Mitä jos mies ei olisikaan isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riddler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riddler

Vieras
Leikitään ajatusleikki, että mitä jos miehesi ei olisikaan lastesi biologinen isä? Enkä nyt tarkoita uusioperheitä vaan mitä jos kuviteltu isä ei olisikaan oikeasti isä? Mitä jos olisikin käynyt jokin uskomaton kommervenkki, joka paljastuisi kaikille osapuolille vasta vuosien kuluttua.

Nyt tietysti useimmat ajattelevat, että ei ole mahdollista, koska olin vain mieheni kanssa ja se on hienoa! Mutta jos ihan keskustelun vuoksi leikittäisiin, että niin ei olisi vaan alullepanija olisikin postikuski, James Bond, naapuri tai 3d elokuva.

Mitä jos itsekin saisit tietää varmuudella asiasta vasta vuosien kuluttua ja olisit itsekin elänyt olettamuksessa, että mies todella on lasten isä? Ja olisitte molemmat onnellisia. Kertoisitko asioiden todellisen laidan onnelliselle "isälle" vai jatkaisitko kuten ennenkin? Ja jos kertoisit, miten toivoisit miehen asiaan suhtautuvan?

Tulipa vaan mieleen jutusta "Minut huijattiin lapsen isäksi" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi ja kun ei tuo isyys lainausmerkeissä vallan tavatonta ole

Kuopuksesta näin oliskin voinut helposti käydä. Kävihän miehen reissukaverit vauvan synnyttyä "varmistamassa" että lapsessa oli isän näköä. :D

Mutta joo, tuskin pystyisin olemaan kertomatta. Meidän kaikissa lapsissa on niin vahva isänsä näkö että jos olisi yksi ihan erilainen niin pakkohan se olisi suunsa avata. Ero tulisi.

Kaksi ekaa liittoa meni niin tarkassa vartioinnissa, että en tasan olisi elossa, jos jonkun postimiehen kanssa oisin ollu, enkä kyllä ois ees päässy likellekään ketään miespuolista. Nykyisen kanssa teoreettinen mahis on, että labra ois käyttäny väärän henkilön siittiöitä. Olisin järkyttynyt, jos labra kertois vaihtumisesta tms.ja vaatisin selontekoa.

Meillä ei oikeasti käytännössä olisi mahdollista, olisin jäänyt heti kiinni jos kommervenkki olisi käynyt. Se on plussaa kun puolisona ei ole perussuomalainen, isyyttä ei ole tarvinnut ikinä epäillä.

Kaksi ekaa liittoa meni niin tarkassa vartioinnissa, että en tasan olisi elossa, jos jonkun postimiehen kanssa oisin ollu, enkä kyllä ois ees päässy likellekään ketään miespuolista. Nykyisen kanssa teoreettinen mahis on, että labra ois käyttäny väärän henkilön siittiöitä. Olisin järkyttynyt, jos labra kertois vaihtumisesta tms.ja vaatisin selontekoa.

Jos datan siittiöitä olisi annettu vahingossa toiselle naiselle joka olisi tullut raskasksi, kävisikö mielessä vaatia lasta teille syntymän jälkeen?
(Tuli vaan mieleen, oon ehkä kattonu liikaa hömppäleffoja.)

Jos datan siittiöitä olisi annettu vahingossa toiselle naiselle joka olisi tullut raskasksi, kävisikö mielessä vaatia lasta teille syntymän jälkeen?
(Tuli vaan mieleen, oon ehkä kattonu liikaa hömppäleffoja.)

Sehän sit oiskin mielenkiintoista että kun kyseessä oli ICSI, ei inseminaatio tai edes IVF, että vaihtuiko alkio vai sukusolut? Onko meidän oma biologinen lapsi jossain vai onko tullut luotua meille molemmille lapset väärien kanssa?

Haluaisin että asia selvitetään, niin lapsen kuin isän ja itseni takia. Mun mielestä tän sorttisissa asioissa ei pelleillä ja pimitetä pätkääkään.

Minulla on sellainen tilanne, että en oli 100% varma tuosta 8-vuotiaasta tytöstä. Minulla oli seikkailuhetki juuri tuohon aikaan ja on mahdollista ettei miheni ole lapsen biologinen isä. Onneksi ulkonäkö on kuitenkin vahvasti meidän perheelle tunnusomainen, niin en ole kyllä asiaa halunnut selvittääkään.

Minulla on sellainen tilanne, että en oli 100% varma tuosta 8-vuotiaasta tytöstä. Minulla oli seikkailuhetki juuri tuohon aikaan ja on mahdollista ettei miheni ole lapsen biologinen isä. Onneksi ulkonäkö on kuitenkin vahvasti meidän perheelle tunnusomainen, niin en ole kyllä asiaa halunnut selvittääkään.

Käsittämätön petos, vaikka lapsi olisikin miehesi.

Se olisi kauhea tilanne, mutta lapsella ja biologisella isällä on oikeus totuuteen, joten olisi unohdettava oma nolotus ja muut mahdolliset tunteet, jotka jarruttelisivat rehdisti toimimista.

Miksi? Kuka kärsii tästä? Jos lapsi olisi viety isyystestiin ja olisi käynyt ilmi ettei lapsi ole mieheni, niin silloin olisi kärsinyt oikea isä, mieheni, lapsi ja minä. Nyt tilanne on täysin normaali perheen tilanne.

Tarkoitat siis että jos lapsi ei ole miehesi, ensisijaisesti kärsit sinä? Sinähän olet salannut mahdollisuutta melkein vuosikymmenen, ollut hiljaa ja toivonut parasta. Lapselle tuskin ihanteellisinta on rikkinäinen perhe äidin (tai isän) itsekkään käytöksen johdosta, mutta lapsen edun mukaista on selvittää oikea bioisä - eritoten geneettisistä syistä. Kyllä bioisänkin kuuluu tietää totuus, aivan kuin sinunkin miehesi, mikäli hän ei lapsen biologinen vanhempi ole.

Viimeksi muokattu:
Musta ois hirveää, jos minulla olisi jossain lapsi josta en tiedä.
Naisenahan tätä mahdollisuutta ei onneksi ole, mutta kuvittelen nyt, että olisi.
Sitä en osaa sanoa, haluaisinko tässä vaiheessa elämääni tietää totuuden, jos isäni ei olisikaan biologinen isäni.

Miehellä on oikeus tietää jälkeläisistään ja lapsen kannalta helpoin on hoitaa homma selväksi heti, eikä venyttää asiaa.

Kaksi ekaa? Hui. Mitä sinulle on tapahtunut?

Musta ois hirveää, jos minulla olisi jossain lapsi josta en tiedä.
Naisenahan tätä mahdollisuutta ei onneksi ole, mutta kuvittelen nyt, että olisi.
Sitä en osaa sanoa, haluaisinko tässä vaiheessa elämääni tietää totuuden, jos isäni ei olisikaan biologinen isäni.

Miehellä on oikeus tietää jälkeläisistään ja lapsen kannalta helpoin on hoitaa homma selväksi heti, eikä venyttää asiaa.

Eipä ole tullut ikinä mietittyä tälleen että miehet ei voi olla asioista samallalailla varmoja. Onneksi noilla omilla on oikea isänsä, mutta mistä tiedän onko miehellä jossain tietämättä vielä lisää jälkikasvuja.

Sehän sit oiskin mielenkiintoista että kun kyseessä oli ICSI, ei inseminaatio tai edes IVF, että vaihtuiko alkio vai sukusolut? Onko meidän oma biologinen lapsi jossain vai onko tullut luotua meille molemmille lapset väärien kanssa?

Jos teidän, jomman kumman, biologinen lapsi olisi jossain. Tai jos Viktor selviäisi vieraiala/vierailla soluilla alkunsa saaneeksi, mitähän sellaisissa tilanteissa tekisi? Vaatisiko biologista jälkeläistä itselleen, mitä jos itse synnytetyn lapsen biologiset vanhemmat vaatisivat tätä?

Yhteistyössä