Onko viehättävää kun nainen on naisellinen ja avuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hot mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hot mama

Vieras
Olen hyvännäköinen ja naisellinen nainen. Huolehdin myös siitä, että olen huoliteltu ja hyvin pukeutunut. Mutta eniten saan palautetta kuitenkin miehiltä, että itsevarmuuteni viehättää minussa heitä. Tuli kuitenkin nyt mieleen kun jouduin pieneen pulmatilanteeseen uuden tuttavuuteni kanssa, että nauttiiko mies kuitenkin jollakin tasolla siitä kun nainen on tyhmä ja avuton? Minä kun lähdin autollani hänen luokseen ja matkalla öljyvalohan pärähti päälle. Ja minä idiootti olen unohtanut ottaa öljyä mukaan enkä edes tiedä mitä moottoriöljyä autooni kuuluu laittaa. Tiesin sentään, että se on moottoriöljyä ylipäätään mitä auto pyytää! No ritarillisestihan minut pelasti tilanteesta mies. Ja huolehti oikein melkeinpä kuin prinsessasta huolehditaan, että pääsin takaisinkin autollani.

[QUOTE="...";30146449]Mä olen huomannut usein tuon saman. Miehillä herää suojeluvaistot kun kaunis nainen heittäytyy avuttomaksi :D[/QUOTE]

Tämä kohtelias herrasmies joka minä olen löytänyt, jopa maksoi sen moottoriöljyn!

Lyhyesti: ei ole. Avuttomuus ei ole viehättävää, vaan pikemminkin jotenkin noloa. Tuskin kehtaisin olla auttamatta tuollaisessa tilanteessa, mutta avuttomuudella vaikutusta tehdä.

[QUOTE="...";30146495]Sä et kato osaa tai sun ulkoiset avut ei riitä ;)

Se on kuule harvinainen taito saada miehet pyöritettyä pikkusormen ympäri.[/QUOTE]

Ei ole ihan mua kiinnostava uros jos pitää tyhmistä naisista.
Miksi ihmeessä toinen ihminen pitää pyörittää pikkusormen ympärille? Kuulosta inhotavalta manipuloinilta ja jos mies sanoisi noin naisesta niin se leimataisiin narsistiksi.
Mä en harrasta pelailuja.

Viimeksi muokattu:
Olen hyvännäköinen ja naisellinen nainen. Huolehdin myös siitä, että olen huoliteltu ja hyvin pukeutunut. Mutta eniten saan palautetta kuitenkin miehiltä, että itsevarmuuteni viehättää minussa heitä. Tuli kuitenkin nyt mieleen kun jouduin pieneen pulmatilanteeseen uuden tuttavuuteni kanssa, että nauttiiko mies kuitenkin jollakin tasolla siitä kun nainen on tyhmä ja avuton? Minä kun lähdin autollani hänen luokseen ja matkalla öljyvalohan pärähti päälle. Ja minä idiootti olen unohtanut ottaa öljyä mukaan enkä edes tiedä mitä moottoriöljyä autooni kuuluu laittaa. Tiesin sentään, että se on moottoriöljyä ylipäätään mitä auto pyytää! No ritarillisestihan minut pelasti tilanteesta mies. Ja huolehti oikein melkeinpä kuin prinsessasta huolehditaan, että pääsin takaisinkin autollani.

Siis unohdit ottaa öljyn mukaan? Onko se avuttomuutta - vai vaan unohtamista? Jos tilanne olisi ollut toinen ja sinua olisikin auttanut joku nainen tai vaikka pariskunta, niin olisitko tulkinnut sen vain auttavaisuudeksi tyyliin "kylläpä ihmiset oli ystävällisiä"? Kyllähän kaikenlaista sattuu - asioita unohtuu tai rikkoutuu, välillä tarvitsee nostoapua vaikka lastenrattaiden kanssa, joskus eksyy - mutta ei kai se mitään avuttomuutta tarkoita? Minusta on ihan normaalia auttaa ihmisiä, mutta ei siihen tarvitse sukupuolia ja flirttiä sekoittaa.

Toivottavasti ei ole kauheasti miehiä, joiden mielestä tyhmyys ja avuttomuus on toivottava ominaisuus - koska varmaan ovat sitten itsekin vähän tyhmiä ja avuttomia, eikä sellaisia maailma ihan kauheasti tarvitsisi.

Viimeksi muokattu:
Luulen että miehet pitävät siitä kun heidän annetaan auttaa, mieluummin, kuin että nainen on niin tampio, että häntä on jatkuvasti pakko auttaa.

Vähän niinkuin mäkin voin joskus auttaa miestä jossain, jossa itse olen todella hyvä, tuntuu hienolta päteä, mutta sitten alkaisi nyppiä, jos mies olisi ihan turvelo vauva jota minun pitäisi huolehtia.

[QUOTE="Samu";30146790]Kyllähän miehet aina tykkäävät auttaa naisia.[/QUOTE]

Ehkä joillain nuorilla parikymppisillä miehillä on näkemys, että nainen on tyhmä ellei osaa. Mut siinä onkin kyse siitä että mies osaa ottaa huomioon naista ja tarjota apuaan ilman että se olisi joku iso juttu. Ei tarvi esittää kovaa, riippumatonta.

Kaikki miehet, jotka sättivät naista mistä tahansa naisellisista piirteistä tekevät karhunpalveluksen niille miehille, jotka ko. piirteistä pitävät tai jotka niitä jopa toivovat. En koskaan opi ymmärtämään miesten painetta naisten suuntaan käyttäytyä miehen hyväksymällä tavalla eli "toisena miehenä". Se on perseestä.

Miehet tarvitsee onnistumisen tunteita. Jokaiselle ihmiselle tekee hyvää, kun on joku toinen, joka on huonompi kuin itse. Jokainen ihminen saa myös onnistumisen tunteita, kun saa ja pystyy auttamaan toista.

En usko miesten tykkäävän tyhmistä tai avuttomista, mutta kaikki miehet tykkäävät, kun on asioita joissa ovat naista parempia ja voivat auttaa. Miehet tykkäävät huolehtia naisistaan. Siinä missä naiset huolehtivat kaikista lähimmäisistä, mies huolehtii naisestaan.

Kysäisin mieheni mielipidettä. Mies sanoi, että se on alkuun söpöä, mutta jos nainen ei edes halua opetella, esim. tankkaamista, niin se alkaa pitemmän päälle vaan ärsyttää, jos joutuu samat asiat tekemään aina uudestaan ja uudestaan naisen puolesta.

Ja minä en ainakaan miellä itseäni sellaiseksi avuttomaksi, saattaisin soittaa kyllä miehelle ja varmistaa, että mitä öljyä autoon kannattaa hankkia. Tai sitten tarkistaisin auton omasta kansiosta ne tiedot.

Onhan se itsetuntoa kohottavaa muutaman kerran käydä laittamassa auto parkkiin, mutta hauskuus on kakana jos se pitää tehdä joka kerta.
Ero tuli, kun olisi pitänyt ruveta asunnon rempaamiseen. Muija oli sitä mieltä, että se on kokonaan minun hommani kerta hän ei vaan yksinkertaisesti osaa tehdä mitään.

Naiselisuus on piirre ja ulkonäköön liittyvä asia, avuttomuus on silkkaa tyhmyyttä aikuiselta ihmiseltä.

Kylläpä sana avuton herättää vahvasti mielipiteitä. Tarkoitin naisellisella avuttomuudella sitä kun en ole naisena sellainen, jolle autoon liittyvät asiat olisi kotoisia tai mieleeni jääviä juttuja. Osaan kyllä autoni parkkeerata ja osaan sen myös tankata, mutta oli jäänyt opettelematta toi öljyhomma, mikä siis sai itseni tuntemaan täysin avuttomaksi ja hölmöksi, koska muuten en ole sellainen ihminen vaan huolehtivainen ja järjestelmällinen ihminen, joka pitää huolta itsestään ja läheisistä ihmisistä. Hämmästykseni liittyi tapaan miten hellästi ja jotenkin vahvasti tutustumisvaiheessa olevassa suhteessa mies otti suojelevan ja huolehtivan asenteen ja jotenkin vei sen myös ylipitkälle. Hetken minusta tuntui olla kuin pikkutyttö, mutta se kai oli hänen tarkoituksensakin. Tuskin hän minua tyhmänä pitää, pidin vain itseäni tyhmänä.

Kylläpä sana avuton herättää vahvasti mielipiteitä. Tarkoitin naisellisella avuttomuudella sitä kun en ole naisena sellainen, jolle autoon liittyvät asiat olisi kotoisia tai mieleeni jääviä juttuja. Osaan kyllä autoni parkkeerata ja osaan sen myös tankata, mutta oli jäänyt opettelematta toi öljyhomma, mikä siis sai itseni tuntemaan täysin avuttomaksi ja hölmöksi, koska muuten en ole sellainen ihminen vaan huolehtivainen ja järjestelmällinen ihminen, joka pitää huolta itsestään ja läheisistä ihmisistä. Hämmästykseni liittyi tapaan miten hellästi ja jotenkin vahvasti tutustumisvaiheessa olevassa suhteessa mies otti suojelevan ja huolehtivan asenteen ja jotenkin vei sen myös ylipitkälle. Hetken minusta tuntui olla kuin pikkutyttö, mutta se kai oli hänen tarkoituksensakin. Tuskin hän minua tyhmänä pitää, pidin vain itseäni tyhmänä.

Itse en käytä autoa, mutta ei kyllä isänikään koskaan mitään auton kanssa jaksanut puljailla. Hän vei auton aina jonnekin huoltsikalle. Ainoa, minkä teki itse oli tankkaus, auton siivous ja renkaiden vaihto. Tuosta öljystä en osaa sanoa, saattoi toki itse vaihtaakin. Mutta pointtini on, että ei kaikille miehillekään ole autoon liittyvät asiat kotoisia. Luulen, että isä oli mukavuudenhaluinen tuossa asiassa.

Eikö tutustumisvaiheessa olevassa suhteessa yleensäkin ole tapana suhtautua toiseen hellästi, oli kyse sitten autosta tai jostain muusta? Persoonakohtaista varmaan, millä tavalla sen tekee. Itse en kyllä tykkäisi, jos toinen haluaisi minun tuntevan itseni pikkulapseksi, mutta se on toki mukavaa, että toinen haluaa osoittaa välittävänsä ja haluavansa auttaa - oli kyse sitten autosta tai leipomisesta.

Yhteistyössä