Mitä tekisitte tässä ikävässä tilan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta vähän vaikuttaa, settä mies saattaa olla kateellinen sinun mahdollisuuksista edetä urallasi. Miten on hänen oman uran laita? Joka tapauksessa en todellakaan alistuisi moiseen käytökseen, vaan pistäisin kovan kovaa vastaan. Jos mies haluaa ottaa ero-kortin esiin, niin sitten se voitaisiin katsoa kyllä loppuun asti...

Kyll miehellä nyt viiraa joku sielä päässä...
Kyllä tossa varmaa joku menetyksen pelko huutaa ja lujaa.
Mies on ollut tyytyväinen kun olet pysynyt kotona, ollut sielä häntä varten, pitänyt kodin ja lapset siisteinä.

Lasten pärjäämisen kannaltahan tällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jokaisessa perheessä, tilanne on mikä on, isä voi matkustaa, äiti voi matkustaa ja teidän lapset kyllä on jo niin isoja että ymmärtävät missä äiti on.

Vaatisin mieheltä selvät puheet miten aikoo jatkossa suhtautua sun töihin, jne. Ja kunnon perustelut miksi et muka saisi ottaa työtä. Kyllä teillä taitaa palaverin paikka olla teidän suhteen suhteen.
Sinuna ottaisin sen työn. Kylmänviileesti toteaisin miehelle että hän on luvannut tukea.
Jos se ero tuosta tulee, nii sietää tullakin.

Hän itse tähtää yhteen uranousuun mutta se paikka vapautuu vasta helmikuussa, jolloin mä olisin taas kotona.

En tiedä voiko hänen oman äidin kuoleman odottelu laittaa hänet noin sekaisin. Luulin todella että tämä on vain Ilmoitusasia.

Nyt laittoi viestiä ettei tiedä koska tulee kotiin, ja jotain kettuilua tyyliin kiitos lämpimästä äidinrakkaudesta lapsiasi kohtaan ja yhteistä lomaa odotellessa.

Nii ja jos "pääset" lähtee tampereelle, niin et todellakaan mitään jumppavaatteita ala joka päivä tarkistelee sieltä käsin.
Mies on sillo vastuussa lapsista!

Kysyisin mieheltä että kykeneekö se olee Mies ja Isä, ottamaan vastuun lapsista, vai onko se yh-äidin mukana veettävä poikaystävä

Vasyåtaa takas että mitä yhteistä lomaa odotellessa?? Erohan tässä oli tulossa, niin aiot käyttää lomasi uuden asuntosi laittamiseen ja tyttöjen kanssa kesästä nautiskeluun.

Siis en ollut kotiäiti aiemmin. Olin yhteensä 4 vielä poissa töistä kun sain tytöt eli nyt taas jo vähän 2009 töissä ollut.

On toki tyttöjen vaatteet ja asiat olleet pitkälti mun vastuulla. Mies kyllä siivoaa ja osaa käyttää pyykkikonetta ja laittaa ruokaa jne. On jossain määrin jopa suojelunhaluisempi kuin minä.

Voi olla että mä kuitenkin katsoisin ne jumppavaatteet Tampereelta :) en ehkä malttaisi jättää ihan sen varaan hoksaavatko itse muutokset Wilmassa. Uskon kuitenkin että pärjäävät ihan hyvin ja voi jopa tehdä hyvää, etten ole aina paikalla.

En vastannut mitään. Yhteinen loma alkaa jos alkaa vasta heinäkuun puolessavälissä. Mun loma nyt juhannuksena. Mulla on pitkä loma, 6 viikkoa, lomaa 5 viikkoa ja työmatkoista kertyneitä saldovapaita viikko.

Sinulla on kuitenkin vielä aikaa sovitella asiaa kotona. Ehdotan, että ole sinä nyt se järkevin osapuoli ja istuta mies kunnolla puhumaan. Olipa kyse ihan mistä tahansa teidän yhteistä elämää koskevasta asiasta, niin pitäähän teidän pystyä puhumaan jatkossakin. Jos mies ei kykene vakavan ja tärkeän asian ääressä toimimaan tuon fiksummin, niin mitäs sitten jos sinä kuolisit onnettomuudessa tai lapsenne vammautuisi tai kotinne palaisi ja pitäisi päättää miten elätte siitä eteenpäin. Mieskö sitten kiukuttelisi ja osoittaisi mieltään, koska elämä ei suju niin kuin hän tahtoo? Siltähän tuo vaikuttaa, huokaus.

Äläkä ajattele mustavalkoisesti, että joko pääset projektiin tai et pääse. Ja päälle sitten uhataan erolla puolin sekä toisin, huokaus. Neuvotelkaa! Kai mies tietää mitä se tarkoittaa?

Siispä istukaa alas ja listatkaa ongelmakohdat. Jos ette voi puhua, niin tekstailkaa ja laatikaa listat. Mies etenkin voi perustella vastahakoisuutensa kertomalla kymmenen tärkeintä syytä mikä estää sinua olemasta pois kodistanne noin kaksi viikkoa kuukaudessa neljän kuukauden ajan. Jos syy on se, ettei hän osaa pestä pyykkiä tai ei ymmärrä pikkutyttöjen sielunelämää, toimii teillä yhteys kaiken aikaa puhelimella, skypellä ja hätätapauksessa ryntäät vajaassa kahdessa tunnissa Treelta Hesaan. Ethän sinä minnekään Napapiiriretkelle ole puoleksi vuodeksi menossa, hitto soikoon!

Koska haluat olla mukana projektissa, älä anna periksi. Ihmiset ovat joutuneet monen sukupolven ajan kulkemaan työn perässä, isä tai äiti, joten miehesi elää kuin kivikaudella nuijan ja karvahameensa kanssa. Hän on epävarma, tottunut sinun vastaavan kaikesta ja nyt kun pitäisi olla kypsä vanhempi, jää lastesi kanssa murkkuikäisen oloinen poikareppana vastaamaan kodistanne. Sitäkö miehesikin haluaa, että mamma pysyy kotona ja pesee hänenkin perseensä?

Noin sitovaa projektia en ottaisi vastaan ellen olisi varma että lasten isä sekä haluaa että kykenee ottamaan lapsista vastuun. Jos ymmärsin kuvauksen miehestäsi oikein en hänen vastuulle lapsia missään nimessä jättäisi.

Tätä miekin yritin sanoa. Isä kuulostaa vastuuttomalta, ja äidin mielessä on vain tämä uusi työ. Miksei kumpaakaan vanhempaa kiinnosta omat lapset? Tuo projekti vaatii omalta perheeltä kuitenkin sen verran, että jos ajattelisit lasten kannalta, jättäisit projektit myöhempään ajankohtaan. Vaikka lapsi olisikin vaikka miten koulukypsä tms, on muutos silti hänelle iso asia. Miksi aikuinen ei osaa käsittää tätä? Jos on halunnut tehdä lapsia tähän maailmaan, niistä on myös huolehdittava. Mikään työtehtävä, vaikka olisi kuinka tärkeä, ei pitäisi mennä omien lasten edelle. Ei ole liikaa vaadittu, että ekaluokkalaisen äiti asuisi saman katon alla?? Väitän, että jos ekaluokkalainen lapsi ei reagoi tällaiseen poissaoloon, on lapsella jo valmiiksi jotain psykologisesti vialla kiintymyssuhteessaan äitiin. Sori nyt vaan.

En vastannut mitään. Yhteinen loma alkaa jos alkaa vasta heinäkuun puolessavälissä. Mun loma nyt juhannuksena. Mulla on pitkä loma, 6 viikkoa, lomaa 5 viikkoa ja työmatkoista kertyneitä saldovapaita viikko.

Fiksua jättää vastaamatta miehesi lapsellisiin viesteihin. Anna nyt vain rauhassa rähistä omassa seurassaan ja maalailla synkkiä kuvia projektisi aiheuttamista traumoista perhe-elämässänne. Voithan sinä kustantaa terapian, jos miehesi menettää täysin toimintakykynsä ;)

En tarkoita vitsailla, mutta eihän aikamiehen moisiin hömpötyksiin voi vakavasti enää suhtautua. HÄn kasvaa nyt ja se tekee kipeää. Hän ei ole vaan muistanut sinunkin olevan ihminen äitiyden ja vaimona olemisen lisäksi, joten siinäpä sulattamista.

Ja kun on aikansa teutaroinut, voi parin päivän päästä ottaa asian uudelleen puheeksi. Nyt ole ihan hiljaa ja ole sinä se aikuisempi. Lykkyä eteenpäin!

Juu munkaan mielestä tuo Tampereen pesti ei kuulosta pitkältä, miehen pitäisi kestää se.

Yks asia mua kaihertaisi, jos olisin ap ja jos tuo Tampere-homma saataisiin pyörimään: haluaisin olla ekan kouluviikon samalla paikkakunnalla kuin se ekaluokkalainen. Vaikka en tiedä, ei kai kukaan lapsi traumatisoidu jos äiti ei ole kotosalla ekan viikon iltoina, mutta tämä vaivaisi mua vähäsen, ei kuitenkaan paljon. :)

Joihinkin noihin yllaoleviin vaan oma mielipide.. Etta mun mielesta se ihanne olisi kai kuitenkin, etta lapsi saa tarvittaessa turvaa molemmista vanhemmista ihan yhta lailla. Etta jos aiti on tyoreissulla, niin kylla se on ihan ok, kun kuitenkin se isa on saatavilla. Eihan aloittaja lapsia keskenaan ole jattamassa.. Varsinkin kun kyseessa on lyhyt aika ja aina valissa se aitikin on aina kotona. Mun nahdakseni taa voisi jopa tehdy ihan hyvaa sille lasten ja isan suhteelle.

Musta tuntuu etta sita sun miesta kaivelee ihan joku muu juttu kuin se varsinainen kotoa poissaolo. Onko se sitten ongelma sun etenemisen suhteen tai se oman aidin tilanne vai joku muu (esim ihan vaikka lapsellisuus/itsekeskeisyys/toinen nainen tms.), niin se on sitten asia erikseen. Erolla uhkailu on kylla sen verran typeraa, etta saattais ihan itsessaan aiheuttaa omassa liitossa kriisin. Kylla puolison tukeen pitaa pystya luottamaan puolin ja toisin ja sitten tarvittaessa neuvotella kompromisseista.

Lapsillahan tassa kuviossa ei varmaan ole mitaan hataa, JOS se mies ottaa oman vastuunsa

[QUOTE="Ninni";29990040]Kouluhan alkaa elokuussa ja aloittajan pesti vasta marraskuussa(?). Siinahan on jo melkein puoli lukuvuotta aikaa..[/QUOTE]

No juu, mäkin luin uudestaan ja paremmin. Juu ei hätiä mitiä ekaluokkalaisen kannalta. Se on jo kerinnyt marraskuuta ennen tottumaan ja tylsistymäänkin kouluun eikä mene rikki siitä jos äiti on työkomennuksella osan kuusta.

Joo, olen mäkin sen verran pehmo, että en haluaisi menettää lapsen ekan päivän ja parin viikon tunnelmia :) mutta marraskuussa vasta se projekti alkaa.

Yritän olla nyt provosoimatta. Voi olla kateellinen, sekaisin omasta äidistään, mutta toista naista en usko että on. Sama mies muuten sanoi vielä kuukausi sitten että hänen lapsensa saivat sellaisen äidin, minkä hän olisi halunnut itsekin saada. Nyt olen kuitenkin kylmä ja paha äiti.

Mies ei usko että se toimii, että hän laittaa aamupalan, herättää tytöt, lähtee töihin ja yhdessä varmistetaan että ovat heränneet ja menossa kouluun.

No en ees kahta kertaa miettis, tottakai otat työn vastaan! Lapset ei oo vauvoja enää eikä Hki-Tampere väli ole mitenkään mahdoton, monihan sitä kulkee päivittäin. Sun mies on varmaan jotenkin herkillä äitinsä takia, pelkää ehkä että menettää sinut siinä samalla tm eikä ajattele järkevästi. Koita keskustella järkevästi miehesi kanssa ja saada selville mitä hän jännittää. Lapset tottuu nopeasti ja 4kk on tosi lyhyt aika jos vaikka taaksepäin ajattelee.

Erolla uhkailu on törkeää mieheltäsi.

1. Hae aamupäviä- ja iltapäiväkerhopaikkoja (tai muu kerhotoiminta, jos on kovin hankalaa)
2. Ota työ vastaan, ei se ero poista miehen lastenhoitovastuuta, hoitakoon eronneena
3. Ehdota miehellesi, että anoo lyhennettyä työaikaa ja siitä Kelan korvausta (sallitaan 1-2 luokkalaisten vanhemmille), jos on kerran niin huolissan

[QUOTE="huoh";29989121]Jos tuollaisia päätöksiä ei voi tehdä hakematta konsulttiapua täysurpojen ja trollien kansoittamalta anonyymiltä internetpalstalta niin sääliksi käy etenkin lapsia jotka tuollaiset vanhemmat ovat saaneet.

Palstalla mielipide ja konsensus tällaisiin tapauksiin on yleensä aina sama. Jos nainen haluaa tehdä uhrauksia perheensä eteen työnsä takia, se on täysin OK ja siihen kannustetaan. Jos mies haluaa tehdä uhrauksia perheensä eteen työnsä takia, mies on itsekäs sika.[/QUOTE]

Jotenkin mulla on selalinen tunne, että sä et taida kuulua siihen trollien ryhmään vaan siihen toiseen. Onko täällä palstalla ollut joskus kirjoitus, jossa miehiä kiellettäisiin työskentely näin lyhyen aikaa ja osan ajasta?

Käytännössä ne päivät ovat sellaisia, että kerkeäisin kotiin kun lapset menevät nukkumaan ja lähtisin sitten ennen kuin kukaan muu herää.

Eli ne päivät ovat sellaisia, että kun pääsen majapaikkaani (ilmeisesti vuokrataan joku forenomin asunto sinne 4 kk ajaksi), niin pitää ilta valmistella seuraavaa päivää. Eli en voi kotoa käsin käydä siellä.
Eli joudut tekemään kaksi viikkoa kuussa tosi pitkää päivää. Saatko siitä palkkaa, onko palkka korkeampi vai saatko vapaana? Onko oikeasti järkevää ottaa työ vastaan?

Täällä ei ole aamupäivätoimintaa, mutta ip-paikka klo 17 on pienemmälle saatu. Isompi voi tosiaan olla 12-16 nuorisotalolla junnutoiminnassa, jos ei halua olla kotona. Koululle tulee kerhoja, ensi syksyisiä ei toki vielä tiedä.

Aamu on ongelma, kun miehen on lähdettävä 7.15. Mutta ei ylittämätön. Joskus miehellä on iltakokouksia tai yli yön menoja (isännöi vieraita), mutta ne tiedetään paljon etukäteen. Jos sattuvat mun poissaolovuoroille, niin uskon että pystyn satunnaisesti saamaan lapset yöksi jonnekin kaverille tms. Olen itsekin auttanut muutamia kavereiden vanhempia.

Ajattelin myös rekrytä jonkun kivan noin 17-18 v hoitajan alueelta, joka voi paikata ja joskus yöpyä. Häntä voi käyttää muutenkin. Meillä oli tämmöinen tyttö apuna, mutta hän muutti lukion jälkeen toiseen kaupunkiin opiskelemaan.

Au pairkin kävisi, jos ehtii hommata. Meidän koulussa on luettu englantia ykköseltä asti. Meillä on siis vierashuone.

No hei, au pair ratkaisisi teidän ongelmat! Hän voisi katsoa että lapset pääsee turvallisesti kouluun (laittaa aamupalat ja huolehtia että on tarpeeksi vaatetta ym) ja miehen taakkaa helpottaisi jos hän hoitaisi kotitöitä myös (pyykit, siivousta, ruuanlaittoa..) sillä aikaa kun lapset ovat koulussa. Ei au pair tietenkään voisi olla koko ajan töissä mutta varmaan joitain iltoja mikäli miehelläsi olisi iltameno työn puolesta.

Yhteistyössä