Mitä tekisitte tässä ikävässä tilan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keskenkasvuinen, mustasukkainen, itsekäs, manipuloiva, ehkä jopa narsistinen mies.
Tulee mieleen kysymys; miksi olet edelleen tämän miehen kanssa? Ja tehnyt jopa 2 lasta hänelle?

Kusipää mies, minkäs teet. MUTTA on ehkä siinä oikeassa, että olet kylmä äiti. Tuollaista työprojektia ei tarvitse ottaa silloin kun lapsi menee ekalle! Joten ero tai ei, ihan sama mulle, mutta kyllä sun pitää äitinä tukea lapsen ekalle luokalle menemistä. Ehdit vielä jatkossa tehdä työprojektejasi, mutta lapsiperheessä mennään lasten ehdoilla. Surullista, että lapsi menee koulun ekalle luokalle, ilman äitinsä tukea.

a) koulu alkaa elokuussa
b) projekti alkaa marraskuussa, silloin alkujännitys on jo ohi
c) olen noin 10 päivää kuusta muulla paikkakunnalla, eli niitä 20 muuna olen paikalla
d) mistä päättelet, ettei ole mun tukea??

a) koulu alkaa elokuussa
b) projekti alkaa marraskuussa, silloin alkujännitys on jo ohi
c) olen noin 10 päivää kuusta muulla paikkakunnalla, eli niitä 20 muuna olen paikalla
d) mistä päättelet, ettei ole mun tukea??

Alkujännitys? Ei ole kyse alkujännityksestä, vaan lapsen päivittäisessä tukemisessa koulunkäynnin aloitukseen. Et taida tietää mitä tukeminen tarkoittaa. Mun mielestä tossa tilanteessa on päivänselvää, että äiti on se joka joutuu tekemään uhrauksen. On olemassa liian monia äitejä, joiden työ on tärkeämpää kuin lapset. Eihän se ole tukemistä, että olet kokonaan poissa tuon kolmasosan kuusta? Osaatko yhtään ajatella lapsen kannalta? Eri asia jos lapset olisivat hieman isompia. Ja isä nyt näköjään on mitä on, miksi olet tehnyt lapsia hänen kanssaan, jos hän on sinun elämästäsi noin välinpitämätön? Eikä myöskään kuulosta siltä, että mies kykenisi olemaan lastensa tukena, eikä näköjään haluakaan. Eli teidän perheessä on kyllä 2 itsekästä aikuista ihmistä.

Niin, ja mun tietääkseni se koko eka vuosi on lapselle AINA aika rankka, ei vaan pari ensimmäistä kuukautta. Miks lapset jätetään ihan oman onnensa nojaan? Juu, monet lapset pärjäävät, mutta aika turvatonta kyllä jättää lapset aamuiksi tai iltapäiviksi täysin yksin. Terveisin kunnon äiti.

Niin, ja mun tietääkseni se koko eka vuosi on lapselle AINA aika rankka, ei vaan pari ensimmäistä kuukautta. Miks lapset jätetään ihan oman onnensa nojaan? Juu, monet lapset pärjäävät, mutta aika turvatonta kyllä jättää lapset aamuiksi tai iltapäiviksi täysin yksin. Terveisin kunnon äiti.

Terveisin kunnon äiti = näin saan loisia kotona tukien varassa ainakin sen kahdeksan vuotta

Lapsiakin on monenlaisia. Toiselle eka luokka ei ole mikään erityisen suuri ponnistus. Varsinkin jos isosiskolta on jo saanut mallia, mitä koulunkäynti on. Joku toinen taas on vähemmän kouluvalmiimpi ja tarvitsee enemmän tukea, jotta kaikki sujuu hyvin. Riippuu lapsesta.

Neljä kuukautta ei ole aika eikä mikään. Mut jos ottaa yhden tällaisen projektin, tuleeko niitä lisää? Tai venyykö projekti?

Voisiko joku lukiolainen, lähistön kotiäiti tai varamummo/lähiellä asuva eläkeläinen olla tarvittaessa auttamassa aamuisin kouluun lähdössä tai iltapäivällä koulusta palatessa?

Itse voisin harkita tuollaista projektia, jos se kiinnostaisi minua ammatillisesti.

terveisin,

eräs myöskin kunnon äiti :)

[QUOTE="Maija";29989410]Lapsiakin on monenlaisia. Toiselle eka luokka ei ole mikään erityisen suuri ponnistus. Varsinkin jos isosiskolta on jo saanut mallia, mitä koulunkäynti on. Joku toinen taas on vähemmän kouluvalmiimpi ja tarvitsee enemmän tukea, jotta kaikki sujuu hyvin. Riippuu lapsesta.

Neljä kuukautta ei ole aika eikä mikään. Mut jos ottaa yhden tällaisen projektin, tuleeko niitä lisää? Tai venyykö projekti?

Voisiko joku lukiolainen, lähistön kotiäiti tai varamummo/lähiellä asuva eläkeläinen olla tarvittaessa auttamassa aamuisin kouluun lähdössä tai iltapäivällä koulusta palatessa?

Itse voisin harkita tuollaista projektia, jos se kiinnostaisi minua ammatillisesti.

terveisin,

eräs myöskin kunnon äiti :)[/QUOTE]

Tämä kyseinen projekti kestää 3 v eli siihen väliin ei ainakaan tule uusia. Sen jälkeen olen aikonut hakea yhtä muuta tehtävää, johon tämä valmistaisi, ja se on sellainen, että ei tarvi kovin paljon matkustella.

Kyseinen pikkusisko on aika reipas ja todellakin kouluvalmis tyyppi. Esikoista jännitti varmaan enemmän ja hänkin luiskahti sinne koulumaailmaan muutamassa kuukaudessa.

Yhtä lähistön eläkeläismummoa voin ehkä pyytää tueksi, johon voi mennä pyytämään apua, jos tulee paha tilanne.

Ekaluokkalaiselle on paikka ip:ssä 17 asti ja isompi voi olla junnuvuorolla (9-12-vuotiaat) nuorisotalossa, jos ei halua olla yksin kotona. Tosin on jo nyt kakkosella ollut omasta tahdostaan yksin iltapäiviään, tai välillä kavereiden kanssa, ja kaikki on mennyt hyvin.

Ei se kyllä mun esikoiselle ollut mikään rankka vuosi. Aika äkkiä sujahti kuvioihin ja tukeminen oli siytä, että kyseltiin kuulumisia ja muistuteltiin läksyistä ja opeteltiin pakkaamaan reppu illalla valmiiksi jne.

En ole muuttamassa Timbuktuun koko vuodeksi, ja isä osaa kyllä ne läksyt auttaa, mikäli tarvivat apua. Pystyn lukemaan Wilmaa Tampereeltakin ja muistuttamaan, jos on muutos liikuntavarusteissa jne.

Harrastukset meillä on myös sellaiset, että pääsevät omin jaloin niihin. Omalla alueella ja täytyy vain muistaa että keskiviikkoisin muistuttaa tuosta tätä lasta ja torstaisin tuosta toista lasta jne.

Miten pitkiä päiviä nuo sitten Tampereella on? Junallahan kulkee Helsinki-Tampere väliä nopeimmillaan puolessatoista tunnissa, onko miten pitkä matka asemilta varsinaiseen määränpäähän?

Siis neljänä kuukautena 2 viikkoa yhteensä poissa? Tekee yhteensä 8 viikkoa? Jos siihen parisuhde kaatuu niin saa luvan kaatuakin.

Se on tarkalleen ottaen 4 kuukauden aikana 50 päivää siellä, eli vähän yli puolet yhdestä kuusta. Muut normaalissa työpisteessäni, ja niinä muina päivinä mahdollisuus ottaa etää jne. Luulen että jouluna on 2 viikkoa "vapaata" eli ei siellä oloa ja on talvilomaviikko helmikuussa. Minustakin aika vähän menee, jos tähän menee.

Miten pitkiä päiviä nuo sitten Tampereella on? Junallahan kulkee Helsinki-Tampere väliä nopeimmillaan puolessatoista tunnissa, onko miten pitkä matka asemilta varsinaiseen määränpäähän?

Käytännössä ne päivät ovat sellaisia, että kerkeäisin kotiin kun lapset menevät nukkumaan ja lähtisin sitten ennen kuin kukaan muu herää.

Eli ne päivät ovat sellaisia, että kun pääsen majapaikkaani (ilmeisesti vuokrataan joku forenomin asunto sinne 4 kk ajaksi), niin pitää ilta valmistella seuraavaa päivää. Eli en voi kotoa käsin käydä siellä.

Jos tiukka paikka tulee, niin eihän tuo matka ole pitkäkään ajaa illalla kotiin yöksi, alle kaksi tuntia.

Joo, hätätilanteessa sieltä pääsee. Päivät eivät pääty klo 16. Muutenhan voisin ilman miestäkin palkata jonkun olemaan meillä lasten kanssa kaikki Tampereen päivien aamut 7-9 (tai mikä se lukujärjestys sitten lapsilla tulee olemaan) ja illat klo 16-18.

Käytännössä ne päivät ovat sellaisia, että kerkeäisin kotiin kun lapset menevät nukkumaan ja lähtisin sitten ennen kuin kukaan muu herää.

Noin sitovaa projektia en ottaisi vastaan ellen olisi varma että lasten isä sekä haluaa että kykenee ottamaan lapsista vastuun. Jos ymmärsin kuvauksen miehestäsi oikein en hänen vastuulle lapsia missään nimessä jättäisi.

Noin sitovaa projektia en ottaisi vastaan ellen olisi varma että lasten isä sekä haluaa että kykenee ottamaan lapsista vastuun. Jos ymmärsin kuvauksen miehestäsi oikein en hänen vastuulle lapsia missään nimessä jättäisi.

Mulla on ollut muutamia työmatkoja vuodessa, ehkä vuodessa 5-6, ja olen ollut poissa kotoa niiden takia yleensä 2-4 päivää, kerran 5 päivää. Mies on ollut vastuussa nekin päivät. Tämä erolla uhkailu ei siis ollut mikään odotettu tulos, kun kerroin että tämmöistä tarjottiin.

Mulla on ollut muutamia työmatkoja vuodessa, ehkä vuodessa 5-6, ja olen ollut poissa kotoa niiden takia yleensä 2-4 päivää, kerran 5 päivää. Mies on ollut vastuussa nekin päivät. Tämä erolla uhkailu ei siis ollut mikään odotettu tulos, kun kerroin että tämmöistä tarjottiin.

Hmm... sillä ei olisi mitään merkitystä päätöksen kannalta oliko ero uhkailu odotettua vai ei. Odottamottomuus ei tee miehen käytöksestä yhtään vastuullisempaa pikemminkin päinvastoin.

Tosin jos käytös on kaiken kaikkiaan muuttunut huomattavasti lyhyen ajan sisällä epäilisin että mies on sairastunut esim. uupumukseen. Eron osalta siinä tilanteessa päätös minun puolestani voisi hetken odottaa, mutta projekti jäisi koska en haluaisi vastuuta lapsista miehelle jättää siinäkään tilanteessa.

Vastaus kysymykseen. En voisi. Itsellä tuleva ekaluokkalainen ja kotona isompi sisar aamuisin. Itse jään osittaiselle hoitovapaalle ja tulot tippuvat reilusti, mutta menot eivät. Koen ekaluokan niin mullistavana ja uutena asiana pienelle,että äidin paikka on olla lähellä ja saatavissa eka vuoden ja kyllä myöhemminkin. Varsinkin tulanteessa,jossa miehesi uhkaa erolla. Mitä kaikkea se sitten aiheuttaa tulevalle ekaluokkalaiselle kaiken lisäksi. Selitä pomollesi syy lapsen koulun aloitus ja ehkä myöhemmin kun lapset kasvaa ja pärjäävät paremmin,olisit valmis. Jos pomosi äiti tai isä hän kyllä ymmärtää.

Yhteistyössä