U
uusi kissa
Vieras
Meille tuli siis uusi kissa eilen illansuussa, joka on tosi iso kolli. Meillä pieni narttu ennestään (molemmat toki leikattuja). Mitenköhän käy, kun päästän kissat tutustumaan toisiinsa? Kolli on ollut illasta asti nyt "rauhoittumassa" matkasta eri huoneessa, mutta edelleen kovasti mouruaa, murisee ja sähähtikin, kun aamulla menin sitä moikkaamaan. Anto kyllä sitten varovasti pidellä hetken päästä ja tuli itse lähelle, mutta on todella varautunut vieläkin. Eilen kävi oikein kiinnikin. Ja ymmärrän, että on uudessa kodissa, uusien hajujen keskellä ja hermoilee siksi, mutta tänään ajattelin päästää "hänet" tutustumaan muuhun taloon. Nartun pidän kuitenkin vielä eri huoneessa varmuuden vuoksi, sillä kolli on todella reippaasti isompi... Eli onko pelkoni turhaa, kun päästän ne tutustumaan toisiinsa, että nartulle käy tosi pahasti, kun tuon kollin kanssa pääsee nenätysten? Pitäskö jompi kumpi laittaa esim. kuljetusboxiin "turvaan" ensihaistelujen ajaksi? Ja kokeeko se alistumista, kumpi sinne boxiin joutuu? Mulla on kyllä ollut ennenkin kissoja, mutta ovat olleet ihan maatiaisia ja samaa kokoluokkaa, joten hetken on karvat pöllynnyt, mutta suuremmilta vaurioilta on vältytty. Nyt alkoi kuitenkin pelottaa tuon hentoisen nartun puolesta, kun huomasin, kuinka ärtsyllä päällä tuo kolli on. Se on siis edellisessä kodissa ollut kuin itse lauhkeus...