Miksi kampaamopalvelut ovat niin kalliita? Kuitenkin kampaamoja menee konkkaan

• Viestiketjun aloittaja kyykkyvatkaaja! harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kyykkyvatkaaja! harmaana
Taas lehdestä on saanut lukea, kuin tuo Hairstorekin meni konkkaan lopulta ja satoja kampaajia menee konkkaan. Alalla menee siis tosi huonosti.

Kuitenkin kun katsoo sitten hintoja, ne ovat tosi pilvissä. Itse en käy kampaajalla juuri todella järkyttävien hintojen takia.

Kannattaisiko kampaajien hieman halventaa niitä hintoja, niin ehkä asiakkaita tulisi enemmän?

Miksi nuo hinnat ovat niin kalliit?

Hiusalan yrittäjät: Alalla menee heikosti - jopa 1 000 kampaamoa sulkenut ovensa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Hairstoren sopimusyrittäjä järkyttyi konkurssista - "huijattu olo" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

No jaa riippuu paikkakunnasta. Tänään maksoin 29e leikkauksesta. Todella kohtuullinen hinta mun mielestä. On niitä ökyhintaisiakin paikkoja. Isoin ongelma taitaa olla liian korkea verotus alalla. Jää tekijällä liian vähän käteen kulujen ja verojen jälkeen.

"Neela"
Meilläkin on valitettavasti koko perhe siirtynyt "kotiparturin" asiakkaaksi, eli minä leikkaan lasten ja miehen hiukset, itse käyn korkeintaan kerran vuodessa. Täällä lasten ja miehen parturi maksaa 23€/pää ja minun kampaaja leikkaus+värjäys 120€. Ei paljon kiinnosta parin kuukauden väelin maksaa tuollaisia summia... Ymmärrän kyllä, että verot, aineet jne maksavat, mutta silti hinnoittelu kyllä karsii asiakkaita.

Nohuhhuhhhh
Jaa miksi? Kampaaja maksaa vuokraa, vettä ja sähköä tai vuokraa tuolistaan, maksaa vakuutukset, alvit ja ennakot, maksaa tuotteet, välineet jne. Siitä sitten vielä palkkaa itselle. Jos hinta pienenee, se on se oma palkka mikä vähenee. Ja vähäsyä on paha enää vähentää.

"Hennah"
Taas lehdestä on saanut lukea, kuin tuo Hairstorekin meni konkkaan lopulta ja satoja kampaajia menee konkkaan. Alalla menee siis tosi huonosti.

Kuitenkin kun katsoo sitten hintoja, ne ovat tosi pilvissä. Itse en käy kampaajalla juuri todella järkyttävien hintojen takia.

Kannattaisiko kampaajien hieman halventaa niitä hintoja, niin ehkä asiakkaita tulisi enemmän?

Miksi nuo hinnat ovat niin kalliit?

Samaa mieltä!
Tuttu kampaajayrittäjä (2 ihmisen liike) tienaa vuokrien yms jälkeen noin 1100e netto!
Minusta on puolet hinnoissa ilmaa..

njaaa
Eikö ne hinnat noussu ku jotai alvia nostettiin? Ennen mun mielestä hinnat oli ihan ok. Nyt kun alvia nostettu menee kyllä yli kipurajan ja käytän kampaamo palvelua vain sillon kun on ihan pakko.

ja mitä nyt omaa paikkakuntaani mietin niin aika hyvin nuo kampaamot näyttää pärjäävän. Harvoin joku joutunut laittaa lappua luukulle.

Mitään ei jää käteen
Leikkaus, värjäys ja pesu on täällä ainakin 120-129 euroa pitkiin hiuksiin. Töitä siinä on noin 2,5 tuntia eli taksaa jää jotain 48 euroa per tunti. Jos siinä on palkka, vakuutusmaksut, vuokrat, ym. niin ei siitä kauheasti jää käteen. YELkin on noin kolmasosan palkasta, että ihan mukavasti kertyy maksettavaa.

Ongelma ei ole varmastikaan iso kate vaan liian ahne suomen valtio joka kuppaa yrittäjät tyhjiin. Verotuksella ja kaikenmaailman vakuutusmaksuilla, alveilla ym. viedään tosi paljon yrittäjän taskusta ja rankaistaan kuluttajaa. Ei tuosta hinnasta varmasti jää kovin kummoista palkkaa, kun vielä pitäisi lomapalkka ja lomarahakin saada säästettyä vuoden mittaan.

Siis tuosta 120 eurosta pelkkää alvia on jo 23 euroa, eli yrittäjälle jää noin 97 euroa yhdestä parin tunnin hommasta.

Minä en todellakaan tuhlaa kampaajalla käyntiin. Saan hyvin omat, lapsen ja miehen hiukset itsekin leikattua ja omani värjättyä. Eikä koskaan ole ongelmaa ollut, 13vuotiaasta saakka leikannut itse, sitä ennen hiukseni leikkasi tätini, joka ikuisuus sitten oli opiskellut hetken aikaa parturi-kampaajaksi... :p

natusan
[QUOTE="Neela";29879623]Meilläkin on valitettavasti koko perhe siirtynyt "kotiparturin" asiakkaaksi, eli minä leikkaan lasten ja miehen hiukset, itse käyn korkeintaan kerran vuodessa. Täällä lasten ja miehen parturi maksaa 23€/pää ja minun kampaaja leikkaus+värjäys 120€. Ei paljon kiinnosta parin kuukauden väelin maksaa tuollaisia summia... Ymmärrän kyllä, että verot, aineet jne maksavat, mutta silti hinnoittelu kyllä karsii asiakkaita.[/QUOTE]

Itse köyhänä olen karsinut oman kampaajamenoni, mutta silloin kun sinne raaskin mennä, niin mulla maksaa leikkaus ja värjäys max 70 euroa! Joten hinnoissa taitaa olla aikasta paljon ilmaa, ja mun kampaaja on Viertolassa(Tikkurilan kainalossa, Vantaalla)..

ap.
No jaa riippuu paikkakunnasta. Tänään maksoin 29e leikkauksesta. Todella kohtuullinen hinta mun mielestä. On niitä ökyhintaisiakin paikkoja. Isoin ongelma taitaa olla liian korkea verotus alalla. Jää tekijällä liian vähän käteen kulujen ja verojen jälkeen.
Täällä esim just tuolla Hairstoressa hiustenleikkuu, pesu + föönäys maksaa 78e. Hairstore on sentään ihan normaali kampaamo.

Jos taas haluaa vaikka vaalennusraitoja kaupan päälle, niin hinta on jo 172e.

Kuitenkin sitten samaan aikaa samanverran aikaa vievästä työstä (max 2h) saa maksaa esim geelikynsistä vaikka 60e. Niissäkin kestää max 2h ja heillä on sama verotus. Miksi esim kynsiteknikko voi työskennellä 2h 60e:llä, kun kampaaja vaatii siitä yli tuplasumman?

Okei, kyllä kampaajalla menee toki ehkä hieman enemmän rahaa hiusten väriaineisiin kuni esim geelikynsien materiaaliin.

"kirsti"
Itse käyn kerran kuussa kampaajalla, leikataan ja värjätään olkapäälle yltävät hiukset ja samalla kampaaja värjää kulmat ja nyppii. Raitojakin laitetaan hiuksiin aina. Hinta pompsahtanut ja on nykyään 60 e. Mutta ihan kohtuullinen vielä. Pelkkä leikkaus taitaa uuteen malliin olla 14 e.

Huutelen puskista
Minä oon käynyt lähinnä ammattiopiston parturi-kampaajilla, jos on pitänyt värjätä tai laittaa raitoja. Hiusten perusleikkaukset esim. ykkös- tai kakkosvuotisten tekeminä eivät ole kalliita. Vaikeammat värikäsittelyt olen sitten teettänyt useimmiten viimeistä vuotta opiskelevilla. Samoin työssäoppimisjaksojen aikana useassa kampaamossa on harjoittelija, jonka käsittelyistä saa -30 % alennusta.

Onneksi mulla on suht pitkät hiukset, oma väri pohjalla ja siinä raitoja. Ei tarvitse alvariinsa laukata kampaajalla.

Täällä esim just tuolla Hairstoressa hiustenleikkuu, pesu + föönäys maksaa 78e. Hairstore on sentään ihan normaali kampaamo.

Jos taas haluaa vaikka vaalennusraitoja kaupan päälle, niin hinta on jo 172e.

Kuitenkin sitten samaan aikaa samanverran aikaa vievästä työstä (max 2h) saa maksaa esim geelikynsistä vaikka 60e. Niissäkin kestää max 2h ja heillä on sama verotus. Miksi esim kynsiteknikko voi työskennellä 2h 60e:llä, kun kampaaja vaatii siitä yli tuplasumman?

Okei, kyllä kampaajalla menee toki ehkä hieman enemmän rahaa hiusten väriaineisiin kuni esim geelikynsien materiaaliin.
Hairstoren hintataso taitaa olla laskettu myös sen mukaan, että siellä työntekijät on palkattuja kampaajia eikä yksityisyrittäjiä eli yrityksellä menee palkat, tel- ja sairaskassamaksut jne vielä tilavuokrien ja tarvikekustannusten lisäksi. Plus Hairstore myi ainakin aiemmin nettikaupassa tavaraa niin halvalla että ihmettelin tuleeko niistä edes voittoa. Mutta alaa sen paremmin tuntematta mahdoton tietää. Tämä vain mun omaa arvelua.

Tuo liike jossa tänään kävin, on pieni ja pienellä paikkakunnalla. Siksi hintatasokin varmasti alempi. Mainittakoon vielä että aikaa meni 2,5h (mulla on hiton paksu tukka joka leikattiin pitkästä ihan lyhyeksi) niin aika pieni tuntipalkka kulujen jälkeen tekijälle jäi.

ap.
Jaa miksi? Kampaaja maksaa vuokraa, vettä ja sähköä tai vuokraa tuolistaan, maksaa vakuutukset, alvit ja ennakot, maksaa tuotteet, välineet jne. Siitä sitten vielä palkkaa itselle. Jos hinta pienenee, se on se oma palkka mikä vähenee. Ja vähäsyä on paha enää vähentää.
Jaa, mutta kynsiteknikot kykenee tekemään samaa työtä suunnilleen -50% tuntihinnoista. Miksi?

ap.
[QUOTE="Hennah";29879695]

Samaa mieltä!
Tuttu kampaajayrittäjä (2 ihmisen liike) tienaa vuokrien yms jälkeen noin 1100e netto!
Minusta on puolet hinnoissa ilmaa..[/QUOTE]

No tuo on alle minimipalkan.

ap.
Eikö ne hinnat noussu ku jotai alvia nostettiin? Ennen mun mielestä hinnat oli ihan ok. Nyt kun alvia nostettu menee kyllä yli kipurajan ja käytän kampaamo palvelua vain sillon kun on ihan pakko.

ja mitä nyt omaa paikkakuntaani mietin niin aika hyvin nuo kampaamot näyttää pärjäävän. Harvoin joku joutunut laittaa lappua luukulle.
No se ALV nousi 9%->johonkin 23% kait. Mutta saman tietääkseni joutuu kaikki muutkin maksamaan, joten reilu peli.

Ei mua hetkeuta, jos hinta nousee 10%, kun mun mielestä siinä on jo 50% liikaa hintaa. Onko siis normaalia maksaa pesusta, leikkausesta, raidoista 172e?

ap.
[QUOTE="Hanna";29880072]Mä käyn parin kuukauden välein kampaajallani ottamassa raidat ja leikkauksen, 55€. Ei kallista mielestäni, se on kuitenkin parin-kolmen tunnin homma.[/QUOTE]

No tuo hinta on huippuhalpa. Tuollaista hintaa ei kyllä löydy varmaan kaupungeista.

Miettiny aivan samaa. Joku otsiksen leikkaus+latvoista parisenttiä kustansi 42e! Hinnat karanneet aivan ja se ainoa kohtuuhintanen täälä on aina täynnä jostai ihmeen syystä. Mukavia ja hyvää työtä tekeviä ne kampaajat. En maksa lapsenkaan tukan ajosta 27e...noway, Joku raja sentään.

gooo
No se ALV nousi 9%->johonkin 23% kait. Mutta saman tietääkseni joutuu kaikki muutkin maksamaan, joten reilu peli.

Ei mua hetkeuta, jos hinta nousee 10%, kun mun mielestä siinä on jo 50% liikaa hintaa. Onko siis normaalia maksaa pesusta, leikkausesta, raidoista 172e?
Kampaamoiden korkeat hinnat eivät liity MITENKÄÄN alviin!

Siinä kävi niin että vuonna 2007 kampaamoiden alvia laskettiin 22%---8%. Tässä ajatuksena oli helpottaa kampaamoiden tilaa ja antaa niille alvilaskun ansiosta mahdollisuus laskea hintoja, jotta saadaan asiakkaat käyttämään kampaamoita enemmän ja näin hintojen alennuksesta johtuva kysynnän kasvu ei kostautuisi kampaajan kukkarolle, vaan se olisi pois ainoastaan valtion kassasta.

No mitä teki kampaajat? Laskivat tietenkin hintojaan, jotta saadaan asiakkaita sisään enemmän? No ehei, ei todellakaan! vaan kampaamot piti hinnat ennallaan ja käärivät enemmän voittoa taskuihinsa, kysyntää ei siis saatu kasvatettua koska ahneet kampaajat.

Sitten tuli kokeilun päättymisvuosi ja helposti oli todettavissa että mitään hyötyä ei alvin laskusta ollut, koska kysyntä ei kasva. Ainostaan kampaajien hetkellinen tilipussi oli paksumpi, joten ALV nostettiin ennalleen sille tasolle millä se oli ennen kokeilua ollut.

Yhteistyössä