Yhden illan jutusta vakava suhde?

"höps"
No minusta taas sosiaalisten normien ja turvallisuuden opettaminen on ihan vanhempien velvollisuus :) Niitä opetellaan lastensuojelussa sitten kyllä jos vanhemmat eivät sitäkään osaa hoitaa.
Tää on taas näitä sun leikkaa&liimaa-elämänviisauksia. Mitäs jos keskittyisit elämään nyt sitä parikymppisen lapsettoman sinkun elämää etkä turhaan rasita päätäsi asioilla, jotka ei ole sulle ajankohtaisia pariinkymmeneen vuoteen.
Jos se sun mies on raiskaaja, se on sitä edelleen vaikka esitätkin nyt siveää.
Ja näistä "sosiaalisista normeista" - mun mielestä sellainen on huono äiti, joka opettaa tyttärelleen, että miehet saavat panna ekana iltana mutta naiset eivät. Siis todellakin,mieti nyt vähän!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30003317:
No niin, eli jälleen vastasin omaan kysymykseesi:

"Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? "

"Fiksu ja äärimmäisen kiltti, vastuuntuntoinen tyttö."

:D

Mutta edelleenkään en tajua, miten se jakorasiajuttu liittyy ihmisen turvallisuuteen?
Tämä muakin kiinnostaa.

"sipsi"
[QUOTE="höps";30003320] mun mielestä sellainen on huono äiti, joka opettaa tyttärelleen, että miehet saavat panna ekana iltana mutta naiset eivät. Siis todellakin,mieti nyt vähän![/QUOTE]

Samoin ajattelen :) Kärjistetysti, jos olisi sekä tyttö että poikalapsia mullakin, en toki neuvoisi poikaa tyyliin "Anna mennä vaan" ja tyttöä "Suojele nyt aarrettasi."

• Tykkää
Reactions: Mythago
[QUOTE="sipsi";30003313]Eiköhän normaalijärkisille ihmisille ole itsestäänselvää käydä tuollaiset asiat läpi, ihan velvollisuuttakaan ajattelematta? Käsitin tekstistäsi kuitenkin, että ystäväsi kehottaisi lastaan olemaan ottamatta mallia itsestään. Minun mielestäni tällaiset asiat voi kyllä hoitaa peilaamatta omiin yhdenillanjuttuihin tai panoihin :) Se voi olla lapselle / teinille oikeastaan varmaan, hmmm, ahdistavaakin, äidin yhdenillan panoista ja niihin liittyvistä mahdollisista turvaongelmista kuuleminen.

Luulen siis ihan näin teinin äitinä vaan.

No, omalla on jo puolitoista vuotta ollut sama poikakaveri, eka, joten vielä ainakaan ei nuo yhdenillan jutut ole olleet ajankohtaisia :)[/QUOTE]

Hassua ettet ymmärrä mitä tarkoitan. Mulla ainakin siinä 16-vuotiaasta ylöspäin alkoi olla niin vilkasta sosiaalista elämää ja pojat kiinnostaa (vanhemmatkin) että oli ihan äärimmäisen tärkeää, että äiti naisena ja elämää nähneeni opetti, että sä et voi luottaa mieheen ekalla kerralla niin paljoa että hyppäät a) sen auton kyytiin b) lähet sen luo. Olen ikuisesti kiitollinen, että meillä oli yksi ikävämpi tapaus jonka johdosta opin tämän kultaisen läksyn. Kävin ulkomailla paljon nuorena ja siellä jos minkälaista vikittelijää tulee jo maitokaupassa vastaan.. Nuorille, viattomille tytöille on tosi tärkeää kertoa turvallisuudesta, ettei satu raiskauksia yms.

"sipsi"
Hassua ettet ymmärrä mitä tarkoitan. Mulla ainakin siinä 16-vuotiaasta ylöspäin alkoi olla niin vilkasta sosiaalista elämää ja pojat kiinnostaa (vanhemmatkin) että oli ihan äärimmäisen tärkeää, että äiti naisena ja elämää nähneeni opetti, että sä et voi luottaa mieheen ekalla kerralla niin paljoa että hyppäät a) sen auton kyytiin b) lähet sen luo. Olen ikuisesti kiitollinen, että meillä oli yksi ikävämpi tapaus jonka johdosta opin tämän kultaisen läksyn. Kävin ulkomailla paljon nuorena ja siellä jos minkälaista vikittelijää tulee jo maitokaupassa vastaan.. Nuorille, viattomille tytöille on tosi tärkeää kertoa turvallisuudesta, ettei satu raiskauksia yms.
Meillä tuo seurustelu tytöllä alkoi 14- vuotiaana. Ei minun ole tuollaisia ikinä tarvinnut tuossa mielessä läpikäydä. Jo ihan pienestä saakka olen toki kertonut, minkäverran ihan tuntemattomiin yleensäkin voi luottaa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30003317:
No niin, eli jälleen vastasin omaan kysymykseesi:

"Millainen ihminen käyttäytyy toistamiseen niin piittamattomasti ja vastuuttomasti omasta kropastaan ja turvallisuudestaan? "

"Fiksu ja äärimmäisen kiltti, vastuuntuntoinen tyttö."

:D

Mutta edelleenkään en tajua, miten se jakorasiajuttu liittyy ihmisen turvallisuuteen?
Surullista ja absurdia, että vedät vitsiä tälläisestä asiasta. Säpäle sä tiedät varsin hyvin mitä mä ajan takaa. Mutta toki, mene opettamaan kaikille maailman naisille että antakee heti! Mitä nopeammin - sen parempi! Se antaa hyvän kuvan Sinusta aikuisena ja naisena mutta myös opettaa sinua arvostamaan omaa kroppaasi kun koet sen niin arvokkaana, että ventovieraan luokse lähdet ottamaan riskejä. Se on varmasti sen arvoista - tätä meidän pitää viljellä meidän tyttärille ja minun töissä teinitytöille!

Arvon naiset, näin aivotonta keskustelua on tylsää käydä :( Toivottavasti käytätte ensi kerralla niitä aivojanne ja maalaisjärkeänne. Hyviä öitä kaikille!

"höps"
Arvon naiset, näin aivotonta keskustelua on tylsää käydä :( Toivottavasti käytätte ensi kerralla niitä aivojanne ja maalaisjärkeänne. Hyviä öitä kaikille!
Millä ihmeen ensi kerralla? Puhu vaan omasta puolestasi. Sä tässä olet tehnyt jotain, mikä nyt kaduttaa, kellään muulla ketjuun vastanneella ei nähdäkseni tätä ongelmaa ole ollut.

gagagagaga
Ehkä se ongelma tässä jankkaamisessa onkin, että ap itse häpeää sitä, että halusi seksiä tuntemattomalta. Muut ovat ihan tarkoituksella lähteneet sitä hakemaan ja ovat asian kanssa ihan sujut, joten se ei ole ongelma. Ap taas haluaisi olla mystinen nainen, jonka aarretta ei noin vain valloitetakkaan. Ja sitten meni kännissä häsläämään...

HG, osa naisista nauttii myös seksistä ja hakee sitä itse aktiivisesti. Jos tällaisessa tilanteessa haaviin tarttuva mies vaikuttaakin kiinnostavalta muuhunkin kuin lakanoiden laulattamiseen, niin silloin niitä parisuhteita voi syntyä. Ihan ilman mitään siveyspelejä.

"ttt"
Surullista ja absurdia, että vedät vitsiä tälläisestä asiasta. Säpäle sä tiedät varsin hyvin mitä mä ajan takaa. Mutta toki, mene opettamaan kaikille maailman naisille että antakee heti! Mitä nopeammin - sen parempi! Se antaa hyvän kuvan Sinusta aikuisena ja naisena mutta myös opettaa sinua arvostamaan omaa kroppaasi kun koet sen niin arvokkaana, että ventovieraan luokse lähdet ottamaan riskejä. Se on varmasti sen arvoista - tätä meidän pitää viljellä meidän tyttärille ja minun töissä teinitytöille!

Entä mitens se sun helmi miehesi sitten? Joka tieten tahtoen vikitteli sinut ventovieraan luokse? Hänhän sitä kovasti kauhistelemaasi kulttuuria viljelee ihan yhtä lailla - ellei enemmänkin, kun ottaa huomioon että hän on ollut asiassa aktiivisena eli aloitteen tekevänä osapuolena. Hänen lienee sitten ihan ok suostutella nuoria naisia "antamaan heti", etkä näe siinä mitään edes etäisesti arveluttavaa.

Lisäät
Ei ne äidin elämää nähneet opit sitten ihan perille asti menneet kun kerran harrastat yhden yön juttuja...
Kummallista, että täällä ihmiset yrittivät sanoa sulle, ettei tuo mikään maailmanloppu ole jos hyppää ekalla kerralla sänkyyn, ja suurella osalla pitkään jatkunut suhde syntynyt siitä, niin haukut ihmiset pystyyn ja leikit (nimenomaan leikit) mieSten asiantuntijaa, vaikka täällä on ihmisiä puhumassa sulle, joilla on oikeesti jotain kokemusta asiasta.

Se, että laitat nyt haarat kiinni ei tee susta pätkän vertaa parempaa ihmistä kuin nämä muut. Nämä sun mielestä yksinkertaiset ja epäkypsät ihmiset ovat saaneet elämänsä miehet olemalla omia itsejään, heidän ei ole tarvinnut ruveta kesken kaiken esittämään jotain muuta saadakseen haluamansa. Sellaisella suhteella on hyvä pohja. Paskat on jo housuissa, turhaan tuomitset itseäsi, saatikka sitten muita.

Vie-ras
Jos toi turvallisuus on nyt se ainoa ero miehen ja naisen yhden illan jutuissa, niin tekeekö kaikki muutkin riskienotot naisesta epäkelvon tyttöystäväehdokkaan? Jos sillä naisella on vaikka vaarallinen työ tai harrastus tai muuten elämäntapa sellainen että tekee kaikenlaista mikä voi muista tuntua hurjalta, halveksivatko miehet tällaisia naisia niin että näkevät heidät vain seksiobjekteina, ei mahdollisina tulevina puolisoina?

Entä jos se riskialtis työ tms on miehellä? Pystyvätkö naiset näkemään tällaisen miehen mahdollisena tulevana kumppanina?

Jos toi turvallisuus on nyt se ainoa ero miehen ja naisen yhden illan jutuissa, niin tekeekö kaikki muutkin riskienotot naisesta epäkelvon tyttöystäväehdokkaan? Jos sillä naisella on vaikka vaarallinen työ tai harrastus tai muuten elämäntapa sellainen että tekee kaikenlaista mikä voi muista tuntua hurjalta, halveksivatko miehet tällaisia naisia niin että näkevät heidät vain seksiobjekteina, ei mahdollisina tulevina puolisoina?

Entä jos se riskialtis työ tms on miehellä? Pystyvätkö naiset näkemään tällaisen miehen mahdollisena tulevana kumppanina?
HG:n logiikasta saa sen käsityksen että kyllä. Kaikki naiset jotka ei turvallisuudestaan välitä on jakorasioita. Ja mies taas saa tehä mitä vaan ja se on ihan hyväksyttävää.

joopa joo
Aina välillä mä ajattelen että Happygirl on oikeesti se mies1. Niin samantapanen on tyyli, vaikka kummassakin roolissa tietysti pyrkii siihen tyyliin mikä siihen rooliin kuuluu, mutta välillä sit... "arvon naiset, en jaksa enää näistä kanssanne keskustella"... heh.

Provoilija kumminkin. Kenen mahto olla se naamakaan.

[QUOTE="höps";30003398]Millä ihmeen ensi kerralla? Puhu vaan omasta puolestasi. Sä tässä olet tehnyt jotain, mikä nyt kaduttaa, kellään muulla ketjuun vastanneella ei nähdäkseni tätä ongelmaa ole ollut.[/QUOTE]

Miksi mua kaduttais keskustella tästä aiheesta? Kysy keltä fiksulta naiselta vain niin tämä myöntää, ettei yhdenillan jutut ole ylpeyden aiheita eikä niitä kannattaisi harrastaa. Mutta koska me ollaan ihmisiä - me tehdään myös virheitä :O Mä oon tosi iloinen, että näinkin monet suhteet ovat alkaneet näistä merkeistä :)

Ajattelen tätä miestä kokoajan.. :heart:

"gogo"
Miksi mua kaduttais keskustella tästä aiheesta? Kysy keltä fiksulta naiselta vain niin tämä myöntää, ettei yhdenillan jutut ole ylpeyden aiheita eikä niitä kannattaisi harrastaa. Mutta koska me ollaan ihmisiä - me tehdään myös virheitä :O Mä oon tosi iloinen, että näinkin monet suhteet ovat alkaneet näistä merkeistä :)

Sulla on nyt tuo fiksuuden käsitys jotenkin hukassa. Fiksut naiset tietää, että aikuisilla ihmisillä on lupa harrastaa seksiä keskenään, jos kumpikin sitä haluaa. Ei siinä sen kummempaa ole. Yhden illan jutut on se keino, millä myös parisuhdetta karttelevat ihmiset voivat tyydyttää seksuaaliset halunsa, kun se oma käsi ja vibraattori ei riitä. Ei ne mitään virheitä ole, jos niitä itse haluaa harrastaa. Jos taas harrastaa yhden illan juttuja vastentahtoisesti, niin se ei ole kovin fiksun ihmisen käytöstä. Kummasta ryhmästä sinä nyt löydätkään itsesi?

• Tykkää
Reactions: Mythago ja Kais
"jahas"

olipas muuten mies1:mäinen asian vierestä vastaaminen, eiköhän sillä "asia jota kadut" viitata siihen että lähdit sinne ventovieraan sänkyyn eikä sitä että juttelet täällä?

Ihan tosi toope asenne sulla kyllä, käsittämättömän vanhanaikaista että on ihan ok jos mies pyytää ketä vaan kämpilleen, mutta jotenkin paha jos nainen lähtee.

Oma yhdenyönjuttu on kestänyt kuukautta vajaa 7 vuotta. Yhdessä päätettiin jatkoilta poistua, vein miehen kotiini koska se oli lähempänä. En todella katsonut mitään aviomiesominaisuuksia kun just vasta olin yhdestä piiitkästä suhteesta huutaen lähtenyt. Katsoin että jumalauta, toi!!

Ok, sen verran tietty eroa baaripokaan että mies oli kaverin kaveri, eikä se kaveri kaveerais minkään totaalitontun kanssa.

Yhteistyössä