Turhaan stressasin aikuislukion tehtävistä ( liittyy ylioppilastutkintoon)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
voin lukea ylioppilaaksi vaikka en olisi kaikkia lukion kurseja suorittanutkaan hyväksytysti. Ylioppilaaksi voi kirjoittaa vaikka ei lukisi lukiossa yhtän kurssia,edes niitä kirjoitettavia aineita.
Toki jos haluaa niistä selvitä hyvillä numerolla on ihan asiallista käydä nämä kurssit,koska ylioppilastodistukeen vaikuttaa vain ne ainet mitkä olet kitjoittanut, sillä ei ole MITÄÄN merkitystä mitä olet saaanut niistä aineista enne kirjoituksia. vaikka olsi kaikki nelosia nin sillä ei ole merksiytstä, kirjopituskiin voi osallistua.

Tänään juuri opon kanssa juttelin asiasta.
Lukion päättötodistuksen voi saada ilman ylioppilatutkintoakin. Voi siis käydä lukion, mutta ei ole ylioppilas, voi ola ylioppilas, vaikak ei oliis lukion päättötodistusta. Mutta tällöin pitää olla ammatilinen tutkinto/ tutkintoja jotta näin voi tehdä.

Nyt siis keskityn niihin aineisin mtiä aion kirjoittaa ja siinä ohessa sitten teen muita. Jos en ehdi niitä tekemään, se ei ole katastrofi, koska ylioppilastutkinnon ja valkolakin saaminen eivät ole näistä muista ainiesta kiinni.

Riitää siis ,että opiskelen matikkaa, ruotsia, enkkua ja äikkää. Terveystiedon olen jo kirjoittanut. =) viisi ainetta kirjoitan, vaika neljä on vaan pakolista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo, ylioppilastidustus ja lukion päästötodistus ei ole sama asia. Mutta viisitoista vuotta sitten täytyi suorittaa tietty määrä pakollisia kursseja kirjoitettavasta aineesta. Onko sitten systeemi muuttunut.

Joo, ylioppilastidustus ja lukion päästötodistus ei ole sama asia. Mutta viisitoista vuotta sitten täytyi suorittaa tietty määrä pakollisia kursseja kirjoitettavasta aineesta. Onko sitten systeemi muuttunut.

Normaalissa lukiossa pitää olla aineen pakolliset kurssit suoritettu että saa kirjoitusoikeuden. Kaksoistutkintolaiset ja ammattitutkintopohjaiset kirjoittajat on asia erikseen.

silloin ei tarvitse jos on ammattitutkinto/ tutkintoja jo ennestään. tämä riitää. Tämä on opon kanssa selvitetty. =)

aikuislukiossa ei ole muutankaan millän tunnilla läsnöolopakkoa.

ja mä olen kirjoittanut tuon terveystiedonkin niin että olen itsenäsiesti lukeniut tervsystiedon kolme kurssia ja menin kirjoituksiin siltä pohjalta, meillä ei aikuislukoissa edes teveystiedosta ollut kontaktitunteja

aikuislukiossa ei ole muutankaan millän tunnilla läsnöolopakkoa.

ja mä olen kirjoittanut tuon terveystiedonkin niin että olen itsenäsiesti lukeniut tervsystiedon kolme kurssia ja menin kirjoituksiin siltä pohjalta, meillä ei aikuislukoissa edes teveystiedosta ollut kontaktitunteja

Mä kävin kauppaopiston 80-luvulla ja tänä keväänä kirjoitin ylioppilaaksi käymättä yhtäkään kurssia. Aika hyvin vanha ihminen muisti ja osasi.

Alkuperäinen kirjoittaja järkee vai ei;29934496:
Joo, hyvä periaate opiskella: "Ei siitä ole haittaakaan."

ei luulisi vaikuttavana mitenkän sun elämään jos opiskelen. ei haittaa työntekoani/ työnhakuani mitenkään ja rahoitan opiskeluni ilma opintotukia.
Olen käynyt kaikki tarvittavat matikan kurssit, ruotsia käyn ne mitkä ehdin tai luen kotona, mulla on kirjat täällä josita voin harjoitella. Enkusta teen yhden kurssin kokonan uusiksi, vian itsnei takai koska en halua että siellä on kolme nelosta, kaksi on ihan riittävä.

ei luulisi vaikuttavana mitenkän sun elämään jos opiskelen. ei haittaa työntekoani/ työnhakuani mitenkään ja rahoitan opiskeluni ilma opintotukia.
Olen käynyt kaikki tarvittavat matikan kurssit, ruotsia käyn ne mitkä ehdin tai luen kotona, mulla on kirjat täällä josita voin harjoitella. Enkusta teen yhden kurssin kokonan uusiksi, vian itsnei takai koska en halua että siellä on kolme nelosta, kaksi on ihan riittävä.

Sun parasta mä tässä ajattelin, mutta tee mitä lystäät.

Monta kurssia englantia kerkisit lukea vuoden aikana?

Oliko ne sitten kauhean vaikeita, jos sait nelosia useampia? Mitenkähän sitä itse osaisi enää yhtään... On meinaan peruskoulusta aika kauan.

lukion englanti painottuu kirjoittamisen, sksi tuntuu hankalalata. ymmärsi kyllä kirjan tekstit , mutta kun kirjoittaminen englanniski on viakea, lauseisen rakentaminen, kun joka kurssilla kirjoitetaan aineita ja kirjoituksissakin parhat pisteet saa siitä aineesta

Alkuperäinen kirjoittaja järkee vai ei;29934541:
Sun parasta mä tässä ajattelin, mutta tee mitä lystäät.

Siis miten sä Rollon parasta ajattelit? Mitä se sua haittaa jos Rollo käy aikuislukiota joka ei vaikuta mitenkää hänen työnhakuun tms.?

Mun mielestä Rollon lukios opiskelu on sama asia ku mä töiden ohes tekisin esim. avoomen yliopiston kursseja. Ei tuo kehenkää ulkopuoliseen vaikuta mitenkää eikä asia muille kuulu. Moni ihminen tekee töiden tai päiväopintojen ohes muita opintoja.

lukion englanti painottuu kirjoittamisen, sksi tuntuu hankalalata. ymmärsi kyllä kirjan tekstit , mutta kun kirjoittaminen englanniski on viakea, lauseisen rakentaminen, kun joka kurssilla kirjoitetaan aineita ja kirjoituksissakin parhat pisteet saa siitä aineesta

olin vähän laiska lukemaan. se mihin keskityin eniten sain vitosen. kannattaa siis kuunnella ne kappaleet kotona ja tehdä tehtäviä paljon.

Äidinkieli on pakollinen, mutta siitä et kyllä selviä.

Tarjoatko pullakahvit jos pääsen läpi, ilman apuja-
Edelleenkin , mulla ei ole lukihäiriötä, vain koneella kirjoittaessa tulee virheitä.
Esseet ovat olleet selkeitä ja virheettömiä.
Mulla ei ole lukihäiriötä, se on joskus testattu. Vain matemaattisissa aineissa on hieman hiotuatta, siksi ehkä en opi niin nopsaan matikkaa kuin muut.

Tarjoatko pullakahvit jos pääsen läpi, ilman apuja-
Edelleenkin , mulla ei ole lukihäiriötä, vain koneella kirjoittaessa tulee virheitä.
Esseet ovat olleet selkeitä ja virheettömiä.
Mulla ei ole lukihäiriötä, se on joskus testattu. Vain matemaattisissa aineissa on hieman hiotuatta, siksi ehkä en opi niin nopsaan matikkaa kuin muut.

Joo tarjoan :D Tule Turkuun kaffeelle.

Yhteistyössä