Otsatukka kaunistaa vain harvoja *pinnallinen turhisketju vol 2, saa kivittää*

Hehheh, joillakin havaittavissa körttitraumoja...:D En mä ole ajatellutkaan että joku kampaus viittaisi johonkin tiettyyn herätysliikkeeseen.
Kyl se vaan viittaa ja trauma on. Äiti ei ollut, mutta on kasvatettu niihin sääntöihin ja samat on taottu mun päähän. Omalle lapselle en niitä enää siirrä.

Lapsella ei ole otsatukkaa, sopii hänelle paremmin niin.

Hopeatoffee, no ehkä sun on aika päästä traumoistasi, tämä voi olla terapeuttinen ketju. :D

Käy sohvalle makaamaan, rentoudu ja hengitä syvään, vapauta pallealihakset. Sanon hitaasti:

Taaksepäin vedetyt hiukset eivät yleensä ihmisillä ole merkki körttiydestä.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Hopeatoffee, no ehkä sun on aika päästä traumoistasi, tämä voi olla terapeuttinen ketju. :D

Käy sohvalle makaamaan, rentoudu ja hengitä syvään, vapauta pallealihakset. Sanon hitaasti:

Taaksepäin vedetyt hiukset eivät yleensä ihmisillä ole merkki körttiydestä.
En mää pysty, kun ne tädit tuijottaa. Mummo pyysi pitämään tauluista huolta ja äidille ne ei kelpaa tuijottamisen vuoksi. Ne on täällä. Mokomat tuikeailmeiset naiset ovat jo tuijottaneet yli sata vuotta korkeissa kauluksissa nutturoineen.

Mun äidinäiti ja äidinisä oli tosi jäyhiä körttejä. Mm punainen väri vaatteissa oli syntiä, tanssiminen, korvikset, bändipaidat herätti pahennusta. Lumihanki kutsui usein äidin nuoruudessa. Ne isovanhemmat jäi mulle etäisimmiksi. Vähän hairaa ot:n puolelle mutta juu, keskipääjakaukset ja tiukat ilmeet on kuvassa.
Mun paappa oli kova veisaamaan. Sen ääni kuului aina kirkossa yli muiden. Komiaa kuultavaahan se oli. :)

En ole koskaan ymmärtänyt ylipäätään joidenkin vanhoillisten piirien tai kenenkään papin pukeutumista mustaan. Vaikka Raamatussa ei värikoodeja taida olla pukeutumiseen eikä symboliikkaa?

Mustahan on synnin ja kuoleman väri, jos haluaisivat oikein raamatullisesti pukeutua niin olisivat pukeutuneet valkoiseen...mutta se taas ei olisi siihen aikaan ollut kovin käytännöllinen väri.

Peyote
Kyl mulle ainakin sopi, se piti vaan olla suht paksu ja aina ihan puhdas.

Nykyisin mulla ei sitä ole, koska aloin stressaamaan otsaryppyjen ilmestymistä, kun en nähnyt otsaani kovin usein. Nyt näen otsan koko ajan enkä pidä itselleni illuusiota rypyttömästä otsasta ja sopeudun vanhenemiseen paremmin.

Otsatukka teki musta kiltin näköisen, en ehkä halua nyt olla ihan niin kiltin näköinen.

"pieras"
mulla on ollut jo yli 40 vuotta otsis, eli syntymästä saakka.

Tossa yks päivä sitä laitin pinnellä sivuun, etä mitä jos kasvattaisi sen pois... Sitten laitoin silmälasit.

EI. Näköjään mun kulmakarvat on eri korkeudella ja jo silmälasit tuo sen esiin, mutta otsis niin armolisesti peittää! Toisekseen, kun on niin älykäs kuin minä ja ihan työkseen ajattelee niin nitä ajatusryppyjä on enemmän kuin moottoritiellä kaistaviivoja.
Anti olla.

"Maarikka"
Ja sit semmoinenkin asia, että ei kaikki edes halua aina näyttää kauneimmalta mitä mahdollista. Joku saattaa pitää vaikka jotain rättiä tai pantaa päässään jonkun vuoden sen takia että se on niin helppoa ja kätevää tai hommata shokkivärin hiuksiinsa. Otsatukkakin voi olla piristävä välillä.
Anteeksi nyt vain, mutta et sä voi kaikkien puolesta sanoa mikä on kaunista. Jonkun mielestä esim. shokkiväri voi olla kaunista ja siksi laittaa sitä.

Yhteistyössä