Miten nopeasti voi uudelta kumppanilta pyytää, että milloin esittelet mut vanhemmillesi?

Mutta sinähän et koe olevasi hyvä, kun kerran menit heti ensimmäisenä iltana sänkyyn ja luikit yöllä salaa pois. Et siis tunne riittäväsi ja kelpaavasi miehelle omana itsenäsi. Rentouskin on kaukana, kun vouhkaat jatkuvasti miehen perään ja kuvittelet häntä milloin pettämässä ja milloin ajattelevan sinua huonona naisena ja miloin mitäkin.
Teko ei ollut hyvä mutta ei se tee musta huonoa naista ja ihmistä loppuelämäksi. :D Jokainen tekee virheitä ja kantaa vastuunsa niistä.

Kyllä. Pitää rakastaa itseään, että voi rakastaa toisia. Muiden on helpompi arvostaa sinua kun rakastat ja arvostat itse itseäsi. Jokainen riittää ihan sellaisenaan ja se on tosiaan toisen osapuolen menetys, jos ei sitä huomaa. Eikä huonoa kohtelua kannata kenenkään sallia itselleen.

Vaikka nyt ehkä oikeutitkin tällä ajatuksella vaatimuksesi, niin et tainnut ihan sisäistää homman pointtia.

Ps. ei myöskään miehen kannattaisi antaa kohdella itseään huonosti
Jep; oikeastaan voisi sanoa jopa niin, että muiden on mahdoton arvostaa sinua ellet arvosta itse itseäsi. Sama pätee ammatittaitoonkin; jos et arvosta omaa työpanostasi, ei kukaan toinenkaan arvosta.

Kuka tässä nyt on ketä kohdellut huonosti? En minä kohtele mun poikaystävää huonosti:O

"Mimmi"
Niin säkin teet sun lähimmäisillesi ja tuntemattomille kokoajan :)
Väärin. Emmä vaatimalla mitään saa, korkeintaan kuraa niskaan ennenpitkää.
Jos haluan tulla kohdelluksi hyvin, niin näytän sillä rentoudella (ei millään esirippu-rentoudella) ja itsearvostuksella esimerkkiä miten mua täytyy kohdella ja miten myös kohtelen muita. :)
Jos vaikka kohtaan kunnioituksen puutetta, niin osaan laittaa ignoreen ja jatkaa matkaa.

Toivottavasti se "vaatia" oli sulla vain sanavalintana väärä.

maa aam
Kyllä. Pitää rakastaa itseään, että voi rakastaa toisia. Muiden on helpompi arvostaa sinua kun rakastat ja arvostat itse itseäsi. Jokainen riittää ihan sellaisenaan ja se on tosiaan toisen osapuolen menetys, jos ei sitä huomaa. Eikä huonoa kohtelua kannata kenenkään sallia itselleen.

Vaikka nyt ehkä oikeutitkin tällä ajatuksella vaatimuksesi, niin et tainnut ihan sisäistää homman pointtia.

Ps. ei myöskään miehen kannattaisi antaa kohdella itseään huonosti
Lisään vielä, että tähän sinun tapaukseesi suhteutettuna itsekunnioitus tarkoittaa mm. sitä, että jos tekee mieli seksiä ja sitä harrastetaan ekana iltana, ei siinä ole mitään hävettävää kummallakaan osapuolella. Tai sitä, että ei murehdi poikaystävän tulevista koulukavereista, vaan luottaa siihen että suhde säilyy jos on riittävän hyvä. Jos ei, ei siinä menetäkään mitään. Tai sitä, että ei tee asioita vääristä motiiveista vaan siksi, että ne tuntuvat hyvältä.

Toisen kunnioitus suhteessa taas tarkoittaa minusta sitä, että antaa myös toiselle saman vapauden olla oma itsensä, luottaa toiseen ja rakastaa toista juuri sellaisena kuin tämä on eikä yritä muuttaa toista, manipuloida toista tai vaikuttaa toisen toimintaan. Sekä sitä, että antaa rauhan toiselle edetä suhteessa siinä aikataulussa kuin hyvältä tuntuu. Jos se on kovin erilainen kuin oma, painostamalla ei pääse pitkälle vaan silloin kannattaa miettiä suhteen järkevyyttä.

Näillä eväillä pääsee suhteessa aika pitkälle minun mielestäni. Voin toki olla väärässäkin :D

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Lisään vielä, että tähän sinun tapaukseesi suhteutettuna itsekunnioitus tarkoittaa mm. sitä, että jos tekee mieli seksiä ja sitä harrastetaan ekana iltana, ei siinä ole mitään hävettävää kummallakaan osapuolella. Tai sitä, että ei murehdi poikaystävän tulevista koulukavereista, vaan luottaa siihen että suhde säilyy jos on riittävän hyvä. Jos ei, ei siinä menetäkään mitään. Tai sitä, että ei tee asioita vääristä motiiveista vaan siksi, että ne tuntuvat hyvältä.

Toisen kunnioitus suhteessa taas tarkoittaa minusta sitä, että antaa myös toiselle saman vapauden olla oma itsensä, luottaa toiseen ja rakastaa toista juuri sellaisena kuin tämä on eikä yritä muuttaa toista, manipuloida toista tai vaikuttaa toisen toimintaan. Sekä sitä, että antaa rauhan toiselle edetä suhteessa siinä aikataulussa kuin hyvältä tuntuu. Jos se on kovin erilainen kuin oma, painostamalla ei pääse pitkälle vaan silloin kannattaa miettiä suhteen järkevyyttä.

Näillä eväillä pääsee suhteessa aika pitkälle minun mielestäni. Voin toki olla väärässäkin :D
Hyviä mielipiteitä kyllä.

[QUOTE="Mimmi";30087557]Väärin. Emmä vaatimalla mitään saa, korkeintaan kuraa niskaan ennenpitkää.
Jos haluan tulla kohdelluksi hyvin, niin näytän sillä rentoudella (ei millään esirippu-rentoudella) ja itsearvostuksella esimerkkiä miten mua täytyy kohdella ja miten myös kohtelen muita. :)
Jos vaikka kohtaan kunnioituksen puutetta, niin osaan laittaa ignoreen ja jatkaa matkaa.

Toivottavasti se "vaatia" oli sulla vain sanavalintana väärä.[/QUOTE]

Noh, toiset on vaatimattomia ja toiset ei ole tyytyväisiä niin vähään. Mä kuulun jälkimmäiseen ja yleensä mies on etenkin alussa halukas tekemään sen mitä haluan, mies haluaa tehdä naisensa onnelliseksi.

"Annastiina"
Happygirl annatko blogiisil linkin? =)
Olis kiva lukea sitä ihan mielenkiinnosta. Mun mielestä olet tasapainoinen ja mukava ihminen, väitetään täällä mitä tahansa.
Luen muutamaa kiinnostavaa ja hyvää blogia ja mulla on sellainen tunne et sun blogi ei ole ainakaan tylsä vaan sulle sattuu ja tapahtuu =) Eli annatko linkin?

Parasta viihdettä
Kun te poikkiksen kanssa olette yhdessä 24/7 eikä teillä ole mitään luurankoja, niin kai se lukee näitä sun kirjoituksiakin muutaman kymmenen tuhannen muun ohella. Ja kun se tahtoo tehdä sut onnelliseksi niin varmaan se on jo varannut matkan tulevaan mummolaan.

[QUOTE="Annastiina";30087585]Happygirl annatko blogiisil linkin? =)
Olis kiva lukea sitä ihan mielenkiinnosta. Mun mielestä olet tasapainoinen ja mukava ihminen, väitetään täällä mitä tahansa.
Luen muutamaa kiinnostavaa ja hyvää blogia ja mulla on sellainen tunne et sun blogi ei ole ainakaan tylsä vaan sulle sattuu ja tapahtuu =) Eli annatko linkin?[/QUOTE]

Kiitos Annastiina luottamuksesta. :) Mulle ei satu oikeasti mitään sen kummempaa, perusarkea ja elämää vain. Voin harkita tuota! Täällä käy niin "värikästä" sakkia enkä haluaisi blogiini negatiivista, pahantahtoista porukkaa jotka nauttii toisten kiusaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Parasta viihdettä;30087595:
Kun te poikkiksen kanssa olette yhdessä 24/7 eikä teillä ole mitään luurankoja, niin kai se lukee näitä sun kirjoituksiakin muutaman kymmenen tuhannen muun ohella. Ja kun se tahtoo tehdä sut onnelliseksi niin varmaan se on jo varannut matkan tulevaan mummolaan.
Meillä on ihan omat elämät ja niin kun sanoin, mun töiden takia en voi lähteä nyt reissuun sinne "tulevaan mummolaan" ihan hetkeen, mutta tulevaisuudessa tietenkin sumplin sen niin, että onnistuu olee vaikka pidempäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Parasta viihdettä;30087616:
Mut kai se kuitenkin tietää, että asiaa täällä porukalla puidaan?
Olen kysynyt erittäin yleisestä, tavallisesta asiasta ja saanut siihen hyviä vastauksia. Tämä ei mitenkään ole loukkaava tai hänen henkilöllisyyttään paljastava ketju. Toisekseen, tämä foorumi on aikuisille suunnattu ja aikuiset ei yleensä saa kiksejä toisten elämän ongelmista tai huolista viitaten tuohon sinun "parasta viihdettä" nimimerkkiisi.

Jessicanminba -88
Mä tapasin mun viehen vanhemmat noin 2 viikkoa ensi tapaamisen jälkeen. Vähän jänskätti, mutta alkoholia otin ennen tapaamista ja hyvin meni.

En vaan tiedä jäikö musta niille joku selvä juoppokuva, kun kello oli noin 14 ja minä humalassa. Minkäs teet kun niin jänskätti :) :)

Joooooo
Häppäri, pistä tähän blogin osoite niin päästään lukemaan =)
Eihän sun tartte julkasta siellä niitä negatiivisia kommentteja ja toisekseen niin ajattelet vaan miten kateellisia ne pahan kirjoittelijat sulle onkaan eikä heillä ole hyvin asiat omassa elämässä niin tarttee täällä sit purkautua.,.

Parasta viihdettä
Olen kysynyt erittäin yleisestä, tavallisesta asiasta ja saanut siihen hyviä vastauksia. Tämä ei mitenkään ole loukkaava tai hänen henkilöllisyyttään paljastava ketju. Toisekseen, tämä foorumi on aikuisille suunnattu ja aikuiset ei yleensä saa kiksejä toisten elämän ongelmista tai huolista viitaten tuohon sinun "parasta viihdettä" nimimerkkiisi.
Ei tämä ketju poikkiksen intimiteettiä mitenkään loukkaakaan. Mutta ottaen huomioon, että olette yhdistäneet laajat tuttavapiirinne niin perinpohjaisesti, ettei pettämisen mahdollisuutta hänellä enää ole, voisin kuvitella tiedon kulkevan myös toiseen suuntaan. Olet kuitenkin aika avoimesti näyttänyt naamasi ja kertonut mielipiteitäsi mm. poikkiksien kouluttamisesta, vaimomateriaalista ja mormoneista. Mutta jos teillä ei kerran mitään luurankoja ole, tuo tuskin haittaa.

Mun mielestä kaikki tapahtuu aikanaan, ilman suurempia suunnitelmia :heart: Turhaan kiusaa itseään, kun ottaa stressiä kaikesta ;) Sitten voisi jo huolestua kun menee kuukausia ettei toinen edes mainitse aikovansa esitellä.

Mä oon tuntenu nykyisen mieheni yli 15 vuotta ja nuorempana meillä olikin jotain säätöä, silloin tapasin hänen isänsä useammankin kerran ja äidin yhden kerran viimeisenä yönä. Mun äitini hän tapasi useammankin kerran, äiti on jo edesmennyt. Pienellä kunnalla silti kaikki tuntee kaikki ja tietää toistensa tekemiset.

Aloimme seurustella 6 viikkoa sitten ja juhannuksena hän esitteli mut ja lapset puolelle suvulleen. Keskiviikkona olisi tarkoitus esitellä hänet ensimmäistä kertaa isälleni, tämä ihan suunnitellusti siksi että näen itsekin isäni tyyliin kerran vuodessa :heart:

Yhteistyössä