Millä päänsärky pois? :(

Aivan tajuton päänsärky, onkohan tämä jo migreeniä? Sattuu niin paljon et vois oksentaa! Hyi saameri.. Oon ottanut 2 kertaa burana 500mg mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. Voi kumpa olis unilääkettä tässä hollilla tai tulis oksennus, jos se auttais:S Miten te helpotatte kovaa pääkipua??

Yritä syyä ja juua mahollisimman paljon ja mee suihkuun.

Aivan tajuton päänsärky, onkohan tämä jo migreeniä? Sattuu niin paljon et vois oksentaa! Hyi saameri.. Oon ottanut 2 kertaa burana 500mg mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. Voi kumpa olis unilääkettä tässä hollilla tai tulis oksennus, jos se auttais:S Miten te helpotatte kovaa pääkipua??

Peyote
Se riippuu mistä se päänsärky tulee. Mulla siitepölyallergia aiheuttaa tajuttoman päänsäryn, pitää muistaa ottaa allergialääkettä. Joskus oon laittanut kylmäpussin tohon nokan ja poskionteloiden päälle ja se on auttanut.
Mulla allergia oireilee vaan poskionteloiden turvottamisena, nenä ei ole tukossa eikä ole nuhaa tai mitään.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Lepääminen, lääkkeet, hämärä huone, verensokereiden nosto (jos alhaalla), riittävä nesteytys, kofeiini, ikkunasta viileää raikasta ilmaa, ehkä lämpötyyny harteille, nukkuminen jos vaan pystyy, hiljaisuus..
Nämä ainakin asioita ajan lisäksi mitkä minulla auttaa migreeniin. En usko, että sulla on migreeni jos pystyt saunaa ajattelemaankaan. Tai ainakaan en tunne ketään joka haluaisi migreenissä saunaan.
Ehkä lihakset on jumissa? Siinähän sauna voi tehdä hyvää.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Lepääminen, lääkkeet, hämärä huone, verensokereiden nosto (jos alhaalla), riittävä nesteytys, kofeiini, ikkunasta viileää raikasta ilmaa, ehkä lämpötyyny harteille, nukkuminen jos vaan pystyy, hiljaisuus..
Nämä ainakin ainoita ajan lisäksi mitkä auttaa migreeniin. En usko, että sulla on migreeni jos pystyt saunaa ajattelemaankaan. Tai ainakaan en tunne ketään joka haluaisi migreenissä saunaan.
Ehkä lihakset on jumissa? Siinähän sauna voi tehdä hyvää.
Kiitos, ei mtn hajuu mitä tää on mutta aivan kaamea olo, en oo voinut ehkä koskaan näin huonosti:O Saan pian unilääkettä niin jospa se nukkuminen auttais tai ainakin loppuis tää jyskytys hetkeksi. En sittenkään uskalla pistää saunaa kun kuulemma se voi pahentaa kipua, verisuonet supistuu tai jotain..

Juo paljon vettä, kahvia, syö, koita nukkua, mene pimeään, ota jotain toista lääkettä esim ketomex, parasetamol.

Itselläni migreeni oireilee nyt aikuisena niin, että päätä vain särkee ja mikään lääke ei auta. Kestettävä vain se aika.
Lapsena taas oli näköhäiriöt, puutumiset, oksentelu jne, kuten nyt myös omilla lapsilla migreeni on sellaista.

Migreeni ei vain tarkoita kovaa päänsärkyä, joskus se pää voi särkeä tosi kovaa ilman migreeniä. Itselläni auttaa jokin ylläolevista, yleensä on verensokerit alhaalla, vähän kuivunut tai vain väsynyt

viuras
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;30058833:
Juo paljon vettä, kahvia, syö, koita nukkua, mene pimeään, ota jotain toista lääkettä esim ketomex, parasetamol.

Itselläni migreeni oireilee nyt aikuisena niin, että päätä vain särkee ja mikään lääke ei auta. Kestettävä vain se aika.
Lapsena taas oli näköhäiriöt, puutumiset, oksentelu jne, kuten nyt myös omilla lapsilla migreeni on sellaista.

Migreeni ei vain tarkoita kovaa päänsärkyä, joskus se pää voi särkeä tosi kovaa ilman migreeniä. Itselläni auttaa jokin ylläolevista, yleensä on verensokerit alhaalla, vähän kuivunut tai vain väsynyt
Migreenihän on vain älykkäiden ihmisten vaiva.

hui kauhistus
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;30058833:
Älä? :( Siis ei esto- eikä täsmälääkkeet auta? Kurjaa.

Älä? :( Siis ei esto- eikä täsmälääkkeet auta? Kurjaa.
Estolääkitystä en ole edes kysellyt, koska aika harvoin kuitenki näitä migreenikohtauksia.
Joskus myös on vain niin, että särkee aivan tajuttoman kovaa, tulee huono olo mutta en aikuisena ole enää oksentanut kuitenkaan. Tähän saattaa jopa joku panacod tms auttaa, burana ei tehoa ollenkaan.

Sitten on tuo, kun voi 2-3 päivää särkeä eikä mitkään lääkkeet auta, särky ei tällöin ole mitenkään hurjan kovaa, mutta kun kestää noin kauan niin alkaa olemaan aika ärsyttävää

ex migreenipotilas
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;30060559:
Kova päänsärky on otettava aina vakavasti ja selvitettävä syy. Joku syy siihen on ja sen hoito ensimmäinen asia.

Ota maustekurkumaa ja se sais olla luomua. Mut SYY on selvitettävä itse.

Jos sulla on kaliuminvajaus, ota banaania. Sehän ilmenee vain päänsärkynä ensin...

Näin meillä:
Ja t

Noiden lisäksi sininen väriaine aiheuttaa migreeniä, sanoi muuan tuttu. Siis vihreä ja voletti kans, sekä ruskea, joissa on myös sinistä:)

hmmmm
Kiitos, ei mtn hajuu mitä tää on mutta aivan kaamea olo, en oo voinut ehkä koskaan näin huonosti:O Saan pian unilääkettä niin jospa se nukkuminen auttais tai ainakin loppuis tää jyskytys hetkeksi. En sittenkään uskalla pistää saunaa kun kuulemma se voi pahentaa kipua, verisuonet supistuu tai jotain..
Saitko nukutuksi?

Mitä olet syönyt? Käytät unilääkkeitä?

En kyllä uskaltaisi ottaa sellaista, kun päänsärky on yleinen myrkytysoirekin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu24.html

Lääkkeiden yhteivaikutuksia ei kukaan tunne ja nehän aiheuttavat päänsärkyä.

Yhteistyössä