Kamalimmat/omituisimmat/noloimmat tarjoilut joihin olet törmännyt?

• Viestiketjun aloittaja myötä häpeä
  • Ensimmäinen viesti
myötä häpeä
Eräissä ristiäisissä oli suolaisena kinkkupannaria ja sen lisäksi mokkapaloja ja 20hengen täytekakku 30:lle ihmiselle. Kakun päällä itse väkerretty "vauva". Oli pelottava. o_O

Toisen ihmisen polttareissa mentiin Raxiin, ilmeisesti hoitamaan edellisen päivän juhlijoiden (lähes kaikki porukasta) krapulaa. Morsian maksoi kaikkien muiden paitsi minun syömiset. Mikä oli oikeasti hämmentävää. Oli kuitenki kerätty kymppi per nokka jotain kauneushoitolahjakorttia varten. Ja hoitolaki oli kiinni. Surkeimmat polttarit Ikinä.

mihinkäs sä oot törmännyt?

-9-9-
Eipä tule nyt äkkiseltään mieleen. Mutta yksi catering-firma mitä oma perhe on käyttänyt (kerran vain, yllättäen :D ) käytti samaa sokeroitua kermavaahtoa voileipäkakkujen ja täytekakkujen päällä. Oli aika mielenkiintoista sellaista kinkkukakkua syödä, YÖK!!!

HippuTAR
Eipä oo sattunut kohdalle huonoja tarjoiluja juhlissa.

Mutta kerran oon joutunu mennä kahville yhden vanhemman pariskunnan kotiin (olivat kuitenkin molemmat vielä työikäisiä ja -kykyisiä). Tarjolla oli kahvia ja voileipiä, tarjoilut siis ok. Mutta lattia oli ulko-ovelta lähtien täynnä murusia, siis niin että tuntu jalanpohjis kävelles. Kahvikupit oli likaset, oikeesti tosi likaset :x. Enpä sitte syöny niitä valmiiksi tehtyjä voileipiä, melkein oksennusta nieleskellen join sen yhden kupin kahvia.

Pessimisti
No joskus olen ollut kihlajaisia juhlistamassa, joissa mentiin huoltsikalle syömään hampurilaisateriat. Ja juhlapaikka oli tosiaan 200km yhteen suuntaan. Ei kakkua eikä mitään :D

Yksissä häissä oli ruokana kinkkukiusausta. No eihän siinä mitään. Oli paljon kutsuttuja vieraita ja varmaan kustannuksissa haluttiin säästää. Ruokajuomana oli kuitenkin viiniä, mikä oli musta hassua. Kinkkukiusauksen kanssa viiniä? Olisin itse jättänyt viinit pois ja säästänyt siinä.

Eipä tule nyt äkkiseltään mieleen. Mutta yksi catering-firma mitä oma perhe on käyttänyt (kerran vain, yllättäen :D ) käytti samaa sokeroitua kermavaahtoa voileipäkakkujen ja täytekakkujen päällä. Oli aika mielenkiintoista sellaista kinkkukakkua syödä, YÖK!!!
Nam! :D

Omalla kohdalla varmaan kamalinta ollut se kun mentiin ystävän luo kylään ja hänellä oli ollut juhlat monta päivää aiemmin ja tarjoili niistä jääneitä voileipäkakkuja. Ne oli ihan kuivia ja sanoikin, että kunhan me ollaan niistä otettu niin heittää ne sitten roskiin :O En ymmärrä miksei heittänyt samantien, oli kuitenkin muutakin tarjottavaa, joten ei ollut siitä kiinni etteikö olisi jotain ollut pöydässä..

vie
rippijuhlissa alkoholitarjoilu.
saman perheen kaikissa juhlissa alkoholitarjoilu on pääosassa. Kertakäyttöastiat. Osa vieraista tuo vielä kaljakeissin mukanaan.

En tiedä onko oikea sana kamala vai kummallinen. Surullinen ainakin.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;29958807:
Nam! :D

Omalla kohdalla varmaan kamalinta ollut se kun mentiin ystävän luo kylään ja hänellä oli ollut juhlat monta päivää aiemmin ja tarjoili niistä jääneitä voileipäkakkuja. Ne oli ihan kuivia ja sanoikin, että kunhan me ollaan niistä otettu niin heittää ne sitten roskiin :O En ymmärrä miksei heittänyt samantien, oli kuitenkin muutakin tarjottavaa, joten ei ollut siitä kiinni etteikö olisi jotain ollut pöydässä..
Varsinainen sanaseppo tuo ystäväsi! :D

vieriis
Miten joku voi järjestää hääpäivänä tai edes muuna juhlapäivänä jotain lihakeittoa ja kinkkukiusausta tarjoiltavaksi?? Kamalaa! Ihan hyviä ruokia ehkä mutta voiko arkisempaa olla?

"sipsi"
Ajettiin parikymmentä vuotta sitten vähän kaukaisemman sukulaisen luo kyläilemään hänen toiveestaan. Vajaa parisataa kilometriä sivu. Perillä oltiin sovitusti siinä 14 maissa. kahvit oli tarjolla - aamuvarhaisella keitettyä seisonutta laihaa lirua pumpputermarissa, vieressä puoli pakettia Marie-keksejä...

No, istuttiin tunti pari, lähdettiin kotiin, ja mentiin syömään ensimmäiselle huoltamolle. Piheiksi ihmisiksi tiedettiin, mutta ylätti tuo kuitenkin. Tuo visiitti naurattaa edelleen.

Ja joo, meillä on tapana kyllä tarjota vieraille ruokaa, tai ainakin täyttävää suolaista (piirakkaa tms.) ja jotain pullaa tms. kahvin kanssa. Oltiin noillekin tarjottu useaan otteeseen, kun olivat raaskineet ajella kyläilemään tännepäin :)

"juu"
Rippijuhlissa (jouduin työn puolesta) oli tarjolla ruisleipää ja sardiinia niin, että ruisleipäpussi oli pöydällä ja sardiinit siinä omassa rasiassaan. Kansi oli kyllä ruuvattu auki. Oli keksejä kanssa - siinä omassa pussissaan.

Olen ollut häissä, joissa ei ollut mitään suolaista tarjolla. Häät alkoivat klo 15 ja kestivät iltaan asti. Oli nälkä. Juhlissa olevat söivät autooni unohtuneita evässuolakeksejä suurimpaan nälkäänsä.

Olin lapsena häissä, joissa oli lapsille tarjolla juotavaksi vain russiania (siis ei edes vettä ollut kannuissa! Pinkkiä boolia oli ja vaaleanpunaista skumppaa). Oli kuuma ja russian, luonnollisesti, lapsista tosi pahaa, mut varmaan morsiamen mielestä "oikean väristä". Juotiin vessan hanasta sitten vettä.

"..."
Miten joku voi järjestää hääpäivänä tai edes muuna juhlapäivänä jotain lihakeittoa ja kinkkukiusausta tarjoiltavaksi?? Kamalaa! Ihan hyviä ruokia ehkä mutta voiko arkisempaa olla?
Oikein hyvin tehty ja kauan keitetty lihakeittohan on aivan loistava ruoka! No häihin ei ehkä, tai riippuu häiden teemasta. Viime kesänä oltiin miehen sukulaisen 60v juhlissa, jossa oli tarjolla oikein hartaudella tehtyä lihakeittoa, ja oli kyllä hyvän makuista. Tämä juhlasankari oli kylläkin maanviljelijä ja juhlatkin oli työväentalolla, joten ei kukaan kuvitellut mitään sisäfilettä saavansakaan.

"..."
Ja omituisin ruokatarjoilu, mitä omalle kohdalle on sattunut oli eräässä ravintolassa, johon mentiin silloisen työpaikan pikkujouluihin. Pomo oli tilannut pikkujouluruuat, mutta ei ilmeisesti tullut kysyneeksi, mitä menu sisältää. Ruokana oli riisiä ja kanan siipiä, ja jälkiruuaksi muistaakseni suklaakakkua kera kahvin ja konjakin... Ruuassa ei muuten ollut mitään vikaa, mutta pikkujouluissa olisi kuvitellut olevan jotain muuta.

Peyote
Ei mun mielestä mikään mikä on syömiskelpoista, ole noloa.

Mutta itsetehdyt leivokset, joista huomaa heti mausta ja koostumuksesta, että ei ole mennyt ohjeen mukaan, esim. Että jauhoja on puolet enemmän kuin pitäisi, niin semmoiset on kyllä ällöjä.

"sipsi"
Ei varmaan ole toki noloa tarjoomukset itsessään, jos tosiaan eivät ole pilallisia tms.

Mutta tilannetajuttomuus on noloa. Jos vieraat tulevat kaukaa, eikä ole mitään "ruokaa" tarjolla. Meidänkin tapauksessa isäntäväki oli kuulemma juuri syönyt... Nälkäisinä sitten otettiin pari Mariekeksiä molemmat, ja juotiin sitä aamunkähmässä keitettyä litkua. Parin tunnin ajomatka oli takana. Jos tuo olisi tiedetty, olisi käyty huoltamolla ennen kylään menoa.

sh
Kotisairaanhoitajana on työn puolesta tullut törmättyä maailman yrjöttävimpiin keittiöihin. Kieltäytyäkään ei voi joka kerran, ettei loukkaa asiakasta. Marie keksin tarjoaminen ei ole noloa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
"sipsi"
Kotisairaanhoitajana on työn puolesta tullut törmättyä maailman yrjöttävimpiin keittiöihin. Kieltäytyäkään ei voi joka kerran, ettei loukkaa asiakasta. Marie keksin tarjoaminen ei ole noloa.
Kotisairaanhoidossa olen itsekin työskennellyt, joten tiedän tilanteen :) Asiakkaan luonahan siinä ollaan, joten ainakin itse kyllä kävin syömässä ihan muualla.

Minusta on äärettömän noloa pyytää ihmisiä kylään 2h ajomatkan päästä, tietyksi kellonlyömäksi, ja olemaan sitten ihan pidempään. Ja perille saapuessa kehua, kuinka justiin tässä syötiin, juodaan nyt vaan kahvit tällä kertaa :) Ja kehua, kuinka pumpputermis on niin kätevä, kun voi aamusta jo keitellä tälleen kokopäivän kahvit - niitä juotiin kahden jälkeen. Ja kahvinjuojia 4, keksejä paketissa ehkä kymmenkunta jäljellä. Minusta tuollainen vieraanvaraisuus on noloakin nolompaa :(

Varsinkin, kun kyse mitä ilmeisemmin on saituudesta - ei älyn puutteesta. ja varsinkin, kun kyseisille henkilöille maistuu toisten tarjoomukset paremmin kuin hyvin, aina, kun raaskivat tänne matkojen päähän meille sukulaisille tulla.

Joten kyllä minusta vanhan kahvin ja "pahvinpalojen" tarjoaminen pitkämatkalaisille ainoina appeina on, hmmm, noloa. Tai sanotaanko niin, että itse jos jonkun kaukaa kylään kutsun, varustaudun hieman erilaisin tarjoomuksin vieraisiini :)

• Tykkää
Reactions: Sikke1
sh
[QUOTE="sipsi";29958980]Kotisairaanhoidossa olen itsekin työskennellyt, joten tiedän tilanteen :) Asiakkaan luonahan siinä ollaan, joten ainakin itse kyllä kävin syömässä ihan muualla.

Minusta on äärettömän noloa pyytää ihmisiä kylään 2h ajomatkan päästä, tietyksi kellonlyömäksi, ja olemaan sitten ihan pidempään. Ja perille saapuessa kehua, kuinka justiin tässä syötiin, juodaan nyt vaan kahvit tällä kertaa :) Ja kehua, kuinka pumpputermis on niin kätevä, kun voi aamusta jo keitellä tälleen kokopäivän kahvit - niitä juotiin kahden jälkeen. Ja kahvinjuojia 4, keksejä paketissa ehkä kymmenkunta jäljellä. Minusta tuollainen vieraanvaraisuus on noloakin nolompaa :(

Varsinkin, kun kyse mitä ilmeisemmin on saituudesta - ei älyn puutteesta. ja varsinkin, kun kyseisille henkilöille maistuu toisten tarjoomukset paremmin kuin hyvin, aina, kun raaskivat tänne matkojen päähän meille sukulaisille tulla.

Joten kyllä minusta vanhan kahvin ja "pahvinpalojen" tarjoaminen pitkämatkalaisille ainoina appeina on, hmmm, noloa. Tai sanotaanko niin, että itse jos jonkun kaukaa kylään kutsun, varustaudun hieman erilaisin tarjoomuksin vieraisiini :)[/QUOTE]

Minusta on kaikista nolointa ja moukkamaista kieltäytyä joka kerta asiakkaan kahvitarjoilusta. Se on monellle yksinäiselle vanhukselle viikon kohokohta ja itsestään antaa aikamoisen kermapersekuvan jos ei ikinä kelpaa.

Mutta pointti tuli selväksi. Sulle mariekeksin tarjoaminen on niin noloa, että teillä muistellaan sitä 20 vuottamyöhemminkin:D

Minusta on kaikista nolointa ja moukkamaista kieltäytyä joka kerta asiakkaan kahvitarjoilusta. Se on monellle yksinäiselle vanhukselle viikon kohokohta ja itsestään antaa aikamoisen kermapersekuvan jos ei ikinä kelpaa.

Mutta pointti tuli selväksi. Sulle mariekeksin tarjoaminen on niin noloa, että teillä muistellaan sitä 20 vuottamyöhemminkin:D
Luulen, että kyse ei ollut keksien merkistä vaan tilanteesta ylipäätänsä.

"sipsi"

En tainnut sanoa kieltäytyneeni? Ja kermaperseisyys on kyllä aika kaukana minusta, sanoisin :) Toki kahvia otin, ja niitä tarjottaviakin :) Ei siitä tarvitse olla huolissaan.

Ja Mariekekseissä ei ole mitään noloa, mutta jos lähtee kyläilemään siten, että matkoihin menee 4h, niin kyllä minä odotan jotain muutakin tarjottavaa. Ja ei hätää, ei meillä tuota jatkuvasti muistella - on onneksi saatu elää niin, että on muutakin mukavaa muisteltavaa näinä vuosikymmenillä saatu aikaiseksi :)

Mutta ketjun aihetta kun katsoo, niin tämän muisteloni nyt tänne kirjoitin :)

Peyote

Noloahan tossa kai on se, että vierailla on kauhea nälkä mutta annetaan pari keksiä. Ja kahvikin oli aamusta asti seisotettua. Ihan tavalliset voileivät ois varmaan olleet jo parempi.

"sipsi"
Noloahan tossa kai on se, että vierailla on kauhea nälkä mutta annetaan pari keksiä. Ja kahvikin oli aamusta asti seisotettua. Ihan tavalliset voileivät ois varmaan olleet jo parempi.

Juuri näin :) Ja tosiaan, emme mitenkään paikanpäällä nyrpistelleet. Vajaa pari tuntia oltiin ja haasteltiin, ja sitten oli lähdettävä - nälän vuoksi.

Itse vaan ymmärrän, edelleenkin, että jos pyydetään pitkästä matkasta vieraita kylään tiettyyn aikaan, niin tarjotaan tosiaan vaikka voileipiä. Se on kohteliasta, vähän samalla lailla, kuin ottaa "yrjötyskeittiötarjottavaa" siellä kotihoidossa - näin käänteisesti vaan ajatellen. Mutta se siitä, elän ja hengitän edelleen, ja näitä sukulaisia olen kestinnyt useaan otteeseen tuon visiitin jälkeen.

Veljeni perheen kutsuivat muuten kerran syömään, ja pottuja oli keitetty vaan omalle porukalle. Emäntä oli nauranut, että taisi tulla laskuvirhe :) Ja joo, emme heitä pilkkaa tai väheksy, mutta nämä kyläreissutarjoilut aina kirvoittavat hymyn huulille ankeinakin aikoina :)

sh
Toki:) mut osa ihmisistä on vaan tosi pihejä. He eivät mahda itselleen mitään. Kun sen tietää, niin osaa suhteuttaa. Meilläkin oli lapsena tuttavaperhe, jossa yövieraille oli päivällisenä saarioisen maksalaatikko. 6 hlöä ja 400g maksalaatikkoa. Nälkä ei lähtenyt. Nukkumaan mennessä vedettiin banaanit omasta kassista. He elivät toisin kuin me. Mukavia ihmisiä silti. Kyläiltiin vuosia. Kaikki ei elä kuten itse eikä se tarkoita noloa ainakaan mulle.
Kamaliin tarjoiluihin olen törmännyt, noloihin en koskaan.

Yhteistyössä