Kamalimmat/omituisimmat/noloimmat tarjoilut joihin olet törmännyt?

• Viestiketjun aloittaja myötä häpeä
  • Ensimmäinen viesti
"vihreä"
Kotisairaanhoitajana on työn puolesta tullut törmättyä maailman yrjöttävimpiin keittiöihin. Kieltäytyäkään ei voi joka kerran, ettei loukkaa asiakasta. Marie keksin tarjoaminen ei ole noloa.
Marie-keksi tarinan pointti tais olla just päinvastainen eli ethän vaan syö mitään liikaa, kun ei laiteta mitään oikein tarjolle. Olen vastaavia kuullut myös niin ettei ole ottimia millä kakkua ottaa ja lusikoita millä sitä voisi syödä. Kukaan ei siis voi ottaa sitä ja kakku jää talonväelle.

Itsekkin olen vanhusten keittiöissä syönyt ja he todella haluavat tarjota, mutta valitettavasti ne tahtoo olla homeessa ja päiväykset menneet aikaa sitten. On näissä tilanteissa vähän närpitty ja huomaamattomasti jemmattu vaikka taskuun tarjoomisia ettei kukaa loukkaantus.

"hmh"
Tulipa mieleen, et joskus villeinä nuoruusvuosina silloisella poikaystävälläni, ei jätkä antanut ikinä mitään syömistä siellä ollessani! Ja olin siis siellä monesti yötä, ja kaikki mitä sain syöyäväksi, oli pieni ruisleivän pala pelkällä margariinilla! Ja hän vielä ihmetteli miksi aina pyysin hänet minun luokseni. Se oli kauheaa olla siellä nälissään, eikä kehdannut ruokaa pyytääkään.

vierailijaa
[QUOTE="vihreä";29960071] Olen vastaavia kuullut myös niin ettei ole ottimia millä kakkua ottaa ja lusikoita millä sitä voisi syödä. Kukaan ei siis voi ottaa sitä ja kakku jää talonväelle.[/QUOTE]

Oli vielä tultava kommentoimaan että tätä nyt en kyllä meinaa millään uskoa! :D Siis jos kakku on esillä siinä pöydällä niin ihmisetkö vain rupattelevat sen kahvinsa kanssa eivätkä huomaa kysyä että saisiko kakkupalan? Kyllä isäntäväki viimeistään siinä vaiheessa huomaa että lusikat ja ottimet puuttuvat. Voihan se oikeasti olla myös vahinko että jäivät uupumaan. Usein isäntäväki vielä tarjoaa, että ottakaa nyt pala niin eikö jo siinä huomaa että ei ole mitään millä ottaa?

Oli vielä tultava kommentoimaan että tätä nyt en kyllä meinaa millään uskoa! :D Siis jos kakku on esillä siinä pöydällä niin ihmisetkö vain rupattelevat sen kahvinsa kanssa eivätkä huomaa kysyä että saisiko kakkupalan? Kyllä isäntäväki viimeistään siinä vaiheessa huomaa että lusikat ja ottimet puuttuvat. Voihan se oikeasti olla myös vahinko että jäivät uupumaan. Usein isäntäväki vielä tarjoaa, että ottakaa nyt pala niin eikö jo siinä huomaa että ei ole mitään millä ottaa?
Ei täällä kukaan suutansa saa auki.

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Tarjoilut, joissa huomattavaan alkoholin määrään on panostettu muun tarjoilun kustannuksella.

Oluita, väkeviä, boolia, siideriä, kotipolttoista- you name it, suolaisena sipsejä.
Lapset mukana kutsuttuina- ei limukkaa, ei mehua
Lahjalista ihan älytön, ja häät siis kyseessä.

LaMamanMorbid
Oikeastaan mun ystävä ja tuttavapiirissä on tapana kestitä niin maan perusteellisesti, ettei voi kyllä valittaa mistään...ei tule mitään mieleen. Missään en nälkää ole nähnyt..ja jos olen niin olen osannut mennä kauppaan ostamaan itelleni evästä tai pyytää jotain syötävää. =)

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"Ehkä"
Miehellä on täti, joka on pihi. Käydään joskus sillai, että mennään aamupäivällä ja ollaan alkuiltaan, matkaa lähes parisataa kilsaa. Tarjolla on yleensä kahvia ja sitten pöydässä on jokaiselle tasan yksi pieni kuiva pulla. Kerran grillattiin, kaikki saivat yhden nakin. Silloin jo naurattikin. Me on joskus viety syömistä mukanamme, niitä ei ole sitten kuitenkaan laitettu tarjolle. On ehkä ajatellut niitä tuliaisina.

vieras x
Lapsuudenkaverini pyysi kylään pariksi päiväksi kun osti uuden miehensä kanssa talon, ollaan nähty pari kertaa vuodessa mutta en tiennyt että hänestä on tullut terveysintoilija. Kaikki ruoka oli täysin suolatonta, eikä oman annoksen päälle voinut ripotella suolaa kun sitä ei heidän kodissaan ollenkaan ollut. Hyvät tarjoilut muuten mutta kun on tottunut normaalisuolaiseen niin kaikki oli aika mautonta.

-.-
Mä olen ollut kylässä jossa tarjottiin ylpeänä lapsen leipomia croissantteja. Katsoin niitä ja ne oli siis niin täynnä koirankarvoja ettei usko kukaan. Ne oli lähinnä karvaisia croissantteja :D

Jäi syömättä. Siellä se siisteystaso on aina ollut huono mutta voisi edes leipoessa putsata pöydät.

Jos on yllätysvieraista kyse eli ei ole kutsuttu, tuossa ei ole mitään noloa. Laitoit sitä, mitä oli, ja hyvä niin.

Kutsuttujen vieraiden ruokkiminen kuivilla Marie-kekseillä ja aamuisella kahvinlitkulla taas on noloa.

Olen lukenut tätä ketjua syvän hämmennyksen vallassa. Kuinka moukkaa ja pihiä porukkaa onkin!
Oli kutsuttu vieras. Ehdon juuri ja juuri kotiin kun ovikello soi.

Vierasssss
Kälyn valmistujaistarjoilut oli aika ällöt. Tulimme jo edellisenä iltana että autamme aamulla tarjoilujen kanssa, kuten oli aiemmin sovittu ja aamulle oli jäljellä enää muutama täytekakun teko ja leivosten koristelu. Keittiö oli järkyttävän likainen niin että ihmettelin mielessäni millä nurkalla olisi tarkoitus tehdä kakkuja. Olin aikeissa vatkata kermaa ja pesin yhden kulhon kun ei puhtaita enää ollut. Pyysin pyyhettä että kuivaan kulhon ja sain froteepyyhkeen joka oli täynnä koirankarvoja. Käly oli etukäteen tehnyt cupcake- leivoksia ja kertoi kuinka tuo sokerimassakreemi on niin kätevää kun säilyy huoneenlämmössä. En saanut sanottua että kreemi ehkä säilyy, mutta se cupcake itsessään ei pysy hyvänä huoneenlämmössä kovin pitkään. Kylmässä säilytettävä säilytettiin avoparvekkeella ilman mitään suojausta. En kyennyt syömään juuri mitään itse juhlissa, vaan pistin raskauspahoinvoinnin piikkiin.

maa aam
Kerran menin kaverini kanssa kylään yhteiselle (etäisemmälle) kaverillemme. En ollut käynyt heillä ennen, ja jo ovella totesin, että heillä on aika likaista. Heillä oli koiranpentu, ja pissalammikoita oli siellä sun täällä. Olohuoneen sohvalle mennessä nosteltiin jalkoja vaateläjien ym. yli.

No ei siinäkään mitään, mutta tämä kaveri laitti tarjoiluja ja pyysi minua keittämään kahvia. Oli kaksi samanlaista metallipurkkia, joista otin toisen. Avasin sen ja sisällä olevat jauhot kihisivät matoja!! Kysyessäni kaveri käski vaan laittaa matoisen purkin takaisin hyllyyn. Kahvikupit olivat tosi likaiset, ja madot nähtyäni en saanut oikein mitään alas kurkusta.

Ei menty toiste kylään, vaan nähtiin sitten tätä kaveria silloin tällöin jossain muualla.

"joopajoo"
Kummitätini teki aikoinaan kaikki leivonnaiset suolattomaan voihin ilman suolaa. Leivät, pullat ja kaakut. Oli kamalaa. Tosin en ole koskaan pitänyt kakuista ja pullasta muutenkaan erityisesti, jäävät minulta syömättä.

Muistan myös ikuisesti kurssini valmistujaisillallisen, joka syötiin fiksussa ravintolassa upeissa maisemissa. Muu ruoka oli erinomaista, mutta alkuruoka tökki pahasti. En välitä erityisemmin graavilohesta vieläkään, ja tuolloin olin täysin kokematon kyseisen ruoan suhteen. Alkupalana oli joka iikalle iso annos graavia lohta... syömättä jäi, vaikka maistaa yritin.

Myös olen ollut häissä, joissa makeaa kotiviiniä tarjottiin hanasta ja vieressä samanlaisessa muovipöntössä hanassa oli mehua. Kummassakin luki kyllä mitä hanasta tulee, mutta hanat olivat ihan lastenkin korkeudella, jopa lukutaidottomien lasten... Ja lapsoset kuljeskelivat itse pöydän tienoilla hakien kuumana iltana lisää mehua. Tai mitä sitten kukin mahtoi juoda.. siihen asti kunnes minä natsimammai menin toivomaan että tuo toinen pänikkä nostettaisiin niin korkealle ettei siitä kukaan lapsi vahingossa ottaisi. Pitopalvelu toteutti toiveeni, jopa kiitti huomiosta.

"kakkumestari"
Kälyn valmistujaistarjoilut oli aika ällöt. Tulimme jo edellisenä iltana että autamme aamulla tarjoilujen kanssa, kuten oli aiemmin sovittu ja aamulle oli jäljellä enää muutama täytekakun teko ja leivosten koristelu. Keittiö oli järkyttävän likainen niin että ihmettelin mielessäni millä nurkalla olisi tarkoitus tehdä kakkuja. Olin aikeissa vatkata kermaa ja pesin yhden kulhon kun ei puhtaita enää ollut. Pyysin pyyhettä että kuivaan kulhon ja sain froteepyyhkeen joka oli täynnä koirankarvoja. Käly oli etukäteen tehnyt cupcake- leivoksia ja kertoi kuinka tuo sokerimassakreemi on niin kätevää kun säilyy huoneenlämmössä. En saanut sanottua että kreemi ehkä säilyy, mutta se cupcake itsessään ei pysy hyvänä huoneenlämmössä kovin pitkään. Kylmässä säilytettävä säilytettiin avoparvekkeella ilman mitään suojausta. En kyennyt syömään juuri mitään itse juhlissa, vaan pistin raskauspahoinvoinnin piikkiin.
Kyllä se kreemi vanhenee ennen kuin ne kuppikakut...

"niin"
Eräässä kyläpaikassa vältän maitoa ja maitotuotteista tehtyjä syömisiä (esim. täytekakkua) koska kahvipöydässä olevat maidotkin ovat usein vanhoja. Ovat mukava vanha pariskunta, mutta muisti meinaa olla huono. En viitsi noista vanhoista maidoista yms. mainita koska voisivat loukkaantua. Syön ja juon vähän valikoiden ja yritän kohteliaasti kieltäytyä kaikesta epämääräisestä. :D Onneksi tarjottavaa on yleensä reilusti, niin ei tarvitse loukata isäntäväkeä syömättömyydellä (en kuitenkaan ruokamyrkytystä halua).
Minusta tällainen tilanne ei oikein sovi kysymyksen otsikon alle. Kyseessä on vanhojen ihmisten muistiongelmista johtuvat tilanteet. He varmasti haluavat kattauksen olevan viimeisen päälle ja kunnioittavat vieraitaan. Minusta on heitä kohtaan hieman loukkaavaa tuoda asiaa esille tämäntyyppisessä keskustelussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkeä Harmaa;29961101:
Kerran olin juhlimassa, ja sitten kun juhlat oli ohi oli lahna jenkkipedillä. Onneksi oli mahdollisuus laulaa 'these boots are made for walking'
:LOL:

[QUOTE="sipsi";29961062]Äläs nyt, mulla varmaan loksahti tuossa tilanteessa hetkeksi suu auki, kun kaiveli ruttuisesta pötkystä Mariekeksiä :)

No, mitä tuossa olisi voinut sanoa... "Keitättekö kuulkaas tuoreemmat kahvit, ja laittakaahan pötyä pöytään"? :LOL:[/QUOTE]

No on se ny kumma jos kakkulapio puuttuu niin oletetaan ettei kakkua saa syödä :D tai jos rouvalle ei tarjota ruokaa mutta miehelle kyllä niin on outoa ettei asiasta mitään mainita.

"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkeä Harmaa;29961101:
Kerran olin juhlimassa, ja sitten kun juhlat oli ohi oli lahna jenkkipedillä. Onneksi oli mahdollisuus laulaa 'these boots are made for walking'
No voi helkkari :LOL: :LOL: Olisi nyt ollut edes silli...

Mariekeksit ja lirukahvi kalpenevat tämän hirveyden rinnalla kyllä :LOL:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="sipsi";29961151]:LOL: no on tottasesti, kun tarkemmin ajattelee :LOL:

Voi että, taisi jäädä joku nauruvaihde päälle nyt :([/QUOTE]

Monessa paikassa jossa olen syönyt on puuttunut otin, kai olen tosi juntti kun sellaisen pyydän eikä ole käynyt pienessä mielesäkään ettei sitä saisi syödä :O

"sipsi"
Monessa paikassa jossa olen syönyt on puuttunut otin, kai olen tosi juntti kun sellaisen pyydän eikä ole käynyt pienessä mielesäkään ettei sitä saisi syödä :O
Niin. Ajatteleppa, mitä susta onkaan mahdettu ajatella :(

Marietapauksessa menin kyllä niin mykäksi, etten saanut sanaa suusta. Voin kyllä kuvitella sen vaivautuneen hiljaisuuden, jos olisin pikkuserkultani vienosti kysäissyt, että voisinko saada vaikka palan näkkäriä, kun olen syönyt viimeksi aamupalaa ja kotiin on yhtä pitkä matka edessä kuin sieltä tänne.

Tai olisi varmaan pitänyt käydä tankkaamassa maha, ja tuoda vielä pari muovikassillista evästä tullessa :) Ei älytty, kun meille ei tarvitse tulla ruokien kanssa.

Yhteistyössä