Lahdessa ilmaiseksii lastenvaunuilla bussissa saatajan kera alkaen 1.7

• Viestiketjun aloittaja tänään nähtyä
  • Ensimmäinen viesti
tänään nähtyä
Kuinka moni näki tänään tyhjät lastenvaunut tai vaunuissa vain kauppakassi ja lapsi oli unohtunut kotiin :D
Arvasin että näitä tulee mutta heti ensimmäisenä päivänä :(

"maikku"
Hassua porukkaa teillä siellä, täällä Tampereella on ollut ties kuinka monta vuotta tuo että lastenvaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi, mä olen tätä käyttänyt vuodesta 2008 kun esikoinen syntyi, nyt kuopus 2v enkä ole koskaan nähnyt tyhjiä rattaita saati pelkkää kauppakassia rattaissa.

Okei, onhan täällä "tiettyjä ihmisryhmiä" jotka laittaa rattaisiinsa sitten sen 7veen, mutta eipä noitakaan nyt usein näe. Eli todella omituista käytöstä sielläpäin...??

[QUOTE="tellu";30054568]Juu pitää jättää vaunut valvomatta ja sitten maksaa myös niistä vaunuista.[/QUOTE]

Oho, mä en ois uskaltanu. Mulla oli kolmipyöräset rattaat ja laukut roikku takapainona vielä, jos ei mutkassa pitäny vähän kiinni niin olisi kaatunut rattaat seläleen.

Mutta se syö ihmistä, kun kerran mamu meni kyynerpäätaktiikalla vaunujen kanssa busiin ja matkusti sillä vain 100m, vieden tilan naiselta jolla oli kiire hakemaan lasta tarhasta.

hmmmm
Täällä pääsee lastenvaunuilla/rattailla aina ilmaiseksi. Samaten pääsee pyörätuolipotilaat, joten siitä on turha vinkua.

Ja jos nyt siinä vieressä sattuu koko matkan seisomaan, niin ei se liity ajanviemiseen huomaako että siellä kärryssä on ostoskassi vai lapsi. Hohhoijjaa. Täällä onneksi en ole moista pummiutta tavannut, ainoastaan joskus näitä jotka kuljettaa 7 vuotiasta kärryssä ( mamut tai wt-tyypit).

Mietin kanssa kissoja rattaissa muutama vuosi sitten, kun sellaiset hankit. Muutaman kerran ollaan menty ratikassa, mutta mulla oli kausilippu voimassa. :) Ainakin kanssamatkustajilla oli hymy herkässä.

halipupu harmaana
Huomattiin tuossa Tallinnan reissulla, että siellä pääsee aikuinen alle 3v:n kanssa ilmaiseksi busseissa ja ratikoissa. Olisi paljon selvempää eikä isoa lasta tarttisi istuttaa rattaissa eikä tarkastajien selvitellä missä lapsi on, kun ei ole rattaissa istumassa.

vierass
Mutta se syö ihmistä, kun kerran mamu meni kyynerpäätaktiikalla vaunujen kanssa busiin ja matkusti sillä vain 100m, vieden tilan naiselta jolla oli kiire hakemaan lasta tarhasta.
No voi hyvää päivää on suomalaiset sitten nössöjä. Voi sen suun ihan avata ja sanoa jos joku etuilee ja vaikeassa tilanteessa vaikka kuskillekin valittaa vai päästättekö jonossakin kaikki etuilijat ohi? Itsekin taisit vain seistä ja tuijottaa kyseistä tilannetta tekemättä mitään? Kyynärpäätaktiikka on monessa maassa käytössä ja jos sitä ei osaa ei ikinä pääse sinne luukulle / perille. Ei ole mamun vika jos hänelle ei ole kerrottu että Suomessa ei ole yleisesti kyynärpäätaktiikka käytössä.

No voi hyvää päivää on suomalaiset sitten nössöjä. Voi sen suun ihan avata ja sanoa jos joku etuilee ja vaikeassa tilanteessa vaikka kuskillekin valittaa vai päästättekö jonossakin kaikki etuilijat ohi? Itsekin taisit vain seistä ja tuijottaa kyseistä tilannetta tekemättä mitään? Kyynärpäätaktiikka on monessa maassa käytössä ja jos sitä ei osaa ei ikinä pääse sinne luukulle / perille. Ei ole mamun vika jos hänelle ei ole kerrottu että Suomessa ei ole yleisesti kyynärpäätaktiikka käytössä.
Ja mistäköhän tiesin, että sillä toisella naisella oli kiire? No koska hän kertoi asiasta sille mamulle. Mitä mun ois pitäny tehdä, vetää sitä turpaan? Jos ei puhe auta niin.....

Ja mun pointti oli se, että miten ei jaksa kävellä 100m.

Kantoon
Kelailin, että pääseekö muuten kantoliinan kanssa myös ilmaiseksi? Olisi ihan jees, koska sitten jäisi tilaa tunkeileville mamuille ja pyörätuolilla liikkuvillekin enemmän, kun yhdet rattaat jäisi kyydistä..

Yhteistyössä