Joko ostaisit vauvanvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
rv 11+2 mutta ultraa ei ole ollut vielä.Eikä ole moneen viikkoon!
Lapsia ennestään 2 kpl.

Vatsa jo pyöristynyt ja pahoinvointia on edelleen. Joko tekisit hankintoja?

En. Mä olen plussattuani ostanut yhden vaatekerran/vaatteen, joka on se sairaalasta kotiinlähtökude, eli kovin sukupuoleton. Muuten olen vasta ihan reilusti yli odotuksen puolivälin vasta alkanut ostelemaan tarvikkeita ja vaatteita. Olen niin pelkuri, ja ajattelen jotenkin tuovan huonoa onnea, jos liian aikaisin tekee hankintoja.

En. Mä olen plussattuani ostanut yhden vaatekerran/vaatteen, joka on se sairaalasta kotiinlähtökude, eli kovin sukupuoleton. Muuten olen vasta ihan reilusti yli odotuksen puolivälin vasta alkanut ostelemaan tarvikkeita ja vaatteita. Olen niin pelkuri, ja ajattelen jotenkin tuovan huonoa onnea, jos liian aikaisin tekee hankintoja.

Itse ostin vastasyntyneelle jo toppahaalarin,enkä meinannut ostaa vielä muuta.
Mies vaan ei tykännyt yhtään tuon toppahaalarin ostosta,ja sai minut hysteeriseksi. Jos siellä ei vauvaa olekaan...Epävarmuus on kauheaa. Sitä jaksaa kyllä pari viikkoa,mutta nyt jo kuukausi mietitty ja vielä useampi viikko aikaa...

En ostaisi enkä ole ostanut ennen rakenneultraa. Itse pidän aina mahdollisena että jotain ongelmia tulee ja rakenneultrankin jälkeen on vielä PALJON aikaa ostella vaatteita.

Voihan sitä ostaa, jos haluaa. Mua ei olisi kiinnostanut.

Mulla on menossa rv 36 ja onneksi on esikoisen vaatteet vielä tallessa. Ekan kanssa sai sen verran hössöttää vaatteiden kanssa, ettei nyt viitsi. Puolen välin jälkeen viitsin kaivaa tallessa olevat vaatteet, jotta muistan tarvitseeko jotain hankkia. Tungin takaisin kaapin perukoille ja vasta viikko pari sitten aloin pesemään niitä, kun totesin, että vauva saattaa syntyä kohta.

Ostaisin jos tekisi mieli. Ja mulla on takana keskenmenoja 2 kappaletta. Ei ne jo hankitut vauvatarvikkeet mitenkään suurentaneet taikka pienentäneet sitä surua. Uutta me yritetään joka tapauksessa, joten uskon vakaasti että käyttöön tulevat, ennemmin tai myöhemmin.

Esikoiselle ostin ekat jutut ennen np-ultraa, ja terve vauva sieltä tuli. En ole kovin taikauskoinen.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Ostaisin jos tekisi mieli. Ja mulla on takana keskenmenoja 2 kappaletta. Ei ne jo hankitut vauvatarvikkeet mitenkään suurentaneet taikka pienentäneet sitä surua. Uutta me yritetään joka tapauksessa, joten uskon vakaasti että käyttöön tulevat, ennemmin tai myöhemmin.

Esikoiselle ostin ekat jutut ennen np-ultraa, ja terve vauva sieltä tuli. En ole kovin taikauskoinen.

Useimmat ovat kuitenkin realisteja. Sinua ja ap:ta lukuunottamatta.

[QUOTE="vieras.";29890401]Useimmat ovat kuitenkin realisteja. Sinua ja ap:ta lukuunottamatta.[/QUOTE]

Ja mitäköhän tarkoitat? että sinä realistina tiedät, ettei noille ostamilleni vaatteille tule koskaan käyttöä... ?

Ostaisin kyllä tietysti jos haluaisin :) Mikä hemmetin raja siinä on koska voi ostaa? Miksi pitää elää jossain hiton pelossa että "kuolee kumminkin, mitä sitä turhia". Nehän on vain tavaraa.

Voin ostaa vaikka ennen kuin olen edes raskaana jos haluan. Voin ostaa vaikka hevoselle heiniä vaikka minulla ei ole hevosta. Siinä teille realismia.

Minä olen 11+5, en ole vielä ostanut (paitsi muutaman vaatteen ostin jo ennenkuin olin edes raskaana!). Mutta kyllä minä ajattelin nyt alkaa ostamaan jos sattuu jotain kivaa tulemaan vastaan.

Minusta on tyhmää tuo, että olisi muka realisti jos ei osta ennen rakenneultraa. Keskenmenon riski on kuitenkin jo pieni tässä vaiheessa. Ja toisaalta taas, lapsi voi periaatteessa kuolla kohtuun missä vaiheessa vain, joten jos sitä pelkää, nin eihän sitä voisi ostaa mitään missään vaiheessa.

[QUOTE="vieras.";29890401]Useimmat ovat kuitenkin realisteja. Sinua ja ap:ta lukuunottamatta.[/QUOTE]

No tiedätkö minä olen realisti, ja silti aion ostaa vaatteita jo nyt. Jos sikiö kuolee, suru on todella suuri ja siinä tilanteessa jollain bodyillä ei ole mitään väliä! Ja kuten sanoin, olen ostanut vaatteita jo ennen kuin olin edes raskaana, mitä pahaa siinä on?

Vieras, yksinäisyytesi loistaa tänne saakka. Tuo inhottavuus tuskin auttaa asiaa. Voimia sinulle, raskasta jos ei muuten saa huomiota kuin netissä keljuilemalla. God natt

Tottakai voit ostaa. Tuskin siitä haittaa on että tekee jotain mistä tulee itselle hyvä mieli.

Ei voi elää niin, että "entä jos". Voithan sinä vaikka kuolla rekan alle autokolarissa ensiviikolla, pitäisikö siis olla elämättä ja tekemättä asioita kun kaikkea sattuu?

Osteleehan ihmiset vaikka mitä turhuuksia vaan se kivan fiiliksen takia. Miksei siis vauvanvaatteita?

Meillä jo hommattu pari vaatetta ja lastenvaunut, rv 17+3.

Voisin ostaa. En ole kovin taikauskoinen, enkä myöskään usko, että ostamattomuus on pitänyt yhtään sikiötä hengissä. Odotuksesta kannattaa nauttia. Tehköön kukin sen itselleen sopivalla tavalla.

Kiitos vastauksista!
Haluasin alkaa laittelemaan vauvalle kaikkea jo valmiiksi, valmistautua siis sekä henkisesti että fyysisesti..kaikin tavoin.

JOS ei olisi näin vahvoja oireita,eikä vatsa pullottaisin,voisin olla vielä realisti...Nyt en,koska tunnen koko ajan että olen varmasti raskaana.
Ekan ultrankaan jälkeen ei virlä ole varmuutta esim.kehityshäiriöitä voi olla... Odottavan aika on pitkä :D

Yhteistyössä