Onko mitään toivoa hävittää turkiskuoriaiset? 30v vanha omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuoriaisia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aloin tänne päivitteleen kun hommasin niitä ansojaen tiiä onko ne menny meitä ny piiloon vai mitä mutta ansoista ei ole löytyny yhtään eikä muualtakaan...siivottu tosiaan on ny kaikki "pölypaikat"

Ihana oli löytää äippäpakkauskesta tulleesta villapuvusta hihat syötynä ja kertaakan oltu käyetty no sinne meni roskiin :(

Täällä taas.

Vaatteita on pesty ja pakastettu. Pidin melkein kuukauden isoissa pakastimissa monta pussia villasukkia, lapasia, pipoja, kaulahuiveja jne. Pari viikkoa sitten hain ne pois ja vein tilalle vielä muutaman pussin villapaitoja ja sellaisia kausivaatteita tuolta makuuhuoneen vaatekaappien ylähyllyiltä.

Keittiö käytiin läpi ja laatikoiden perältä löytyi muutamia toukankuoria, hellan takaa ei löytynyt, mutta siivottiin sieltäkin. Mitään sokkeleita ei olla irroteltu. Olen imuroinut ja pessyt tarkasti nurkka ja kaappi kerrallaan paikkoja varmuuden vuoksi.
Lasten vaatteet ovat menneet pesun jälkeen kannellisiin laatikoihin ja pois laitettavat kunnolla suljettuun jätesäkkiin.
Eikö noita voi siis viedä kirpparille, kun on pessyt ne (ja osan käyttänyt vielä kuivurin läpi) ja sulkenut suoraan narulta jätesäkkiin?

Nappasin taas tänään kaksi kuoriaista eri huoneista. Olen kyllä menettänyt toivoni niiden suhteen, ei niistä eroon päästä. Välikatto on varmasti täynnä raatoja. Koitan nyt tehokkaammalla siivouksella pitää huolen, että niiden elinolot hankaloituvat ja vaatteiden määrä saa luvan kyllä vähentyä. Isolla kädellä vaan romuakin roskiin, jos on sellaista, mitä ei olla vuosiin tarvittu. Lisäksi alan säilyttää kausivaatteet paremmin, eli suljetuissa pusseissa tai muovilaatikoissa.

Miten muilla ongelman kanssa painivilla sujuu?

Ottakaa ammattimyrkyttäjä, niiden myrkyissä pidempi tehoaika, jolloin myös munista kuoriutuvat toukat kuolee. Tehoaika muistaakseni kuukausi. Kahdella myrkytyksellä päästiin eroon.

Tehoaako noiden ammattimyrkyttäjien myrkyt tuonne välikattoon ja eristeisiin? Mä uskon, että ongelma on joka puolella taloa. Kyseessä siis vyöihrakuoriaiset, ei turkis. Ja harvemmin oon tosiaan vaatteiden läheltä löytänyt, yleensä ihan muualta, niitä kuoriakin.

On vähän sellainen olo, että ei maksa vaivaa, kun tulevat kohta taas takaisin (omakotitalo maalla, kuoriaisille riittää ruokaa kaikkialla).

Tehoaako noiden ammattimyrkyttäjien myrkyt tuonne välikattoon ja eristeisiin? Mä uskon, että ongelma on joka puolella taloa. Kyseessä siis vyöihrakuoriaiset, ei turkis. Ja harvemmin oon tosiaan vaatteiden läheltä löytänyt, yleensä ihan muualta, niitä kuoriakin.

On vähän sellainen olo, että ei maksa vaivaa, kun tulevat kohta taas takaisin (omakotitalo maalla, kuoriaisille riittää ruokaa kaikkialla).

No, ammattimyrkyttäjät osaa asiansa, et suurin osa nyt elävistä tuhoutuu... mut

Noi on sillai luonnonilmiöitä kuin lahot ja homeet, et vaik tekisit mitä, niin ne ilmaantuu paikkoihin mis olosuhteet on heille sopivat.

Saako sitä yläpohjaa - välipohjaa mitenkään siivottua hiirenraadoista ja ampparinpesistä yms?

Noi ei myöskään lisäänny tai just oleskele keskilattialla, et just lattianraot, kaapistojen aluset yms. olis niit siivottavia ja myrkytettäviä paikkoja.
Jos et pääse keittiön alakaappien ja vaatekaappien alta siivoamaan, ts. sokkelilevy tai kaapin pohjalevyt eivät lähde irti kaapistoa tuhoamatta, niin sit sokkeli- tai pohjaalevyihin voi porata jokusen pienen reiän, joista kaapin aluset pääsee kunnolla myrkyttämään. Spraypulloissa on tai on saatavilla ohuita pieniä muoviputkia joilla pääsee ruiskuttamaan hyvinkin pienestä reiästä. Sit vaan kittaa reiät umpeen.

Samaten lattialistat kandee ottaa irti, myrkyttää just se seinän ja lattian rako, sen jälkeen tilkitä se huolella ja laittaa lista takaisin. Mieluusti ruuveilla, niin helpottaa operaation mahdollista uusimista.

Mut kuten sanottu, mikään myrkky ei pidä noita kauaa poissa, vaan tarttee saada siivottua pois se, mikä niitä sinne houkuttaa.

Voimia ja jaksamista.
AK

Yhteistyössä