monelleko hengelle tämän kokoinen kakku riittää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kakku"

Vieras
Jos teen 2 kerroksisen kakun niin että alemmat pohjat ovat 25cmx25cm ja ylempi on 15cmx15cm niin monelleko hengelle luulis riittävän jos molempien kerroksien korkeus on 10cm ?

Viedä.s: oikeastiko väität että 10*10 cm olisi hyvä pala 10 cm korkeasta kakusta.
Se on ihan JÄRJETTÖMÄN iso pala.
Ei ihme että ihmiset kohoaa. Järjettömiä annoskokoja.
5*5 cm leivos on oikein sopiva!

Riippuu paljon kakun rakenteestakin. Jotkut kakut on niin tujua tavaraa, että niitä riittää ihan pikkuruinen palanen, jotain höttökakkua taas menee isompi palanen.

Viedä.s: oikeastiko väität että 10*10 cm olisi hyvä pala 10 cm korkeasta kakusta.
Se on ihan JÄRJETTÖMÄN iso pala.
Ei ihme että ihmiset kohoaa. Järjettömiä annoskokoja.
5*5 cm leivos on oikein sopiva!

Tuplakoko on esim. 5 cm * 10 cm. Mainitsemasi pala on nelinkertainen verrattuna 5 * 5 cm palaan ja se olisikin kieltämättä varsin iso noin paksusta kakusta.

Mutta juhlissa en järjestäjänä todellakaan toimi minään osallistujien painonvartijana huolehtimalla, että kaikille on vaan sopivan pieni pala kakkua. Jotkut joo ehkä ottaa sellaisen, pienempää olisikin vaikea leikata. Mutta ihan varmasti meidän juhlissa monet ottaisi vähintään sen 10 * 5 cm kokoisen palan, jos vaan kakkua riittää.

Enemmän olen nähnyt että sitä kakkua otetaan 1*5 tai 2*5 pala. Kakkua menee juhlissa nykyään tosi vähän.
Toki riippuu siitä mitä kaikkea on tarjolla.
Ja aika monet juhlat olen nähnyt...

Toki kakkua on hyvä varata reilusti.
Olen itse ollut sellaisissa häissä joissa vieraat sai sellaisen n 1,5*5 palan hääkakkua ja kakku silti loppui kesken. Se se vasta noloa oli

Yhteistyössä