Onko täällä vakkaripalstailijoita (harmaita tai rekkautuneita) joiden luona EI käy siivooja/ kodinhoitaja?

• Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
Minä taas ihmettelen sitä, palkkaako joku ihan oikeasti kotiinsa vieraan ihmisen SIIVOAMAAN?

Tuntuu todella oudolta. Absurdilta suorastaan.

Miten te ette saa järjestettyä aikaanne siten, että teillä olisi aikaa kodin puhtaanapitoon? Sehän on sitä elämisen arkea että välillä tyhjennetään tiskikone ja pestään pyykkiä, imuroidaan ja pyyhitään pölyjä, korjataan rikki mennyt aita ja maalataan seinät. yms.

Minkälaista teidän arkenne on, jotka eivät saa aikaa riittämään?

Kulutatteko aikaa kahviloissa, shoppailemassa ja kaikenmaailman kissanristiäisissä? Ehkä senkin ajan voisi käyttää järkevämminkin, tai ainakin karsia niitä täysin turhia menoja.

Tulisitte varmaan hulluksi maatilan emäntänä tai isäntänä.
Minä rakastan lukemista. Pakko sanoa, että työpäivän jälkeen maailman ihaninta on ottaa hetkeksi hyvä kirja käteen ja lueskella vähän. Sitten illat menevät pitkälti harrastekyydityksissä. Iän myötä olen oppinut sietämään sotkua ympärilläni. Pää ei mene kaaokseen, vaikka ympäristö aika ajoin olisikin aikamoisen kaaoksen vallassa :)

Maatilan tyttöhän minä, joten emännäksi en ole koskaan havitellutkaan. Hulluksi tuöemiseen en ota kantaa :)

"LaMamanMorbid"
Oon joo täällä useinkin, mut en NIIN usein. Eikä nää 'kuka palstalainen sitä ja tätä' oo mun juttu. Ei myöskään mitkään kuva-jutut. Aika vähän täällä itseasiassa on mitään perin mielenkiintoista, enää. Seen it all.

Minä taas ihmettelen sitä, palkkaako joku ihan oikeasti kotiinsa vieraan ihmisen SIIVOAMAAN?

Miten te ette saa järjestettyä aikaanne siten, että teillä olisi aikaa kodin puhtaanapitoon? Sehän on sitä elämisen arkea että välillä tyhjennetään tiskikone ja pestään pyykkiä, imuroidaan ja pyyhitään pölyjä, korjataan rikki mennyt aita ja maalataan seinät. yms.

Kulutatteko aikaa kahviloissa, shoppailemassa ja kaikenmaailman kissanristiäisissä? Ehkä senkin ajan voisi käyttää järkevämminkin, tai ainakin karsia niitä täysin turhia menoja.

Kysehän ei ole siitä, etteikö saisi järjestettyä, tai osaisi, tai ettei olisi aikaa. Mutta kun en halua. Haluan käyttää aikani muuhun. Meillä käy siivooja. Enkä häpeile sitä yhtään.
Vaikka olisin maatilan emäntä, meillä kävisi siivooja siivoamassa kodin. :D

Kysehän ei ole siitä, etteikö saisi järjestettyä, tai osaisi, tai ettei olisi aikaa. Mutta kun en halua. Haluan käyttää aikani muuhun. Meillä käy siivooja. Enkä häpeile sitä yhtään.
Vaikka olisin maatilan emäntä, meillä kävisi siivooja siivoamassa kodin. :D
Olen joskus leikitellyt ajatuksella siivoojan käyttämisestä mutta toisaalta siivoaminen on minun tapani latautua viikonloppuun (to-iltaisin) ja se antaa mulle nautintoa! :)
Kuitenkin kysäisen miten usein teillä käy siivooja, kuinka iso talo ja mitä maksaa noin?

Olen joskus leikitellyt ajatuksella siivoojan käyttämisestä mutta toisaalta siivoaminen on minun tapani latautua viikonloppuun (to-iltaisin) ja se antaa mulle nautintoa! :)
Kuitenkin kysäisen miten usein teillä käy siivooja, kuinka iso talo ja mitä maksaa noin?
Siivooja käy kerran viikossa. Välillä vain kahden viikon välein. EN siis juuri siivoa itse. Pieniä juttuja teen vain. semmosiet 120 neliöö on kodin ala. Alakerta siivotaan joka viikko, yläkerta (lasten tilat siis) kahden viikon välein. Meillä siivooja vaihtaa myös lakanat. Tai no välillä laitan lapset vaihtamaan itse omansa...
Ja maksaahan toi. Satasia kuussa. Mutta jokainen kai itse päättää mihin rahansa käyttää ;)

vvf

Sen verran mielenkiintoinen tämä viesti on että vastaa siihe uudellee, vaikka en oikeastaan ymmärrä siitä mitään...

Mikä siivoojan palkkaamisesta tekee absurdia?

Silloin kun meillä kävi siivooja pesin pyykit, tyhjäsin astianpesukoneen, järjestin paikkoja, imuroinkin toisinaan. Maalaamiseen, aitojen korjauksiin jne siivooja ei meillä valitettavasti puuttunut.

Arki on melkoista palapeliä sen suhteen että aikaa riittäisi lapsille, siihen kodinhoitoon, töihin tällä hetkellä sekä palkka töihin että niihin emännän töihin. Silti tarvitsen myös vapaa-aikaa jota käytän palstaille, ulkoiluttamalla sitä koiraa jne.

En käy harrasta shoppailua vaikka perheelle toki joutuu tekemään myös hankintoja, kahvilla käydään joko isännän kanssa yhdessä tai sitten koko perheen voimin. "Kissanristiäisiä" en myöskään harrasta vaikka toki myös juhlin ja tapaan sekä sukulaisia että ystäviä. En käytä aikaani sen miettimiseen miten muut hallitsevat elämäänsä, käyttääkö naapurin emäntä siivoojan palveluja vai ei, en sitä mitä se mahtaa kertoa hänen ajanhallinta taidoistaan tai perhe-elämästään jne.

Miksi ajatus on se että emäntä ja/tai isäntä hoitaisi kaiken itse? Ajanhallintaa on myös se että käyttää tarvittaessa ostopalveluita tai esim. maatilantöissä urakoitsijoita tms.

Pakko tehä kaikki ite. Itellä mahis tabletilla kävästä täällä vähän väliä, jatkuvaa päivystystä ei tarvita. Tulihan sitä polemiikkia, kun mieheni ei vastannut täällä jonkun uteluihin aamuyöstä. Mut kyl me nukutaan ja sellasta. Huomenna pitäs käydä veljeni luonakin, joten menee pari tuntia ihan muissa touhuissa.

Siivooja käy kerran viikossa. Välillä vain kahden viikon välein. EN siis juuri siivoa itse. Pieniä juttuja teen vain. semmosiet 120 neliöö on kodin ala. Alakerta siivotaan joka viikko, yläkerta (lasten tilat siis) kahden viikon välein. Meillä siivooja vaihtaa myös lakanat. Tai no välillä laitan lapset vaihtamaan itse omansa...
Ja maksaahan toi. Satasia kuussa. Mutta jokainen kai itse päättää mihin rahansa käyttää ;)
Ja tuohan on sijoitus omaan lepoon ja omaan aikaan. Ei lainkaan hullumpaa.
Voisin hyvinkin harkita.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
"ihmettelen"
Siksi voi ihmetellä, että jos tietokone on auki, niin tiedän miten vaikea siitä on irrottautua muihin hommiin... itse en pystyisi tiskaamaan aina pari lautasta ja sitten palaamaan koneelle ja sitten taas tiskaamaan... ja ja ja ja ja saatika se huomio, mitä perhe vaatii :)

"Riipputisurupuska"
Ei tarttee, kun itse siivotaan, kun huvittaa...tarpeeksi tulee siivoiltua työkseen, joten kotona tehdään hiljalleen ylläpitosiivousta, niin ei kaikki paska niskaan kaadu!!
Isot muksut ja kissat eivät enää niin paljon sotke...on tullut huomattua ja mitä sitä sootta itseään rasittamaan turhalla hillumisella...

Pyykki ym. koneet osaa pestä ilman vieressä vahtuuta, joten tänne joutaa istuskelemaan, jos ei muuta tekemistä tai ei vaan huvita....=)

• Tykkää
Reactions: pilipali

Yhteistyössä