Surettaa kun tuolla pojalla ei ole yhtään kaveria.

• Viestiketjun aloittaja .aha
  • Ensimmäinen viesti
.aha
Enkä tiedä mistä se johtuu. Olen naapurin ja päiväkodin lapsia pyytänyt meille kukaan ei vaan tule. Pojan 5v kaverisynttäreillä oli 5 kaveria mutta vaikka on ollut päiväkodissa jo 2v yhtään kaverisynttärikutsua ei ole tullut. Enkä tietenkään puhu asiasta lapselle mitään enkä ihmettele miksi kavereita ei ole.

"Moi"
Suosittelen harrastuksiin menoa. Meilläkään ei tullut yhtään synttärikutsua päiväkodissa. Muutti sitten toiseen kerhoon niin sielä oli ihan toinen meno, tosin kaikki oli jo vanhempia. Eli sai synttärikutsuja vasta kun täytti 6v. Lapsellekaveri.fi kannattaa itse olla aktiivinen tuolla sivustolla ja kysyä

.aha
[QUOTE="Moi";30051147]Suosittelen harrastuksiin menoa. Meilläkään ei tullut yhtään synttärikutsua päiväkodissa. Muutti sitten toiseen kerhoon niin sielä oli ihan toinen meno, tosin kaikki oli jo vanhempia. Eli sai synttärikutsuja vasta kun täytti 6v. Lapsellekaveri.fi kannattaa itse olla aktiivinen tuolla sivustolla ja kysyä[/QUOTE]

Muskarissa on käynyt 4v mutta ei sieltäkään mitään kavereita ole tullut.

"mie"
en olisi vielä huolestunut. Meillä likka sai ekat synttärikutsut vasat kouluikäisenä ja sitten niitä tulikin. meilläkin oli tyttöjä sellaiset 11-13 kpl kerralla syntymäpäivillä. Keskimmäinen aloittaa vasta koulun mutta hän on ollut jo muutaman eskarikaverin luona synttäreillä.
Itse en ole ollut valmis järjestämään päiväkoti-ikäiselle vielä synttäreitä joten kutsuja ei ole annettu. Kouluiässä se sopii jo..

"Reetta"
Jotkut lapset kiinostuvat toisista lapsista leikkiseurana vasta juuri tuossa 5-6v iässä. Itsekin ihmettelin meidän esikoisen kohdalla, että mikä on, kun mieluummin leikkii yksin. Neuvolan täti kertoi, että joillain lapsilla se kiinnostus tulee vähän myöhemmin. Ja niinhän se kävi meidänkin pojalla, että jos ei 5-vuotiaana vielä ollut kovin innostunut kavereista, niin eskarissa meno muuttui ihan tyystin. Pian menee ekaluokalle ja on todella sosiaalinen poika, jolla paljon eri ikäisiä kavereita.

Käyttekö leikkipuistossa, perhekerhossa tms? Ei kukaan vieraan ihmisen kotiin lastaan tuo, jos ette muuten ole olleet paljon tekemisissä. Miksi kukaan lapsi haluaisi/uskaltaisi tulla teillei, jos ei ole sinun lapsesi kanssa leikkinyt? Meillä päin on ainakin tapana esim. puistoissa tapailla, sopia sinne leikkitreffejä ja siitä pikkuhiljaa tutustumisen myötä esittää myös kotiin kutsuja.

"Reetta"
Muihin lapsiperheisiin tutustutte kunhan jaksatte säännöllisesti, useamman kerran viikossa käydä samassa leikkipuistossa. Sillä tavalla tulee naamat tutuiksi ja vähitellen alkaa juttua syntymään. Jos silloin tällöin puistossa poikkeatte, niin hankalaahan se tutustuminen on.

.aha
[QUOTE="Reetta";30051176]Muihin lapsiperheisiin tutustutte kunhan jaksatte säännöllisesti, useamman kerran viikossa käydä samassa leikkipuistossa. Sillä tavalla tulee naamat tutuiksi ja vähitellen alkaa juttua syntymään. Jos silloin tällöin puistossa poikkeatte, niin hankalaahan se tutustuminen on.[/QUOTE]

Juu pitäisi pystyä liikkumaan autolla. Tämä kun on omakotitaloaluetta jossa ei puistoja ole vaan jokaisella on pihallaan trampoliinit,keinut,hiekkalaatikot yms.

"Reetta"
Ei mutta päiväkodissa leikki muutaman saman lapsen kanssa ja kysyin kyllä heitä välillä käymään meillä kun olivat kaverisynttäreillä mutta eivät ole vaan halunneet tulla.

siis olet lapsilta kysellyt, mutta oletko yrittänyt sopia leikkitreffejä myös heidän vanhempiensa kanssa? Ei meidän lapset 5 -vuotiaina vielä itsekseen ole sopineet mitään tapaamisia (meillä ei lähinaapurissa ole lapsia, joten laikit pitää aina vanhempien sopia).

.aha
[QUOTE="Reetta";30051225]siis olet lapsilta kysellyt, mutta oletko yrittänyt sopia leikkitreffejä myös heidän vanhempiensa kanssa? Ei meidän lapset 5 -vuotiaina vielä itsekseen ole sopineet mitään tapaamisia (meillä ei lähinaapurissa ole lapsia, joten laikit pitää aina vanhempien sopia).[/QUOTE]

Olen yrittänyt sopia juuri lasten vanhempien kanssa ja antanut esim oman puhelinnumeroni ja nimeni mutta eipä hänen parhaan päiväkotikaverinsa äiti vaan yhteyttä ole ottanut.

"Reetta"
Olen yrittänyt sopia juuri lasten vanhempien kanssa ja antanut esim oman puhelinnumeroni ja nimeni mutta eipä hänen parhaan päiväkotikaverinsa äiti vaan yhteyttä ole ottanut.
No ei aina riitäkään se numeron antaminen, vaan voisit itse laittaa viestiä ja kysyä milloin lapsi pääsisi leikkimään. Ja vaikka itse ehdotat muutamaa ajankohtaa, mitkä teille sopisi. Mulla usein jää leikkitreffien sopiminen jos se jää sellaiseksi "kiva, soitellaan ja viestitellään sitten joskus..."

.aha
[QUOTE="Reetta";30051242]No ei aina riitäkään se numeron antaminen, vaan voisit itse laittaa viestiä ja kysyä milloin lapsi pääsisi leikkimään. Ja vaikka itse ehdotat muutamaa ajankohtaa, mitkä teille sopisi. Mulla usein jää leikkitreffien sopiminen jos se jää sellaiseksi "kiva, soitellaan ja viestitellään sitten joskus..."[/QUOTE]

Tämä äiti on melko tuttu oli siis poikansa kanssa kaverisynttäreilläkin meillä ja annoin hänelle numeron ja nimeni mutta hän ei jostain syystä antanut numeroaan minulle ja sanoin että kesällä olisi kiva jos voisivat pojat tavata. Uudestaan asiasta oli puhetta päiväkodin eteisessä ja äiti lupasi laittaa mulle viestiä mutta mitään ei ole kuulunut.

HPS
Ei kuulosta kyllä ihan normaalilta.
Teissä on varmasti jokin, mikä työntää luotaan.
Epämiellyttävienihmisten luokse en minäkään lastani haluaisi viedä leikkimään.
Ja pitäähän oman lapsen mielipidettäkin kuunnella - jos ei se päiväkotikaveri halua tulla teille, niin ei varmana äitinsäkään pakota.

"Ccc"
Ikävä tosiasia on että monessa kaverittomassa lapsessa on jotain "vikaa" itsessä. Määräillään toisia, omitaan leluja, kiukutellaan jne. Jollei toiset lapset halua olla jonkun kanssa pitäisi sen kertoa jotakin. Jos oma lapsi sanoo ettei halua olla jonkun kanssa en todellakaan edes yritä pakottaa olemaan. Kyllä jo pienetkin lapset saa valita kaverinsa.

.aha
Palstahan tähän vastauksen voikin tietää.
Mä en muita vikoja keksi kuin mun työttömyys ja tämä asuminen. Tuokin poika tykkää päiväkodissa leikkiä pojan kanssa mutta äitinsä jotenkin näytti siltä kuin olisi oudoksunut ahtautta ja vanhaa taloamme kun oli täällä lapsen kanssa kaverisynttäreillä. Aina tarjotaan vieraille jotakin ja jutellaan ihan normaalisti niin eipä kyllä tule mitään muita syitä mieleen.

Mä en muita vikoja keksi kuin mun työttömyys ja tämä asuminen. Tuokin poika tykkää päiväkodissa leikkiä pojan kanssa mutta äitinsä jotenkin näytti siltä kuin olisi oudoksunut ahtautta ja vanhaa taloamme kun oli täällä lapsen kanssa kaverisynttäreillä. Aina tarjotaan vieraille jotakin ja jutellaan ihan normaalisti niin eipä kyllä tule mitään muita syitä mieleen.
Sitten etsitte kavereita jostain muualta. Nytkin olisi ollut monta tuntia aikaa olla leikkilentällä lapsen kanssa.

rthsdf
Minun mielestäni te olette vähän liian varhain liikkeellä noissa kaverijutuissa, ja synttärijutuissa... Oma kokemukseni on, että vasta kouluikäiset järjestävät kaverisynttäreitä luokkalaisilleen, jos järjestävät. Te olette siis varmaan ainoita, jotka siellä tarhassa on edes järjestäneet synttärikutsut, joten ei varmaan ole mikään ihme, ettei teillepäin ole tullut yhtään kutsua, kun ei ole tullut kenellekään muullekaan, paitsi tietenkin ne teidän lähettämänne kutsut. Alle kouluikäiset ei yleensä edes koulun ulkopuolella oikein leiki niiden tarhakavereiden kanssa. Alle kouluikäiset leikkivät yleensä sukulaislasten tai perhetuttujen lasten kanssa, tai sitten jos naapurustossa sattuu olemaan muita lapsia, niin sitten ehkä heidän kanssa.

Ei ole kuule mitään kiirettä... :)

Yhteistyössä