Aborttiketju, puolesta-vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja turha inttäinttää;30106179:
Olet menossa murhaamaan syntymätöntä lastasi. Niele nyt vaan se iljettävä totuus vaikka kuinka kipeetä tekeekin :)

Missä täällä on ketään aborttiaan katuvaa ja sen tosiasiat myöntävää syyllistetty
Sä suollat tota soopaa siihen tahtiin, että kyl mä ymmärrän jos et muista.

• Tykkää
Reactions: Data
paljastat ittes
"tommonen sairas kiihkoilu mitä sinä harrastat on se mihin kommentoin."

Näistä sun kommenteistas huomaa kyllä millä puolen olet ja vahvasti :D vaikka olet olevinas niin "puolueetonta" että.. kumma että se oma puoles (suosijat) ei kiihkoile tietenkään sun silmissäs yhtään :LOL:

"kyl mä ymmärrän jos et muista. "

Anna tulla nyt vaan.. vai eikö taaskaan löydy? Mitä toi murhaa hautovalle tarkotettu teksti tohon mitään liitty? Myöntää siis tosiasiat kun kiistää lapsensa koko olemassaolon?? :D

vieras-
Näinpä.
Kyllä siinä meni aikaa ennenkuin uskalsi ajatella mitä on tehnyt, silti tuntui kamalalta alusta lähtien.
Helpointahan se oli uskotella, että mitään pahaa ei ole tapahtunut yms.(siis valehdella itselleen, ettei tuntuisi vieläkin pahemmalta)
Mutta, kun katsoo asioita suoraan silmiin, myöntää tapahtumat, suree, katuu, häpeää,
iloitsee siitä, että NYT sentään tajuaa, eikä niin tule tapahtumaan enää koskaan...
On helpompi hyväksyä itsensä, ei tekoa.
Olen nähnyt monia ihmisiä, jotka valehtelevat ison osan elämästään itselleen, koska todellisuus löisi muutoin liiankin kovaa vasten kasvoja,
joillakin jopa lapsuudesta asti kertyneet traumat olisi käytävä läpi tämän myöntämisen jälkeen, joten on vain helpompi olla ja uskotella muuta.
onhan se aikamoinen
Eli sä pidät itseäsi murhaajana? Olet lapsentappaja?

Eijaksamuistaaaiempaanikkiä
Siis hetkonen, pitää kysyä! Adoptio olisi ratkaisu, siis jos äiti ei halua lasta pitää? Mutta toisaalta silti pitää itse kantaa vastuu omista teoistaan ja ei saisikaan laittaa lasta adopitioon? Vai?

Owl
Sinua saa pitää samalla viivalla Eerikan murhaajien kanssa? Varmaan aikaa terveellistä elää noin.
Saat itse määritellä ihan miten tahdot. On se terveellisempää myöntää kauhea teko kuin uskotella toisin.
Silloin olin uskomattoman tyhmä. Ja takaisin en sitä saa.
Lisäänpä vielä, että onhan abortti helpottavampi lausua kuin lapsentappo, mutta mielestäni se yrittää väistellä vastuuta, kaunisteltu synonyymi samalle teolle.

Viimeksi muokattu:
vieras-
Saat itse määritellä ihan miten tahdot. On se terveellisempää myöntää kauhea teko kuin uskotella toisin.
Silloin olin uskomattoman tyhmä. Ja takaisin en sitä saa.
Lisäänpä vielä, että onhan abortti helpottavampi lausua kuin lapsentappo, mutta mielestäni se yrittää väistellä vastuuta, kaunisteltu synonyymi samalle teolle.
Kysyin nimenomaan sitä, miten itse määrittelet asian. Eli oletko samanlainen ihmissaasta kuin Eerikan tappajat? Osaatko samaistua heihin?

nohh
Kyllä. Ihan millä nimellä kutsutkaan, niin tapoin syntymättömän lapseni 11v. sitten.

Mitä sitä koristelemaan, teko oli aivan kamala ja brutaali.
Minusta on myös hyvä että tämä puoli asiasta tuodaan esille, vaikka en missään nimessä kannusta ketään ruoskimaan itseään liikaa asialla. Mutta muistutetaan että siinä oikeasti tapetaan jotain elävää ja aborttitapauksessa jotain mielestäni melkoisen arvokasta. Liian usein naisia saatetaan kannustaa aborttiin koska sulla ei ole miestä, sulla ei ole koulutusta, sulla ei ole tarpeeksi isoa kotia sulla ei ole sitä ja sulla ei ole tätä. "Abortin kun teet niin elämäsi pelastuu"-tyyliin maalaillaan naiselle asiaan helppoa ratkaisua. Yritetään vähätellä sitä kuinka rankka kokemus se abortti monelle naiselle todellisuudessa on. Useimmat meistä ei ole tappaneet muurahaista isompaa oliota elämässään ja sit yhtäkkiä pitää tapattaa se oma lapsenalku. Se ei ole mikään pikkujuttu ja nopea operaatio kun viikkojakin on usein jo kohtalaisen paljon siinä kohtaa kun aborttiajan saa. Abortti seuraa mielessä usein loppuelämän hautaan saakka ja toimenpidekin voi olla aika kauhistuttava. Itse olen käynyt läpi yhden keskenmenon, ja jo se on rankkaa kun iso sikiöklöntti muine rippeineen valuu pönttöön itsestä riippumattomista syistä. Puhumattakaan siitä jos se valuisi sinne oman valinnan vuoksi.

• Tykkää
Reactions: Owl
"edelleenkin kysyn et jos abortti kiellettäisiin, auttaisiko se teitä nukkumaan yönne paremmin? "

Montakohan kertaa tähänkin pitäs vielä vastata? Etkö lue ketjua ollenkaan kun jankutat samaa shaibaa viestistä toiseen?

"mut arvioitu et laittomia tehdään 100 000,"

NIin, ARVIOIDAAN. Ja yleensä arvioijana on näitä jotain pro-abortion femakkojärjestöjen johtohahmoja..

"voisin veikata et kovin montaa vuotta noille lapsille ei perheitä löytyisi."

Ja niitä halukkaitako ei tulis lisää jos tiedettäs että lapsia on oikeesti saatavillakin? Siis uskotko tosiaan ettei 1000:lle vuodessa löytyis paikkaa 5,4 miljoonan joukossa?

"outoa vain että he eivät ole tästä huolimatta valmiita adoptoimaan.

Tass tääkin naurettava "argumentti".. jos joku aborttööri traumatisoituu abortista, johon sinäkin olet ollu "neuvomassa" niin kai olet valmis sitten vastaamaan tämän mielenterveyskuluista ja osallistuu auttamiseen kaikin tavoin? Vai etkö? Tai jos vastustat syntyneiden lasten murhaamista (olettasin näin, korjaa toki jos olen väärässä) niin olet valmis huolehtiin niistä kaikista lapsista jotka on tässä vaarassa omien vanhempiensa kans?
5,4 miljoonan joukossa?
meinaatko et kuka tahansa voi adoptoida? mun 69v äiti, tai 9v tyttäreni?vai naapurustossa asuva homopari?

jos nyt kuitenkin realisesti laskettais kuinka paljon niitä potentiaalisia adoptioperheitä suomessa on, ja kuinka monta vuotta nämä perheet pystyvät 1000 lapsen tahdilla adoptioon tulevia ottaa luokseen.

Owl
Kysyin nimenomaan sitä, miten itse määrittelet asian. Eli oletko samanlainen ihmissaasta kuin Eerikan tappajat? Osaatko samaistua heihin?
Jokainen tapaus on erilainen, mutta lopputulos sama.
Minulla oli laki turvanani ja uskomaton typeryys. En tietenkään toimisi noin kuinka Eerikan kohdalla tekivät, mutta silti lopputulos sama.
Luulen, että he varmaan eivät osaa katua sekin on luultavasti eri asia.
Eikä minusta olisi ollut silloinkaan, vaikka olin tyhmä, niin lasta tappamaan, jonka olen tuntenut vuosia, se olisi mielestäni vielä brutaalimpaa.
Mutta ymmärrän, että TEKO ON SAMA. Oli se sitten helpompi tehdä ja vielä lain suomin turvin suunniteltu tehtävän.
Soimaan tästä itseäni varmasti koko elämän, vaikka olenkin yrittänyt olla armollinen ja antaa anteeksi itselleni. Se on minun moraalinen rangaistukseni, sillä laki on niin kehittymätön. TIEDÄN tehneeni väärin. Siksi en voi vain ajatella, että nyt en ole tehnyt mitään väärin ja uskotella toisin.
Olen tuosta myöskin oppinut antamaan kaikkeni lapsilleni, jotka ovat syntyneet jälkeenpäin. Siksi pidänkin uskomattomana typeryytenä, jos vielä uusii tekonsa.

"tommonen sairas kiihkoilu mitä sinä harrastat on se mihin kommentoin."

Näistä sun kommenteistas huomaa kyllä millä puolen olet ja vahvasti :D vaikka olet olevinas niin "puolueetonta" että.. kumma että se oma puoles (suosijat) ei kiihkoile tietenkään sun silmissäs yhtään :LOL:

"kyl mä ymmärrän jos et muista. "

Anna tulla nyt vaan.. vai eikö taaskaan löydy? Mitä toi murhaa hautovalle tarkotettu teksti tohon mitään liitty? Myöntää siis tosiasiat kun kiistää lapsensa koko olemassaolon?? :D
Mun kantani ei ole ehdoton ja mustavalkoinen kumpaankaan suuntaan. Uskon, että jokainen tekee ratkaisunsa tarkkaan harkiten. Sinä taas..kun sulta loppuu perustelut ja argumentit, alat huutaa pää punaisena murhaajaa. Ehkä joskus vielä opit, että asioissa ei ole pelkkiä ääripäitä.

vieras-
Jokainen tapaus on erilainen, mutta lopputulos sama.
Minulla oli laki turvanani ja uskomaton typeryys. En tietenkään toimisi noin kuinka Eerikan kohdalla tekivät, mutta silti lopputulos sama.
Luulen, että he varmaan eivät osaa katua sekin on luultavasti eri asia.
Eikä minusta olisi ollut silloinkaan, vaikka olin tyhmä, niin lasta tappamaan, jonka olen tuntenut vuosia, se olisi mielestäni vielä brutaalimpaa.
Mutta ymmärrän, että TEKO ON SAMA. Oli se sitten helpompi tehdä ja vielä lain suomin turvin suunniteltu tehtävän.
Soimaan tästä itseäni varmasti koko elämän, vaikka olenkin yrittänyt olla armollinen ja antaa anteeksi itselleni. Se on minun moraalinen rangaistukseni, sillä laki on niin kehittymätön. TIEDÄN tehneeni väärin. Siksi en voi vain ajatella, että nyt en ole tehnyt mitään väärin ja uskotella toisin.
Olen tuosta myöskin oppinut antamaan kaikkeni lapsilleni, jotka ovat syntyneet jälkeenpäin. Siksi pidänkin uskomattomana typeryytenä, jos vielä uusii tekonsa.
Etkö sä toiminut näiden kiihkoilijoiden mukaan vielä pahemmin, kun lapsi paloiteltiin ja revittiin kuolemaan? Ja lapsikin joutui roskikseen, ei saanut edes haudanlepoa. Varmaan aika rankkaa elää noin.

Ja jos sä oikeasti ajattelet noin, niin suosittelen kyllä, että kävisit juttelemassa jossain. Jos joka päivä elämänsä loppuun asti pitäisi elää niin, että ajattelee itseään lapsensa kuoliaaksi kiduttaneena äitinä, se ei voi tehdä hyvää mielenterveydelle.

Mitäs echo ja peyote tekisitte jos tulisitte raiskauksesta raskaaksi?
Pitäisin lapsen, vaikka olisin työtön sinkku jossain 30 m2 yksiössä, vailla tukiverkkoja.
Raiskauksesta toipuminen kestäisi aikansa, mutta mä rakastaisin sitä pientä vauvelia mahassani, vaikka hänessä olisi raiskaajan geenejä.

Äsken kävi 3-kk vanha vauva äitinsä kanssa. Oli se vaan ihana, hymyineen ja jokelluksineen -ja kovine pieruineenkin. :heart:

Owl
Mun kantani ei ole ehdoton ja mustavalkoinen kumpaankaan suuntaan. Uskon, että jokainen tekee ratkaisunsa tarkkaan harkiten. Sinä taas..kun sulta loppuu perustelut ja argumentit, alat huutaa pää punaisena murhaajaa. Ehkä joskus vielä opit, että asioissa ei ole pelkkiä ääripäitä.
Eipä siinä kauaa ja perusteellisesti ehdi harkita, varsinkaan, jos oma aikuistuminen on kesken. Lapsen tulo on monille aikuistumisen aikaa. Liian nopeasti noinkin kauaskantoinen asia hoituu fyysisesti pois päiväjärjestyksestä. Mielelläni olisin ottanut keskusteluapua sekä katsonut muutaman herättelevän kuvan ja videon jonottaessani kaavintaan. Jos vaikka olisinkin uskaltanut katsoa totuutta silmiin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Owl
Etkö sä toiminut näiden kiihkoilijoiden mukaan vielä pahemmin, kun lapsi paloiteltiin ja revittiin kuolemaan? Ja lapsikin joutui roskikseen, ei saanut edes haudanlepoa. Varmaan aika rankkaa elää noin.

Ja jos sä oikeasti ajattelet noin, niin suosittelen kyllä, että kävisit juttelemassa jossain. Jos joka päivä elämänsä loppuun asti pitäisi elää niin, että ajattelee itseään lapsensa kuoliaaksi kiduttaneena äitinä, se ei voi tehdä hyvää mielenterveydelle.
Olen käynyt jo vuosia terapiassa. Jatkan vielä, mutta "loppusuora" häämöttää tällä viisiin.

Niin, ja pidän itseäni terveempänä, kun myönnän tosiasiat.
Joku voi tuollaisen teon jälkeen olla hymyssäsuin eikä pidä sitä minään/ jopa tehdä uudestaan.
Se taas menee oman ymmärrykseni yli ja lujaa.
Mielestäni minulla on omiin tunteisiini yhteys, mikä tuolloin oli kadoksissa.
Ihmettelen siis näitä, jotka eivät osaa katua. Mutta uskon silti sen pysyvän jossakin alitajunnassa ja tulevan joskus esiin odottelemaan läpikäymistä.

Viimeksi muokattu:
Pitäisin lapsen, vaikka olisin työtön sinkku jossain 30 m2 yksiössä, vailla tukiverkkoja.
Raiskauksesta toipuminen kestäisi aikansa, mutta mä rakastaisin sitä pientä vauvelia mahassani, vaikka hänessä olisi raiskaajan geenejä.

Äsken kävi 3-kk vanha vauva äitinsä kanssa. Oli se vaan ihana, hymyineen ja jokelluksineen -ja kovine pieruineenkin. :heart:
Ja Datalle: pitäisin lapsen vaikka se olisi vaikeasti vammainen.

Eipä siinä kauaa ja perusteellisesti ehdi harkita, varsinkaan, jos oma aikuistuminen on kesken. Lapsen tulo on monille aikuistumisen aikaa. Liian nopeasti noinkin kauaskantoinen asia hoituu fyysisesti pois päiväjärjestyksestä. Mielelläni olisin ottanut keskusteluapua sekä katsonut muutaman herättelevän kuvan ja videon jonottaessani kaavintaan. Jos vaikka olisinkin uskaltanut katsoa totuutta silmiin.
Jos olen oikein ymmärtänyt (ja tää tieto on niinkin luotettavasta lähteestä kuin Teiniäidit tv-sarjasta), varsinkin nuorta henkilöä suorastaan painostetaan aborttiin tai vähintään adoptioon terveydenhuollon taholta. Siinäkin on varmaan tyttöparan hankala punnita ratkaisuaan. Hatunnosto niille jotka kaikesta huolimatta pitävät ja kasvattavat lapsen itse.

vieras-
Ja Datalle: pitäisin lapsen vaikka se olisi vaikeasti vammainen.
Ja antaisit sen syntyä, vaikka oma henkesi olisi vaarassa. Kyllä jo olemassa olevat lapsesi ymmärtäisivät, että äidin pitää nyt mennä jumalan luo ja korvaukseksi äidistä jumala antoi pienen vaikeavammaisen pikkusisaruksen jonka iskä joutuu viemään laitokseen hoidettavaksi, kun ei se kotihoidossa pärjää. Awww <3

Ja antaisit sen syntyä, vaikka oma henkesi olisi vaarassa. Kyllä jo olemassa olevat lapsesi ymmärtäisivät, että äidin pitää nyt mennä jumalan luo ja korvaukseksi äidistä jumala antoi pienen vaikeavammaisen pikkusisaruksen jonka iskä joutuu viemään laitokseen hoidettavaksi, kun ei se kotihoidossa pärjää. Awww <3
Mä en itse asiassa tiedä kuinka tuossa tilanteessa tekisin.

Yhteistyössä