Parisängyssä nukkujat. Onko teillä omat peitot vai yhteinen isompi peitto puolison kanssa?

• Viestiketjun aloittaja utelias ap
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Omat. On ollut yhteinenkin, mutta ei oikein toimi yhtä hyvin kuin omat. Suurimman osan yöstä kun kumpikin nukkuu vain puolella peitolla, ja iso peitto on aina vähän liikaa päällä...

Lisäksi, inhoan lakanoiden vaihtamista tuplapeittoon.

hilllla
Omat peitot. Helpompi vaihtaa pussilakanat, saa tehdä omalle peitolle mitä lystää( pitää jaloissa, heittää lattialle, pistää myttyyn selän taakse tms. Ja jos miehen pussilakana on erityisen hikinen kun hikoilee minua enemmän, voin pestä ainoastaan sen.

"moi"
Yksi iso, ja se sen takia, että semmoinen satuttiin saamaan.
Mutta parempi se on omat peitot olla.
Mies on peittorosvo ja varastaa peiton, oli se yksi iso tai ihan oma.
Mutta itse ainakin tykkään kietoutua peittoon ja laittaa sitä polvien väliin ja pään alle, joten tuommoinen iso peitto ei siihen sovellu. Ellei sitten jaksa koko yön läpi taistella siitä.

Omat. Aikoinaan oli yksi yhteinen peitto, mutta ei se ollut hyvä vaihtoehto. Se oli painava täkki ja tukala. Ja minä kuulemma silti aina sen ryöväsin nukkuessa kokonaan itselleni..

Lasten syntymän jälkeen on olllut omat,kun sängyssä on aina välillä ollut muitakin peitonjakajia. Meillä on erilainen peittomakukin.. minulla ohut, miehellä paksu.

Omat. Ollaan todettu että niin toimii parhaiten. Päivärytmitkin ihan erilaiset niin ei toinen herää kylmään tuulahdukseen.. Ellei ole taas jompi kumpi hyljännyt omaa peittonsa ja vaeltanut toisen peiton alle :D

Omat peitot. Joissain hotelleissa on ollut yksi iso peitto ja se on ollut monellakin tavoin epäkäytännöllinen. Esim. jos toinen nukkuu kyljellään ja toinen selällään, tekee peitto sellaisen raon, josta viileää ilmaa pääsee sisään. Ainakin itse koin tuon hankalaksi. Lisäksi yhteinen peitto vaikeuttaa sellaista nukkumista, jossa haluaa syrtätä peittoa vähän lisätyynyksi tai muuten käpertyä peiton sisään siltä puolelta, kummalla puolen puoliso ei nuku. Ja toki lasten kanssa se olisi hankala, jos lapset nukkuvat vieressä.

vie-ras
Meillä on yhteinen. Tykätään nukkua niin, että ollaan lähekkäin ja ihot koskee. Joskus nukuttiin pienellä peitolla, mutta kun miehellä oli tapana jossain vaiheessa yötä pyörähtää ympäri peitto mukanaan, niin hankittiin iso, ja se on ollut hyvä.

Yhteinen iso. Ollaan molemmat aika staattisia nukkujia, joten kumpikaan ei rohmua, kieri, potki tai muuten häiritse toisen unta. Mä olin aiemmin tottunut nukkumaan erillisillä peitoilla, mies mulle tuon ison peiton esitteli ja tykästyin. Mukava tuntea toisen lämpö vieressä. Toista voi koskettaa helposti ilman vällyjen välistä kiemurteluja ja pääsee helposti pyörähtämään kainaloonkin ilman peittojen raivausta. :)

Musta on mukavampi, kun ei tarvitse lakanoita vaihtaessa kahteen kertaan taistella pussilakanoiden kanssa, vaan selviää vähemmällä. Mutta mulla onkin sylin ulottuvuus sen 180 cm, mikä ehkä helpottaa (verrattuna jonkun 150cm-160cm pitkän emännän syliväliin).

"Hanna"
Yhteinen iso.

Nukutaan aika paljon kiinni toisissamme ja ison peiton alla se on helpompaa.
Silloin kun meillä oli vielä omat pienet peitot, niin tupattiin kuitenkin molemmat aina sinne toisen peiton alle :D ja sitten kummallekaan ei riittänyt peittoa.

pöåälöp
Meillä on kummallakin omat isot peitot. Aluksi nukuimme yhdellä isolla mutta kun koiruus halusi nukkua meidän välissä niin silloin jäimme kumpikin ilman peittoa. Ostimme toisen ison nyt kelpaa, eikä peitosta ole pulaa.

"Hanna"
Alkuperäinen kirjoittaja pöåälöp;29962557:
Meillä on kummallakin omat isot peitot. Aluksi nukuimme yhdellä isolla mutta kun koiruus halusi nukkua meidän välissä niin silloin jäimme kumpikin ilman peittoa. Ostimme toisen ison nyt kelpaa, eikä peitosta ole pulaa.
Tota mä en ole ikinä ymmärtänyt, että otetaan lemmikki sinne vuoteeseen nukkumaan.

Meillä ei ole kissoilla eikä koirilla ollut mitään asiaa sänkyyn.

"Jenis"
Yhteinen iso, ollut jo vuosikaudet. Eikä ollut kyllä mitenkään hankala silloinkaan, kun lapset tunki väliin nukkumaan - on siis todella iso, eikä kauhean paksu peitto.

"xxx"
Me nukuttiin seurustelun alkuaikoina saman peiton alla. Oli mukamas romanttisempaa. Mutta mies tykkää lämpimästä peitosta (+ hikoilee) ja itse tykkään viilestä peitosta (ja hikoilen silti =)). Eli mukavampi nukkua oman maun mukaan valitulla peitolla.

Hotelleissa tulee nykyisin ongelma, kun ei enä osata jakaa peittoa vaan molemmat varastelee sitä itselleen.

Omat, kumpikin pyörii yöllä niin paljon, ettei mitään tulisi yhteisellä peitolla ja mies meinaa pölliä joskus unissaan munkin peiton.

Yhteistyössä