Pin miten sinä jaksat tuota joka yö?

• Viestiketjun aloittaja Vauvastasi kyse
  • Ensimmäinen viesti
"kohtalotoveri"
Käytiin hänellä(kin). Nyt ollaan jatkettu toisella lääkärillä. Kiitos tsempeistä, tuntuu aina "hyvältä"(ikävällä tavalla) ettei ole ainoa. Siellä Mehiläisessä juttelin kahden äidin kanssa koko altistuksen ajan (4h) ja tuntui huikealta kerrankin puhua sellaiselle, joka ihan kokemuksesta tietää mitä se on. Harvoin törmää sattumalta noin pitkäkestoiseen ja hankalaan mysteeritapaukseen...
Meillä kesti tosiaan mysteerin selvittäminen kaksi vuotta. Väsytti, itketti, huolestutti ja kaikkea mahdollista. Nyt ihmettelen miten jaksoin suht järjissäni. Ne hurjat kipuitkut, kun toinen itkee selkä kaarella ja et voi tehdä muuta kuin lohduttaa joten kuten. Se "huonon" äidin tunne, kun ei saa lastaan nukkumaan. Se voimattomuus, kun lapsi herättää 25:ttä kertaa samana yönä. Se väsyneisyyden suo, sitä ei ymmärrä kuin muu saman kokenut. Lääkäritkin olivat ihmeissään ja mikään sairaalan unikoulu ei tuonut helpotusta. Puhumattakaan hyvää tarkoittavista neuvoista läheisiltä... Huokaus.

Jos yhtään lohduttaa, niin kun mysteeri selvisi, asiat alkoivat korjaantumaan pikavauhtia. Sinnikkyyttä ja omaa järkeä vaadittiin, sekä hyvä lääkäri.

Vielä lisävoimia! <3

"harmaana"
Toivottavasti tämä "kokemus" ei kylmetä mua tuollaiseksi, vaikka liialliseen vittumaisuuteen vajoamisen merkkejä olenkin itsessäni havainnut, huolestuttavaa.
Mulla on kokemusta valvomisesta, muut ei saa itkeä!! MÄ oon kokenu. Ei luoja....

Ja mies kyllä tekee osansa pyytämättäkin, mutta ei ole vielä äänieristeitä tässä talossa ja valitettavasti olen niin herkkäuninen, että parkuva lapsi alakerrassakin pitää hereillä. Mieheni on myös melko uuvuksissa ja pysytellään edes jokseenkin järjissä juuri jakamalla taakkaa sille joka vielä vähän sillä hetkellä jaksaa.
Varmasti tulee päiviä ja joskus ehkä viikkojakin, jolloin tuntuu siltä, että voisi syödä ensimmäisen nillittäjän pään.

Olisi kiva, jos voisin sanoa, että taputapu, kyllä se siitä kohta loppuu. Olen itse ollut samassa tilanteessa kahden lapsen kanssa, ja tiedän että vuoden rajapyykki ei ole mikään maaginen raja, jolloin lapsi alkaa nukkua. Mulla oli välillä sellainen olo, että järki lähtee ja joinakin päivinä pelkkä kauppamatka puolen kilsan päähän oli liian raskasta.

Pikku hiljaa ne nukutut pätkät pidentyi, välillä tuli takapakkia. Helpompi tapaus lopetti heräilyt kolmevuotiaana, kun melkein kaikki allergiaoireetkin oli ohitse. Vaikeammalla meni pidempään. Vaikkei enää onneksi tarvitse valvoa yhtä pitkiä pätkiä, väsyttää että vielä 9-vuotiaana herättää melkein jokainen yö.

Koita jaksaa. Jos et jaksa, niin nuku päivällä, koita saada läheisiltä apua.

Tsemppiä Pin!!! Toivotaan että saatte selvyyden pian vaivasta ja että tukijoukkoja olis riittävästi!
Onneks tuo ei kestä ikuisesti, mutta toi valvominen ja muut, ei varmaan auta ajattelemaan asiota kovin toiveikkaasti.:|
Tuli paha mieli sun puolesta, koittakaa jaksaa ja kestää.:hug:

vyteryteri
pin pong... anteeksi.

välillä kyllä näitä keskusteluja lukiessa vaivun suureen hämmennykseen... en tajua että saako joku jotain kiksejä näistä joistain kommenteista?? ihan älytöntä kommentointia joiltakin. eipä tässäkään kommentissa mitään järkeä ollut, mutta ihan oikeesti välillä ihmettelen että miten jotkut kehtaa.

"Kille"
Heh-nimimerkin kommentointi on, noh, perseestä.

Siis miten se raha tässä nyt auttaa, ihan oikeasti? Pitäisikö sen taaperonkin ajatella, "että hei, meillähän on rahaa, ei mua sit enää mihinkään satukaan."
Se raha ei tee vauvan oloa yhtään paremmaksi.
Tosin se varmasti helpottaa vauvan voinnin selvittelyssä. Ja se on pirun hyvä!

Pin
[QUOTE="heh";29912927]Sillä rahalla voi palkata lastenhoitajan päiväksi,voi palkata siivousapua tms kyllä siitä apua on.[/QUOTE]

Auttaako tää sua nyt jotenkin vai mikä sun motiivisi on? Saat vähäteltyä tätä kun sulla oli varmasti vielä rankempaa kun ei rahaa ollut yksityiseen. Joo voitit, sulla oli varmasti kaikkein kamalinta, minkä palkinnon haluat?

"heh"
Auttaako tää sua nyt jotenkin vai mikä sun motiivisi on? Saat vähäteltyä tätä kun sulla oli varmasti vielä rankempaa kun ei rahaa ollut yksityiseen. Joo voitit, sulla oli varmasti kaikkein kamalinta, minkä palkinnon haluat?
En halua mitään palkintoa mutta onhan se hyvä että teillä varakkaillakin on vaikeuksia teillä on kuitenkin paremmat mahdollisuudetkin selvitää mistä ongelmat johtuvat.

"kääkkä"
Ei näille jankkaajille mikään muu palkinto kelpaa kuin se, että sä nyt kiemurtelet ja pyytelet anteeksi, miten turhasta ja mitättömästä asiasta valitat. Rikas ja onnekas tyttönen. Varmaan jotain tällaista uumoilisin...

Kannattaa urpot jättää omaan arvoonsa. Vaikka helpommin sanottu kuin tehty, kyllä sitä itekin paistomittari vetää punaiselle, jos omaa tilannetta joku ulkopuolinen vähättelee. Kun eivät siitä mitään tiedä.

"Pumpuli"
No sehän on fiksua tehdä lapsia, kun ei ole varaa edes lääkäriin. Entäs jos vauvalle olis tullut joku äärimmäinen sairaus, mitäs olisitte tehneet? Surkutellut kun ei ole varaa mennä lääkäriin?

Tsemppiä kaikille yövalvojille, toivotaan että ongelmat ratkeavat pikaisesti <3

"Äitee"
Pin-hyvä, älä lähde mukaan tuohon paskanjauhantaan. Tiedän mistä puhut, en nukkunut kahden astmalapsen äitinä kymmeneen vuoteen, siitä jäikin sitten enemmän ja vähemmän pysyvä unihäiriö, pärjään kumminkin. Muistan kuinka seisoin ystävän oven takana tyyny kainalossa useammankin kerran ja vaan itkin, kun hän tuli avaamaan oven ja halasi. Kumpa voisin sinua jotenkin lohduttaa ja valaa uskoa tulevaan. Tällaiset asiat eivät unohdu koskaan ja se että joku kitisee "onhan teillä rahaa" osoittaa vain, että kirjoittajalla ei ole aavistustakaan siitä mitä käytte läpi. Virtuaalihalaus sinulle.

Peyote
Mä niin tiedän mitä se on kun vauva vaan huuuuutaaa. Molemmat vanhemmat on ihan poikki. Huhhuh. Jaksamisia, pakkohan se on jaksaa vaan ja joskus se yleensä loppuu lopulta. Meillä oli tytöllä pitkään kyllä nukahtamisvaikeuksia, varmaan kolmevuotiaaksi. Ei osannut rauhottua petiin.

säpäle harmaana
[QUOTE="heh";29913029]En halua mitään palkintoa mutta onhan se hyvä että teillä varakkaillakin on vaikeuksia teillä on kuitenkin paremmat mahdollisuudetkin selvitää mistä ongelmat johtuvat.[/QUOTE]

Eli sinusta on hyvä, että Pinin vauva kärsii, koska heillä on rahaa?

Pin
[QUOTE="heh";29913029]En halua mitään palkintoa mutta onhan se hyvä että teillä varakkaillakin on vaikeuksia teillä on kuitenkin paremmat mahdollisuudetkin selvitää mistä ongelmat johtuvat.[/QUOTE]

Joo on se hyvä kun ihmisillä on vaikeuksia, ihan mieltä lämmittää. Tosi varakasta se onkin kun on varaa vakuutukseen.

Miksi teit lapsen tuollaiseen tilanteeseen, ettei edes tukiverkostoa löydy, ei rahaa vakuutukseen eikä edes munaa vaatia julkisella puolella hoitoa lapselle? Että jos tälle linjalle lähdetään, osaan minäkin...

Pin
[QUOTE="Äitee";29913046]Pin-hyvä, älä lähde mukaan tuohon paskanjauhantaan. Tiedän mistä puhut, en nukkunut kahden astmalapsen äitinä kymmeneen vuoteen, siitä jäikin sitten enemmän ja vähemmän pysyvä unihäiriö, pärjään kumminkin. Muistan kuinka seisoin ystävän oven takana tyyny kainalossa useammankin kerran ja vaan itkin, kun hän tuli avaamaan oven ja halasi. Kumpa voisin sinua jotenkin lohduttaa ja valaa uskoa tulevaan. Tällaiset asiat eivät unohdu koskaan ja se että joku kitisee "onhan teillä rahaa" osoittaa vain, että kirjoittajalla ei ole aavistustakaan siitä mitä käytte läpi. Virtuaalihalaus sinulle.[/QUOTE]
Taisin jo lähteä ja yhtä typerällä tasolla, olen liian ärsyyntymisherkkä. :D
Äh, että pitikin...

Kiitos sulle ja muillekin tsemppaajille!

Keppi ja porkkana
[QUOTE="heh";29912927]Sillä rahalla voi palkata lastenhoitajan päiväksi,voi palkata siivousapua tms kyllä siitä apua on.[/QUOTE]

Totta tosiaan, se siivousapuhan auttaa sen lapsen pahaa oloa ja äidin murhetta ihan helvetisti. Voitko nyt vaan yrittää käyttäytyä?

Pin, en tiedä sun tapausta, mutta paljon voimia ja haleja - tiedän vaan sen, että valvominen on kamalaa, mutta epätietoisuus ja huoli lapsesta ovat vielä kamalampia! Toivottavasti saatte pian apua ja selvyyden! Ja UNTA!

• Tykkää
Reactions: Pin
"..."

Silloin kun oma lapsi on kipeä, on vanhempien huoli ja "kipu" niin kovaa, ettei siinä rahat paljon lämmitä... Onhan se hienoa, että on varaa viedä kerta toisensa jälkeen (yksityiselle)lääkärille, mutta oletko ajatellut, miltä vanhemmista tuntuu kaiken sen lääkärissä juoksemisen keskellä, kun mitään syytä ei löydy?? Tai ehkä kamalampaa: syy löytyy, mutta siihen ei löydy sopivaa hoitoa? Ei tiedä, milloin lapsen olo (ja oma) helpottuisi ja pääsisi takaisin normaaliin arkeen.

Mutta eihän täällä saisi mistään valittaa, varsinkaan kun kerran on RAHAA!! Tuota ihmisen ylimaallista keksintöä, joka pelastaa joka tilanteesta. Kiitos ja anteeksi.

Pinille jaksamista!

"Äitee"
Taisin jo lähteä ja yhtä typerällä tasolla, olen liian ärsyyntymisherkkä. :D
Äh, että pitikin...

Kiitos sulle ja muillekin tsemppaajille!
Ole hyvä, siulla on oikeus siun tunteisiin ;). Meillä tutkittiin leukemiat ja holteroitiin kaiken maailman mahanesteen ph-pitoisuuksia aikoinaan, varsinkin esikoisemme oli elävä neulatyyny kolme vuotiaaksi asti. Tänä päivänä on ikäluokkansa suomenmestari omassa lajissaan. Älä ikinä luovu toivosta, se auttaa jaksamaan <3.

• Tykkää
Reactions: Pin
vierasa

En ole kyllä hetkeen törmännyt yhtä katkeraan ja ällöttävään ihmiseen.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
"heh"
Joo on se hyvä kun ihmisillä on vaikeuksia, ihan mieltä lämmittää. Tosi varakasta se onkin kun on varaa vakuutukseen.

Miksi teit lapsen tuollaiseen tilanteeseen, ettei edes tukiverkostoa löydy, ei rahaa vakuutukseen eikä edes munaa vaatia julkisella puolella hoitoa lapselle? Että jos tälle linjalle lähdetään, osaan minäkin...
Taloudellinen tilanne voi kuule muuttua kun tulee työttömyyttä,sairautta yms mutta eihän se sulle ole tullut mieleen kun sun miehelläsi on rikas suku tukena.

Taikina

Hah hah, miksi et itse mene töihin ja vie lastasi hoitoon, niin kuuntelevat muut sen kitinää ja ehkä ne siellä selvittävät sen ongelmatkin? Ai niin, mutta töissäkäyminen ja vakuutus ja normaali elintaso on ihan naurettavaa valkokauluskapitalismia..

Mikä sun ongelma on? Miten muiden vaikeudet helpottaa sun elämää? Jos sulla ois rahaa siihen vakuutukseen tai siihen yksityisen lääkäriaseman lekuriin, niin seuraavaksi olisit täällä palstailla ilkeilemässä Pinille, koska Pinin ongelmat ei ole oikeita, koska Pin ja hänen vauvansa ovat kauniita.

Anteeksi kaikki, mutta mä en vaan muista, milloin olisin ollut näin vihainen! Pinille ja pikkuiselle voimia!

Pin
Hah hah, miksi et itse mene töihin ja vie lastasi hoitoon, niin kuuntelevat muut sen kitinää ja ehkä ne siellä selvittävät sen ongelmatkin? Ai niin, mutta töissäkäyminen ja vakuutus ja normaali elintaso on ihan naurettavaa valkokauluskapitalismia..

Mikä sun ongelma on? Miten muiden vaikeudet helpottaa sun elämää? Jos sulla ois rahaa siihen vakuutukseen tai siihen yksityisen lääkäriaseman lekuriin, niin seuraavaksi olisit täällä palstailla ilkeilemässä Pinille, koska Pinin ongelmat ei ole oikeita, koska Pin ja hänen vauvansa ovat kauniita.

Anteeksi kaikki, mutta mä en vaan muista, milloin olisin ollut näin vihainen! Pinille ja pikkuiselle voimia!
Kiitos, repesin ääneen tuosta kauneusjutusta. :D Ainakin piristyin hehee. :D

Yhteistyössä