On pelottavaa, että vaikka ikää tulee niin hölmöilyt ei ole loppuneet

Echoseni, olet ihana juuri tuollaisena kuin olet :hug:
No voi kiitos. Mutta netissä olen harkitsevampi, täällä voi odottaa ennen kuin painaa lähetä-nappia. Oikeassa elämässä ei aikaa aina anneta oikeille sanoille.

Jotkut osaavat sanoa aina oikeat sanat ja oikeaan aikaan. Heillä on elämänkokemusta, kokemuksen tuomaa varmuutta, intuitiota, hyvä kasvatus ja geenit.

Mä vasta räpistelen, kypsymättömänä raakileena. :(

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Juuri näin. Toisaalta olen kuullut näin aikuisena :D että oidin jo nuorena ppuoleni ja osasin seisoa päätösteni takana... Itse taas tunnen, että olin kovin epävarma ja moni asia mietitytti... enkä aina uskaltanut sanoa, vaikka olisi pitänyt..
Tää on miuten mielenkiintoinen aspekti. Olen yhden ystävän kanssa, jonka olen tuntenut 40 vuotta, pohtinut kuinka muisti vääristää muistoja. Ollaan siis käyty läpi koulumuistoja ja kaverini näkee saman asian ihan eri valossa kuin minä. Muisti on kuin tunnejälki ja omasta persoonasta riippuu millaisen latauksen muistikuva saa, positiivisen tai negatiivisen. Oli hyvin helpottavaa purkaa ahdistusta aiheuttaneita tilanteita ja kuulla niistä toinen versio.
Joten, ehkä olet ollut lapsena luonteeltasi varovainen ja muistat mieluummin sen epävarmuuden kuin reippauden?

No voi kiitos. Mutta netissä olen harkitsevampi, täällä voi odottaa ennen kuin painaa lähetä-nappia. Oikeassa elämässä ei aikaa aina anneta oikeille sanoille.

Jotkut osaavat sanoa aina oikeat sanat ja oikeaan aikaan. Heillä on elämänkokemusta, kokemuksen tuomaa varmuutta, intuitiota, hyvä kasvatus ja geenit.

Mä vasta räpistelen, kypsymättömänä raakileena. :(
:D

Luulen, että esiten susta itsestäsi tuntuu, että olet "raakile" ja kypsymätön. Aivan varmasti sustakin löytyy elämän kokemusta ja viisautta. Sehän voi olla syvälle haudattua ja hiljaistakin viisautta... ei kaikki aina näy päälle päin!

Kyllä muakin välillä harmittaa, kun pitäisi osata sanoa jotain viisasta ja ainoa mitä mieleen tulee on joku aku ankan lohkaisu... Vasta jälkikäteen mieleen tulee ne viisaat ja osuvat sanat. Eikä niitä aina oikein voi lähettää jälkikäteen esim tekstiviestinä.... :/

Luulen, että esiten susta itsestäsi tuntuu, että olet "raakile" ja kypsymätön. Aivan varmasti sustakin löytyy elämän kokemusta ja viisautta. Sehän voi olla syvälle haudattua ja hiljaistakin viisautta... ei kaikki aina näy päälle päin!

Kyllä muakin välillä harmittaa, kun pitäisi osata sanoa jotain viisasta ja ainoa mitä mieleen tulee on joku aku ankan lohkaisu... Vasta jälkikäteen mieleen tulee ne viisaat ja osuvat sanat. Eikä niitä aina oikein voi lähettää jälkikäteen esim tekstiviestinä.... :/

Ihana kun tuota sanomisten katumista on muillakin. :D Kun saisi aina muutaman minuutin harkita sanomisiaan...mutta juu, mulla olisi miljoona tekstaria lähetettävänä eri ihmisille "tätä mä siis oikeasti tarkoitin."

Jotkut vaan sanoo muutamalla sanalla ne olennaiset. Rentoutta, kokemuksen mahdollistamia nopeita, hyviä päätöksiä.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Tää on miuten mielenkiintoinen aspekti. Olen yhden ystävän kanssa, jonka olen tuntenut 40 vuotta, pohtinut kuinka muisti vääristää muistoja. Ollaan siis käyty läpi koulumuistoja ja kaverini näkee saman asian ihan eri valossa kuin minä. Muisti on kuin tunnejälki ja omasta persoonasta riippuu millaisen latauksen muistikuva saa, positiivisen tai negatiivisen. Oli hyvin helpottavaa purkaa ahdistusta aiheuttaneita tilanteita ja kuulla niistä toinen versio.
Joten, ehkä olet ollut lapsena luonteeltasi varovainen ja muistat mieluummin sen epävarmuuden kuin reippauden?
Tämähän on jo ihan todistettukin! Muisti ei ole erehtymätön. Ja ihmisen mieli myös luo muistoja.
Näin se varmaan on. Itse olin mielestäni hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, mutta olen kuullut, että mua ihaltiin kun olin niin rohkea ja uskalsin olla omai tseni enkä välittänyt muiden mielipiteistä tai asenteista! Olin aika :O kun kuulin näitä kommentteja. Toisaalta tuntui myös hyvältä. :D EN ehkä ollutkaan se harmaa hiirulainen joksi itseni kuvittelin.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
"Sirkkeli"
Musta tuntui, että nyt nelikymppisenä(vähän yli) mull alkoi uusi pöljäilyn kausi. Tai sitten oon ollut koko ajan pöljä, mutta nyt vasta huomasin sen...hmmm.....Eli olenko mä pöljistynyt taas, vai aikuistunut ja huomannut pöljäilyn?

• Tykkää
Reactions: Echo
[QUOTE="hmh";29887909]Taivaan kiitos tässä viidenkympin iässä voi perustella hölmöilynsä vanhenevan ihmisen höppänyydellä.

(Aloitin tämän perusteen käytön jo 45 iässä. )[/QUOTE]

Eli reilun kymmenen vuoden päästä mullakin helpottaa sitten toisesta suunnasta. :)

Nyt pitää mennä.

"argh"
Mikä vimma monilla on ängetä ihmiset iän mukaan johonkin muottiin? Miksei nelikymppinen tekisi hassuja juttuja siinä missä parikymppinenkin? Mikä saatanan oletus useimmilla on, että keski-ikäinen on joko tylsä ja tasainen tai sitten poikkeuksellisen nuorekas??? Nähkää nyt hemmetti sentään se ihminen niiltä numeroilta joita iäksi kutsutaan!!!

"Sirkkeli"
[QUOTE="argh";29888003]Mikä vimma monilla on ängetä ihmiset iän mukaan johonkin muottiin? Miksei nelikymppinen tekisi hassuja juttuja siinä missä parikymppinenkin? Mikä saatanan oletus useimmilla on, että keski-ikäinen on joko tylsä ja tasainen tai sitten poikkeuksellisen nuorekas??? Nähkää nyt hemmetti sentään se ihminen niiltä numeroilta joita iäksi kutsutaan!!![/QUOTE]

Eihän tässä ollut mistään muottiin asettamisesta kyse(tosin en lukenut montaakaan kommenttia aloituksen jälkeen), vaan että järkiintyis iän myötä, eikä hölmöilis ja möläyttelis yhtä paljon kuin nuorena. Hassut jutut ja hauskuus on eri asia kuin hölmöily.

Mutta sä taidat olla ylikireä keski-ikäinen, tosikko?

"hmh"
[QUOTE="argh";29888003]Mikä vimma monilla on ängetä ihmiset iän mukaan johonkin muottiin? Miksei nelikymppinen tekisi hassuja juttuja siinä missä parikymppinenkin? Mikä saatanan oletus useimmilla on, että keski-ikäinen on joko tylsä ja tasainen tai sitten poikkeuksellisen nuorekas??? Nähkää nyt hemmetti sentään se ihminen niiltä numeroilta joita iäksi kutsutaan!!![/QUOTE]

Ajattelen, että tässä vain kyse kunkin omasta noloudesta kun huomaa söhläävänsä. Sitä sitten yrittää selittää jollain. Ehkä tuohon kolmeenkymppiin asti, jotkut vielä sen jälkeenkin, pysytvät ylläpitämään ainakin itselleen illuusiota omasta "keskenkasvuisuudestaan", mikä sisältää oletuksen että muutun tässä kyllä jatkossa fiksummaksi ja opin käyttäytymään paremmin ja esim. asettelemaan sanani järkevämmin tai edes ajattelemaan pari kertaa ennen kuin säntään tekemään jotain älytöntä. Kehityksen optio ikäänkuin lohduttaa äärimmäisen nolouden hetkellä.

Mutta ei se niin pahalta tuntunut myöskään luopua siitä kehityksen optiosta. Todeta että joo, mokaus, mutta varmaankin ennen olen osannut käyttäytyä paremmin tai olisin hoksannut tämmöisenkin, en vain nyt ehkä muista sitä. Kun olen niin vanha. Kehityksen optio ei enää roiku paineena niskassa. Tulee melkein villin anarkistinen olo, kun voi ajatella että jestas miten tyhmä taas olinkaan, ja ajatella, tästä varmaan vielä jatkossa vain tyhmenen lisää...

"argh"
[QUOTE="Sirkkeli";29888029]Eihän tässä ollut mistään muottiin asettamisesta kyse(tosin en lukenut montaakaan kommenttia aloituksen jälkeen), vaan että järkiintyis iän myötä, eikä hölmöilis ja möläyttelis yhtä paljon kuin nuorena. Hassut jutut ja hauskuus on eri asia kuin hölmöily.

Mutta sä taidat olla ylikireä keski-ikäinen, tosikko?[/QUOTE]

No olihan! Tuohan on just sitä. Järkiintyy iän myötä, mitä? Miksi iän? Kokemukset, tuntemukset ne on mitkä ihmisen muovaa, se, mitä kukin on. Se ei ole ikäsidonnaista. Ihan järkyttävää sontaa määritellä ihmisiä, koska ikä.

Ja mitä tuohon viimeiseen lauseeseesi tulee, niin hohhoijaa, keksi jotain uutta ja vähän vaativampaa kommenttia, tuo on vaan niin kulunutta ja helppoa.

"Sirkkeli"
[QUOTE="argh";29888048]No olihan! Tuohan on just sitä. Järkiintyy iän myötä, mitä? Miksi iän? Kokemukset, tuntemukset ne on mitkä ihmisen muovaa, se, mitä kukin on. Se ei ole ikäsidonnaista. Ihan järkyttävää sontaa määritellä ihmisiä, koska ikä.

Ja mitä tuohon viimeiseen lauseeseesi tulee, niin hohhoijaa, keksi jotain uutta ja vähän vaativampaa kommenttia, tuo on vaan niin kulunutta ja helppoa.[/QUOTE]

Yleensä ihmiset järkiintyy iän myötä. Ajattelee ennen kuin avaa suunsa, eikä toisten päin. Ajattelee ennen kuin tekee jotain, eikä toisten päin. Funtsii isoja asioita, eikä lähde suin päin sotaan. Osais käyttäytyä toisten ihmisten kanssa jne. Mitä helvetin pahaa on, jos olettaa iän myötä järkiintyy/aikuistuu, eikä hölmöile yhtä lailla kuin nuorena :O

Mutta sä voit rauhassa pysyä ääliönä, jos haluat, ei se meiltä muilta ole pois(toivottavasti) :)

täälläkin yksi ikuinen koheltaja, jolla meno ei rauhoitu varmaan eläkkeelläkään :D
joko kompuroin jalkoihini, isken pääni milloin mihinkin tai sanon ennenkuin ajattelen.. esim. eilen esikoinen tuli valittamaan, että pojat kiusaa & suustani pääsi "
näytä niille tissit!! " tyttö tuijotti ihan äimänä, että mitä se äiti höpisee?

Niin, en siis tarkoita mitään kivaa hassuttelua, sitä on hyvä olla vanhanakin.
Mutta ajattelen nyt siis oikeita virheitä, ajattelemattomia lauseita jotka on ehkä loukanneet, joista on saanut väärän kuvan, henkistä kypsymättömyyttä.

Miks jotkut on semmoisia että ne ei koskaan päästele sammakoita suustaan.

maa aam
Oletteko huomanneet kun teille on tullut ikää 30 ylöspäin että mielenkiinto moniin asioihin elämässä on vähentynyt?
Itsellä ei enää kiinnosta musiikin kuuntelu niin kuin nuorempana, urheilun katsominen tv:stä vähentynyt, elokuvia ei kiinnosta katsella, autot ei enää kiinnosta niin kuin nuorena, tuntuu että lähes kaikkeen katoaa kiinnostus, tätäkö tämä vanhentuminen on?
Ei ihme että kun ulkona katsoo vanhempia ihmisiä niin niillä on naamat jatkuvasti norsunvitulla ja ovat niin synkän näkösiä.
En!! Elämä on ollut parhaimmillaan sen jälkeen kun täytin 30 vuotta!! En kulje naama norsunvitulla :D

Mä olen yhä innostunut melkein kaikesta, mutta samalla seestynyt ja paljon rauhallisempi. Tykkään elämästä!

vierass
Miks jotkut on semmoisia että ne ei koskaan päästele sammakoita suustaan.
Mä uskon, että jokainen päästää joskus sammakoita. Jotkut eivät vaan tajua niitä sanovansa ja toisten päästämiin sammakoihin ei niin kiinnitä huomiota kuin omiin, niitä ei ainakaan jää niin herkästi pyörittämään päässään. Ja joku sanominen voi toisesta olla täysin idioottimaista, toisesta ei.

• Tykkää
Rouva 40+
Tai kämppiksen kanssa ihastelimme kaupungin läheisyydessä olevaa kukkapeltoa, poimimme kukkia maljakkoomme ja tajusimme jälkikäteen että se oli siirtolapuutarha (mökkejä ei paljoa ollut).
Ja miljoona muuta sekoilua jotka on tehty aikuisiällä.
Pardon my French.. mutta tuoko oli hölmöilyä? :D

BTW, menin naimisiin reilusti yli 30-vuotiaana, ja lahjoitin miehelleni ja itselleni kuumailmapalloretken ;)

• Tykkää
9MM
Hopeatoffee, saat kuulostamaan tuon niin kauniilta:"iloinen ja utelias asenne elämää kohtaan". :) Mun pitäisi sen sijaan mennä enemmän sen tylsän kaavan mukaan koska olen ollut liian huoleton tekemissäni ja sanomisissani...

Tai kaipa tämä kaikki on tätä tarkkaavaisuushäiriötä. En tiedä miten paljon terveemmät joutuvat katumaan iltaisin päivän sanomisiaan, mutta mulla niitä aivopieruja ja möläytyksiä on paljon.
[video=youtube;tp8owxamcRQ]https://www.youtube.com/watch?v=tp8owxamcRQ[/video]

katumus harjoituksia ;D liika funaaminen saa pollan kipeeks ja muuttuu tönköks
ja siis jos mietit ni voithan aina sanoa siitä huomenna kertoa tarkennuksen?. joskus joutuu selittämään?

Viimeksi muokattu:
Rouva 40+
[QUOTE="hmh";29887909]Taivaan kiitos tässä viidenkympin iässä voi perustella hölmöilynsä vanhenevan ihmisen höppänyydellä.

(Aloitin tämän perusteen käytön jo 45 iässä. )[/QUOTE]

*tykkää*

Yhteistyössä