Kansalaisaloitteesta liittyen lapsien seksuaaliseen hyväksikäyttöön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hämmentynyt"

Vieras
Mietin, että miten voi olla mahdollista että kansalaisaloite lapsiin kohdistuvien seksuaalirikosten rangaistusasteikon koventamisesta on kerännyt vasta vajaa 10 000 allekirjoitusta...

Samassa ajassa (reilu kuukausi) kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista oli kerännyt varmaan reilu 100 000 allekirjoitusta. Mikä oli toki hieno juttu.

Olisikohan aika kaikkien allekirjoittaa tämäkin aloite...?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/852

Onhan homojen avioliitot huomattavasti tärkeämpi asia kuin lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta..

Ennemmin mä toivon että pedofiilit saa kunnon rangaistukset, kuin että marko ja ville saa mennä keskenään naimisiin.

Onhan homojen avioliitot huomattavasti tärkeämpi asia kuin lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta..

Ennemmin mä toivon että pedofiilit saa kunnon rangaistukset, kuin että marko ja ville saa mennä keskenään naimisiin.

No miksipä et ryhdy tekemään työtä sen eteen? Keräämään nimiä, mainostamaan aloitetta? Vai onko sinun panoksesi asialle vain toivominen, muut saa hoitaa työt?

No miksipä et ryhdy tekemään työtä sen eteen? Keräämään nimiä, mainostamaan aloitetta? Vai onko sinun panoksesi asialle vain toivominen, muut saa hoitaa työt?

Olen allekirjoittanut aloitteen, samoin mieheni. Olen kertonut aloitteesta tutuille ja jakanut facebookissa.
Toivottavasti joku on tutuistani on käynyt allekirjoittamassa aloitteen.

Tärkeällä asialla aloitteen tekijät ovat.

Kun tarkkoja ollaan niin ei sitä toistakaan aloitetta KAIKKI allekirjoittaneet.

Mä en pidä siitä että tää aloite on rajattu koskemaan vain lapsiin kohdistuvia seksuuaalirikoksia. Siksi en allekirjoita.

Kun tarkkoja ollaan niin ei sitä toistakaan aloitetta KAIKKI allekirjoittaneet.

Mä en pidä siitä että tää aloite on rajattu koskemaan vain lapsiin kohdistuvia seksuuaalirikoksia. Siksi en allekirjoita.

Olet ihan oikeassa siinä että seksuaalirikoksista annetut tuomiot on aivan liian pieniä. Kaikissa niissä olisi varaa korottaa rangaistuksia.

Mutta kyllä lapset kaipaavat mielestäni silti enemmän suojelua. Ja onhan nuo pedofiileille langetetut tuomiot ihan liian pieniä. Kun ajatellaan sitä lapselle aiheutettua kärsimystä.
Toki aikuinen kärsii myös joutuessaan seksuaalirikoksen uhriksi. Tiedän se omasta kokemuksesta.
Silti pidän tärkeänä, että tämän aloitteen alkekirjoittaisi riittävän moni. Meidän aikuisten tehtävä on suojella lapsia.

Minä allekirjoitin, koska aloite oli hyvä ja poliisin tekemä = menee todesta helpommin kuin joku sanavirheillä raiskattu kirjelmä luokkaa "me suommen kansa vaadimme". Aikamoista nipotusta tuollainen, että koska aloite koski lapsia, niin ei allekirjoita...

[QUOTE="ffff";29996328]Minä allekirjoitin, koska aloite oli hyvä ja poliisin tekemä = menee todesta helpommin kuin joku sanavirheillä raiskattu kirjelmä luokkaa "me suommen kansa vaadimme". Aikamoista nipotusta tuollainen, että koska aloite koski lapsia, niin ei allekirjoita...[/QUOTE]

Minun mielestäni oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen on turvattava kaikille, miehille, naisille ja lapsille, ei vain lapsille. Ei kiinnosta allekirjoittaa jotain kiihkomanifestia siitä miten juuri lapsia pitää suojella. Nykyäänhän lasten suojelua käytetään perusteena kaikessa. Joidenkin tahojen mukaan minunkaltaisenikin ihmiset pitäisi pistää päiviltä koska olemassaoloni ja parisuhdevalintani voi kuulemma vahingoittaa lapsia.

Minun mielestäni oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen on turvattava kaikille, miehille, naisille ja lapsille, ei vain lapsille. Ei kiinnosta allekirjoittaa jotain kiihkomanifestia siitä miten juuri lapsia pitää suojella. Nykyäänhän lasten suojelua käytetään perusteena kaikessa. Joidenkin tahojen mukaan minunkaltaisenikin ihmiset pitäisi pistää päiviltä koska olemassaoloni ja parisuhdevalintani voi kuulemma vahingoittaa lapsia.

No mikä sä luulet että on esteenä etteikö joskus toinen kerta voisi rassata sitä lakia ihan aikuistenkin raiskauksien osalta?

Sun on pakko provoilla. Tai sitten miksi et itse tee kansalaisaloitetta noiden asioiden puolesta? Jos kerta merkkavat sinulle niin paljon, että hyväksyt lasten hyväksikäyttäjille pikkutuomiot ihan vain sen takia, että "ei munkaan raiskaaja sais pidempää tuomiota koska oon aikuinen, ei tartte lapsenkaan raiskaajan saada". Hyi helvetti oikeesti, vitun sairasta ees provoilla tollasella asialla. Oksennan sun päälles.

No mikä sä luulet että on esteenä etteikö joskus toinen kerta voisi rassata sitä lakia ihan aikuistenkin raiskauksien osalta?

Sun on pakko provoilla. Tai sitten miksi et itse tee kansalaisaloitetta noiden asioiden puolesta? Jos kerta merkkavat sinulle niin paljon, että hyväksyt lasten hyväksikäyttäjille pikkutuomiot ihan vain sen takia, että "ei munkaan raiskaaja sais pidempää tuomiota koska oon aikuinen, ei tartte lapsenkaan raiskaajan saada". Hyi helvetti oikeesti, vitun sairasta ees provoilla tollasella asialla. Oksennan sun päälles.

Miksi minun pitäisi tehdä kansalaisaloitetta asiasta, joka ei ole minulle henk.koht. mitenkään ajankohtainen tai merkityksellinen? Kansalaisaloite on osoittautunut muutenkin todella heikoksi tavaksi vaikuttaa asioihin.

Sinun tulkintasi kumpuaa ihan omasta mielestäsi. En ole kommentoinut mitään lasten tuomioiden hyväksymisestä. En myöskään allekirjoita mitään jonka luonut sinunlaisesi kiihkoilija ja kirjoilija joka mässäilee ajatuksella "lapsen raiskaajasta".

Miksi minun pitäisi tehdä kansalaisaloitetta asiasta, joka ei ole minulle henk.koht. mitenkään ajankohtainen tai merkityksellinen? Kansalaisaloite on osoittautunut muutenkin todella heikoksi tavaksi vaikuttaa asioihin.

Sinun tulkintasi kumpuaa ihan omasta mielestäsi. En ole kommentoinut mitään lasten tuomioiden hyväksymisestä. En myöskään allekirjoita mitään jonka luonut sinunlaisesi kiihkoilija ja kirjoilija joka mässäilee ajatuksella "lapsen raiskaajasta".

Yksi tämän aloitteen tekijöistä on poliisi. Kiihkoilijaksi häntä tuskin voi syyttää. Mutta kyllästynyt liian pieniin rangaistuksiin hänkin.

Aloitteen sisältö
Vaadimme:

1.Törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön (RL 20:7§) minimirangaistuksen nostamista 2 vuoteen vankeutta. Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että ehdolliset tuomiot kyseisistä rikoksista jäävät pois ja vankeus on aina ehdoton.

2.Seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta (RL 20:8a§),
Lapsen houkutteleminen seksuaalisiin tarkoituksiin (RL 20:8b§),
Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta koskevan esityksen seuraaminen (RL 20:8c§),
Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen (RL 17:18§),
Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapito (RL 17:19§)

– rikosten minimirangaistusten nostamista 4 kuukauteen vankeutta, jotta jokaisesta lapsiin kohdistuneesta seksuaalirikoksesta jää vähintään merkintä tekijän rikosrekisteriin.

Perustelut
Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa on kysymys vakavista lapsen perus- ja ihmisoikeuksien loukkauksista. Suomessa on jo pitkään sitouduttu tietynlaiseen lievään kriminaalipolitiikkaan, jonka vuoksi useat rangaistukset ovat riittämättömiä eivätkä vastaa tavallisen kansalaisen oikeustajua.

Sukupuoliyhteyteen johtaneesta törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan toistuvasti ehdollisia tuomioita, jolloin tekijä ei joudu vankilaan ja voi jatkaa rikollista toimintaa.

Seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta, lapsen houkutteleminen seksuaalisiin tarkoituksiin, sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta koskevan esityksen seuraaminen, sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapito ovat kaikki rikoksia, joista minimirangaistus on sakko. Tämä mahdollistaa sen, ettei rikoksista välttämättä jää merkintää rikosrekisteriin. Toisin sanoen edellä mainittuihin rikoksiin syyllistyneitä henkilöitä voi hakeutua puhtain paperein työskentelemään lasten parissa esimerkiksi päiväkoteihin, kouluihin, kerhoihin tai leiriohjaajiksi.

allekirjoitusten määrä miltei pysähtyi tohon ilmatilaloukkaus-asiaan ja media vei huomion sinne. jännä!

mutta ihmettelen kyllä sitäkin, että mulla facebookissa yli 200 kaveria ja oon ton jakanut jo pari kertaa, vaikea sanoa kuka käynyt allekirjoittamassa, mutta vain yksi "tykkäys" kansalaisaloitteelle eikä KUKAAN muu ole jakanut sitä kavereissani. TODELLA outoa ja hiljaista. Aivan kuin joku kollektiivinen häpeä estäis ihmisiä jakamasta sitä eteenpäin.

Uusimmat

Yhteistyössä