Joko on käsitelty 5 lapsisen espoolaisperheen häätö?

  • Viestiketjun aloittaja "joko"
  • Ensimmäinen viesti
????? Ei oo sanottu. Tiedetäänkö mitä asuntoa heille on tarjottu?
Miten se tarjottu asunto tähän liittyy?
Oletko sitä mieltä, että raha- asiansa sössineet henkilöt ovat jostakin syystä vielä etuoikeutettuja valitsemaan asuntonsa, jonka kulut heille kustannetaan? Eiköhän se mene niin, että otetaan se, mitä saadaan, jos ei samalla hinnalla löydetä jotain parempaa?
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
vieras2
Sen verran vaan sille yhdelle nimimerkille että kaupungin asuntoja ei jaeta työttömille. Päinvastoin, pitää olla rahaa jolla maksaa vuokra. Tulorajoja ei ole.
Meillä nettotulot 4000e/kk ja asumme kaupungin asunnossa jossa vuokra 1200e. Aina olemme töitä tehneet.
 
Miten se tarjottu asunto tähän liittyy?
Oletko sitä mieltä, että raha- asiansa sössineet henkilöt ovat jostakin syystä vielä etuoikeutettuja valitsemaan asuntonsa, jonka kulut heille kustannetaan? Eiköhän se mene niin, että otetaan se, mitä saadaan, jos ei samalla hinnalla löydetä jotain parempaa?
Back to square one. Ja niitä raha-asiansa sössineitä ihmisiä on tässä maassa aika paljon. Sun tekstistä jää käsitykseen, että he ovat kansalaisten pohjasakkaa. Näinkö ajattelet?
 
Hyvin usein raha-asiansa sössineet syyttävät asiasta yhteiskuntaa... jos asia on jonkun muun syy, niin muutetaanko omia käytöstapoja?
En tiedä moniko yhteiskuntaa syyttää... mutta tiedän, että esim. laman takia aika monet ihmiset ajautuivat taloudelliseen ahdinkoon, enkä nää miten voisin näitä ihmisiä itseään syyttää siitä. Kyllä täällä ihan rehelliset työtä tekevät ahkerat ihmiset voivat joutua erilaisiin tilanteisiin.
 
Back to square one. Ja niitä raha-asiansa sössineitä ihmisiä on tässä maassa aika paljon. Sun tekstistä jää käsitykseen, että he ovat kansalaisten pohjasakkaa. Näinkö ajattelet?
En mä mitään hirveetä arvostusta anna ihmiselle, joka ei osaa yksinkertaisia yhteen ja vähennyslaskuja.
Voin sietää vielä senkin, että nuorena on tehnyt typeriä ratkaisuja raha- asioissaan, mutta se, että niitä toistetaan kerta toisensa jälkeen, kertoo kyllä niin suunnattomasta typeryydestä, että vaikea sitä on kunnioittaa.
 
En tiedä moniko yhteiskuntaa syyttää... mutta tiedän, että esim. laman takia aika monet ihmiset ajautuivat taloudelliseen ahdinkoon, enkä nää miten voisin näitä ihmisiä itseään syyttää siitä. Kyllä täällä ihan rehelliset työtä tekevät ahkerat ihmiset voivat joutua erilaisiin tilanteisiin.
Lama ei vienyt ketään taloudelliseen ahdinkoon, vaan päätökset, joita ne ihmiset olivat tehneet ennen lamaa.
 
Näin tätäkin palstaa hetken seuranneena, ei ole.
No mitä mä olen alusta asti lukenut tätä keskustelua, niin aika harva näkee asian niin, että Ari Lahtinen kaipaisi nyt suuria sympatioita ja myötätuntoa, vaikka hän on ainut, joka on päässyt kertomaan kantansa liittyen häätöön. Se, että monikaan ei siltikään koe hänen olevan oikeassa, kertoo itseasiassa aika paljon.

Useimmiten, kun ihminen pääsee ainoana kertomaan oman kantansa asioihin, saa hän sympatiat puolelleen.
 
No mitä mä olen alusta asti lukenut tätä keskustelua, niin aika harva näkee asian niin, että Ari Lahtinen kaipaisi nyt suuria sympatioita ja myötätuntoa, vaikka hän on ainut, joka on päässyt kertomaan kantansa liittyen häätöön. Se, että monikaan ei siltikään koe hänen olevan oikeassa, kertoo itseasiassa aika paljon.

Useimmiten, kun ihminen pääsee ainoana kertomaan oman kantansa asioihin, saa hän sympatiat puolelleen.
Olet oikeassa, aika harva täällä kommentoivista ei ole esittänyt mitään sympatiaa tai myötätuntoa tämän Arin tai tämän perheen tilanteesta. Ja kun seuraa muitakin keskusteluja, niin täällä ei sympatiaa saa yhtään ketään. Hienoa, että nuo sanat eivät kuitenkaan vielä ole unohtuneet.
 
Yrittäjyys ei tarkoita sitä, että tulee ottaa velkaa enemmän, kuin kykenee maksamaan.
Velkaa ottaessa lasketaan aina sen viimisimmän mukaan, eli mitä jos kaikki menee päin persettä, niin pärjätäänkö?
Ei se nyt kaikkien yritysten kaatuminen johtunut liiallisesta lainanotosta. Tänäkin päivänä voi nähdä miten yhden ison firman kaatuminen, johtaa usean pienemmän firman kaatumiseen.
 
Livian
Ehkä tässä on perhe laskenut sen varaan, että LAPSI perhettä ei voida häätää, vaan sossu tulee ja pelastaa. Jättäneet tarkoituksella vuokrat rästiin ja rahat käyttäneet muuhun. Nyt vaan kävi niin, että se häätö tuli ja siitähän pitää tietysti meteli nostaa. Tuossa kuuntelin tämän Lahtisen nauhoitukset terveyskeskusasioinneilla, ja tuli vaan fiilis, että taitaa olla melkolailla moniongelmainen perhe, jolla elämänhallinta hukassa. Luulen, että sosiaalituet ja niiden kuppaaminen sen sijaan on hyvinkin hallussa tällä perheellä. Tunnen samanlaisia perheitä muitakin...Voimavarat eivät riitä oikeaan työntekoon, mutta tuosta kuppaamisesta on tehty suorastaan taidetta. Kaikki kyllä otetaan mitä irti vaan lähtee, mutta ei puhettakaan että itse otettaisiin vastuuta mistään. Vaikuttaa siltä, että tuossa on nyt viranomaistahot havainneet miten systemaattisesti ja häikäilemättä niitä käytetään hyväksi, ja sille on päätetty pistää stoppi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä