Luottotiedot menneet, mistä pankista saa tilin ja visa electronin?

• Viestiketjun aloittaja Mimma84
  • Ensimmäinen viesti
Mimma84
Mulla on ollut tili Nordeassa mutta kaikki perheenjäseneni ovat Danske Bankenin asiakkaita ja meitin että voisinkohan siirtää sinne oman tilini, tai siis avata itselleni tavallisen tilin Danskeen johon tulisi työttömyyspäivärahani ja saisin Visa Electron-kortin sekä internet-pankkitunnukset?
Osuuspankki ja säästöpankki ei vissiinkään anna edes automaattikorttia luottotiedottomalle eikä nettipankkitunnuksia :O Mitenköhän niillä pystyy huijaamaan vai miksi näin..
Sulkisin siis tuon Nordean tilini ja siirtyisin Danske Bankiin..
Kokemuksia?
Oletko saanut/tiedätkö jonkun hyvin jolla luottotiedot menneet mutta on saanut pankkitilin, electronin sekä nettipankkitunnukset? Mitään luottokorttia en ole vailla enkä sitä saisikaan..

nykyään
Nykyään kun tuota tunnistautumista tarvitaan vähän joka paikassa ja laskujen maksu alkaa olla mahdotonta muualla kuin nettipankissa niin enpä usko että on kovinkaan laillista sanoa kenellekään ettei saa nettipankkitunnuksia. Tilin avauksen kai voi kieltää (varsinkin jos sellainen sulla jo on).

Mimma84
No jos sanon irti Nordean huomenna niin mulla ois kiire saada uus tili uudesta pankista ennen seuraavia työttömyyskorvauksia.. eli mi9tä sanon sit vaiks siellä danskessa jos kysyvät et miksei mulla ole pankkitiliä tällä hetkellä missään?

dln
kyllä pankin vaihto sujuu ihan normaalisti luottotiedottomaltaki mun käsittääkseni. meet danskeen ja sanot että haluat vaihtaa pankkia ni ne hoitaa sen nordean pois :) Mä en ole kyllä ikinä kuullu että olis sanottu ei ku vaihtaa pääasiallista pankkia.

nykyään
Ihan vain haluaisin tietää että mikä siinä luottotiedottomuudessa pankkia häiritsee? Miksi luottotiedoton ei kelpaisi tilinomistajaksi, tai pankkitunnusten tai pankkikortin omistajaksi?

Cretchen
Alkuperäinen kirjoittaja nykyään;30029619:
Ihan vain haluaisin tietää että mikä siinä luottotiedottomuudessa pankkia häiritsee? Miksi luottotiedoton ei kelpaisi tilinomistajaksi, tai pankkitunnusten tai pankkikortin omistajaksi?
No Niimpä! Mäkin haluaisin tähän selityksen vaikka mulla on kyllä tiedot kunnossa.
Jos oletetaan et peruste on joku huijaamis, velanteko yms. niin eihän hemmetti pankkitunnuksilla ja esim. reaaaliaikaisella visa electron-kortilla voi tehdä velkaa tai jättää maksamatta. Nykyisin kun ei oikein varmaan enää pelkkiä automaattikortteja edes ole niin milläs ne pankkiasiat sit hoidetaan?
Laskut on kätevä maksaa verkkopankilla ja joka paikassa esim. kelassa, työkkärissä ja vero.fi-sivuilla pitää tunnistautua verkkopankkitunnuksilla.. mikä ihme tuossa mättää??

mulla
Tähän mennes ainoa josta en oo verkkopankkitunnuksia saanut on op. Säästöpankista sai mutta kortin sain vasta kun näkivät että tilille tulee säännöllisesti rahaa :O s-pankki mielestäni paras tähän mennes. Niin sai kortin ja verkkotunnukset ja ovat kuulemma ilmaiset vielä. Sielt saa sen visa debitin automaattisesti millä voi sit netissäkin maksaa ihan niin kun luottokortilla. Ja tietty edut. Eli saat bonusta rahoista mitä tilille tulee, bonust ostoista, maksutapaetua kortilla ostaessa jne.

viera.s
Luottotiedottomat on pankille niitä asiakkaita, jotka tuovat vain kuraa konttorin lattialle. Eivät kovinkaan toivottua asiakaskuntaa siis. Nykyään pankkien on pakko myöntää luottotiedottomalle pankkitili, jos hänellä ei sellaista jo ole. Verkkopankkitunnuksia tai Visa Electronia sen sijaan ei ole pakko myöntää ja kieltäytymällä näistä pankki viestittää asiakkaalle, että menepäs muualle, muiden pankkien riesaksi. Jotkut pankit sietävät luottotiedottomia paremmin ja myöntävät myös tavalliset peruspalvelut heille.

Tietysti pankki voi vedota siihen, että heillä ei ole luottotiedottoman asiakkaan kanssa suurempi riski, etteivät saa edes palvelumaksujaan perittyä. Käytännössä se tuskin on kuitenkaan syy kieltäytyä antamasta verkkopankkitunnuksia ja Electronia, vaan tuo aluksi mainittu, eli ei vaan tuottamattomia asiakkaita haluta.

näinpä näin
Eli siis toisin sanoen köyhiä syrjitään.. ei aina välttämättä ole tahallisesti luottotiedot menneet.. tiedän monia joilla nää "köyhät" lama ajat vaikuttaneet kun töitä ei enää olekkaan niin ei saa kaikkea maksettuakkaan :/ ja ketä/keitä saamme tästäkin kiittää..

"vieraana"
Tästä oli hetki sitten pitkä keskustelu ja sitä perusteltiin jollain rekisterillä / luokituksella, jonne ne luottotiedottomat pankissa joudutaan kirjaamaan ja tämä rekisteri / luokitus taas heikentää pankin jotain luokitusta, jotain, mikä se oli. En muista nyt tarkkaan noita virallisia sanoja ja termejä, mutta jotain suurin piirtein näin. Eli ongelma ei ollut siinä, että luottotiedoton on velkariski, vaan pankin "imagon" ja jonkun luokan heikkenemisessä.

Kuraa vai miljoonia?
Luottotiedottomat on pankille niitä asiakkaita, jotka tuovat vain kuraa konttorin lattialle. Eivät kovinkaan toivottua asiakaskuntaa siis. Nykyään pankkien on pakko myöntää luottotiedottomalle pankkitili, jos hänellä ei sellaista jo ole. Verkkopankkitunnuksia tai Visa Electronia sen sijaan ei ole pakko myöntää ja kieltäytymällä näistä pankki viestittää asiakkaalle, että menepäs muualle, muiden pankkien riesaksi. Jotkut pankit sietävät luottotiedottomia paremmin ja myöntävät myös tavalliset peruspalvelut heille.

Tietysti pankki voi vedota siihen, että heillä ei ole luottotiedottoman asiakkaan kanssa suurempi riski, etteivät saa edes palvelumaksujaan perittyä. Käytännössä se tuskin on kuitenkaan syy kieltäytyä antamasta verkkopankkitunnuksia ja Electronia, vaan tuo aluksi mainittu, eli ei vaan tuottamattomia asiakkaita haluta.
Entä jos luottotiedoton sattuisi voittamaan vaikkapa muutaman miljoonan lottopotin? Luulenpa, että pankki, joka suhtautui ynseästi luottotiedottomaan, ei saa hänestä eikä perheestään asiakasta enää koskaan. Ainakaan itse en asioisi tuollaisessa pankissa, joka antaisi ymmärtää, ettei halua minua asiakkaakseen, enää koskaan.

viera.s
Entä jos luottotiedoton sattuisi voittamaan vaikkapa muutaman miljoonan lottopotin? Luulenpa, että pankki, joka suhtautui ynseästi luottotiedottomaan, ei saa hänestä eikä perheestään asiakasta enää koskaan. Ainakaan itse en asioisi tuollaisessa pankissa, joka antaisi ymmärtää, ettei halua minua asiakkaakseen, enää koskaan.
Melko epätodennäköistä ja jos ihminen itse tuollaisen varaan laskee, tuskin hänestä koskaan tulee pankille edes tavisasiakasta. Eikä ne pankkitalletukset pankkia juuri rikastuta, vaan lainat pikemminkin, eikä sellaisia voida luottotiedottomalle myöntää.

"vieraana"
Mikä on todennäköisyys sille että luottotiedottomasta tulee pankin paras asiakas? Aika olematon.

Kuraa vai miljoonia?
[QUOTE="vieraana";30031178]Mikä on todennäköisyys sille että luottotiedottomasta tulee pankin paras asiakas? Aika olematon.[/QUOTE]

Olematon, mutta kuitenkin mahdollinen. Toki moni pankki luottaa siihen, ettei kannata yhdestä luottotiedottomasta asiakkaasta välittää, koska monta näennäisesti parempaa on odottamassa sisään. Toki näinkin, mutta kannattaa myös muistaa kaikessa yritystoiminnassa pätevä sananlasku: "Hyvä kello kauas kaikuu, huono kello vielä paljon kauemmas."

"vieraana"
Olematon, mutta kuitenkin mahdollinen. Toki moni pankki luottaa siihen, ettei kannata yhdestä luottotiedottomasta asiakkaasta välittää, koska monta näennäisesti parempaa on odottamassa sisään. Toki näinkin, mutta kannattaa myös muistaa kaikessa yritystoiminnassa pätevä sananlasku: "Hyvä kello kauas kaikuu, huono kello vielä paljon kauemmas."
Sama pätee niihin asiakkaisiin. Kannattaa katsoa peiliin.

Kuraa vai miljoonia
Melko epätodennäköistä ja jos ihminen itse tuollaisen varaan laskee, tuskin hänestä koskaan tulee pankille edes tavisasiakasta. Eikä ne pankkitalletukset pankkia juuri rikastuta, vaan lainat pikemminkin, eikä sellaisia voida luottotiedottomalle myöntää.
Mistäs rahat näihin lainoihin tulee? Vielä paremmilta asiakkailta, jotka ovat lainanneet rahansa pankille... Toki todennäköisyys, että luottotiedottomasta tulee pankin parhaita asiakkaita, jotka lainaavat rahansa pankille on todellakin olematontakin pienempi, mutta kysymys ei ole mielestäni pelkästään tästä, vaan myös siitä, että luottotiedotonkin on ihminen ja sellaisena hän ansaitsee samanlaisen ihmisarvoisen kohtelun, kuten tavalliset ja paremmatkin asiakkaat. Suomalaiset ovat vaan tottuneet siihen, etteivät uskalla "äänestää jaloillaan".

Kuraa vai miljoonia
[QUOTE="vieraana";30031203]Sama pätee niihin asiakkaisiin. Kannattaa katsoa peiliin.[/QUOTE]

Yritys voi yrittää valita asiakkaansa, lopulta kuitenkin asiakkaat valitsevat, minkä yrityksen palveluksia käyttävät. Itselleni on aivan sama saanko parhaan koron pankistani tai ostanko jonkun tuotteen halvimmalla mahdollisella hinnalla, kunhan käyttämissäni yrityksissä kaikki asiakkaat tuntuvat saavan ihmisarvoista ja suurin piirtein tasa-arvoista kohtelua. Toki tuohon tasa-arvoisuuteen on otettava huomioon, että aina on isompia eriä ostavia asiakkaita, jotka saavat paremmat alennukset tai myyjän sukulaisia, mutta perusperiaatteena loistavaan asiakaspalveluun on kiinnitetty todella huomiota yrityksisää, joiden palveluja haluan ja tykkään käyttää.

"joku"
Ihmettelin tuossa alku vuonna tälläistä kun en saanut osuuspankista netti tunnuksia vaikka tämän hetkinen palkka n:4000e kuussa ilman menoja laskettuna pois ja olen velkani maksanut mutta tietojen palautumisessa menee vielä 2vuotta kiältäytyivät avaamasta tiliä.. no muttakun samana pvä menin nordeaan niin avaamaan tiliä niin sain tunnukset perus pankkikortin ja vielä alkoivat ehdottaa säästötiliä jotta voisin myöhemmin ottaa lainan heidän pankista.. et khyll mun mielestä op on paaska pankki ja paskin

"carina"
Säästöpankkiin olisin saanut avattua tilin, mutten automaattikorttia tai verkkopankkitunnuksia. Ja rahaa olisi tilille tulossa lähiaikoina tuhansia. Mutta maksuiriömerkintä tiputtaa ihmisen alempaan kastiin

Yhteistyössä