Kuvittele tilanne, että saat tietää teini-ikäisen poikasi olevan homo, miten suhtaudut, mitä ajattelet, m

• Viestiketjun aloittaja jkkjjj
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Sikäli olet oikeassa, että meillä täällä oman pienen järkytyksen tai muun miettiminen on ihan toista (=1st world problem?) kuin sellaisissa maissa, joissa homoseksuaalisuuden julkitulo aiheuttaisi kuolemanrangaistuksen tai vankilatuomion ja vanhempi saisi tosissaan miettiä, millä tavoin uskaltaa reagoida aiheeseen.
No nii-i. 1st world problem on luokkaa "OMG, mun 6 euron lattessa on tavallista eikä soijamaitoa!!!", mutta ei ihan voi verrata kuitenkaan. Homous/lesbous, Suomessakin, edelleen, tarkoittaa mm. sitä että ei voi mennä tahtomansa ihmisen kanssa naimisiin.

turvallinen kiintymyssuhde
Mä en ensinnäkään menisi lukemaan toisten kirjeitä/sähköposteja tmv. Ja jos lapseni olisi homo niin toivoisin ettei häni kokisi asiaa niin, että joutuisi salailemaan homouttaan vanhemmiltaan tai muilta läheisiltään.

hahahahhaa
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29969862:
been there, done that.
homous/lesbous ei ole ongelma, mutta ennenkuin on tarpeeksi ikää en hyväksy seurustelua
Siis mitä?? :D Ei jumalauta :LOL: mikäs se sun laatima ikäraja on?? :D

Älä ihmettele kun lapses salailee sulta asioita minkä kerkiää, teikäläiset on niin nähty. :D

säpäle harmaana
En minä sitäkään nyt niin ihmeellisenä pitäisi, että teini ei homoudestaan minulle ole kertonut. Tottakai toivon, että jossain vaiheessa asiasta avautuu, mutta en minä tuon asian salaamista nyt niin vakavana pitäisi. En minä itsekään teininä halunnut ihastuksistani tai varsinkaan seksielämästäni kotona kertoa.

Homouteen en oikeasti tiedä, miten suhtautuisin. Toisaalta ajattelisi, että helpompi olisi suhtautua pojan poikakavereihin, kuin alkaa totuttelemaan miniöihin.

Olisi pettymys
Voi voi kun on niiiiiin avomielistä ja hyväksyvää vanhempaa täällä! :D

Eiköhän totuus ole toinen. Tottakai sitä on toivonut näkevänsä pojan häät joskus, ja että saa ottaa miniän perheeseen. Ja saa lapsenlapsia ja mennä vaikka lomareissulle pojan sekä miniän kera. Kyllähän tuo homous olisi hieman pettymys, sillä jäisi kaikki perinteiset maneerit näkemättä, kuten esim. häät ja lastenlasten syntymä. Kyllä nuo on isoja asioita vanhemmalle, ja se on kovin helppo täällä palstalla hehkuttaa että "voi kun ihanaa on, voi kun poika olisi kertonut siitä jo aiemmin!".

Meillä myös pelättäisiin miehen reaktiota koska hän on muslimi... Hänen kotimaassaan ei homoutta hyväksytä julkisesti. Kyllä tässä perheessä kova kriisi käytäisiin läpi, vaikkakin rakastaisin ja tukisin silti poikaani tässä, silti omista toiveista ja haaveista luopuminen on myös kova paikka.

säpäle harmaana

Eiköhän totuus ole toinen. Tottakai sitä on toivonut näkevänsä pojan häät joskus, ja että saa ottaa miniän perheeseen. Ja saa lapsenlapsia ja mennä vaikka lomareissulle pojan sekä miniän kera. Kyllähän tuo homous olisi hieman pettymys, sillä jäisi kaikki perinteiset maneerit näkemättä, kuten esim. häät ja lastenlasten syntymä. Kyllä nuo on isoja asioita vanhemmalle, ja se on kovin helppo täällä palstalla hehkuttaa että "voi kun ihanaa on, voi kun poika olisi kertonut siitä jo aiemmin!".

Meillä myös pelättäisiin miehen reaktiota koska hän on muslimi... Hänen kotimaassaan ei homoutta hyväksytä julkisesti. Kyllä tässä perheessä kova kriisi käytäisiin läpi, vaikkakin rakastaisin ja tukisin silti poikaani tässä, silti omista toiveista ja haaveista luopuminen on myös kova paikka.
Kaikki ei haaveile noista maneereista ja monilla on useampia lapsia. Itsellänikään ei ole ollut häitä, joten miksi ihmeessä haaveilisin poikanikaan häistä. (Itse asiassa nyt kun sanoit, niin vähän toivon, ettei tyttärenikään menisi naimisiin kovin isosti.) Ja lapsenlapset eivät ole pojan homouden myötä poissuljettuja. Muuhunhan tuo ei käytännössä vaikuttaisikaan. Minun ei tarvitse tietää lapsieni seksielämästä.

Ja toisaalta, nuo häät ja lapsenlapsethan eivät välttämättä toteudu nykypäivänä kaikkien heteroidenkaan kohdalla, joten kai tuollaisiin valintoihin pitää muutenkin osata asennoitua.

"iki"
[QUOTE="Jenis";29969658]Millä tavalla se ei ole sama asia? Jos vertaa vaikkapa adoptio- tai hedelmöityshoidoilla syntyneisiin lapsiin ylipäätään?[/QUOTE]

Heteropariskunnalla on biologisesti oma lapsi. Adoptio ei ole sama asia.

säpäle harmaana
[QUOTE="iki";29970303]Heteropariskunnalla on biologisesti oma lapsi. Adoptio ei ole sama asia.[/QUOTE]

Eihän asia liity välttämättä homouteen. Adoptiot ovat aika tavallisia nykypäivänä ihan heteroidenkin keskuudessa. Ja lapsettomuus.

Hmm...
[QUOTE="iki";29970303]Heteropariskunnalla on biologisesti oma lapsi. Adoptio ei ole sama asia.[/QUOTE]

Mutta voihan homokin saada lapsen omilla soluillaan. Ja päinvastoin heterolapsesi voi käyttää vieraita soluja kertomatta siitä sinulle. Tuskin kertoisikaan, jos tietää mielipiteistäsi.

"iki"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29970309:
Eihän asia liity välttämättä homouteen. Adoptiot ovat aika tavallisia nykypäivänä ihan heteroidenkin keskuudessa. Ja lapsettomuus.
Niin mutta ei se tee lasta biologisesti omaksi. Eikä adoptoidussa lapsessa ole mun ja lapsen isän perimät. Lapseni on puoliksi ulkomaalainen. En jaksa jankuttaa samasta asiasta. Jos ei kerran ymmärretä mitä tarkoitan niin olkoon sitten.

vierass
[QUOTE="iki";29970333]Niin mutta ei se tee lasta biologisesti omaksi. Eikä adoptoidussa lapsessa ole mun ja lapsen isän perimät. Lapseni on puoliksi ulkomaalainen. En jaksa jankuttaa samasta asiasta. Jos ei kerran ymmärretä mitä tarkoitan niin olkoon sitten.[/QUOTE]

Sun ei varmaan olisi kannattanut adoptoida, jos et tunne lastasi omaksesi.

vierass

NEWSFLASH: HOMOUS EI ESTÄ LOMAILUA.

Kaikkia ei todellakaan kiinnosta vaalia jotain maneereja, joihin teillä varmaan liittyy myös häävuoteen vieressä valvominen ja veristen lakanoiden ripustaminen julkisesti nähtäväksi. Puhumattakaan naisten paikasta ja perheväkivallasta.

säpäle harmaana
[QUOTE="iki";29970333]Niin mutta ei se tee lasta biologisesti omaksi. Eikä adoptoidussa lapsessa ole mun ja lapsen isän perimät. Lapseni on puoliksi ulkomaalainen. En jaksa jankuttaa samasta asiasta. Jos ei kerran ymmärretä mitä tarkoitan niin olkoon sitten.[/QUOTE]

Joo, tiedän mitä tarkoitat, mutta tässäkin kohtaa olen sitä mieltä, että biologia on vain biologiaa ja sen ei tarvitse määrittää ihmissuhteiden laatua.

"tyrni"

Meillä hyväksyttäisiin koska perheessä ollaan jo vähemmistön edustajia omalla tavallaan en nyt tähän lähde erittelemään miten. Eli on opittu että se elämä voi olla kovempaa vähemmistöillä mutta heidät hyväksytään sellaisenaan kuin he ovat eikä heitä syrjitä. Tietysti kokisin, että poikani tie tulisi olemaan todella vaikeaa ja se harmittaisi juurikin noiden vähemmistöasemien takia, mutta vahva persoona kestää kyllä elämän kolhut ja toisten arvostelut. Eikä vastaavia haaveita minulla ainakaan ole. Tietysti toivon että lapseni elää onnellisen elämän, mutta se viettääkö hän häitä tai saako hän lapsia on kyllä täysin hänen itsensä päätettävissä.

Vie ras
Voin sanoa, että olisin järkyttynyt. Ja pahoillani. Ja luultavasti myös jonkinlaisia inhontunteita saisin.

Olisin pettynyt, jos joku lapsistani olisi homoseksuaali.
Älkääkä nyt ottako väärin. Ystäväpiiriini kuuluu yksi lesbo sekä pari bi-seksuaalia. Ei mulla ole heidän suuntautumisensa kanssa mitään ongelmaa.

säpäle harmaana
Tuli mieleen, että mistä noita inhontunteita tulee? Mietittekö te muutenkin lastenne seksielämää tarkastikin? Inhottaisiko yhtä paljon, jos tietäisitte, että tyttärellänne on dildo ja että hän antaa myös kakkoseen?

Olisi pettymys
NEWSFLASH: HOMOUS EI ESTÄ LOMAILUA.

Kaikkia ei todellakaan kiinnosta vaalia jotain maneereja, joihin teillä varmaan liittyy myös häävuoteen vieressä valvominen ja veristen lakanoiden ripustaminen julkisesti nähtäväksi. Puhumattakaan naisten paikasta ja perheväkivallasta.
Joo, nyt vähän suvaitsevaisuutta kehiin. Ei se mene yksioikoisesti niin että aina kaiken hyväksyminen pitää olla suvaitsevaisuuden piirissä, mutta eriävä mielipide ei.

Minua ei henk.koht. ärsytä tämä jatkuva median homo-uutisointi tai avioliittolain edistäminen, mutta mua ärsyttää se että me jotka ei hirveästi iloita homoudesta perheessä tai me joiden mielestä se ei ole luonnollista, ei saada vapaasti kertoa mielipidettämme tai voida kertoa asioista omasta näkökulmasta ilman että aletaan heti ilkkumaan tai vetämään äärimmäisyyksiä kehiin.

Joo, kerroin rehellisesti miten meillä, mies ei varmasti hyväksyisi helposti poikansa homoutta, ja minullekin se olisi vaikeaa. Näin se vaan on, ja meillä on oikeus myös meidän mielipiteeseen. Sä voit ihan rauhassa yrittää katsoa meitä alas, mutta valitettavasti se ei muuta asiaa.

Ja ei, mun mies ei halua lähteä lomalle poikansa kanssa jos mukana on homokumppani.

Yhteistyössä