Olen rakastajani vaimoa rumempi ja vanhempi - ottaisi varmaan koville, jos vaimo tietäisi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salarakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et sinäkään tunnu tietävän naisista yhtään sen enempää kuin minäkään. Ihan samalla viivalla ollaan siinä suhteessa. Kummallakin on oma kokemuksensa naisena olostaan ja omanlaisensa tuttavapiiri. Mikä tekee sinusta siis pätevämmän tässä asiassa?

No en nyt niinkään verrannut noita tekstejäsi omaan tuttavapiiriini tai itseeni. Yleensä se, joka ei katso maailmaa stereotypioiden kautta, osuu enemmän oikeaan kuin se kaavoihin kangistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30051413:
No en nyt niinkään verrannut noita tekstejäsi omaan tuttavapiiriini tai itseeni. Yleensä se, joka ei katso maailmaa stereotypioiden kautta, osuu enemmän oikeaan kuin se kaavoihin kangistunut.

Näköjään minun kokemukseni ja elämäni näyttäisi sitten tämän perusteella olevan hyvin stereotyyppistä, hah.

Minä taas katson tämän uskonnosta kumpuavan yksiavioisuuden ihanteen olevan kieroutunutta. Ihmiset ovat seksuaalisia olentoja. Jos se ei yhden kanssa toimi, niin miksi sitä ei voisi silloin tehdä jonkun muun kanssa.

Avioliitto ja kiinteä perheyksikkö on hyvä asia lasten kannalta, mutta turha sitoa siihen seksiäkin liian tiukasti, jos se ei toimi.

Edelleen, sä et ole miehes mielipidettä kysyny lainkaan. Sulla ei ole minkäänlaista oikeutta yksinäs tehdä tuommosta päätöstä. Ja se perheyksikkö on kaikkee muuta kuin kiintee siinä vaiheessa kun sun petos selviää perheelles.

Mä olen yhdessä miehen kanssa ja meidän suhde alkoi salasuhteesta. Paska ukko, ei voi muuta sanoa. Tein kyllä sen exälle palveluksen, kun tuon otin siltä pois. Nyt olen jumissa tämän kanssa ja lapsiakin on...perkele kun kaduttaa.

Naiset taas epätoivon vimmalla yrittää rajoittaa miesten pillun saantia. Ei meistä kukaan jaksa sitä vittumaista ämmää kenen kanssa seurustellaan, joten käymme panemassa mielummin vaikka sinun siskoa.

Minä en sitä virhettä tee, että ihastuisin rakastajaani. En edes halua parisuhdetta hänen kanssaan.

Kiinnostuksesta taas täällä kyselen, miten pystyt estämään sen ihastumisen ja kiintymisen? Kauanko teillä on ollut suhde?

Se, ettet halua parisuhdetta hänen kanssaan, johtuuko puhtaasti käytännön syistä (erot, lapset, ositukset etc..) vai onko hänessä jotain perustavanlaatuista "vikaa", että tiedät, ettei homma missään olosuhteissä voisi toimia?

Teet liian ison numeron pettämisestä. Minä rinnastan sen samaan kategoriaan kuin vuosikausien 'pihtaamisen'.

En puolustele pihtaamista mitenkään, mutta ongelmat tulee ratkaista yhdessä. Minusta sä teet pettämisestä ihan liian pienen numeron, mä rinnastan sen parisuhdeväkivaltaan. Kysymys kuuluu sun kohdallas, mihin sun miehes sen pettämisen rinnastaa. Et oo tainnu itsekkyyttäs miettiä koko asiaa ollenkaan, kun ajattelet vain omaa tahtoas, tunteitas ja mielipiteitäs. Surullista että sun kaltaset ihmiset tekee lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30051289:
Lukekaa uudestaan noi ap:n tekstit - ja älkää turhaan hermostuko niistä. Se on selvästi joku Laasasen oppeja lueskellut mies. Kaikki nuo tasoerojen pohdinnat, tissikoon vertailut, "miehet hakevat seksisuhdetta ja naiset parisuhdetta", naisten/miesten markkinat seksin/parisuhteen saralla, analyysit siitä, kuinka "teen vaimolle palveluksen, koska hänen ei enää tarvitse suostua seksissä sellaiseen mihin ei halua" jne jne ovat provoilevan miehen näppikseltä. Kuvaavaa, että ensimmäinen ja ainoa asia, mikä tuli mieleen parinhausta oli netin sex-chat :D

Ei tuo ole oikea tarina. Tottakai pettämisiä on paljonkin, ja voihan ap olla myös potentiaalinen pettäjä, mutta miestään pettävä nainen hän ei ainakaan ole.

Paljon mahdollista, mutta en mä kyllä ymmärrä sitäkään miksi nimettömällä keskustelupalstalla ventovieraan kertomasta asiasta tärkeintä on se, onko kyseessä tosijuttu vai keksitty tarina. En tajua, kuka jaksaa keksiä tyhjästä näitä juttuja, mutta voi kait sitä aiheesta keskustella vaikkei pohjana oliskaan tositarina vaan kuvitteellinen tilanne.

Kiinnostuksesta taas täällä kyselen, miten pystyt estämään sen ihastumisen ja kiintymisen? Kauanko teillä on ollut suhde?

Se, ettet halua parisuhdetta hänen kanssaan, johtuuko puhtaasti käytännön syistä (erot, lapset, ositukset etc..) vai onko hänessä jotain perustavanlaatuista "vikaa", että tiedät, ettei homma missään olosuhteissä voisi toimia?

Käytännön syillä ei ole mitään tekemistä parisuhdehaluttomuuteni kanssa. En vain ole rakastunut mieheen. Rakastan omaa miestäni. Ihan suhteen alussa oli sellaista pientä ihastumisen huumaa, mutta se karisi nopeasti, kun tutustuttiin paremmin.

Sivusuhdetta on kestänyt reilun vuoden ja selväksi on tullut, etten haluaisi elää hänen kanssaan arkielämää. Miehellä on tiettyjä ominaisuuksia, joista en välitä. En haluaisi jakaa arkeani miehen kanssa, joka tekee pitkää päivää töissä ja sen päälle vielä urheilee paljon. Muutenkin pidän enemmän rauhallisemmista ihmisistä, mies on jotenkin liian 'sosiaalinen' minun makuuni. Luulen, että hän myös jatkaisi naisseikkailujaan uudessakin liitossa. Tilanteessani nämä ominaisuudet miehessä ovat vain etu, mutta vaimon kannalta ei.

Tottakai kannattaisi, mutta minkäs teet, kun puoliso ei sitä halua. En minä voi aikuista ihmistä pakottaakaan.

Eikö aikuiset ihmiset pysty keskustelemaan asiasta? Onko täysin mahdotonta sanoo puolisolle että nykyinen meno ei riitä ja jotain on tilanteelle tehtävä? Jos ei asioita saada järjestymään kotona niin tarpeet voidaan tyydyttää muualla. Sillon ollaan rehellisiä ja toinen pääsee mukaan päätöksentekoon. Jos taas toista ei kiinnosta asian kirjaaminen millään tavalla, kiinnostaako ihmistä puolison muutkaan tarpeet? Voiko sillon puhua edes rakkaudesta?

Hei sinä vaihdevuosivamppi, kyllä osaan kommunikoida, mutta tuollaisia pitäisi vetää turpaan ja kunnolla, eikä kommunikoida tuommoisten Horojen kanssa. Tuollaiset ihmiskunnan mätäpaiseet pitäisi suoraan sanoen hirttää. Toivottavasti sinulla tulee olemaan todella paska elämä :)

Joku taisikin jo sanoa, että teksti on selvästi miehen kirjoittamaa. En usko tähän provoon. Tai sitten ap on erittäin kylmä ja maskuliininen nainen. Aika kammottavaa, miten tunteeton voi olla omaa puolisoaan kohtaan. Mutta nää on näitä...

Uusimmat

Yhteistyössä