Ylenpalttinen itsensä koristelu ja kaunistautuminen on aika turhaa. Liekö sitten taas körttiperinteitä suvusta.
Sama täällä.Sama fiilis muuten. Mulla on isot valokuvataulut mummon äidistä, sen sisaresta ja äidin tädistä. Körttejä kaikki ja tukat vedetty keskijakauksella kireellä taakse. En halua olla sellainen :-/
Rumat ne ittiänsä koristeloo!Ylenpalttinen itsensä koristelu ja kaunistautuminen on aika turhaa. Liekö sitten taas körttiperinteitä suvusta.
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30108265:Sama täällä.
Testify, sister!Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30108266:Rumat ne ittiänsä koristeloo!
Kyl se vaan viittaa ja trauma on. Äiti ei ollut, mutta on kasvatettu niihin sääntöihin ja samat on taottu mun päähän. Omalle lapselle en niitä enää siirrä.Hehheh, joillakin havaittavissa körttitraumoja... En mä ole ajatellutkaan että joku kampaus viittaisi johonkin tiettyyn herätysliikkeeseen.
En mää pysty, kun ne tädit tuijottaa. Mummo pyysi pitämään tauluista huolta ja äidille ne ei kelpaa tuijottamisen vuoksi. Ne on täällä. Mokomat tuikeailmeiset naiset ovat jo tuijottaneet yli sata vuotta korkeissa kauluksissa nutturoineen.Hopeatoffee, no ehkä sun on aika päästä traumoistasi, tämä voi olla terapeuttinen ketju.
Käy sohvalle makaamaan, rentoudu ja hengitä syvään, vapauta pallealihakset. Sanon hitaasti:
Taaksepäin vedetyt hiukset eivät yleensä ihmisillä ole merkki körttiydestä.
Se on vanha pohjalainen kansanviisaus.Testify, sister!
Vessaan? Tulis porukat nopeammin ulos.Hopeatoffee, pistä ne tädit komeroon tuijottamaan.
:ashamed: mä annan ne systerilleHopeatoffee...hmm, ei tätejä kuitenkaan ihan haisuihin?
No ku toi on liika lyhyt...Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30108292:Joillekin otsatukka sopii, mutta suurimmalle osalle ei, ei edes Katy Perrylle.
99% ihmisistä, myös lapsista, näyttää paremmalta ilman otsatukkaa.
No ei tämä sen fiksummalta näytä.No ku toi on liika lyhyt...
Anteeksi nyt vain, mutta et sä voi kaikkien puolesta sanoa mikä on kaunista. Jonkun mielestä esim. shokkiväri voi olla kaunista ja siksi laittaa sitä.Ja sit semmoinenkin asia, että ei kaikki edes halua aina näyttää kauneimmalta mitä mahdollista. Joku saattaa pitää vaikka jotain rättiä tai pantaa päässään jonkun vuoden sen takia että se on niin helppoa ja kätevää tai hommata shokkivärin hiuksiinsa. Otsatukkakin voi olla piristävä välillä.