttöporukalla. Suomi se on jännä poikkeus tässä asiassa maailmalla. Muualla se nimittäin on ihan tunnustettu fakta, että baarista haetaan seuraa.

Ja jokaisen miehen/naisen ei tarvitse kolahtaa, ei tietenkään. Kohtelias on silti syytä olla.
Onko tullut mieleen että tämä alle viivattu syy voisi olla se kohtelias tapa torpata toisen iskuyritykset? "tänään on tyttöjen ilta" tms.

Kyllä minä sinkku aikoina menin baariin ihan sen itsensä vuoksi. Ja sitten taas jotkut kerrat menin ihan tosissani vain kaveriporukalla pitämään hauskaa.

Ei se suomalaisten miesten sikaklubi-meininki houkuttele niitä huoliteltuja naisia kauheasti puoleensa. Saatikka että jaksaisi semmoselle räkä poskella ja oksu paidalla rääpäleelle mitään kohteliasta sanoa, sehän ottaa sen juurikin sillä että nyt on varma pilden saanti taattu. Joka tätä ihmettelee niin uskoisin että tilanne on toivoton häne osaltaan ja asialle ei enää mitään voida tehdä, eläkööt harhamaailmassaan.

"Jenis"
nainen laittaa lasi kengät jalkaan meikkiä naamaan ja rupee kylillä rallattelemaan.

Punahilkan lailla dallaa ja simpsakasti juo mallaa antaa suukon jos toisenkin ja näin ranskan maan miehet elää ikuista sangri laan Onnea kas mies liitää ja nainen kiiltää. NäIn myös pyykki kone laulaa eikä päähän stressiä naulaa. vaihtuu vaipat kertsin tahtiin ja ei saa mieltä mustaksi mikään maailman mahti. Kas näin elää ihmiset ympäri ranskan maan.
Näin se on nähtävä :)

Mun on ihan
sen verta myös rossista et toi oli yli provo. on lukenu sen aiheita politiikasta ja on ollu myös hyvää tekstiä.

Mulle tuli mieleen vaan siitä se asia ihan niinku naapurille moikkais baarissa ja sanois pari sanasta. ite toki jos baariin meen parille nih lueskelen lehet ja moikkaan ja sanon pari sanaa ja meen omaan nurkkaan :)

lisäys viellä tuli siitä mieleen vaan se jutustelu hetken uuden ihmisen kaa ja sit pois.

Yhteistyössä