Aborttiketju, puolesta-vastaan

En tiedä onko se edes mahdollista joillekin ajatella niin mutta:

Olisiko mahdollista että nämä "tuleva elämänlaatu" keskustelut on turhan irvokkaita abortin yhteyteen. Tarkoitan, että yritetään edes esittää sitä ajatusta ikäänkuin voisit jotenkin ennustaa miten hyvän elämän joku lapsi voi saada, vaikka olisi kuinka huono perhe/tilanne mihin syntyy.

Joiltain ihmisiltä puuttuu täysin käsitys siitä biologisesta prosessista mikä kulminoituu syntyvään vauvaa, ihmiseen.

On totaalisen absurdia todeta, että "olkoon mikä tahansa tilanne, aborttia ei kuulu saada".

Se jos mikä on täysin kyvyttömyyttä empatiaan jo olemassaolevia ihmisiä kohtaan jotka joutuisi sen tilanteen kantamaan, kun sinä nyt päätit että ei, ei ole oikeutta.

Elämä on niin moninaista vaikeuksineen, että on sulaa hulluutta vaan sulkea silmät siltä millaisia seurauksia sillä on, että kielletään jotain mikä ei millään tavalla vie tätä yhteiskuntaa ainakaan edistyksen suuntaan, vaan juurikin revitään takaisin pimeitä aikoja kohti.

Se on toki helppo vain olla idealisti netissä ja sulkea silmät asioilta. Saattaisi hieman ääni kellossa muuttua kun itse olisi niissä tilanteissa, kun selkeästi se ajattelu ei toimi sen vertaa että pystyisi miettimään asioita muiden kannalta.

Minä en ole kertaakaan pakottanut ketään aborttiin, vaikka minusta se on tärkeä oikeus ja jopa velvollisuus tilanteesta riippuen, mutta siltikin naisella on oikeus tehdä se päätös aina.

Mutta abortin vastustajat kyllä haluisi pakottaa kaikki pitämään kiinni raskautumisesta ihan sama mistä syystä ja missä tilanteessa se tapahtuu.
Fanaatikkojen järjenjuoksusta ei ota tolkkua.

Abortti on murha, joten aborttilääkäreitä saa ampua ja ehkäisyneuvontaklinikoille saa heittää polttopulloja.

Miesten runkkauskin on kauhistus, koska siin joka kerta viissataa miljoonaa siittiötä menettää mahdollisuutensa. Naisten menkoista puhumattakaan, siin munasolu menee ihan hukkaan.

Syystä tai toisesta aborttiin päätyneitä tarttee sit lyödä raamatulla päähän, et päätös kirvelee varmuuden vuoksi taatusti enemmän.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Haluanpa vain sanoa
"Minun hyvinvointini ja mieheni hyvinvointi menee syntymättömän lapsen edelle."

Tässähän asia onkin oikein suoraan tapetille. Hyvä, että myönnätte, että olette itsekkäitä, ja ajattelette itseänne ennen tulevaa lastanne.

Minä äitinä ja naisena laitan AINA lapseni, jo syntyneet että vielä syntymättömät oman itseni edelle, ja teen kaikkeni heidän puolestansa. Ja ei, en edes pidä itseäni erityisen hyvänä äitinä, naisena ja ihmisenä. Vaan olen äiti, nainen ja ihminen. Minun tehtäväni ja velvollisuuteni on huolehtia jälkikasvustani, ja laittaa heidät AINA etusijalle, olivat he sitten vierelläni tai kohdussani.

Haluanpa vain sanoa
Fanaatikkojen järjenjuoksusta ei ota tolkkua.

Abortti on murha, joten aborttilääkäreitä saa ampua ja ehkäisyneuvontaklinikoille saa heittää polttopulloja.

Miesten runkkauskin on kauhistus, koska siin joka kerta viissataa miljoonaa siittiötä menettää mahdollisuutensa. Naisten menkoista puhumattakaan, siin munasolu menee ihan hukkaan.

Syystä tai toisesta aborttiin päätyneitä tarttee sit lyödä raamatulla päähän, et päätös kirvelee varmuuden vuoksi taatusti enemmän.
Miksi sekoitat uskonnon tähän asiaan?

Abortin puolesta olen, ehdottomasti.

Olen huomannut että jotka vaahtoavat tuosta "elämän pyhyydestä" alkion kohdalla, eivät kuitenkaan kunnioita elämää joka on oikeasti täällä (ihmiset ja muut eläimet, luontoi).

Kaksinaamaisia kusipäitä.

Viimeksi muokattu:
Sen verran eriävä näkemys kyllä sinun kanssa, että jos yleismaailmallisesti puhutaan abortista ja mahdollisen vauvan tulevasta elämänlaadusta niin mikään yksittäinen esimerkki ei ole se tapa millä voidaan ajatella asiaa tyhjentävästi.

Jos pitää saapua johonkin päätökseen siitä että kyllä vai ei abortille, niin silloin pitää pystyä ajattelemaan kaikenlaisia tilanteita, ei vain niitä huonoimpia tai parhaimpia.

Elämä voi olla lähtökohtaisesti uskomatonta paskaa ja silti voit saada ihanan elämän.

Se voi myös olla täysin päinvastoin. Ja kaikki se hajonta siinä välissä.

Pointti on lähinnä se, että kukaan meistä ei oikeasti voi ennustaa asioita.

Keskitytään siihen nykyisyyteen mielummin.
Tuo oli vastaus ketjussa esiintyneisiin "jokainen elämä on ainutlaatuinen lahja"-tyyppiselle ajattelulle, ei varsinaisesti argumentti aborttioikeuden puolesta.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Ken guru

Tässähän asia onkin oikein suoraan tapetille. Hyvä, että myönnätte, että olette itsekkäitä, ja ajattelette itseänne ennen tulevaa lastanne.

Minä äitinä ja naisena laitan AINA lapseni, jo syntyneet että vielä syntymättömät oman itseni edelle, ja teen kaikkeni heidän puolestansa. Ja ei, en edes pidä itseäni erityisen hyvänä äitinä, naisena ja ihmisenä. Vaan olen äiti, nainen ja ihminen. Minun tehtäväni ja velvollisuuteni on huolehtia jälkikasvustani, ja laittaa heidät AINA etusijalle, olivat he sitten vierelläni tai kohdussani.
No olen sitten varmaan paska mutsi kun laitan joskus itseni etusijalle lasten suhteen. Esim. opiskelen lasten ollessa pieniä, parisuhteestakin pidetään huolta joskus "lasten kustannuksella", että jotutuva hetkeksi hoitoon jne.

• Tykkää
Reactions: Ciervo

Miksi sekoitat uskonnon tähän asiaan?
Ei sinulla ole oikeutta sanella miten kukakin kommentoi asiaan.

Vai onko joku jumal-kompleksi sinulla, että sinun ympärillä pitää keskustelun pyöriä?

Vai onko se vaan turhautumista siitä, kun ketään ei kiinnosta jahkata sinun kanssa kun tulee niitä tekstiseiniä missä höpiset ihan uskomatonta utopiaa lainaten sen tusinaa eri palstailijaa.

Haluanpa vain sanoa
Muistutanpa vain, että jokainen ihminen, joka ei oikeasti halua elää tekee itsemurhan. Eli hekin, joiden elämän te olisitte oikein mielellänne riistäneet siksi, ettei se sovi teidän ihkuun pumpuli-maailmaan - hekin haluavat elää, ja kokevat elämän elämisen arvoiseksi.

Keitä te olette päättämään kenen elämä on elämisen arvosta ja kenen ei? Ehkä jonkun mielestä teidän elämänne ei ole elämisen arvosta, koska olette moraalittomia länsimaisessa kuplassa eläneitä aivottomia lampaita, jotka eivät tiedä maailmanmenosta kotikylän ulkopuolella yhtään mitään. Näin esimerkiksi.

Ken guru
Muistutanpa vain, että jokainen ihminen, joka ei oikeasti halua elää tekee itsemurhan. Eli hekin, joiden elämän te olisitte oikein mielellänne riistäneet siksi, ettei se sovi teidän ihkuun pumpuli-maailmaan - hekin haluavat elää, ja kokevat elämän elämisen arvoiseksi.

Keitä te olette päättämään kenen elämä on elämisen arvosta ja kenen ei? Ehkä jonkun mielestä teidän elämänne ei ole elämisen arvosta, koska olette moraalittomia länsimaisessa kuplassa eläneitä aivottomia lampaita, jotka eivät tiedä maailmanmenosta kotikylän ulkopuolella yhtään mitään. Näin esimerkiksi.
No just. Kaikkihan pystyykin tappamaan itsensä halutessaan..

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
oikeutetumpaa sekin
"Abortti on murha, joten aborttilääkäreitä saa ampua"

Ja koska abortteja ei saa vastustaa edes rauhanomasesti niin vastustajat saa ampua.

"siin joka kerta viissataa miljoonaa siittiötä menettää mahdollisuutensa. Naisten menkoista puhumattakaan, siin munasolu menee ihan hukkaan."

HOHHOIJJAA. Varsin omaperäistä taas eikä muuten koskaan ennen nähtyä :D

"tarttee sit lyödä raamatulla päähän,"

Mihin tässä mitään raamattuja tarttis? Bilsan opusta esille vaan ;) se kun useimmilla suosijakiihkoista tuntuu jääneen hämärän peittoon.

"Minä äitinä ja naisena laitan AINA lapseni, jo syntyneet että vielä syntymättömät oman itseni edelle, ja teen kaikkeni heidän puolestansa. Ja ei, en edes pidä itseäni erityisen hyvänä äitinä, naisena ja ihmisenä. Vaan olen äiti, nainen ja ihminen. Minun tehtäväni ja velvollisuuteni on huolehtia jälkikasvustani, ja laittaa heidät AINA etusijalle, olivat he sitten vierelläni tai kohdussani. "

Näin juuri me normaalit tervejärkiset naiset teemmekin ja olemme onneksi valtaenemmistö :)

Haluanpa vain sanoa
Ei sinulla ole oikeutta sanella miten kukakin kommentoi asiaan.

Vai onko joku jumal-kompleksi sinulla, että sinun ympärillä pitää keskustelun pyöriä?

Vai onko se vaan turhautumista siitä, kun ketään ei kiinnosta jahkata sinun kanssa kun tulee niitä tekstiseiniä missä höpiset ihan uskomatonta utopiaa lainaten sen tusinaa eri palstailijaa.
En minä mitään sanele, vaan ihan vain kysyin kysymyksen, että miksi kirjoittaja sekoittaa uskonnon tähän asiaan, koska kuulisin mielelläni vastauksen. Siitähän kai keskustelussa on kyse.

Rahoittuisit jo. Ikävää, kun olet noin kovin kiukkuinen. Ihan vaan keskustelua täällä käydään, ei sinun kannata ottaa noita juttuja niin henkilökohtaisesti, vaan voit ihan rauhoittua ja ottaa rennosti. Ei tarvitse sitten niin paljon ilkeilläkään, kun ollaan paremmalla mielellä, eikös vaan?

Haluanpa vain sanoa
Ja hei kepsis, tuossahan Asiankannattaja vastaakin kysymykseeni, eikä näköjään siitä mitenkään pahastunut. Älä siis sinäkään hermoile.

PS. Et sitten vastannut niihin kysymyksiin. :( Vähän arvelinkin, ettei sinulta kustelu oikeasti onnistu, kunhan pääset vain huutelemaan.

pöloklo
Sekä että. Puolesta kun abortti tehdään ennen raskausviikkoa 12 (tai henkeä uhkaavista tai lääketieteellisistä syistä myöhemmin). Mieluiten vetäisin noita normaaleiden tapausten viikkoja vielä muutaman taaksepäin, että abortti pitäisi tehdä rv 8 mennessä.

Ehdottomasti pitää olla mahdollisuus aborttiin. Niitä tehdään joka tapauksessa, joten parempi että tapahtuvat turvallisesti. Sitä ei valitettavasti voi milloinkaan saada loppumaan, että jotkut käyttävät aborttia lähes ehkäisyn omaisena. Mutta ei näiden ihmisten vuoksi pitäisi kaikkia rangista.

Itse en aborttia ole tehnyt, enkä varmaan pystyisi tekemäänkään. Mutta niin urpo en ole, ettenkö pystyisi ajattelemaan muitakin kuin itseäni.
Jos viikkoja kiristettäisiin tulisi kovasti lisää maksuja terveydenhuoltoon. Keskenmenoja tuee eniten ennen 12 viikkoa. Itse ole ollut kaksi kertaa abortti jonossa ja kertaakaan sitä ei ole tehty, kummassakin tapauksessa meni kesken viikolla 8.
Minusta aborttia ei pidä missään nimessä kieltää. Mikä vääryys naista kohden että pitäisi ei toivottua lasta kantaa 9 kk.

En minä mitään sanele, vaan ihan vain kysyin kysymyksen, että miksi kirjoittaja sekoittaa uskonnon tähän asiaan, koska kuulisin mielelläni vastauksen. Siitähän kai keskustelussa on kyse.

Rahoittuisit jo. Ikävää, kun olet noin kovin kiukkuinen. Ihan vaan keskustelua täällä käydään, ei sinun kannata ottaa noita juttuja niin henkilökohtaisesti, vaan voit ihan rauhoittua ja ottaa rennosti. Ei tarvitse sitten niin paljon ilkeilläkään, kun ollaan paremmalla mielellä, eikös vaan?
Kiukkuisuus on lievä yliarvio. Ärsytäthän sinä toki, ihan samalla tavalla kuin muutkin jotka latoo hölmöjä kommentteja, sinä vaan näytät pistävän siihen erityistä tarmoa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Haluanpa vain sanoa
Koska aborttifanaatikkojen ainoat perusteet ovat peräisin raamatusta.
En tiedä mitä pidät aborttifanaatikon määritelmänä, mutta minä olen aborttia vastaan, eivätkä perusteeni todellakaan ole Raamatusta, sillä olen ihan täysin ateisti. Lähes kaikki tuntemani abortin vastustajat ovat ateisteja. En muuten ole tässä keskustelussa huomannut yhtäkään Raamattuun liittyvää perustetta. Voi toki olla, että on mennyt ohi. Näyttäisitkö niitä, ihan mielelläni tutustuisin uskonnollistenkin ihmisten abortin vastaisuutta perusteleviin asioihin?

voi ressukkaa
Sinä esitit väitöksen, sinulla on todistustaakka.
Ootko siis tosiaan niin uusavuton ettet sitä lakia mistään löydä etkä osaa mennä tavaamaan? Ota osaa..

"Koska aborttifanaatikkojen ainoat perusteet ovat peräisin raamatusta. "

TODISTEET esille sitten vaan mistä kohtaa sekin on esim. että ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä?

"Esim. opiskelen lasten ollessa pieniä, parisuhteestakin pidetään huolta joskus "lasten kustannuksella", että jotutuva hetkeksi hoitoon jne. "

Tämä on itsekkyyttä ihan normaalin rajoissa, toisin kun lasten tappaminen.

"Kaikkihan pystyykin tappamaan itsensä halutessaan.. "

Miksei pystyis? Jollei oo mitenkään halvaantunu tms. ettei se kertakaikkiaan onnistu.

Mitä jos keskityttäisiin siihen elämään joka on jo konkreettisesti täällä ja vaatii huolenpitoa ja pyhyyttä osakseen.

Kunnioitatko sinä muunlaisia elämänmuotoja kuin ihminen? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.

Yhteistyössä