Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

[QUOTE="mies1";29701755]Niin? Kyllä minä vastaan vähän ikävämmin jos aletaan olla tylyjä.

Tunnen myös arvoni, ja puolustan itseäni ikävämmin tylyihin kommentteihin. Olet naurettava, jos tuomitset tällä perusteella minut. Sinun miehesi voi kääntää toisenkin posken - minä en ole yhtä höveli.

Rakentelet outoja väitteitä minusta.

En odota aina, että palsta käyttäytyisi hyvin. Vaan odotan, että se huono käytös ajettaisiin sinne marginaaliin, mihin se naisilla, toki jossain määrin myös miehillä, kuuluukin, pois sen nykyisestä hallitsevasta asemasta viestinnässä. Herkät ja kiltit naiset eivät täällä pahemmin viihdy ja usein saa lukea kuinka ihmisiä ei edes auteta.

En minä vastusta enkä mitenkään kammoa sitä, jos joku provosoituu. Antaa tulla vaan. Mutta olen harvoin se, joka ensin provosoi.[/QUOTE]

Minusta on outoa miten yrität osoittaa paremmuuttasi jopa yli mieheni.

Rakentelet outoja väitteitä mieheni ja ystävieni positiivisuuden tasosta;
"Uskon olevani positiivisempi luonteena ja elämänasenteena kuin tuntemasi miehet".
Joudutko hädissäsi keksimään edellä mainittuja asioita, jotta oma ylemmyytesi ei saisi kolausta? Elä nyt suutu, yritän vaan päästä kärryille ajatuksen juoksustasi. Ihan puhtaasti ihmetellen kirjoitan.

Kerrot myös mieheni olevan höveli, miksi?
Siksi että tuntee oman arvonsa? Ei hänen tarvitse kääntää toista poskea. Hän osaa tuoda oman kantansa esiin, ja tavalla joka on sopivaa, kunnioittavaa ja asiallista.

Itseänsä kunnioittava ihminen luottaa ja uskoo itseensä, eikä koe tarvetta ylentää itseään alentamalla muita. Sinä palstalla pönkität itseäsi todella usein.
Koet varmasti itse omaavasi hyvän itsetunnon mutta olisiko tässä kohtaa kuitenkin tutkiskelun paikka?

Miehelläni on aidosti hyvä itsetunto, hän ei koe tarvetta pönkityksiin. Vaikka luonnollisesti minä pönkitänkin hänen itsetuntoaan.;)

Jos aidosti haluat että huono käytös ajetaan marginaaliin, niin kannattaa omalla käytöksellään antaa esimerkkiä, niin pienestä se lähtee.:) Ole positiivinen ja auta sinä omalta osaltasi, sen sijaan että alkaisit vertailemaan negatiiviseen sävyyn.:)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kurvikissa
Vas
40 p, vaikea masennus

Diagnoosia on ollut jos jonkinlaista, nyt taitaa olla joku "määrittelemätön mielenterveyshäiriö" tms., kun en ihan sovi mihinkään laatikkoon. On masennuksen ja syömishäiriön merkkejä.

Käyn psykologilla ja toisinaan psykiatrilla lääkkeiden takia. 2 mielialalääkitystä, toinen nukahtamista helpottamaan. Kävin 6 vuotta sitten kelan tukeman 3 vuoden terapian, ei pysyvää apua. Nyt terapia maksaisi 200 e/kk, ei ole varaa. Pääsin kuntoutusryhmään mutten välttämättä pääse töiden takia osallistumaan.

Nap
1. Paljonko sait pisteitä?
2. Oletko hoidon piirissä?
3. Jos kyllä, minkälaista hoitoa saat?
4. Jos et, ajattelitko hakea apua?

'Vaan' 34 pistettä, viimeksi lääkärillä testattuna vajaa 50pistettä. Diagnooseja pari muuta masennuksen lisäksi.
Hoidon piirissä olen, tosin psykiatrin vaihdoksen takia en ole päässyt kontrollikäynnille. Tällä hetkellä on lääkkeet vain nukkumisen tukemiseen (ja psykoosin estoon) ja tarvittaessa temesta. Tämän lisäksi juoksen kaksi kertaa viikossa terapiassa (ryhmä- ja yksilökäynnit). Olen tosin miettinyt, että ehkä tahtoisin taas kokeiluun jonkun masennuslääkkeen, mutta todennäköisesti en ennen kesää lääkärille tule pääseen tuonne psyk.polille. :/

´_´
38 pistettä. Olen ollut hoidon piirissä 6 vuotta. Kolme jaksoa osastolla. Käyn keskustelemassa säännöllisesti psyk. sairaanhoitajan luona. Viimeksi puoli vuotta sitten kävin lääkärillä ja silloin sain testistä paljon vähemmän pisteitä.

saddd
Mie en ees viittis kertoo monta sain D: 49. En ole hoidossa, mutta olen käynyt muutamilla nuorisopsykiatreilla (olen siis 16) kävin koulukuraattorillakin melkein vuoden.. enkä nyt tiedä haluaisinko enää tavata uutta psykiatria D; koska ei enää jaksais avautua uudelle koska jo muutamalle avautuut ja hoitosuhde ei oo jatkunu D: Ja nyt on menny 'pahempaan' suuntaan et on tullu paniikkioirita enemmän (aluksi tuli vain pari kertaa. Mutta sitten ne tulivat useammin) ja äitini vei miut monesti yksityiselle lääkärille muttaeivät he mitään nyt voineet antaa kun en ole hoidossa jne. no mutta eiköhän tästä jotenki sitte selvitä xd

"Avuton"
43, mutta kuka tahansa voi saada noita mukamas masennustuloksia tietyssä mielentilassa. Voisin hyvin kuvitella, että tulisi alle kymmenen kun olen oikein hyvällä tuulella ja saanut jostain energiaa. Ihan paskaa tällaiset nettitestit.

m1es
4 pistettä.

Testi on kuitenkin huono. Siinä esitetään vaihtoehtoja "normaalitilasta" vain toiseen suuntaan - on siis kyskymyksiä joihin elämäänsä tyytyväinen ei voi vastata rehellisesti. Pitäisi siis olla myös vaihtoehtoja tyyliin väsyn hitaammin kuin ennen, nukun paremmin kuin ennen, ruokahaluni on parantunut, kiinnostukseni sukupuolielämään on lisääntynyt tai tunnen itseni muita paremmaksi.
.

depis on tuttu juttu
12 pistettä eli normaali, mikä on ihana tulos koska aiemmin vedin täysiä pinnoja tästä testistä ja olenkin työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen vuoksi, mutta tilanne on nyt niin hyvä että olen ajatellut yrittää takaisin työelämään :)

Takana pitkä, yli 10 vuotta kestänyt psykoterapia. Toivottavasti tilanteeni antaa toivoa myös muille!

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
justiinsa niin
[QUOTE="Avuton";29997649]43, mutta kuka tahansa voi saada noita mukamas masennustuloksia tietyssä mielentilassa. Voisin hyvin kuvitella, että tulisi alle kymmenen kun olen oikein hyvällä tuulella ja saanut jostain energiaa. Ihan paskaa tällaiset nettitestit.[/QUOTE]

Joo, lääketehtaiden kultakaivos, kun saavat ihmisen ajattelemaan "vaivaa".

Näin ne luikertelevat "iholle".
Katso:
Psykologi kertoo saaneensa potkut televisioesiintymisestä – "Sananvapaus ei ole ehdoton" | Yle Uutiset | yle.fi

depis on tuttu juttu
Tuli vain mieleeni kun katsoin noita korkeita lukujanne ja nykyistä omaani (12 pistettä) ja mietin omaa pitkää masennushistoriaani, että kuinkahan paljon tervehtymiseeni on vaikuttanut se, että olen nykyään uskossa? Elämälläni on tarkoitus itsessään, vaikken itse elämästäni mitään kummoisempaa menestystarinaa osaisi tehdäkään.
Onko usko Jeesukseen saanut minut tervehtymään?

Tuli vain mieleeni kun katsoin noita korkeita lukujanne ja nykyistä omaani (12 pistettä) ja mietin omaa pitkää masennushistoriaani, että kuinkahan paljon tervehtymiseeni on vaikuttanut se, että olen nykyään uskossa? Elämälläni on tarkoitus itsessään, vaikken itse elämästäni mitään kummoisempaa menestystarinaa osaisi tehdäkään.
Onko usko Jeesukseen saanut minut tervehtymään?
Tuo varmasti vaikuttaa, riippumatta syystä mistä se on tullut.

Yhteistyössä