En usko että se on pelkoaIhmisillä on kauhea pelkoa osamaksuja vastaan. Osamaksu ei tule useinkaan kovinkaan paljoa kalliimmaksi kuin maksu heti.
Lisäksi ainakin itse maksan mieluummin vähän enemmän siitä, että saan tuotteen heti ja voin heti käyttää sitä kuin jos ensin säästäisin sen saman summan, jos siis on sellainen tilanne, että tarvitsee jonkun tuotteen heti ja ei kuitenkaan ole välttämättä juuri sen verran silloin rahaa.
Eiköhän se asuntolaina ole aika monellaAlkuperäinen kirjoittaja K on kyllä;29938481:Hmmm. Meillä on asunto osarilla. Ja hurjan pitkä jaksotus vielä.
Osamaksu on ihan hyvä vaihtoehto tietyissä hankinnoissa joskus. Ei niin, että niitä on useisiin paikkoihin. Silloin täytynee miettiä kulutustaan.
Esim. kytkypuhelimessa tuli aikanaan iso säästö.
Monilla tuntuu taas, että luottokortti ei pysy hallussa, vaan on aina maksuraja täynnä.
Näin se on. Ei tässä minusta mitään ihmeteltävää ole. Mutta jatkakaa.Siksi kun ollaan perseaukisia mutta halutaan silti tavaraa heti.
Tietokoneessa on takuu ja pöytäkone harvemmin katoaa.En minäkään ymmärrä tuota osamaksulla ostamista.
Tietysti jos se mukamas on ihan yhtä kallista maksaa sen sitten heti vai osamaksulla, niin ei sillä kai sitten ole väliä. Mutta harvemmin tällaisia tarjouksia tulee vastaan... Onko kenelläkään hyvää esimerkkiä tämmöisestä tarjouksesta?
Itse olen aina ensin säästänyt ja autotkin on tullut maksettua heti, samaten tietokoneet ja rotukoirat. Vain talo on ostettu "osamaksulla" En oikein osaisi elää sillä tavalla että kaikki kodinkoneet ja elektroniikka sun muut ovat sinäänsä jonkun muun kuin minun. Ja sitten jos esim. kännykkä tai tabletti hajoaa tai katoaa, niin v*tuttaisi suunnattomasti maksella sitä pois vielä jonkun vuoden. Kirpasis vähemmän jos sen on jo maksanut aikoja sitten.