Onko omituista jos perheessä on vain yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä kysymyksessä ei oo mitää omituista. Ute oon ainaki huomanku, että meillä on "vaan" yksi lapsi. Siis muiden mielestä. Vähän väliä kysellään, vihjaillaan, koska seuraava on tulossa.

Yksi lapsi meilläkin, ja kyllä tuo kyseleminen minusta aikanaan omituista oli... tai siis ylipäätään on mielestäni omistuista, että jotakin kiinnostaa niin paljon toisten mahdollinen lisääntyminen, että asiasta pitää kysellä, udella tai vihjailla...

Mun mielestä toooosi tavallista sellanen 1-2 lasta. 2 varmaan kaikkein tavallisin, sitten yksi, sitten kolme, neljä jne...

Mikäs muuten oli keskimääränen lapsiluku Suomessa perheissä? 1,8? Muistanko ihan väärin? Voi olla joku vanha lukemakin...

Viimeksi muokattu:
No ei se omituista ole mutta tosiaan sellainen "vaan"-fillis helposti ulkopuolisille. Itse elin tyytyväisenä pitkään vaan-elämää, ei mua kaivellut muiden ajatukset... Sitten olosuhteet muuttui ja tuli seuraava sarja, oikein hyvä niin.

On se omituista ja itsekästä. Lapsi tarvii leikkikaverin, siskon tai veljen. Kun vanhemmat kuolleet niin lapsella ei ole mitään lähi sukua jäljellä. On todella tärkeetä myös kehityksen kannalta et lapsi saa leikkiä toisten lasten kanssa. Sitä ei vanhemmat voi millään korvata, kun he ovat kuitenkin aikuisia.
Yleensä näistä lapsista tulee valitettavasti itsekeskeisiä koska he ovat tottuneet aina saamaan kaiken huomion!

On se omituista ja itsekästä. Lapsi tarvii leikkikaverin, siskon tai veljen. Kun vanhemmat kuolleet niin lapsella ei ole mitään lähi sukua jäljellä. On todella tärkeetä myös kehityksen kannalta et lapsi saa leikkiä toisten lasten kanssa. Sitä ei vanhemmat voi millään korvata, kun he ovat kuitenkin aikuisia.
Yleensä näistä lapsista tulee valitettavasti itsekeskeisiä koska he ovat tottuneet aina saamaan kaiken huomion!

:laugh:

Höpötihöpöti ja huomenna lissää :laugh:

Perinnöstä pitää myös päästä tappelemaan kunnolla jonkun kanssa.

Hyvin summattu. :flower:

Ainoana lapsena pakko kommentoida, etten kakarana ikinä kaivannut sisaruksia, enkä ollut yksinäinen. Kerrostalossa asuessa pihalla pyöri aina niin paljon lapsia, ettei leikkikavereista ollut pulaa, ja muodostuuhan se suku nyt haloo muistakin, kuin sisaruksista! :D

(saatoin olla hitusen sarkastinen, kuten oletin noiden kommenttienkin kirjoittajien olleen)

Ulkomaalaiset ja lestat lisääntyy 10 lapsella ja Suomalaiset yhdellä. Muutamakymmenen vuotta menee niin tavallisia heteroita suomessa vähemmistönä, miten sitten suu pannaan?.

Uusimmat

Yhteistyössä