Mitäs mieltä tästä (hääkutsu)

• Viestiketjun aloittaja "hihi"
  • Ensimmäinen viesti
"hihi"
Sukulainen on menossa naimisiin, siskoni perhe oli saanut oman kutsun ja meidän kutsu oli kuulemma menossa vanhemmilleni (koska meidän osoitetta ei tiedetä ja siitä on selvästi vaikea ottaa selvää). Oletin, että meille olisi ihan oma kutsu, mutta tässä lukee *isäni* perheineen. Miehen kanssa ollaan nelisen vuotta oltu yhdessä ja meillä on 2 lasta, tähän mennessä joka pippaloihin on tullut meille ihan oma kutsu, ymmärtäisikö tämän sitten niin että meitä ei ole kutsuttu? :D

serkku
min vanhemmille tuli samanlainen serkultani. tulkitsin sen niin, että minua, mieestäni ja lapsiamme ei siis kutsuttu. myöhemmin sitten sanoivat, että joo, sehän koski niinku kaikkia...aika kökköä.

rvarehevä
Älä ota nokkiisi, tämä on totisinta totta tänäpäivänä että ihmisillä ei ole osoitteita ja näin ollen on "vaikea" todella ottaa selvää osoitteista. ;) Ilman muuta menette häihin, tottakai hyvät eväät ja hyvät bileet. ;) :D :p Mutta jos epävarmuutta asiasta jätä väliin pääset helpoimmalla, ei tarvitse miettiä onko kutsu varmasti tarkoitettu myös teille. :)

qwqwqwwq
[QUOTE="hihi";29943906]Sukulainen on menossa naimisiin, siskoni perhe oli saanut oman kutsun ja meidän kutsu oli kuulemma menossa vanhemmilleni (koska meidän osoitetta ei tiedetä ja siitä on selvästi vaikea ottaa selvää). Oletin, että meille olisi ihan oma kutsu, mutta tässä lukee *isäni* perheineen. Miehen kanssa ollaan nelisen vuotta oltu yhdessä ja meillä on 2 lasta, tähän mennessä joka pippaloihin on tullut meille ihan oma kutsu, ymmärtäisikö tämän sitten niin että meitä ei ole kutsuttu? :D[/QUOTE]

No toisin sanoen toihan tarkoitta sitä etä sinua ei haluta häihin mutta muodollisuus syistä sinutkin kutsuttiin ;) isäsi perheineen ;) isäsi perheeseen kuuluu sinun elämänkumppanisi ja lapset ;) heidän moka jos ei tuota varaa laske :D

"hihi"
Alkuperäinen kirjoittaja rvarehevä;29943949:
Älä ota nokkiisi, tämä on totisinta totta tänäpäivänä että ihmisillä ei ole osoitteita ja näin ollen on "vaikea" todella ottaa selvää osoitteista. ;) Ilman muuta menette häihin, tottakai hyvät eväät ja hyvät bileet. ;) :D :p Mutta jos epävarmuutta asiasta jätä väliin pääset helpoimmalla, ei tarvitse miettiä onko kutsu varmasti tarkoitettu myös teille. :)
Saattaisihan se viestin laittaminen fb:ssa viedä jopa minuutin!

Aika kummallista, että nykypäivänä ei osata ottaa ihmisten osootetta selville jos ei kerran oo kyse salatusta osootteesta. Fonectasta voi hakia ihmisten puhelinnumerot ja osootteet. Tai sitte voi vaikka soittaa kutsuttavan vanhemmille, että mikäs se osoote on...

Mä en oo mun serkulle ilmoottanu ikinä uutta osootetta ja silti se joulukortti aina tulee oikiaan osootteeseen ku se on osattu ottaa selville... :D

"hihi"
Ei löydy tietoja fonectasta kun ne on salaiseksi laitettu, mutta olisihan se tosiaan hirveän vaikeaa laittaa viestiä vaikka siellä fb:ssa, kysyä sitä siskoltani kun he siellä piipahtivat, sukulaiselta joka asuu heistä parin kilsan päässä, soittaa isälleni jnejne. Tosin oli sukulaiset värvännyt näitä kutsuja toimittamaan, postimerkit olis varmaan tulleet liian kalliiksi :D

"Tupuna"
Meidän hääkutsuja tehtaili aikoinaan porukka, joka ei tuntenut kaikkia perheitä. Serkulleni, jolla on iso perhe, sattui menemään vahingossa kutsu vain hänen nimellään. Se oli tosi nolo juttu, mutta vahinkoja voi sattua. Oikaistiin ja pahoiteltiin, kun serkku soitti.
Olette varmasti tervetulleita.

"wieras"
No ei moni näköjään etikettiä tunne. Kun lukee isä perheineen, niin silloin se tarkoittaa sitä isän perhettä eli myös ap on kutsuttu. Ja kun erikseen on mainittu että koskee koko ap:n perhettä, niin sitten asia on niin. Kyllä ihmiset vetää hernettä nenään ihan turhasta ja valittaa ihan turhasta. Kyllä hääkutsu Facebookissa on tökerö jos mikä.

viieras
Alkuperäinen kirjoittaja rvarehevä;29943949:
Juuri näin! Ja jos kerta on vielä erikseen mainittu että teidän kutsu on siellä, se sama kutsu! Meillä oli tämä sama vaikeus yhden sukulais-suurperheen kanssa (osa lapsista aikuisia), kirjoitin heidän kutsuun vielä erikseen että koskee myös lapsia perheineen.

Tämä asia voi olla todella vaikea, siinä juhlien järjestämisessä on niin suuri urakka, että ei enää jaksaisi etsiä puolien sukulaisten osoitteita. Oletko itse vaivautunut lähettämään kyseisille ihmisille "olemme muuttaneet"-kortin?

Toinen viieras
Juuri näin! Ja jos kerta on vielä erikseen mainittu että teidän kutsu on siellä, se sama kutsu! Meillä oli tämä sama vaikeus yhden sukulais-suurperheen kanssa (osa lapsista aikuisia), kirjoitin heidän kutsuun vielä erikseen että koskee myös lapsia perheineen.

Tämä asia voi olla todella vaikea, siinä juhlien järjestämisessä on niin suuri urakka, että ei enää jaksaisi etsiä puolien sukulaisten osoitteita. Oletko itse vaivautunut lähettämään kyseisille ihmisille "olemme muuttaneet"-kortin?
Kyllä yli 18-vuotiaitten nimet pitäisi jaksaa siihen korttiin kirjoittaa ja maininta siitä, että avec ja/tai perheineen. Ei ne häät nyt ihan niin iso urakka ole.

"Vieraana"
Minulle tuli (olin jotain yli kolmikymppinen) kutsu äitini nimellä, eli minun ja äitini nimet (isä kuollut)...mun miehestä ei mainintaakaan. Serkun "älyn"väläys. Joo,en mennyt, äitini ei ole puolisoni.

vieras*
[QUOTE="Vieraana";29944574]Minulle tuli (olin jotain yli kolmikymppinen) kutsu äitini nimellä, eli minun ja äitini nimet (isä kuollut)...mun miehestä ei mainintaakaan. Serkun "älyn"väläys. Joo,en mennyt, äitini ei ole puolisoni.[/QUOTE]

Ilmeisesti et halunnut mennä, lukipa kutsussa mitä tahansa.

vierass
[QUOTE="hihi";29944010]Ei löydy tietoja fonectasta kun ne on salaiseksi laitettu, mutta olisihan se tosiaan hirveän vaikeaa laittaa viestiä vaikka siellä fb:ssa, kysyä sitä siskoltani kun he siellä piipahtivat, sukulaiselta joka asuu heistä parin kilsan päässä, soittaa isälleni jnejne. Tosin oli sukulaiset värvännyt näitä kutsuja toimittamaan, postimerkit olis varmaan tulleet liian kalliiksi :D[/QUOTE]

Usein se on yllättävän hankalaa saada sukulaisiltakaan noita osoitteita, eivät he montaakaan osaa ulkoa. Kuinka monen osoitteen osaat tuosta vaan sanoa kaivelematta niitä jostain esiin? Tätini on asunut varmaan neljäkymmentä vuotta samassa osoitteessa, mutta täytyy sanoa, etten osoitetta osaa kertoa. Osaan kyllä selittää tarkkaan miten sinne sinne päästään (muistamatta kadun nimiä) ja kertoa missä kohtaa rivitaloa asuu ja lapsuudestani saakka olen siellä vieraillut. Eipä siskokaan osannut edes oman aikuisen lapsensa osoitetta ulkoa, "sillä kadulla se asuu, siellä ihan päässä, mutten kyllä muista numeroa". Enpä minäkään osannut puhelimessa kertoa kuin yhden sisarukseni tarkan osoitteen, kun yksi sukulainen niitä puhelimessa kysyi, sama juttu puhelinnumeroiden kanssa. Lupailin laitella sähköpostilla, mutta kuulin sen osoitteen sitten puhelimessa väärin, joten lähettäminen ei onnistunutkaan niin vaan.

"hihi"
On aivan käsittämättömän hankalaa, tällä lähellä olevalla sukulaisella on meidän osoite (tiedän koska saatiin joulukortti) ja onhan se vaikeaa näin kännykkä aikana soittaa ja kysyä sitä. En tarkoittanutkaan sitä että kaikkien pitäisi se osoite tietää, vaan sitä että jos olisi esim isälleni soittanut olisi isäni voinut kysyä sitä minulta. Todella vaikeaa, eikä vain?

"mimmi"
Ihmeen herkkähipiäistä sakkia, jos tuommosesta vedetään herneet ja aletaan miettiin: Onko meitä ny kutsuttu vai eikö!
Kyllon iha sula mahdottomuus nykyisin kaikka miellyttää ku vaatimuksena on joku ihme kuninkaallinen kohtelu. *huokaus*
Tottakai te sinne menette ja nautitte ihanasta juhlasta!

"Lotta"
Mielestäni asia on ihan ok.
Sukulaisesi ei jaksanut tai viitsinyt nähdä vaivaa osoitteesi selvittämisen eteen.
Eihän se etiketin mukaista ole.
Mutta siihen ollaan nykyään menossa.
Parempi sanamuoto olisi tottakai ollut "isäsi nimi + lapset perheineen" mutta kyllä tuokin on ihan ok.
Varsinkin kun tiedät että kutsu koskee myös teitä.

"hihi"
No mun mielestä ei ole ok, vaan käsittämättömän törkeää käytöstä. Enpä taida minäkään viitsiä/jaksaa lähteä polttareihin saati häihin. Jos edes kutsuihin ei tuota vertaa viitsitä panostaa niin en edes halua tietää millaiset häät on tiedossa

vierassssssssssss
Jos nyt vielä vatkaan asiaa, niin olisihan kutsuun voinut laittaa toisen kutsun mukana ja pyytää toimittamaan se sinulle - kun kerran olette jo eri "huonekuntaa".

On oikeastikin laiskaa ja tökeröä oikaista joidenkin vieraiden kohdalla kootuilla selityksillä, ettei me tiedetty sun osoitetta. Suomessa on hankala hävitä totaalisesti ja aina joku jonkun vinkin osoitteesta antaisi. Kun kerran lähtee väkertämään kutsuja käsin vieraille, niin sitten se on vaan kärsittävä loppuun asti koko urakka. Kutsupalvelut voi myös ostaa, jos ei itse usko jaksavansa.

Kahden mami
No on se sitten hirveän vaikeaa kun muuttaa, ilmoittaa uusi osoite sukulaisille ja tuttaville? Käydä osoitekirja läpi ja kirjoittaa "Osoite muuttuu" -kortit (joita saa ilmaiseksi postista, postimaksu maksettu) tai sitten ryhmäviestinä vaikka Facebookissa tai sähköpostilla?

Aikani aina jouluisin ja muulloinkin kyselin ihmisten osoitteita ja alkoi myös ärsyttämään maksaa numerotiedustelusta ko tiedustelut, joten päätin etten enää kysele osoitteita ja jätän sellaiset postit laittamatta. Tulkitsen sen niin, että kun ei ole vaivauduttu uutta osoitetta ilmoittelemaan niin sitten ei ilmeisesti haluta mitään postiakaan sinne. Juu tiedän että olen tiukkis, mutta toistaiseksi ei ole kaduttanut yhtään vaivan ja ajan säästöni. Ehkäpä teidänkin hääparilla on sama taustalla?

Yhteistyössä