relaatio 39

päätäseinään
[QUOTE="Pelaaja";29966707]Ensimmäisen löysin, mutta tätä epäsuoraa en. Josko hiukan lisävinkkiä?[/QUOTE]

Siellä on kasa niitä tykättyjä kirjoja, ja kirjoillahan on kirjoittajansa..

makikat
Alkuperäinen kirjoittaja päätäseinään;29966665:
Biisin toinen sana on sinkku englanniksi, löyty kyllä wikistä aika nopeasti kun sillä lähti hakemaan. Elokuvan nimessä on sparta läsnä, komedia.
Tämä biisi ei nyt aukea minulle. Saisiko metrin lisää rautalankaa, vaikkapa esittäjän?

???
Ja ekana aamulla taas Relaation pariin. Kiitti yöllisistä vinkeistä, sain pari sanaa lisää.

Toista kirjailijaa en saanut. Mulla näkyy vain neljä kirjatykkäystä, joista sainkin yhden kirjailijan. Toinen kirjailijan nimi ei käy kirjaimiensa puolesta ja ne kaksi muuta tykkäystä on kirjoja, joiden kirjoittaja on se, jonka nimen jo sain. Mulla ei ole FB-tunnuksia, ehkä kirjautumalla sisään näkisi enemmän?

Lisäksi puuttuu Marilyn-ruudusta vielä gla 6+6 ja sen jatkot.

"Eva"
jaa ei mtn enään,sainkin sen jo.

Pelin läpäisy:
446 / 446 (100.0%)

Sijoitus:
1 / 173

Olikin harvinaisen veemäisesti tehty noi vikat sanat löydettäväksi.varsinkin kirjailijat.
Itse tekijä vois kyllä kommentoida mitä aatellut kun tuollaset tehnyt relaan..

???
[QUOTE="Eva";29966976]jaa ei mtn enään,sainkin sen jo.

Pelin läpäisy:
446 / 446 (100.0%)

Sijoitus:
1 / 173

Olikin harvinaisen veemäisesti tehty noi vikat sanat löydettäväksi.varsinkin kirjailijat.
Itse tekijä vois kyllä kommentoida mitä aatellut kun tuollaset tehnyt relaan..[/QUOTE]

Voitko Eva vinkata sitä toista kirjailijaa, sitä ei SK. Mulla ei oo FB-tunnuksia ja ilman niitä ei ainakaan ratkea. Mulla ei näy kuin kahden kirjan nimet ja ne on molemmat SK:n

"Eva"
Gla 6+6 selvisi kun muisti katsoa niitä muita merkityksiä eikä olettanut...

Viitsisikö joku facebookillinen vilkaista sitä kirjailijahommaa, niin saisin tämän täyteen. :)
1 kirjailija: "asuu Hertfordshiressä miehensä Henry Wickhamin ja lastensa Freddyn, Hugon, Oscarin, Rex Williamin ja Sybellan kanssa. Hänen sisarensa Gemma Townley on myös kirjailija."

2 kirjailija: "kuuluu varakkaaseen New York Times -lehden omistavaan Ochs-Sulzbergerin sukuun. Hän opiskeli Harvard Collegessa ja suoritti arvosanan taidehistoriassa erikoistuen japanilaiseen taiteeseen. Vuonna 1980 hän suoritti Master of Arts -arvon Japanin historiassa Columbian yliopistossa ja opetteli mandariinikiinaa."

En jaksa vinkata,joten helpotan noi kirjailijat muille ratkojille suosista. :)

???
[QUOTE="Eva";29966987]1 kirjailija: "asuu Hertfordshiressä miehensä Henry Wickhamin ja lastensa Freddyn, Hugon, Oscarin, Rex Williamin ja Sybellan kanssa. Hänen sisarensa Gemma Townley on myös kirjailija."

2 kirjailija: "kuuluu varakkaaseen New York Times -lehden omistavaan Ochs-Sulzbergerin sukuun. Hän opiskeli Harvard Collegessa ja suoritti arvosanan taidehistoriassa erikoistuen japanilaiseen taiteeseen. Vuonna 1980 hän suoritti Master of Arts -arvon Japanin historiassa Columbian yliopistossa ja opetteli mandariinikiinaa."

En jaksa vinkata,joten helpotan noi kirjailijat muille ratkojille suosista. :)[/QUOTE]

Kiitti! Löytyi heti. Tosi inhotavat kyllä tollaset sanat, ihan mahdoton homma olisi ollut etsiä ilman tota FB-juttua.

"Eva"
Kiitti! Löytyi heti. Tosi inhotavat kyllä tollaset sanat, ihan mahdoton homma olisi ollut etsiä ilman tota FB-juttua.
juu niimpä. Olisi kiva tietää mitä itse tekijä aatellut relaa tehdessään tuollasta kirjailija umpikujaa.. Oli relassa muitakin vastaavia,mutta ei niistä enempiä.

Relaa kun tehdään pitäisi sitä tehdä ratkojan kulmasta,eli miettiä ja kokeilla mitenkä voit löytää seuraavan sanan ilman että juutut täydelliseen umpikujaan,jos aihe on tuntematon, ja näitä umpikujia oli hyvin monta tässä relassa.

???
[QUOTE="Pelaaja";29967201]Kiitos taas vinkkajille.

Löytyisikö apuja?
Tositelevisiossa Dies... 8 -- laitetaan tankkiin
Rock GS ja mon... Välinen 6 -- paha henki
Samassa kun... 6 -- peli jossa on kun
Ja sta... 5+5 -- sta on 5+5:n albumin nimi
The R S. 6+3 -- albumin nimi
Moi.. 5 -- kaupunki jossa on moi[/QUOTE]

tuossa

"Eva"
[QUOTE="Pelaaja";29967201]Kiitos taas vinkkajille.

Löytyisikö apuja?
Tositelevisiossa Dies... 8 - mitä die on- se perussana jota autotkin käyttää
Rock GS ja mon... Välinen 6 - " oli antiikin kreikkalaisilla muun muassa Homeroksen mukaan jumaluusolento, joka oli ihmisen kaksoisolento tai suojelushenki."
Samassa kun... 6 -maa missä kun on
Ja sta... 5+5 -live albumi,brittiläinen muusikko, näyttelijä ja taiteilija.
The R S. 6+3 -the r s studio albumi
Moi.. 5 - M on kaupunginosa suomessa,ei turk vaan.. [/QUOTE]

apuja ylämäkeen :)

"Pelaaja"
Hirveästi kiitoksia. Missähän omat ajatukset ovat olleet, kun en ole noita huomannut itse? Samat sivut olen iltamyöhällä katsellut, mutta ohi olivat menneet.

Marilyista en ole keksinyt
Mus...les... 5
V-M L 10

Sieni puuttuu paljon.
Olen kelannut vinkkien mukaan satoja otsikoita siitä Mono... 10 mutta en ole löytänyt.
Samoin puu 11 en ole vinkkejä tajunnut
Kata... 7+6 en ole löytänyt
Ja aar... 11 on myös hakusassa

"Pelaaja"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;29967298:
kolmen tunnin yöunien jälkeen ei aivot toimi, ja puuttuu pari HELPPOA sanaa, joten voitteko vääntää rautalankaa

sieni:
soit... 5
aar... 11

ruoka:

pap... ja aal.. välistä 10 se raaka-aika josta noita tehdään

elukka:

pus.. 10
Muut minultakin puuttuvat

???
[QUOTE="Pelaaja";29967286]Hirveästi kiitoksia. Missähän omat ajatukset ovat olleet, kun en ole noita huomannut itse? Samat sivut olen iltamyöhällä katsellut, mutta ohi olivat menneet.

Marilyista en ole keksinyt
Mus...les... 5 -- erään bändin hittisingle
V-M L 10 -- kappaleen nimi, ei iso tyttö, vaan...

Sieni puuttuu paljon.
Olen kelannut vinkkien mukaan satoja otsikoita siitä Mono... 10 mutta en ole löytänyt. -- tämä oli mullekin hankala - liittyy siihen lautapelin yhteen versioon, sana löytyy wikistä, alkaa K-kirjaimella. asunnot, talot, tontit jne on tällaisia
Samoin puu 11 en ole vinkkejä tajunnut -- musiikkihommia
Kata... 7+6 en ole löytänyt -- puun hedelmät, normaalisti kirjoitetaan yhteen
Ja aar... 11 on myös hakusassa -- paperinen juttu, alku on sama[/QUOTE]
lisää :)

???
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;29967298:
kolmen tunnin yöunien jälkeen ei aivot toimi, ja puuttuu pari HELPPOA sanaa, joten voitteko vääntää rautalankaa

sieni:
soit... 5 -- sellainen vingutettava
aar... 11 -- paperinen, sama alku

ruoka:

pap... ja aal.. välistä 10 -- niiden raaka-aine

elukka:

pus.. 10 -- sellainen romaani on olemassa
...

???
[QUOTE="Pelaaja";29967297]Ja kiitos myös sinulle.

Olisiko apuja Satuhahmoon
Kenk 8 ja 11 -- 8 käytetään kesällä, 11 sellainen "liikkumisken...", ei juoksu, vaan...
Osuusp... Alas väliviivalla 8 -- mieheni mukaan "niiden kallein korko"
SJK 7 -- jauhoja tekevä tyyppi[/QUOTE]

:)

Yhteistyössä