Mä en tykkää kissoista

Alkuperäinen kirjoittaja Löysin tämän ketjun haulla;30130263:
...kun aloin etsiä tietoa Googlesta, inhoaako muut kissaansa tai kissoja. Noh, en varsinaisesti inhoa meidän kissaa. Itseasiassa lähes rakastuin häneen aikanaan, tutustuin Hesyllä kissan luonteeseen. Erittäin rauhallinen ja rakastettava, soveltuu hyvin lapsiperheeseen. Kissa on ollut meillä nyt reilut 2 vuotta. MUTTA. Hän on ottanut minut äidikseen, jonka perään huutaa öisin. En tajua miksi. Kissa ei voi nukkua samassa huoneessa/sängyssä, koska hyppii päälläni ja aamuyöstä alkaa leikkiin haastamisen. Makuuhuoneiden ovien kahvat on käännetty ylösalaisin, että ei pompi ovia auki yöllä. Siitä huolimatta perään huutaminen ja oven takana maukuminen on RASITTAVAA, olen perheestä myös ainoa joka siihen useimmiten herää.
Annan kissalle märkäruokaa aamulla, iltapäivällä ja illalla, kuivaruokaa on aina tarjolla, samoin vettä. Yöllä en noteeraa enkä puhu kissalle, vaikka kerjää huomiota kun ensin saa mut heräämään ja käyn sitten vessassa/juomassa. Joku toinen olis varmaan ihan onnessaan, kun on noin hellyyden ja huomionkipeä kissa, minua se lähinnä rasittaa :( Olen nyt raskaana, ja mietin vain miten jaksan vauva-ajan, kun vauvakin herättelee öisin. Menee varmaan siinä vaiheessa totaalisesti hermot kissaan, taitaa olla niin että kissan olisi parempi jossain muualla....

Pidä ovi auki ja potkase se kissa mäkeen kun tulee päälle hyppimään. Näin minä teen meidän vanhimmalle kissalle joka tulee aina iltaisin mahan päälle rapsuteltavaksi, mutta auta armias jos tulee yöllä kyhnyttää, ei ole montaa sekuntia sängyllä, eikä tule enää takas. Ja ei, en heitä sitä mihinkään seinään vaan tönäsen sen alas :D

Ei tuo ole syy antaa kissaa pois, niitä saa "koulutettua" jos vaan riittää kärsivällisyys. Leikitä sitä enemmän päivällä niin ei sitä enää yöllä kiinnosta, meillä ainakin kissat nukkuu öisin.

Pidä ovi auki ja potkase se kissa mäkeen kun tulee päälle hyppimään. Näin minä teen meidän vanhimmalle kissalle joka tulee aina iltaisin mahan päälle rapsuteltavaksi, mutta auta armias jos tulee yöllä kyhnyttää, ei ole montaa sekuntia sängyllä, eikä tule enää takas. Ja ei, en heitä sitä mihinkään seinään vaan tönäsen sen alas :D

Ei tuo ole syy antaa kissaa pois, niitä saa "koulutettua" jos vaan riittää kärsivällisyys. Leikitä sitä enemmän päivällä niin ei sitä enää yöllä kiinnosta, meillä ainakin kissat nukkuu öisin.

Nimenomaan olen yrittänyt kouluttaa, mutta ei sillä mene jakeluun. Siksi en esim. noteeraa sitä yöllä mitenkään. Aiemmin potkaisin sen mäkeen sängystä yöllä, kun pomppi ja hyökki jalkoihin, mutta siitähän se vasta innostui :D Nyt olen yrittänyt jo hyvissä ajoin opettaa sitä, että makuuhuoneeseen ei ole asiaa (en aio päästää sitä sinne koska vauvakin tulee siellä nukkumaan ja viettämään aikaansa) ja yritän mahdollisimman vähän huomioida häntä yöaikaan muutenkin.

Yhteistyössä