mitä voi tehdä ku ex(lapsen isä)uhkailee kaikella. sanoo että hakee pojan klo.5 jos ei käy niin sit mennään oikeuteen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ollut vähän samanlaista heti eron perään, kiristystä ja uhkailua. minä soitin asiasta heti lasten valvojalle ja sanoin et minun ei tarvitse moista kuunnella. mies tiesi että minua pelotti ja kiristi minulle tärkeitä asioita lasten kautta, et jos en tee niinkuin hän sanoo niin hän soittaa sossuun ja hakee lasten huoltajuutta ja et kertoo kaikille miten hullu ja huono äiti mä olen. voimia sulle siis :hug: :hug:

että mies eron jälkeen alkaa uhkailla ja kiristää.Niin oli meilläkin ja kesti siihen saakka kun mies löysi rinnalleen uuden naisen.Oli kai jotainh katkeruutta.
Lisäksi lopulta sanoin suorat sanat...että olen väsynyt uhkailuihin ja haen apua oikeusteitse jos ei lopu(Hän oli itse uhkaillut oikeudella).
'Otin myös yhteyttä sos.virkailijoihin ja lastensuojeluun ja sieltä sain apua .

Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:
mikä olisi paras tapaaminen isälle tässä tilanteessa? Kuinka usein? Entä miten jos hän lähtee hakemaan yhteishuoltajuutta? Voiko sitä saada ja miten ja millanien prosessi?

tapaamisista teidän pitää itse päättää, sitä on vaikea sivullisen sanoa. Olisiko joka toinen viikonloppu isälle sopiva, en tiedä. tuo on kuitenkin aika yleistä että lapsi on isällä joka toinen viikonloppu. Yhteishuoltajuutta ei yleensä tuollaisessa tilanteessa anneta kun vanhemmat eivät ole sovussa. se ei ole lapsen edun mukaista. Lastenvalvojat käyvät molempien vanhempien luona ja nämä keskustelut lähetetään sitten tuomarille. riippuen paikkakunnasta menee aikaa ennenkuin oikeuteen tulee aika. Mielestäni sinulla ei todellakaan ole pelättävää tuon huoltajuuden takia. tapaamisista kannattaisi kuitenkin yrittää isän kanssa päästä johonkin sopimukseen. Jos ja kun menette oikeuteen niin loppuunasti on mahdollista yrittää sopia asia isän ja äidin välillä. Mutta alistumaan ei kannata ruveta. Niinku sanoin sinulla ei pitäisi olla mitään pelättävää. asianajaja osaa kertoa näistä tarkemmin vaikka ette olisi oikeuteen menossakaan.

kiitos. onko teillä joilla miehet uhkaillut niin mies saanut sit oikeuksia? mä aion sanoo exälle että mennään oikeuteen niin jo loppuu uhkailu ja kun siellä tulee ilmi hänen pahoinpitelyt lapsen nähden niin tuskin saa muuta kun valvotut tapaamiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:
mikä olisi paras tapaaminen isälle tässä tilanteessa? Kuinka usein? Entä miten jos hän lähtee hakemaan yhteishuoltajuutta? Voiko sitä saada ja miten ja millanien prosessi?

tapaamisista teidän pitää itse päättää, sitä on vaikea sivullisen sanoa. Olisiko joka toinen viikonloppu isälle sopiva, en tiedä. tuo on kuitenkin aika yleistä että lapsi on isällä joka toinen viikonloppu. Yhteishuoltajuutta ei yleensä tuollaisessa tilanteessa anneta kun vanhemmat eivät ole sovussa. se ei ole lapsen edun mukaista. Lastenvalvojat käyvät molempien vanhempien luona ja nämä keskustelut lähetetään sitten tuomarille. riippuen paikkakunnasta menee aikaa ennenkuin oikeuteen tulee aika. Mielestäni sinulla ei todellakaan ole pelättävää tuon huoltajuuden takia. tapaamisista kannattaisi kuitenkin yrittää isän kanssa päästä johonkin sopimukseen. Jos ja kun menette oikeuteen niin loppuunasti on mahdollista yrittää sopia asia isän ja äidin välillä. Mutta alistumaan ei kannata ruveta. Niinku sanoin sinulla ei pitäisi olla mitään pelättävää. asianajaja osaa kertoa näistä tarkemmin vaikka ette olisi oikeuteen menossakaan.

en haluaisi noin usein, isällä ei mahd töidenkään vuoksi. juuri puhuttiin ja sanoin exälle että meidän täytyy ottaa joustavat tapaamiset, hänen töidensä takia kun ei pysty sopia esim että tiistai, torstai ja lauantai illat. on tää niin raskasta, tottunut yksin aina lapsen hoitaan niin ei hänt mihinkään tarvis..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
meillä ollut vähän samanlaista heti eron perään, kiristystä ja uhkailua. minä soitin asiasta heti lasten valvojalle ja sanoin et minun ei tarvitse moista kuunnella. mies tiesi että minua pelotti ja kiristi minulle tärkeitä asioita lasten kautta, et jos en tee niinkuin hän sanoo niin hän soittaa sossuun ja hakee lasten huoltajuutta ja et kertoo kaikille miten hullu ja huono äiti mä olen. voimia sulle siis :hug: :hug:

Millaiset tapaamiset teillä nykyään? Mies tekee just tuota, muutaman kerran kun hän käynyt tääl ja jos olen itkenyt tai jotain, hän sanoo "kato nyt ittees, tollanen ei ansaitse ola äiti kun mun perään rääkyy.."(eiköhän jokaiselle vaikea paikka kun jätetään toisen naisen takia). hän saanut itsetuntoni ihan maanrakoon ja lannistanut muutenkin minut. ja tekee sitä"jos et ole jo kohta onnellinen niin laps lähtee mun luo". Eri olisi jos en lapsesta huolta pitäisi mutta pidän todella, lapsi on kaikkeni ja olen lapsen tarpeet aina pistänyt omieni edelle.