Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Kyllä minä ymmärrän että oli tosi vaikeaa ymmärtää se kommentti kun sanoin ettei kannattaisi ylimalkaisesti vertailla mielisairasta ja yksistään kusipäätä yhdenvertaisina.
Johon sanoin että en sitä tehnytkään koska kusipäisyys ei johdu pelkästään sairaudesta, neurologisestakaan. Johon sinä sitten aloitit tämän voiettakunsäootniinnolo-kommentoinnin.... Eli mitä sä nyt siis haet?
 
minusta te leimaatte asperger-ihmisiä. Samalla sanotte, että katkeria ihmisiä ei saisi leimata.


Mikä on tappajilla yhteistä? Onko asperger, vai oisko katkeruus kumminkin yleisempi nimittävä tekijä?
No tuota, ei kyllä leimata vaan ollaan nimenomaan kerrottu että sitä on niin monta eri astetta ja jokaisella se ilmenee eri tavoin. Vai onko niin että sä et nää esim. mun kommentteja ollenkaan? En väitä että aspergerin diagnoosi on syy siihen miksi tämä poika päätti pamauttaa useamman ihmisen pois päiviltä ja lopulta itsensä, mutta se on luultavasti ollut OSA sitä HÄNEN ratkaisussaan, koska hän ei ole (diagnoosinsa vaikeusaste huomioon ottaen) elänyt tässä samassa todellisuudessa kuin suurin osa meistä.

Enkä nyt tarkoita sitäkään että kaikkien kusipäiden toiminnalle löytyy joku neurologinen diagnoosi. Jotkut vaan on vittumaisia luonteeltaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29948799:
No tuota, ei kyllä leimata vaan ollaan nimenomaan kerrottu että sitä on niin monta eri astetta ja jokaisella se ilmenee eri tavoin. Vai onko niin että sä et nää esim. mun kommentteja ollenkaan? En väitä että aspergerin diagnoosi on syy siihen miksi tämä poika päätti pamauttaa useamman ihmisen pois päiviltä ja lopulta itsensä, mutta se on luultavasti ollut OSA sitä HÄNEN ratkaisussaan, koska hän ei ole (diagnoosinsa vaikeusaste huomioon ottaen) elänyt tässä samassa todellisuudessa kuin suurin osa meistä.

Enkä nyt tarkoita sitäkään että kaikkien kusipäiden toiminnalle löytyy joku neurologinen diagnoosi. Jotkut vaan on vittumaisia luonteeltaan.
no tämän minä ymmärrän. Olen vain silti sitä mieltä, että tuo tyyppi on ollut kusipää, sen lisäksi, että hänellä on ollut tämä asperger. Lisäksi hänellä on varmasti ollut muitakin ongelmia.
 
no tämän minä ymmärrän. Olen vain silti sitä mieltä, että tuo tyyppi on ollut kusipää, sen lisäksi, että hänellä on ollut tämä asperger. Lisäksi hänellä on varmasti ollut muitakin ongelmia.
Aivan varmasti on ollut. Ja suurin osa niistä muista ongelmista on johtunut nimenomaan siitä että hänellä on asperger :) Tää kiertää kehää nyt, huomaatko?
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29948816:
Aivan varmasti on ollut. Ja suurin osa niistä muista ongelmista on johtunut nimenomaan siitä että hänellä on asperger :) Tää kiertää kehää nyt, huomaatko?
Millä perusteella sä voit sanoa että suurin osa johtuu siitä ja siitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29948799:
No tuota, ei kyllä leimata vaan ollaan nimenomaan kerrottu että sitä on niin monta eri astetta ja jokaisella se ilmenee eri tavoin. Vai onko niin että sä et nää esim. mun kommentteja ollenkaan? En väitä että aspergerin diagnoosi on syy siihen miksi tämä poika päätti pamauttaa useamman ihmisen pois päiviltä ja lopulta itsensä, mutta se on luultavasti ollut OSA sitä HÄNEN ratkaisussaan, koska hän ei ole (diagnoosinsa vaikeusaste huomioon ottaen) elänyt tässä samassa todellisuudessa kuin suurin osa meistä.

Enkä nyt tarkoita sitäkään että kaikkien kusipäiden toiminnalle löytyy joku neurologinen diagnoosi. Jotkut vaan on vittumaisia luonteeltaan.
No niin, täysin samaa mieltä! Tässä se on sanottu se mitä olen koko ajan hakenut.
 
Ai jesse sentään että joillakin on vaikeaa ymmärtää suomen kieltä :D

Naurattaa oikeasti kun ei kyetä pitäytymään siinä mitä on sanottu, vaan sitten väännellään ja käännellään ihan urakalla, jos vaikka joku unohtaisi jossain kohti mitä tuli yleistettyä.
 
Millä perusteella sä voit sanoa että suurin osa johtuu siitä ja siitä?
Anteeksi: suurin osa niistä muista ongelmista on SAATTANUT johtua siitä että on asperger.

Ihan kokemuksella tässä nyt olen yrittänyt selventää että miten asperger voi ilmetä ja miten asperger-ihmiset voivat tän maailman kokea ja miten se, että kokee maailman niin erilailla kuin muut, voi ilmetä ja mihin se voi johtaa.

En tietenkään voi tietää sataprosenttisella varmuudella. Voihan se olla niinkin että tällä pojalla on ollut lievä asperger joka ei ole vaikeuttanut hänen elämäänsä mitenkään ja on vaikka vetäny huumeita noiden reseptilääkkeiden lisäksi, kyllähän sitä helposti silleen ittensä sekasin saa. Mutta joku ymmärrysongelma hällä luultavasti on ollut siitä, miten naispuolisten ihmisten kanssa kommunikoidaan ja "seurustellaan". Tämäkin on yleistä asperger-ihmisten keskuudessa mutta myös näiden kusipäiden ja vittumaisten ihmisten keskuudessa joilla ei mitään neurologisia ongelmia ole.
 
Älä viitsi. Oletko todella sitä mieltä että jokainen asperger-ihminen kykenee tuohon mihin tuo poika? Ei todella kykene.
Etkö sinä lue mun muita viestejä?:D

Miten sä väännät tän asian näin?


Siis sun mielestä toi poika oli kusipää, ja mä näen että poika olis ollut avun tarpeessa.
En näe mitään syytä alkaa haukkumaan kusipääks sairasta ihmistä.:O
Eihän me edes tiedetä pojasta kaikkea.



Täytyy toivoa että katsoisivat tarkemmin kelle niitä mutkia myöntävät.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pilipali ja Nyynä
Peyote
Se on musta ok niin kauan kuin "ruikuttavista miehistä" ei tehdä jotain homogeenistä ryhmää, jotka on suoraan rinnastettavissa potentiaalisiin massamurhaajiin..

That is all.
Tykkäilet siis kommenteista jotka ovat ihan ok. Ok.

Minusta ainakin netissä tälläinen ruikuttava miesryhmä selvästikin seikkailee ja olen havainnut, että asenne, jonka mukaan on vääryys jos joku (yleensä mies) ei saa seksiä
on kasvanut. En ole sanonut, että kaikki ruikuttajat ovat murhaajia, olen sanonut,mettä tämä tapaus toi mieleeni nämä ruikuttajat ja tämän kehityksen, mikä näkyy ilmeisesti vain lähinnä netissä kun saa nimettömänä ja naamattomana raihia.
 
Blue
Etkö sinä lue mun muita viestejä?:D

Miten sä väännät tän asian näin?


Siis sun mielestä toi poika oli kusipää, ja mä näen että poika olis ollut avun tarpeessa.
En näe mitään syytä alkaa haukkumaan kusipääks sairasta ihmistä.:O



Täytyy toivoa että katsoisivat tarkemmin kelle niitä mutkia myöntävät.
Sairas poika mutta myös sen verran kusipää luonteeltaan että pystyy tekemään tuollaista. Lue kommenttini läpi. Kaikki sairaat eivät murhaa ja kaikki murhaajat eivät ole sairaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä