Inseminaatio 2014

INSSILÄISET 2014

Torstai 12.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Mintikka36/14-5-selitt.
Ricardina1.6/1412.613lzPCO+ovl

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
StellaOI1413.6c+pu+prendo+ovis
Lauriska1.1214.6lz+prPCO
Mari1980OI1115.6cselitt.
Misericordia2.025.6c+prselitt.
Äiti742.-126.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin itseni ja Misericordian piinailijoihin. Jospa listalla olossa olisi jotain taikaa. Yritin kyllä muutella kaikki tarvittavat tiedot, mutta voihan olla että metsään meni. Hieman jäi arveluttamaan tuo dpo inssipäivänä. Onko se silloin 0 vai -1. Mä ajattelisin, että mun dpo on nyt tänään -1, koska huomennahan nuo nyt tod.näk. irtoavat (ja kuulemma jos hedelmöittyy, niin vasta lauantain puolella). Mutta miten se nyt täällä on laskettu??

Niin, kävin siis inssissä. Miehen siittiöitä oli nyt enemmän kuin viime kerralla, jolloin ihan ala-arvoisesti, mutta ei vieläkään lähellä normaalia. Pitääkin nyt miehen mennä hormonikokeisiin ja ehkä myös kliiniseen tutkimukseen, jos syksyyn mennessä ei tärppiä käy.

ps. muutinkin nuo dpot nyt niin kuin ne varmaan kuuluu... ?

Ricardina, tovoin hyviä uutisia sinulle, eiks sullakin ultra tänään!
 
Viimeksi muokattu:
Misericordialle ja äitiseiskaneloselle tsemppiä piinailuun ja kiva että inssit onnistuivat =)

stella tosi pahoillani olen kun ei tärpännyt :hug: hieno juttu kuitenkin että pääsette kesälläkin inssiin.

Mulla oli ultrassa yksi folli 12mm, eli mitä todennäköisimmin se on nyt lisätablettien myötä lähtenyt kasvamaan. Inssi sovittiin alustavasti ensi tiistaille 17.6., mutta koska folli oli vielä niin pikkuinen ja tässä kun on ollut vähän ongelmaa tämän kierron kanssa, niin käyn näytillä ultrassa vielä maanantaina 16.6. Lisäksi sovittiin, että inssin yhteydessä tehdään ivf-suunnittelu ikäänkuin varalle, jos tärppiä ei tule niin päästään heti heinäkuussa aloittamaan.

Hyvää viikonloppua kaikille vähän ajoissa, huomenna reissuun =)
 
Täällä uusi lasta toivova ilmoittautuu mukaan.
Meillä (minä 35v ja mies 36v) 2,5 vuotta lapsettomuutta takana. Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummastakaan ole löytynyt, joten raskaaksihan pitäisi tulla sormia napsauttamalla (kuten yksi tuttu kommentoi). Nyt takana kaksi Inseminaatiota, eikä minkäänlaista merkkiä et plussa olisi ollut lähellä. Viimeisin pettymys tuli eilen, kun kuukautisen alkoi pp15. Nyt yritetään toipua jälleen pettymyksestä, nousta ylös ja miettiä miten tästä eteenpäin. Yksi välikierto tulee pakostakin mutta seuraava Inseminaatio/muut lekurikäynnit sattuisi kesäloman ajalle, enkä halua "pilata" kesälomaani..rampaten lekurissa ja side housuissa (ihanan Lutinuksen vuoksi).
Tätä ketjua oli ihana lukea ja huomata että jotku saavat todellakin avun Inseminaatiosta. Itsellä ei usko riitä (tällähetkellä) että Inseminaatiosta olisi meille apua ja kuka tietää onko IVF-hoidostakaan. Se olisikin helppoa, jos pystyisi ennustamaan onnistumisen..liian helppoa :)
Nyt pähkäillään siirrytäänkö IVF-jonoon, vai kokeillaanko vielä kerran Inseminaatiota, jätetäänkö homma kesken ja mietitään adoptiota?!? Inseminaatiossa vähemmän lääkkeitä ja seuraava hoitokerta olisi jo elokuussa, miinuksena huonompi onnistumisprosentti kuin IVF-hoidossa. Toisaalta taas IVF-hoitoon 6kk jono (max), lisää hormooneja tumpattavaksi elimmistöön.. Adoptiossa taas jonot myös pitkät.. Mikä on se "paras" päätös, vai onko sellaista..

Sellaiset joilla selittämätön lapsettomuus, mitä lääkkeitä ja määriä olette saaneet Inseminaation tueksi? Itsellä ekassa IUI:ssa kp5-10/21-28, Gonal-F IU50 ja Ovitrelle IU250 kp11/21-28. Kaksi hienoa munasolua näkyi ultrassa ja inseminaatio oli kp13. Menkat alkoi jo kp22. Lääkäri meinas että inseminaatio tehtiin liian myöhään.
Toinen IUI , Gonal-F kp5-9, Ovitrelle IU250 kp10. Yksi hieno munasolu löytyi ja Inseminaatio kpl 11. Tässä kierrossa Lutinus kp14-25..Eikä onnistumista..ei edes pientä merkkiä raskautumisesta :(

Miten te jaksatte tsempata itsenne aina uusiin hoitoihin, itsellä tällä hetkellä vaikeuksia uskoa hoitoihin ja siihen että me saataisiin sitä kautta se kauan toivottu käärö. :( Kaikenlisäksi ympärillä ihmiset tulee sormia napsauttamalla raskaaksi ja toitottavat että "kyllä mekin yritettiin 9kk ennen kuin tuli raskaaksi". Just, sehän on ihan sama asia yrittää 9kk kuin yrittää 2,5 vuotta luomuna ja hoidoilla, eikä mitään merkkiä raskautumisesta.. :(

Nyt pitää keksiä viikonlopuksi miehen kanssa jotain kivaa, piristävää :)
Vaikka lasi viiniä alkaneiden menkkojen ja Futiksen MM-kisojen kunniaksi! heh..pakko yrittää repiä positiivisia ajatuksia ihan kaikesta, eihä tätä muuten jaksa..

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja plussaonnea!

Toi-ve
 
Lauriskaaaaaa: :popcorn: Toivottavasti toisit + uutisia tullessasi :heart: Jos et, niin siinä tapauksessa toivon sinullekkin pikaista menkkojen alkamista, että kerkiätte vielä yhteen hoitoon :D Ja kiitos tuesta :hug:

Misericordia & Äiti seiskanelonen: Tsemppiä piinailuihin =)

DPO:t oon alkanu laskeen itekki silleen, että Pregnylin pistopäivä on dpo -1 jne.

Ricardina: Kiitti :hug: Toivottavasti pääsette inssiin ja se tuottais tulostakin :heart: Jos ivf:ään joudutte, niin huippua, ettei tarvi jonotella =)

Oma napanen: Huomenna tulee 29 vuotta mittariin :cool: Kääk! Viimeinen vuosi kakskymppisten kerhossa, kolmenkympin kriisiä alkaa jo pukkaamaan! :D Ja juuri sopivasti huomisesta lähtien alan mussuttaan taas clomeja ja juhannus sitten piikitellään. Piristää hirmuisesti kun saatiin uusi mahdollisuus heti perään! =) Folliultra on ma 23. päivä ja kemistillekkin käy näillä näkymin kaikki muut päivät, paitsi torstai.
 
INSSILÄISET 2014

Perjantai 13.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Stella2.6/1423.62c+pu+prendo+ovis
Mintikka36/14-6-selitt.
Ricardina1.6/1412.614lzPCO+ovl

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Lauriska1.1314.6lz+prPCO
Mari1980OI1215.6cselitt.
Misericordia2.125.6c+prselitt.
Äiti742.026.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karmini-cselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Toi-ve, tervetuloa joukkoon!

Jos teidän eka inseminaatio tehtiin liian myöhään (mikä kyllä hämmästyttää, luulisi lääkärin osaavan ajoittaa sen oikein/eikö teillä ultrata samana päivänä kun IUI on?) niin teillähän on sitten periaatteessa vasta 1 "onnistunut" inseminaatiohoito takana. Itse olen ajatellut, että periaatteessa kaksi "onnistunutta" IUI:tä, ja jo voi hieman antaa viitettä meille, voiko niillä onnistua. Onhan nykyisessä listassa toki yksi joka onnistunut kolmannella, joten joillekin se voi olla ihan tuurista/ajoituksesta kiinni, jos nyt noin voi ajatella.

Tosiaan, koskaan ei voi tietää onko ivf:stä sen enempää apua ennenkuin koittaa.

Tsemppiä koitoksiin!

ps. Stellalle etukäteisonnittelut synttäreiden johdosta
 
Kiitti Stella tsempistä, mutta kyllähän mun testailujen tulos oli tänään nega. Vaikka tulos oli toki odotettavissa, niin kyllä masentaa. Ja joo, tiedän että voi vielä muuttua plussaksi, mutta eihän se ole kovin todennäköistä :( alkas nyt vaan menkat, niin kerettäis toiseen inssiin heti perään...

Joten Stellalle hyvää synttäripäivää ja muille parempaa onnea!
 
Kiitti Äiti74 ja Lauriska etukäteissynttärionnitteluista =)

Lauriska: Voi paska, olisin niin toivonut siulle :hug:

Toi-ve: Onpa konnaa jos ei ultrata enää inssipäivänä :O Välillä tuntuu itelläki, että tekis mieli heittää hanskat tiskiin, mutta jostain ihmeen kummasta sitä saa aina voimia jatkaa. Ja se jos pääsee heti uudestaan yrittämään, piristää. Itekki oon kahden vaiheilla, haluanko enää kolmatta inssiä vai kinuanko tämän toisen inssin jälkeen ivf:ään. Voi vaan olla, ettei meitä sinne niin pian päästetä kun ekka inssistä tuli plussa, niin lääkäri näkee onnistumisen mahdollisuudet niin hyvänä :headwall: Minä taas uskon, ettei sillä voi uudestaan onnistua. Mitä oon keskusteluja seurannut, tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei inssillä onnistu kahta kertaa vaan ivf-jono on kutsunut melkein kaikkia.
 
Viimeksi muokattu:
mä tei eilen erittäin herkkään testiin tosi haaleen viivan ja tänä aamuna haaleen vähän vaaleenpunasen viivan mut erottaa ilman kääntelyitä pitää varmaan kattoo viel ens viikolla tummuuko ja samaisesta testistä tuli aikasemmin ihan puhas nega
 
Tulin kurkkimaan kuulumisia.

Meillä ei ultrattu enää inssipäivänä. Ja ovistestaamisen ohjeistus on että kerran päivässä riittää, mutta jos en ois tajunnut testata sekä aamulla että illalla, olis ovulaatio mennyt ohi suun.

Aika hyvä onnistumisprosentti inssillä kuitenkin on, parempi kuin luomuna, kun katsoo tota plussanneiden listaa.

Ainakin itse ajattelin että tehdään ne 3 inssiä ja mennään ivf hoidot testaamaan, sit voidaan nostaa kädet pystyyn. Adoptiostakin joskus puhuttiin, oli tosi pitkä odotusaika. Ensin olis vuos tarkkailua ja olikos se tyyliin 4-7v odotusta ennenkuin lapsen saa. Mutta eikös ne adoptiohakemuksetkin voi laittaa vähän etukäteen vetämään? Itse ajattelin kuitenkin niin että haluaisin kokea raskaana olon, synnytyksen jne. Eli ensin testataan muut hoitomuodot ja sit mietitään uusiksi.

Täällä edelleen raskaana rv 6+4.
Olo on ollut viikon jo ihan hirveä, yököttää, oksettaa. Eilen oli onneksi parempi päivä. Tänään taas koko aamu mennyt yökkien.
Ja tätä pahaa oloa, kakomista jatkuu aamusta iltaan, töistä ei tahdo tulla mitään. Keskiviikkona sitten ar ultrassa nähdään että olenko kärsinyt oireista turhaan vai löytyykö kyytiläinen.
Näiltä oloilta ei ole tullut mietittyä tai murehdittua, keskityttyä selviämään hetki kerrallaan.

Mari1980 varovaiset onnittelut ja kovasti viivan vahvistumista!

Voimia ja jaksamisia hoitoihin ja paljon tarrasukkia!
 
Onnea matkaan marille :flower:

Mukava kuulla siusta maikki =) Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug: Toivottavasti siellä toillaan joku kyytiläinen on matkassa.

ON: Voiko muka inssillä onnistua kahesti?! Inssin onnistumisprosenttihan on keskimäärin 10-15. Ja jos me muka onnistuttais sillä taas, niin meidän onnistumisprosentti olisi tuolloin täydet 100! Aika mahottomalta kuullostaa mun mielestä :confused: En tiiä, mistä tämä pessimistisyys taas kumpuaa :ashamed:
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 16.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Stella2.6/1423.65c+pu+prendo+ovis
Mintikka36/14-9-selitt.
Ricardina1.17.616.617lzPCO+ovl

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Lauriska1.1614.6lz+prPCO
Misericordia2.425.6c+prselitt.
Äiti742.326.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Stella, oon kuullu tapauksista, joissa inssin onnistumisprosentti on tuo sata :) Mut onhan se toki aika epätodennäköistä, mutta silti. Sitäpaitsi uskon, että teidän kohdalla tuo inssin onnistumisprossa on suurempi kuin tuo 10-15 %. Tuo on vaan keskiarvo, ja teillä jo kerran onnistunut :) Ja useammalla toistolla tuo inssin onnitumisprossa nousee! Joten häntä pystyyn!

Äiti seiskanelonen, mulla oli inssin jälkeen sellasia pikkuriekaleita muutama päivä.. Voi kai tuo vielä johtua inssistä, jos dpo vasta kaksi. Inssissä kuitenkin sorkitaan sitä kohdunsuuta niin että se saattaa hiukan vuodella. Toivottavasti olisi sulla tästä kyse!

Minä tuulettelin lauantaina menkkojen alkua, kun nyt varmaan ehditään inssiin ensi viikolla. Jes! Mahtava saada toka inssi heti pois alta, ja nyt lomaillessa ehtii hyvin ravaamaan tuolla polilla. Folliultra on maanantaina 23.5., ja nyt varmaan inssin ajoituskin parempi, kun ei viikonloppu pukkaa päälle. Hyvä fiilis siis, ja mökkijuhannuskin edessä eikä tarvi mitään raskautta yrittää peitellä :)

Yritän päivittää tuon listan huomiselle :)
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 17.6.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska2.6/1423.64lz+prPCO
Stella2.6/1423.66c+pu+prendo+ovis
Mintikka36/14-10-selitt.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia2.525.6c+prselitt.
Äiti742.426.6lz+pr+lselitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitt.30.4
Moonsihn33.c+prselitt.5.5
Maikki19851.cselitt.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitt.13.6


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus,
Mursu83, Tuutunen80, Viiva84, Hepaliini, Retikka, Kaisu85, Toi-ve



Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin olen vakuuttunut että voisin raskautua insseistä uudestaan jos tää ei tästä jatku. Mietin itsekseni et jos tuo kohdun suu oli niin tiukka tms ettei kaverit päässeet vaan läpi. Siksi ainakin haluan elää siinä toivossa että uudestaan tärppäis. :)
 
Lauriska: Jei, hyvä että tekin pääsette toiseen inssiin. Ja kiva kun ollaan taas kiertosamiksia - ainakin melkein =) Kiitos kun päivitit listan - ei haittaa yhtään, vaikka sitä päivittääkin vähän etukynteen. Niinhän miekin oon tehnyt monesti ko oon tienny, etten välttämättä kerkiä koneelle.

Kiitos järjen äänistä Lauriska & Maikki =) Ehkei se ollenkaan mahdotonta ole onnistua toistamiseen. Mulla varmaan on joku kahden vuoden yrityskriisi nyt menossa :D Ja vanne kiristää taas clomeista päätä |O Mutta kyllä minä vielä tämän kerran kestän.

Kaikesta huolimatta olen sen verran hyvin henkisesti varautunut jo ivf:ään, että kun hain siskoni töistä, niin tein samalla piston Väestöliittoon. (Meidän sairaala ei tee ivf -hoitoja, niin saadaan maksusitoumuksella ne.) Sieltä sain vastauksia mielen päällä oleviin kysymyksiin ja kattavan infopaketin esitietokaavakkeineen sekä pari lehteä mukaan. Hoitaja/sihteeri esitteli lopuksi tilat. Lämminhenkinen ja "ei niin kliininen/sairaalamainen" paikka, tykkäsin =) Aattelin, että ensi viikon folliultra käynnillä alan mankumaan lähetettä tuonne jo valmiiksi. Polimme "ah niin ripeän" toiminnan tuntien niinkin yksinkertaisessa asiassa voi mennä parikin kuukautta : / Lähetettä nyt ei vaan välttämättä vielä irtoa kun poli näkee inssillä onnistumisen mahdollisuudet paljon parempina kuin minä itse. Ja onneksi ei ole jonoa ollenkaan - eli heti kun lähete on Väestöliitolla, niin päästään heti asiaan. Suunnittelukäyntiajankin olisi saanut varata syksylle jo nyt valmiiksi, mutten vielä sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä poistun takavasemmalle. Ultrassa todettiin tänään että mitään ei oo lähtenyt kasvamaan ja että tämä kierto oli tässä. Teroluteilla menkat ja ens kiertoon se IVF, jonka suunnittelu huomenna sillä ajalla, jonka piti olla siis inssiä varten. Lääkäri mietti, että yritetäänkö vielä inssiä isommalla lääkeannoksella seuraavaan kiertoon, mutta päätettiin miehen kanssa että aloitetaan suoraan se IVF kuitenkin. Lomalta pääsen heinäkuussa paremmin kontrolleihin kuin pääsisin syksyllä, ja muutenkin oon henkisesti latautunut siihen niin menköön.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussia, ja onnittelut mari1980!
 

Yhteistyössä