Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Minun tuntema as-ihminen kykenisi murhaamaan kenet vaan, tuntematta lainkaan syyllisyyttä. Se kaveri voisi pilkkoa ihmisen vaikka ihan pieniksi palasiksi.

Ja miksikö hän tekisi niin? No uteliaisuuttaan, haluaisi katsoa, miltä ihminen näyttää kuolleena ja miltä se näyttää sisältäpäin.
 
Kyseisen pojan manifesti valoittaa hänen tilannettaan hieman ja kyllä siitä ainakin saa sellaisen kuvan, että syy hänen yksinäisyydelleen oli juuri hänen outoutensa. Outous taas johtuu varmasti ainakin osaltaan aspergerista. Se on sitten monimutkaisempi kysymys, että miksi tämä yksinäisyys sai hänet päätymään näin kamalaan ratkaisuun ja miksi toinen samasta sairaudesta kärsivä ja/tai samanlaisia kokemuksia läpikäynyt päätyy erilaiseen ratkaisuun.
Jos nyt tämmöine mutuilu sallitaan, ja miksi ei, onhan se näköjään sallittua muutenkin täällä, niin:

Aspergeri ilmenee usein niin, ettei ymmärretä sosiaalisia normeja, ei ymmärretä mikä on ok ja mikä ei, ei reagoida kuin valtaväestö erilaisiin sosiaalisiin liipaisimiin ja ei välttämättä edes kyetä tuntemaan tunnevastetta yksilöstä riippuen erilaisiin asioihin.

Säännöt yleensä ymmärretään "ei saa tehdä näin, ei saa tehdä noin". Mutta asperger harvoin tajua juurikin tunteisiin liittyviä sosiaalisia "hienouksia".

Ja vaikka tuo edellinen lause kuulostaa yleistykseltä, niin se on vain siinä mielessä yleistys että kaikilla aspergereilla on jonkinlaiset ongelmat sosiaalisesti, mutta ne ei välttämättä ole samat, mutta yleensä ne liittyy juurikin vastakkaisen sukupuolen kanssakäymiseen ja yleisemmin esimerkiksi ilmeiden, eleiden tulkintaan tms tms.

Kaikki nämä on vähän erilaisia eri tapauksilla, mutta yhteistä on se, että lähes poikkeuksetta aspergerit on "outoja" tavalla tai toisella. Jos mukaan liitetään vielä muita mielenterveydellisiä ongelmia, mitä on pakosti ollut ko. tapauksessa, ei yksistään aspergerius saa ihmistä murhaamaan tai edes harkitsemaan sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä ja Lispetti
Blue
Jos aivot toimii vain eri tavalla kuin "normaalilla" ihmisellä. Oli se johdannainen psykoosista tai vastaavan kaltaisesta mielenterveydellisestä tilasta, ei se ole mikään kansanomainen "kusipää", vaan edelleen kyse on mielenterveydestä, eikä kusipäisyys ole suoraan mitenkään liitoksissa itse mielenterveyteen vaan viittaus henkilön luonteeseen.

Ja jos nyt ei lasketa narsistisia piirteitä mukaan, niin aika harva mielenterveydellinen sairaus on etu vastakkaisen sukupuolen kanssa, narsismikin on suuri haitta pysyvässä suhteessa, mutta ei välttämättä yhdenillan jutuissa.

Joten väittäisin enemmänkin sitä, että kyseinen henkilö on ollut "outo" aina, ja se on ajanut tilanteen siihen pisteeseen ettei tytöt halua häntä, kuin se, että hän olisi yksioikoisesti "kusipää".

Outous on paljon tehokkaampi tapa joutua rukkasten saajaksi, kuin se, että on itsekeskeinen kusipää, mihin ilmeisesti nyt viittaat.
Olet oikeassa. Mutta edelleen olen väittämääni mieltä (johon et puuttunut ollenkaan) että pelkkä diagnoosi ei saa ketään tappamaan vaan siihen vaaditaan myös tietty luonne (kutsun sitä kusipäisyydeksi).
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
hmph
Ahdistavaa. Millainen hän muuten on?
No kokolailla aspergerkuvaukseen sopiva. Hyvin niukat kiinnostuksen kohteet, mutta ne, mitkä kiinnostaa, antaa täyden 100% panostuksen.
Sosiaalisesti rajoittunut, tulee lähinnä lasten kanssa toimeen ja työskenteleekin valvotusti lasten parissa.

Minua kieltämättä välillä pelottaa olla hänen seurassaan, koska tiedän, että hän kykenisi ihan tuosta noin vain tappamaan. :O
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Blue
Kyseisen pojan manifesti valoittaa hänen tilannettaan hieman ja kyllä siitä ainakin saa sellaisen kuvan, että syy hänen yksinäisyydelleen oli juuri hänen outoutensa. Outous taas johtuu varmasti ainakin osaltaan aspergerista. Se on sitten monimutkaisempi kysymys, että miksi tämä yksinäisyys sai hänet päätymään näin kamalaan ratkaisuun ja miksi toinen samasta sairaudesta kärsivä ja/tai samanlaisia kokemuksia läpikäynyt päätyy erilaiseen ratkaisuun.
Juuri näin.
 
Peyote
No kokolailla aspergerkuvaukseen sopiva. Hyvin niukat kiinnostuksen kohteet, mutta ne, mitkä kiinnostaa, antaa täyden 100% panostuksen.
Sosiaalisesti rajoittunut, tulee lähinnä lasten kanssa toimeen ja työskenteleekin valvotusti lasten parissa.

Minua kieltämättä välillä pelottaa olla hänen seurassaan, koska tiedän, että hän kykenisi ihan tuosta noin vain tappamaan. :O
Mä tiedän sitten varmaan normaalempia aspergereja, koska ei mun tuntemat ketään tappaisi... No yks on vähän semmonen, että, hrrrrr, mutta se onkin ihminen jolla vain epäilen että voi olla asperger. Siitä en tiedä varmaksi.
Minun tuntemat ovat oikein mukavia, erikoislaatuisia, mutta oikein mukavia ja kivoja ihmisiä kuitenkin. Vähän outoja, mutta ei se outous välttis mikään miinus ole ihmisessä.
 
Olet oikeassa. Mutta edelleen olen väittämääni mieltä (johon et puuttunut ollenkaan) että pelkkä diagnoosi ei saa ketään tappamaan vaan siihen vaaditaan myös tietty luonne (kutsun sitä kusipäisyydeksi).
No riippuuhan se siitä itse diagnoosista tottakai, koska samankin sairauden sisälle mahtuu erilaisia oireita, jotka ei edes ilmene monessakaan muussa samaa sairautta kärsivässä.

Mutta luulenpa että ihmiset yleisesti käsittää tuon kusipäisyyden ihan jonain muuna kuin sinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Nyynä
Et väittänytkään, enkä todella ole väittänyt sinun niin sanoneen. Minä sanoin tämän sen selittääkseni sen että pelkkä diagnoosi ei saa ihmistä murhaamaan. Siihen vaaditaan myös tietty luonteenlaatu. Keskity Lispetti siihen mitä toinen sanoo ennen kuin väität vastaan.
Olen keskittynyt, ja edelleen olen sitä mieltä että diagnoosi ei saa ihmistä murhaamaan. Aivan kuten olen jo ties monessa viesissäni ilmaissut. Sanottakoon tämä nyt vielä kerran, vaikka ihan vaan sun kiusaks.:D

Mutta en pidä myöskään ihmistä kusipäänä jos hän on sairas. Syndrooma syö mieltä ja on osa mieltä.
Sinä haukut ihmistä jonka taustoista et tiedä, etkä häntä tunne.
Ainostaan mitä hänestä tiedämme on se että hänellä oli aspergerin syndrooma. Tämän osalta voimme etsiä jopa faktaa (mm. erilainen maailman kuva, maneerit etc.). Muun spekulointi on kaiketi melko turhaa.

Saako saivarrella?
Teko voi olla kusipäinen, mutta ihmisestä emme tiedä oikeastaan mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Blue
Jos nyt tämmöine mutuilu sallitaan, ja miksi ei, onhan se näköjään sallittua muutenkin täällä, niin:

Aspergeri ilmenee usein niin, ettei ymmärretä sosiaalisia normeja, ei ymmärretä mikä on ok ja mikä ei, ei reagoida kuin valtaväestö erilaisiin sosiaalisiin liipaisimiin ja ei välttämättä edes kyetä tuntemaan tunnevastetta yksilöstä riippuen erilaisiin asioihin.

Säännöt yleensä ymmärretään "ei saa tehdä näin, ei saa tehdä noin". Mutta asperger harvoin tajua juurikin tunteisiin liittyviä sosiaalisia "hienouksia".

Ja vaikka tuo edellinen lause kuulostaa yleistykseltä, niin se on vain siinä mielessä yleistys että kaikilla aspergereilla on jonkinlaiset ongelmat sosiaalisesti, mutta ne ei välttämättä ole samat, mutta yleensä ne liittyy juurikin vastakkaisen sukupuolen kanssakäymiseen ja yleisemmin esimerkiksi ilmeiden, eleiden tulkintaan tms tms.

Kaikki nämä on vähän erilaisia eri tapauksilla, mutta yhteistä on se, että lähes poikkeuksetta aspergerit on "outoja" tavalla tai toisella. Jos mukaan liitetään vielä muita mielenterveydellisiä ongelmia, mitä on pakosti ollut ko. tapauksessa, ei yksistään aspergerius saa ihmistä murhaamaan tai edes harkitsemaan sitä.
Mutuilu täytyy sallia myös toiseen suuntaan jos sitä käytetään myös puolustuksessa.

Mutta yhtä kaikki, oli toisia ongelmia tai ei, sitähän me EI tiedetä, niin yhtä mieltä voidaan olla siitä että asperger ei riitä syyksi murhaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Nyynä
Pessimisti
Olen keskittynyt, ja edelleen olen sitä mieltä että diagnoosi ei saa ihmistä murhaamaan. Aivan kuten olen jo ties monessa viesissäni ilmaissut. Sanottakoon tämä nyt vielä kerran, vaikka ihan vaan sun kiusaks.:D

Mutta en pidä myöskään ihmistä kusipäänä jos hän on sairas. Syndrooma syö mieltä ja on osa mieltä.
Sinä haukut ihmistä jonka taustoista et tiedä, etkä häntä tunne.
Ainostaan mitä hänestä tiedämme on se että hänellä oli aspergerin syndrooma. Tämän osalta voimme etsiä jopa faktaa (mm. erilainen maailman kuva, maneerit etc.). Muun spekulointi on kaiketi melko turhaa.

Saako saivarrella?
Teko voi olla kusipäinen, mutta ihmisestä emme tiedä oikeastaan mitään.
Ei kun se oli kusipää. Ja söi niitä muroja joka toinen keskiviikko. Tiedän, koska uskon niin.
 
Peyote
Minä ajattelen kusipäisyyden niin, että ei ole merkitystä, mistä syystä ihminen on kusipää. Olkoot se sitten sairaus, huono kohtelu tai ihan mikä vain, niin jos käytös on kusipäistä suurimman osan ajasta, on tällöin ihminen ihan kusipää.
Sillä ei ole merkitystä, onko kusipää omasta tahdostaan, vai vahingossa.

Tätä sana "kusipää" on minulle.
 
No riippuuhan se siitä itse diagnoosista tottakai, koska samankin sairauden sisälle mahtuu erilaisia oireita, jotka ei edes ilmene monessakaan muussa samaa sairautta kärsivässä.

Mutta luulenpa että ihmiset yleisesti käsittää tuon kusipäisyyden ihan jonain muuna kuin sinä.
Toivottavasti Blue tälläkertaa saisi tästä kiinni. On tätä jo muutamasti jankutettu.
 
Blue
No riippuuhan se siitä itse diagnoosista tottakai, koska samankin sairauden sisälle mahtuu erilaisia oireita, jotka ei edes ilmene monessakaan muussa samaa sairautta kärsivässä.

Mutta luulenpa että ihmiset yleisesti käsittää tuon kusipäisyyden ihan jonain muuna kuin sinä.
Jos lääkärit olisivat epäilleet että sairaus saisi tuon henkilön murhaamaan niin ei hän vapaalla olisi ollut. Eli henkilö oli tarpeeksi terve salatakseen aikeensa.

Ok, tästä voidaan olla montaa mieltä. Minusta ihminen joka vahingoittaa toista on kusipää.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Pessimisti
Mutta jos jätetään saivartelut sikseen, musta massamurhaajaa kusipääksi kutsuessa pysytään vielä ihan kohtuullisuuden rajoissa. Lähtökohtaisesti pitäisi tietenkin tuomita teko eikä ihmistä, mutta diagnoosi tai ei, niin kyllä nuo videot vähän yökötysrefleksiä aiheuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Blue
Olen keskittynyt, ja edelleen olen sitä mieltä että diagnoosi ei saa ihmistä murhaamaan. Aivan kuten olen jo ties monessa viesissäni ilmaissut. Sanottakoon tämä nyt vielä kerran, vaikka ihan vaan sun kiusaks.:D

Mutta en pidä myöskään ihmistä kusipäänä jos hän on sairas. Syndrooma syö mieltä ja on osa mieltä.
Sinä haukut ihmistä jonka taustoista et tiedä, etkä häntä tunne.
Ainostaan mitä hänestä tiedämme on se että hänellä oli aspergerin syndrooma. Tämän osalta voimme etsiä jopa faktaa (mm. erilainen maailman kuva, maneerit etc.). Muun spekulointi on kaiketi melko turhaa.

Saako saivarrella?
Teko voi olla kusipäinen, mutta ihmisestä emme tiedä oikeastaan mitään.
.
Saivartele minkä tykkäät. Teko on reilusti yli kusipäisyyden joten tekijän on oltava kusipää.
 
Jos lääkärit olisivat epäilleet että sairaus saisi tuon henkilön murhaamaan niin ei hän vapaalla olisi ollut. Eli henkilö oli tarpeeksi terve salatakseen aikeensa.

Ok, tästä voidaan olla montaa mieltä. Minusta ihminen joka vahingoittaa toista on kusipää.
Ok.

Minusta kusipää on tarkoituksella loukkaava, tavoiltaan törkeä, röyhkeä, inhoittava ja halveksiva muita kohtaan.

Murhaaminen on jotain sellaista missä kusipäisyys on lievä ja harhaanjohtava nimitys.

Näin siis minä ajattelen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Nyynä
Kyllä mä tämän ymmärrän. Suljetut osastot on täynnä sairaita ihmisiä jotka saatavat tappaa muita. Tämä henkilö ei kuitenkaan ollut siellä vaan toimi (ainakin) suht normaalisti yhteiskunnan jäsenenä.
Eihän me tiedetä montako käyntiä hän on skipannut, tai onko hänellä ollut yleensä kontrollikäyntejä tms.
Suomessakaan kaikki apua tarvitsevat eivät saa apua, meinaatko että jenkkilässä saa?
 

Yhteistyössä