Mies ei tullut yöksi kotiin

• Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti
"suru"
:( Olemme olleet yhdessä 15 v,naimisissa niistä 8 vuotta. Olen nyt raskaana, vanhempiakin lapsia on.
Meillä on mennyt ihan hyvin, muutamaa riitaa lukuunottamatta. Lähinnä riidelty siitä että kaikki kotityöt jääneet mulle, eikä miehellä ole enää aikaa edes lapsille.
Riita kärjistyi eilen, ja siinä myös miehen sukulainen hyökkäsi minua vastaan. Raivosin miehelle että voisi tukea minua,ja PYYSIN taas että saisin tämän raskausajan edes olla rauhassa. Haluaisin apua kotitöihin,kun vatsa on edessä.
No eilisen iltapäivän jälkeen miestä ei ole näkynyt :( Kello lähentelee puoltapäivää,en tiedä missä on tai kenen kanssa.

Miehellä inhottava tapa jättää asiat keskustelematta,ja pelkäänkin täma meni nyt liian pitkälle :(

Olisin soittanut jo poliisille, meillä ainakin moinen ois hyvin eriskummallista käytöstä miehen osalta.

Kotihommista sen verran, että niitä lopulta on aika vähän, joita pakko tehdä. Jos et saa miestä tekemään, etkä itse voi, ne jätetään tekemättä. Nalkuttaminen taas lyhentää miehen elinikää tutkimusten mukaan, joten sitä ei kannata tehdä.

"sipsi"
Eikö vastaa puhelimeenkaan?

Kyllä minäkin olisin jo poliisille soitellut. Ja kun kotiutuisi, olisi todella vakavan keskustelun paikka, kuinka riiratilanteessa(kin) jollain lailla ilmoitetaan kotiin, missä on, ja koska tulee tai on tulematta. Minusta tuollainen on suorastaan kiusantekoa, kun varmasti tietää toisen hätäilevän.

Näin eteenpäin
Tämä on miehesi rangaistus sinulle ja yritys pistää sinut ruotuun, ettet enää vaatisi häntä hoitamaan osuuttaan kotitöistä ja lastenhoidosta. Kun ajattelet järjellä, niin ainoa, jota tilanteesta kuuluisi rangaista ja jonka tulisi muuttua on miehesi. Älä yritä ottaa yhteyttä mieheesi ja lähde kyläilemään lasten kanssa. Kun taas tapaat miehesi, ole kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tämä vetää maton miehesi "rangaistuksen" alta. Parin päivän kuluttua aloitat rauhallisen keskustelun siitä, mikä olisi oikeudenmukainen tapa jakaa kotityöt ja lastenhoito. Jos miestä ei saa järkevään keskusteluun mukaan, lopeta itse kotitöiden teko. Jos ei tehoa, lähdet joksikin aikaa sukulaisten luo miettimään tilannetta ja väläytä pariterapian mahdollisuutta.

• Tykkää
Reactions: Irski
"Hanna"
Älä vaan sano, että passaat myös miestäsi. Teetkö miehelle ruokaa, pesetkö hänen pyykkejään, silitätkö? Ensimmäisenä lopetaisin kaiken ylimääräisen, jos kerran mies ei suostu omaa osuuttaan hoitamaan eli siihen loppuisi miehen osalta ruoka- ja vaatehuolto. Ostaisin ruokaa vain lasten tarpeisiin ja siivoaisin korkeintaan kahden viikon välein.

Miehesi ei näköjään ole kasvanut vielä aikuiseksi, puhmattakaan vastuulliseksi perheenisäksi.

mies1harm.
Ikävä kuulla :( Musta ansaitsisit parempaa, sinusta tulee kuva kivana naisena, tarkoitan, että ymmärrän reaktioitasi ja kirjoitat jotenkin vetoavasti :) Et vaikuta miltään tyrannilta viestisi perusteella etkä vaadi kohtuuttomia. Miehen on otettava myös osaa noihin asioihin niin paljon kuin pystyy. Miehesi ei vaikuta ihmissuhdetaitoiselta, mä en voisi olla tuollainen ikinä naistani kohtaan.

Olisin soittanut jo poliisille, meillä ainakin moinen ois hyvin eriskummallista käytöstä miehen osalta.

Kotihommista sen verran, että niitä lopulta on aika vähän, joita pakko tehdä. Jos et saa miestä tekemään, etkä itse voi, ne jätetään tekemättä. Nalkuttaminen taas lyhentää miehen elinikää tutkimusten mukaan, joten sitä ei kannata tehdä.
No ei tuota nyt ihan noin voi hoitaa. Tai toki varmaan joku voi, mutta veikkaan, ettei tuo kuitenkaan ihan jokaiselle ole vaihtoehto.

Toki on olemassa kotihommia, joita ei ole ihan pakko tehdä juuri nyt, tänään ja tässä hetkessä. Esim. ikkunoiden pesu. Mutta kyllä suurin osa kotihommista on sellaisia, joita on pakko tehdä ja vieläpä kohtalaisen usein ja säännöllisesti.

Ap:n mies käyttäytyy erittäin lapsellisesti. Mutta eipä tuossa ole kuin tasan sen 2 vaihtoehtoa...ota tai jätä. Jos (ja mitä ilmeisemmin kun) mies ei aio aloittaa asioiden selvittämistä asiallisesti, on ap:n joko hyväksyttävä se, että tilanne nyt vain on tämä ja piste. Tai sitten ap keksii elämälleen jotain muuta sisältöä, kuin tuon yhden ylimääräisen lapsen.

Tämmöstä tämä elämä on...ihmisillä on eri prioriteetit. Ja vaikka alkuun ne oliskin ollut yhtenevät, tilanne voi muuttua. Paska nakki, eipä tuohon muuta oikein sanoa voi.

[QUOTE="Hanna";30045651]Älä vaan sano, että passaat myös miestäsi. Teetkö miehelle ruokaa, pesetkö hänen pyykkejään, silitätkö? Ensimmäisenä lopetaisin kaiken ylimääräisen, jos kerran mies ei suostu omaa osuuttaan hoitamaan eli siihen loppuisi miehen osalta ruoka- ja vaatehuolto. Ostaisin ruokaa vain lasten tarpeisiin ja siivoaisin korkeintaan kahden viikon välein.

Miehesi ei näköjään ole kasvanut vielä aikuiseksi, puhmattakaan vastuulliseksi perheenisäksi.[/QUOTE]

Ei palvelemisessa ole mitään pahaa, päinvastoin se on hyvästä ja kaunista, ja tämän pitäisi miehenkin muistaa. Palvelemisen hyväksikäytössä on pahaa. Kaksi aivan eri asiaa. Ihanne olisikin löytää kumppani, joka antaa arvon toisen duunille toisen eteen eikä hyväksikäytä sitä. Ja on tukena ja apuna ap:n tilanteissa.

Ratkaisu ei ole muuttua kovaksi "minähän en tee enää mitään" -ihmiseksi tai Justiinaksi, se on periaatteena huono tapa toimia ja kumppanivalinta on ollut kyseenalainen jos sellaiseen pitää mennä. Kun muunkinlaisia miehiä on.

[QUOTE="suru";30045477]:( Olemme olleet yhdessä 15 v,naimisissa niistä 8 vuotta. Olen nyt raskaana, vanhempiakin lapsia on.
Meillä on mennyt ihan hyvin, muutamaa riitaa lukuunottamatta. Lähinnä riidelty siitä että kaikki kotityöt jääneet mulle, eikä miehellä ole enää aikaa edes lapsille.
Riita kärjistyi eilen, ja siinä myös miehen sukulainen hyökkäsi minua vastaan. Raivosin miehelle että voisi tukea minua,ja PYYSIN taas että saisin tämän raskausajan edes olla rauhassa. Haluaisin apua kotitöihin,kun vatsa on edessä.
No eilisen iltapäivän jälkeen miestä ei ole näkynyt :( Kello lähentelee puoltapäivää,en tiedä missä on tai kenen kanssa.

Miehellä inhottava tapa jättää asiat keskustelematta,ja pelkäänkin täma meni nyt liian pitkälle :([/QUOTE]

Toi riitely ja raivoamalla pyytäminen ei oikein toimi. Jos sukulainenkin jo toteaa, et jätäs nalkutus vähemmälle, niin mistähän se vois johtua?

Missäs se miehes aika kuluu, jos sitä ei enää ole? Olisko tuo vaik töissä?

Ihan vinkkinä voin kertoa, et ei kannata raivota miehelle et hän ei koskaan tee mitään, tai sen ainakin voi sanoa parempana ajankohtana kuin milloin mies on täyttämässä tiskikonetta. Tai jos mies on imuroinu, mut unohtanut imurin olkkarin lattialle, niin ei kande sen imurin vuoksi nähdä punaista.

Kerrohan miten kanssasi keskustellaan, jos keskustelet raivoamalla. Minäkin painuisin baariin odottamaan myrskyn laantumista.

Näin eteenpäin
Toi riitely ja raivoamalla pyytäminen ei oikein toimi. Jos sukulainenkin jo toteaa, et jätäs nalkutus vähemmälle, niin mistähän se vois johtua?

Missäs se miehes aika kuluu, jos sitä ei enää ole? Olisko tuo vaik töissä?

Ihan vinkkinä voin kertoa, et ei kannata raivota miehelle et hän ei koskaan tee mitään, tai sen ainakin voi sanoa parempana ajankohtana kuin milloin mies on täyttämässä tiskikonetta. Tai jos mies on imuroinu, mut unohtanut imurin olkkarin lattialle, niin ei kande sen imurin vuoksi nähdä punaista.

Kerrohan miten kanssasi keskustellaan, jos keskustelet raivoamalla. Minäkin painuisin baariin odottamaan myrskyn laantumista.
Tosi vaikea uskoa, ettei ap olisi näistä asioista aluksi ihan nätisti miehen kanssa keskustellut. Kun kiltin ja muut huomioivan naisen asialliset toiveet jättää pitkän aikaa huomioimatta, niin lopulta tilanne kärjistyy, kun suuttumus on kyllin kauan paisunut naisen sisällä.

Silloin ei tosiaankaan ole kysymys mistään nalkutuksesta tai huonosti ajoitetusta keskustelusta.

Liisatte
Toivottavasti ei ole tullut kotiin, saat säästää rakkautesi oikealle ihmiselle... tässä tapauksessa näköjään itsellesi, kun vaikutat kovin itserakkaalta ja itsekeskeiseltä.

Mies on pitkät päivät töissä tienaamassa, niin on ihan ansaittua että kotiin tullessa on lämmin ateria pöydässä ja samalla jälkiruuaksi imaistaan työn aiheuttama stressi miehen varastoista pois. Näin kun teet niin eipä tarvitse enää jäkättää ja motkottaa, molemmat osapuolet on tässä avioliitossa onnellisia ja saavat mitä ansaitsevat.

Yhteistyössä