The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Oisko sulla mahkuja saada toimeentulotukea?
Varmaan joo, on vaan älyttömän korkee kynnys soittaa sossuun. Se on vihoviimenen paikka jossa mä haluan asioida.
Kolmesti oon apua tarvinnut enkä kertaakaan saanut. Eka kokemus oli kun 17-kesäsenä lakkautettiin opinto- ja asumistuki porukoiden (edellisvuoden) tulojen vuoksi, niillä samaan aikaan vesivahinkoremppa päällänsä, äiti lomautettuna ja iskä parivuotisella sairaslomalla, ja sossu tokas vaan että ellei ne maksa mun vuokraa niin tulee lastensuojeluilmotus.
Sit ämpärin kanssa erotessa olisin tarttennu takuuvuokraan jeesiä, ja sanoin heti ekana että vuokran kanssa mä pärjään ihan hyvin, mutta vuokran suuruus oli silti riittävä peruste olla auttamatta takuussa joka oli vielä vuokraa pienempikin.
Ja viimesimpänä alko vituttamaan ko tiiän paljon ihmisiä jotka on ryssiny luottotiedot, ryypää vuokrarahat ym kivaa, ja sossu maksaa niistä huolimatta koko elämisen ja mun käskettiin nostamaan opintolainaa että saan lapseni elätettyä.
 
Varmaan joo, on vaan älyttömän korkee kynnys soittaa sossuun. Se on vihoviimenen paikka jossa mä haluan asioida.
Kolmesti oon apua tarvinnut enkä kertaakaan saanut. Eka kokemus oli kun 17-kesäsenä lakkautettiin opinto- ja asumistuki porukoiden (edellisvuoden) tulojen vuoksi, niillä samaan aikaan vesivahinkoremppa päällänsä, äiti lomautettuna ja iskä parivuotisella sairaslomalla, ja sossu tokas vaan että ellei ne maksa mun vuokraa niin tulee lastensuojeluilmotus.
Sit ämpärin kanssa erotessa olisin tarttennu takuuvuokraan jeesiä, ja sanoin heti ekana että vuokran kanssa mä pärjään ihan hyvin, mutta vuokran suuruus oli silti riittävä peruste olla auttamatta takuussa joka oli vielä vuokraa pienempikin.
Ja viimesimpänä alko vituttamaan ko tiiän paljon ihmisiä jotka on ryssiny luottotiedot, ryypää vuokrarahat ym kivaa, ja sossu maksaa niistä huolimatta koko elämisen ja mun käskettiin nostamaan opintolainaa että saan lapseni elätettyä.
Joo, voin hyvin kyllä kuvitella tuon kynnyksen mutta mun mielestä sulla on nyt siihen ihan oikeus ja kohtuuskin - vaikka se nyt tuntuiskin inhalta... Ensinnäkin sulla ei vielä edes pyöri työttömyysrahatkaan ja täytyyhän sun sekä pp:n - hyvänen aika! - elää. Ja toisekseen - sulla on nyt hyvät saumat saada Lappiin hienosti sitä tukevaakin jalansijaa, joten ihan näin maalaisena vois vaikka kuvitella, että ovat siinä auttamassa ja tukemassa rahallisesti - ei sitä näinä päivinä vaan noin hienosti lähestytä mahdollisella työpaikan saamisyhteydenotoilla, joten....

Kannattaa ihmeessä mennä kokeilemaan!
 
Sitä juurikin :ashamed:. Vaikkakin mun kiukustuminen on kai aika koominen näky livenä. Ei ketään oo ainakaan koskaan pelottanut. Väkisinkin sitten alkaa itseäkin naurattaa, niin on vähän hankala olla siinä sitten vihanen :stick:
No muttsa tuohan on vaan hyvä asia että leppyy nopeasti :)

Tuossa tilanteessa voi olla vähän hankalaa kiukutella jos itseäkin naurattaa :)
 
voi video...

ex-duunikamu ei näemmä sittenkään päässy tangofinaaliin vaikka määki kävin äänestämässä

eipä tartte sitte tuotakaan ohjelmaa kahtoa
Meijänkin kylältä oli pari vuotta takaperin yks martta hakemassa.

Ja mulla on ollut tässä kans joku ihan sairas hajatelma moisesta hommasta :O...mutta onneksi vielä toi yläpää joissakin asioissa jotenkin pelittää :D

Mutta. Vaikka sun tuttus ei sinne nyt päässytkään, niin taijan mä sen kuitenkin kattoa- ainakin finaalin. Jotenkin kuuluu tähän mun heinäkuuhun ton vahtaaminen.

Vaan. Sauli Lehtosta en pysty vieläkään parkumatta kuuntelemaan :'(....siinä oli iso menetys.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä