Onko mitään toivoa, että toivomani ihminen olis syntymättömän lapsen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on kyllä bilsan tunnit ja terveystiedon tunnit hukassa.... aika säännöllinen kierto aplla. Joten jos loppukierrosta ollut hra B kanssa ja reisille tullut niin tuskin on isä. Siittiöt sen puoleen elävät 1-4 pvää uhdynnän jälkeen joten todnäk hra A on isä---?

Ikävä kyllä todennäköinen isä on herra A, siittiöt elävät noin 72h yhdynnän jälkeen.

Joo, mutta jos kierto on aina ollut vähintään 28 päivää, ovulaation pitäisi olla aikaisintaan 14. kiertopäivän paikkeilla. Joten 5. päivä sisään menneet siittiöt ovat kuolleet 8. kiertopäivänä, josta on vielä melkein viikko ovulaatioon.

Tosin tässä tapauksessa kumpikin isäehdokkaista on melko epätodennäköinen, tuo jälkimmäinen sitten taas keskeytetyn yhdynnän takia sekä myös siksi, että kuukautiskierron olisi pitänyt olla pidemmänpuoleinen. Jos se kuitenkin jompi kumpi on ja päivät varmasti täsmää, herra B on minusta todennäköisempi.

Mutta oletko aloittaja varma, että nyt muistat myös tuon yhdyntäpäivän herra A:n kanssa oikein? Nimittäin jos olitkin sekoittanut vaan kuukautisten alkuajan, mutta yhdyntä olikin alunperin muistelemanasi ajankohtana, herra A:n isyyden todennäköisyys on lähemmäs 100 %.

Ultran tarkkuus on hyvä mitä pienenpi sikiö on, se on totta. On kuitenkin muistettava että millit muuttaa päiviä tuossa vaiheessa. Mittaajan kokemus yms vaikuttaa.Ultran tarkkus voi heiittä noin 5-7 pvää. Joten tämä puoltaa hra B isyyttä. Isyystesti on tarpeen.

Ainut asia, mistä olen tässä tilanteessa varma, on nuo päivämäärät.

Oletko sinä sen yhdyntäpäivänkin merkannut kalenteriin? Minä ajattelin, että päättelit sitä kuukautisten alkupäivästä käsin ja sinuna huomioisin sen mahdollisuuden, että olet voinut sekoittaa kuukautiskierron vaiheen jo silloin kun A:n kanssa sänkyyn menit.

Eli mieti vielä tuota ja jos tuntuu, että erehdys yhdyntäpäivän suhteen on mahdollinen, olisi minusta hyvä varoitella B:tä jo etukäteen. Siis kertoisit, että olet muistanut kuukautisten alkamisajan väärin ja siksi et voikaan olla 100 % varma isyydestä. Jos ikäviä uutisia sitten tulee, olisi paljon parempi kun B olisi voinut niihin varautua eikä luottamus sinuun kärsisi niin pahasti.

Kun vuodessa on kaksi seksi kertaa, niin oon painanut ne hyvin muistiin kyllä. Kalenterissa niitä ei ole, mutta ensimmäinen kerta oli siten, että lapsi oli hoidossa ja keskusteluista varmistin viel viikonlopun, jolloin hän oli hoidossa. Ja toisella kerralla mieheltä tuli seuraavana päivänä viesti, että oliko eilen kivaa? Ja siitäkin viestistä löytyy päivämäärä. Laskin, että mikäli kierto on ollut 34pv, niin ovulaatio olisi ollut juuri tuolloin b:n aikana. Vähäistä verensekaista limaa kylläkin tuli noin viikkoa ennen b:tä.

Aivan älytöntä spekuloida, nyt joudut vaan kestämään tilanteen kunnes isyystestin voi tehdä. Ja herra B:lle pitää kyllä ehdottomasti kertoa että on toinenkin kandidaatti. Jos toivot välillenne minkäänlaista ystävyyttä/suhdetta. Muuten luottamus on totaalisesti mennyt.

Musta olisi kyllä erikoista, jos teille vielä muodostuisi suhde, tuollaisen sotkun jälkeen. Jos olette jo kerran eronneet. Eikä mies ole palannut esim lapsen takia. Miksi kuvittelet että suhteenne voisi vielä onnistua? Luulen että olet raskauden takia ehkä hormonaalisesti vähän sekaisin. Sinulle kuuluu velvollisuus tästä tulevasta lapsesta, itse olet sekoillut viikon sisään kahden eri miehen kanssa, ja nyt olet saamassa vauvaa. Järkevintä olisi totutella ja hyväksyä yksinhuoltajan rooliin, eikä unelmoida miehestä, joka ei ehkä edes ole sen lapsen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29998583:
Aivan älytöntä spekuloida, nyt joudut vaan kestämään tilanteen kunnes isyystestin voi tehdä. Ja herra B:lle pitää kyllä ehdottomasti kertoa että on toinenkin kandidaatti. Jos toivot välillenne minkäänlaista ystävyyttä/suhdetta. Muuten luottamus on totaalisesti mennyt.

Tottakai tällaisella asialla spekuloi ja tällä palstalla sitä voi ihan hyvin tehdäkin. Harmi, että ap joutuu miettimään ja kestämään vielä epätietoisuuden. Jos siihen yhtään tuo lievitystä pohdinnat tässä ketjussa ja muiden mielipiteet todennäköisyyksistä, niin ei se ole keltään pois.

Ap vaikuttaa ihan järkevältä ihmiseltä, jolta on kriittiset pari kertaa harkinta pettänyt. Tässä vaiheessa moralisointi on vaan niiiiiiin turhaa ja ihan silkkaa v***uilua.

• Tykkää
Reactions: Tootsie Roll
Tottakai tällaisella asialla spekuloi ja tällä palstalla sitä voi ihan hyvin tehdäkin. Harmi, että ap joutuu miettimään ja kestämään vielä epätietoisuuden. Jos siihen yhtään tuo lievitystä pohdinnat tässä ketjussa ja muiden mielipiteet todennäköisyyksistä, niin ei se ole keltään pois.

Ap vaikuttaa ihan järkevältä ihmiseltä, jolta on kriittiset pari kertaa harkinta pettänyt. Tässä vaiheessa moralisointi on vaan niiiiiiin turhaa ja ihan silkkaa v***uilua.

Mitä/ketä se spekulointi auttaa, kun kumpi tahansa näistä herroista voi olla 50% mahdollisuudella isä?

Juuri näin! Jos olisin musta, tykkäisin tästä!

Ap:lle voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29998698:
Mitä/ketä se spekulointi auttaa, kun kumpi tahansa näistä herroista voi olla 50% mahdollisuudella isä?

Vaikka terapeuttista. Kyllä minä ainakin haluan keskustella mieltäni askarruttavista asioista. Näinkin arkaluonteista asiaa ei välttämättä jaksa ystäväpiirissäkään revitellä (ainakaan kuormittaa spekuloinnilla loputtomasti), mutta palsta tarjoaa todella hyvän välineen omien ajatusten selvittämiseen.

Spekulointi voi auttaa pitämään omaa päätä kasassa, oisko siinä sulle riittävä perustelu?

Vaikka terapeuttista. Kyllä minä ainakin haluan keskustella mieltäni askarruttavista asioista. Näinkin arkaluonteista asiaa ei välttämättä jaksa ystäväpiirissäkään revitellä (ainakaan kuormittaa spekuloinnilla loputtomasti), mutta palsta tarjoaa todella hyvän välineen omien ajatusten selvittämiseen.

Spekulointi voi auttaa pitämään omaa päätä kasassa, oisko siinä sulle riittävä perustelu?

Minusta spekuloinnista voi olla jopa haittaa, koska ap:n toiveet ovat niin suuret herra b:n suhteen. Sitten se pettymys on vielä isompi, jos a on isä. Raskaushormonit tekevät asiasta vielä hankalamman. Järkevämpää olisi mennä puhumaan terapeutille tai psykologille, jos oma pää ei kestä tilannetta, mutta tällainen spekulointi, että toivoo ja etsii vastauksia jotka ovat itselleen mieleen, ovat itsensä huijaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29998740:
Minusta spekuloinnista voi olla jopa haittaa, koska ap:n toiveet ovat niin suuret herra b:n suhteen. Sitten se pettymys on vielä isompi, jos a on isä. Raskaushormonit tekevät asiasta vielä hankalamman. Järkevämpää olisi mennä puhumaan terapeutille tai psykologille, jos oma pää ei kestä tilannetta, mutta tällainen spekulointi, että toivoo ja etsii vastauksia jotka ovat itselleen mieleen, ovat itsensä huijaamista.

Ei ap mitään ole etsinyt. Hän on ottanut vastaan kiitollisuudella kaikki mielipiteet ja kysynyt, josko jollain olisi kokemusta näistä jutuista. Toki hän toivoo HerraB:n olevan isä, muttei ole itkupotkuraivonnut niillekään spekuloinneille, joissa on tultu lopputulokseen nilkki A:n isyydestä.

Mä en tullut hakeen täältä varmaa tietoa siitä, kumpi on isä vaan oikeestaan varmistaan, että myös b voi olla isä..

Ja ajattelit, että tän palstan vastaukset voivat olla luotettavia?
Eihän edes ultran tulos ole luotettava, miten sitten muutaman tuntemattoman ihmisen spekulaatio voisi olla? Nyt järki käteen.. Itse olet aiheuttanut tilanteen itsellesi, ja itse joudut nyt kärsimään epätietoisuudesta. Voit spekuloida niin paljon kuin haluat, ja pyörittää ajatuksia mielessäsi edes takaisin koko raskauden ajan, se ei silti muuta sitä tosiasiaa että kumpi tahansa voi olla isä. Sen sijaan, jos hyväksyisit tilanteen, jonka olet itse itsellesi aiheuttanut, voisit ehkä hiukan ehtiä nauttimaan raskaudestasi. Ja ottaa tilanteen vastaan sellaisena kun on, sitten kun synnytät.

Mä en tullut hakeen täältä varmaa tietoa siitä, kumpi on isä vaan oikeestaan varmistaan, että myös b voi olla isä..

Juuri näin! Olet tehnyt ihan oikein! Kysele sieltä neuvolasta, kuinka paljon ultraajan kokemus yms. vaikuttaa sikiön iän arviointiin. Asutko isossa kaupungissa? Uskoisin, että äitipolin asiantuntijat voisi avata tilannetta.. Tulethan sitten kertomaan?

Juuri näin! Olet tehnyt ihan oikein! Kysele sieltä neuvolasta, kuinka paljon ultraajan kokemus yms. vaikuttaa sikiön iän arviointiin. Asutko isossa kaupungissa? Uskoisin, että äitipolin asiantuntijat voisi avata tilannetta.. Tulethan sitten kertomaan?

Hei nyt oikeesti! Et taida tietää näistä asioista yhtään mitään! Ei ne neuvolankaan työntekijät osaa spekuloida yhtään mitään, kun ei ne ULTRAN tulokset ole koskaan 100% varmaa, monella ihmisellä ultran tulokset heittelee parikin viikkoa, laskettu aika on tosi usein laskettu väärin. Miten ihmeessä äitipolin asiantuntijat voisi avata tilannetta???

Pienessä kunnassa asun ja isossa kaupungissa käydään ultrassa. Ultraaja on sama kun esikoisen aikana, joten voisin hänen kuvitella jotain osaavansa.. Mutta mistä sitä tietää. Edelleenkään en tullu kysyyn absoluuttista totuutta lapsen isästä. Oma pää on niin sekasin tästä miettimisestä, että muutama ulkopuolinen sana siitä, että myös b:n on mahdollista olla isä ihan siinä missä a:kin, tuo mulle yöunet takaisin. Ette kai oikeesti kuvittele, että joku pitää tätä palstaa isyystestinä? Siinä tapauksessa te ootte väärässä. Tän paremmin en osaa asiaani rautalangasta vääntää.